ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 31 Ιούλη 2024
Σελ. /24
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΜΕΤΑ ΤΟ ΛΟΥΚΕΤΟ ΣΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ
Κίνδυνος μεγάλου βιομηχανικού ατυχήματος στη ΛΑΡΚΟ

Καταγγελία - προειδοποίηση του Σωματείου. Σωρεία προβλημάτων στους οικισμούς, αντιμέτωποι με την εξαθλίωση οι άνεργοι

Για τον πολύ σοβαρό κίνδυνο βιομηχανικού ατυχήματος στη ΛΑΡΚΟ προειδοποιεί το Σωματείο Εργαζομένων στο εργοστάσιο της Λάρυμνας. Παράλληλα, με ανακοινώσεις του προβάλλει την αποφασιστικότητα για συνέχιση του αγώνα σ' αυτή τη νέα φάση.

Οπως αναφέρει το Σωματείο, μέχρι τις 15 Ιούλη, όταν δηλαδή έγιναν οι απολύσεις, το προσωπικό ασφαλείας ξεπερνούσε τα 100 άτομα. Σήμερα, ο οικισμός είναι χωρίς υδροδότηση και τα ιατρεία της ΛΑΡΚΟ δεν έχουν ασθενοφόρα, ενώ υπάρχουν ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό. Ετσι, σοβαρά περιστατικά μεταφέρονται με ΙΧ αντί με ασθενοφόρο ή - όπως έγινε πριν λίγες μέρες - πολύ καθυστερημένα με ασθενοφόρο «με αποτέλεσμα την επιβάρυνση της υγείας του συναδέλφου».

Το Σωματείο σημειώνει πως κύριο αίτημα είναι «η έναρξη επίσημου διαλόγου για την ενημέρωση του Σωματείου μας για το σχέδιο ασφαλείας που έχετε λάβει έτσι ώστε να είναι διασφαλισμένη η αποφυγή βιομηχανικού ατυχήματος».

Ως προς τα ιατρεία, το Σωματείο ζητά να ληφθούν μέτρα για την ασφαλή λειτουργία τους, την ηλεκτροδότηση και υδροδότηση, τον βιολογικό καθαρισμό και τη συντήρηση των οικισμών και του χωριού της Λάρυμνας.

Απαιτεί ασφαλή επαναλειτουργία του λιμανιού, καθώς έχουν διακοπεί οι εργασίες που απασχολούν εκατοντάδες εργαζόμενους εκτός ΛΑΡΚΟ και μέτρα για να αποφευχθεί το πλιάτσικο στο εργοστάσιο, σημειώνοντας ότι «στις 15/7/2024 δεν πραγματοποιήθηκε απογραφή και παράδοση, σε πιθανές κλοπές δεν μπορεί να προσδιοριστεί η χρονική περίοδος που πραγματοποιήθηκαν. Σκάνδαλο μεγατόνων...».

Σε ό,τι αφορά τις μεγάλες δυσκολίες επιβίωσης που αντιμετωπίζουν οι απολυμένοι, χαρακτηριστική είναι η επισήμανση του Σωματείου ότι «εάν δεν παρθούν μέτρα προστασίας των ανέργων τώρα, η απόγνωση και η εξαθλίωση» θα πάρουν γενικευμένα χαρακτηριστικά τις επόμενες μέρες στις περιοχές που δραστηριοποιείται η ΛΑΡΚΟ. «Οι τράπεζες», υπογραμμίζει, «ξεκίνησαν να γράφουν "μαύρες λίστες", οι σπιτονοικοκύρηδες να ζητούν ενοίκια, οι λογαριασμοί της ΔΕΗ να μένουν απλήρωτοι, τα μαγαζιά και τα υπόλοιπα επαγγέλματα στις περιοχές μας να μετρούν ραγδαία πτώση στον τζίρο».

Προσθέτει ότι από τα περιβόητα «προγράμματα απασχόλησης», που τάχα «θα διασφάλιζαν τους απολυμένους», αποκλείονται το 1/3 «γιατί παράλληλα με την εργασία τους στη ΛΑΡΚΟ, επειδή δεν έφθανε ο μισθός, αναγκάζονταν να κάνουν κι άλλο επάγγελμα». Επίσης για όσους μπορούν να ενταχθούν σε αυτά «δεν έχει ετοιμαστεί τίποτα», αλλά και όταν ετοιμαστούν «πρακτικά είναι μη εφαρμόσιμα» επειδή δεν έχουν την απαιτούμενη εκπαίδευση.

Το Σωματείο, επισημαίνοντας πως «ακόμη και στα πλαίσια της τελευταίας νομοθετικής ρύθμισης, λύση υπάρχει και μάλιστα χωρίς να επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός», ζητάει «επαναπρόσληψη όλων των εργαζομένων στην εταιρεία "ανάθεσης έργου" μέχρι την μεταβίβαση της ΛΑΡΚΟ στον νέο ιδιοκτήτη (όπως οι εργαζόμενοι του Σκαραμαγκά, στο Πολεμικό Ναυτικό). Αυτή και μόνο αυτή η λύση μπορεί να εξασφαλίσει τον απαιτούμενο χρόνο και την ομαλότητα έτσι ώστε να λυθούν τα άλυτα μέχρι σήμερα προβλήματα, όπως:

Διασφάλιση της εργασίας και του εισοδήματος σε όλους τους εργαζόμενους μέχρι να υπάρξουν οι απαιτούμενες νομοθετικές και υπουργικές ρυθμίσεις για την ομαλή απορρόφηση στα προγράμματα απασχόλησης».

Παράλληλα ζητά εξόφληση μισθοδοσίας των εργαζομένων, παροχή βεβαιώσεων προϋπηρεσίας και προσωπικών εργασιακών και ιατρικών φακέλων, επαναφέροντας το αίτημα για άμεση συνάντηση με την κυβέρνηση και τον ειδικό εκκαθαριστή.

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Απαράδεκτη κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες της Αττικής

Με Ερώτηση στην Κομισιόν καταγγέλλει την πολιτική κυβέρνησης - ΕΕ

Eurokinissi

Την απαράδεκτη κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και συνολικά της περιοχής της Αττικής που έχουν φτάσει πλέον σε οριακό σημείο, καθώς και το νομοσχέδιο για τις «αναδιαρθρώσεις» στις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών που προωθεί περαιτέρω την ιδιωτικοποίησή τους, καταγγέλλει με Ερώτησή της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ.

Οπως αναφέρει, καθημερινά επιβάτες και εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες υπομένουν ατέλειωτες αναμονές, είναι αντιμέτωποι με συρμούς και λεωφορεία χωρίς κλιματισμό μέσα στον καύσωνα, που με βλάβες ακινητοποιούνται στη μέση της διαδρομής και η αποκατάστασή τους είναι από δύσκολη έως αδύνατη, λόγω των εντεινόμενων τραγικών ελλείψεων τεχνικού προσωπικού, αλλά και των απαραίτητων ανταλλακτικών κ.ά.

Αυτή η άκρως επικίνδυνη κατάσταση δημιουργεί πολύ σοβαρά ζητήματα ασφάλειας, που, ανά πάσα στιγμή, μπορούν να προκαλέσουν μεγάλης έκτασης «ατυχήματα», προδιαγεγραμμένα εγκλήματα.

Η επιχειρούμενη ωραιοποίηση της κατάστασης από την κυβέρνηση της ΝΔ, όπως με τις τυμπανοκρουσίες για τα νέα ηλεκτρικά οχήματα στη βάση και της Οδηγίας 2009/33 «σχετικά με την προώθηση καθαρών και ενεργειακώς αποδοτικών οχημάτων οδικών μεταφορών», δεν μπορεί να κρύψει την πραγματικότητα των μεγάλων ελλείψεων προσωπικού, του ελλιπούς σχεδιασμού εκπαίδευσης των εργαζομένων, τόσο για την οδήγηση των οχημάτων, όσο και για τη συντήρηση και επισκευή τους, ακόμη και της μη τοποθέτησης των αναγκαίων φορτιστών στα αμαξοστάσια.

Το νέο νομοσχέδιο γενικεύει τις επισφαλείς και ορισμένου χρόνου σχέσεις εργασίας, ενώ περιλαμβάνει διατάξεις που προβλέπουν την επικίνδυνη σύνδεση μισθού και παραγωγικότητας.

Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ αναφέρει επίσης ότι η κυβέρνηση της ΝΔ επιλέγει τον ολέθριο για τον λαό δρόμο της ιδιωτικοποίησης και απελευθέρωσης των συγκοινωνιών (ιδιωτικές κοινοπραξίες, μορφές leasing, εργολαβίες κ.ά.), με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ. Τέτοιες είναι ο κανονισμός 2013/1303 για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, αλλά και η Οδηγία 2019/1161, που γενικεύει προβλέψεις όπως η χρηματοδοτική μίσθωση, η ενοικίαση με κριτήριο όχι τις ανάγκες ασφαλούς και σύγχρονης μετακίνησης του λαού αλλά «της πλέον συμφέρουσας από οικονομική άποψη προσφοράς».

Με βάση αυτή τη στρατηγική που υλοποίησαν και νομοθέτησαν όλες οι αστικές κυβερνήσεις, ακόμη και τα αναγκαία έργα συντήρησης της υποδομής των αμαξοστάσιων, των δικτύων, τα ζητήματα του στόλου, της ασφάλειας μπαίνουν στη ζυγαριά του «κόστους - οφέλους». Την ίδια ώρα, τέτοιοι αντιλαϊκοί σχεδιασμοί τροφοδοτούν με πακτωλούς χρημάτων τους οικονομικούς ομίλους των «πράσινων συγκοινωνιών», θωρακίζοντας την κερδοφορία τους με κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης.

«Σε αντίθεση με την πολιτική της κυβέρνησης και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, απαίτηση του λαού στην Περιφέρεια της Αττικής, των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες είναι να παρθούν όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα που θα διασφαλίζουν σύγχρονο, επαρκή στόλο με ασφαλή, φτηνή, τακτική συγκοινωνία χωρίς ιδιώτες, με κριτήριο τις ανάγκες μετακίνησης του λαού και όχι την καπιταλιστική κερδοφορία, με μαζικές προσλήψεις προσωπικού, εξασφάλισης των μέτρων ασφαλείας για εργαζόμενους και επιβάτες», καταλήγει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ και με βάση αυτά ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης ρωτάει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

«Πώς τοποθετείται η Επιτροπή για το γεγονός ότι, με βάση την εφαρμογή από τις ελληνικές κυβερνήσεις των κατευθύνσεων της ΕΕ για την απελευθέρωση της αγοράς των μεταφορών και ιδιωτικοποίησης των συγκοινωνιών, ο λαός αντιμετωπίζει όλο και πιο εμπορευματοποιημένες, ακριβές, ανεπαρκείς έως και επικίνδυνες υπηρεσίες αστικής συγκοινωνίας;».

ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΕΤΑΛΛΩΡΥΧΩΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Καλούν σήμερα σε κοινή Γενική Συνέλευση

Θα τεθεί σε ψηφοφορία η πρόταση για ΣΣΕ που απέσπασαν με τον αγώνα τους

Μέσα από κοινή Γενική Συνέλευση, που θα πραγματοποιήσουν σήμερα, Τετάρτη, στις 12 μ., στο θέατρο στη Μεγάλη Παναγιά, οι μεταλλωρύχοι της Χαλκιδικής θα αποφασίσουν σχετικά με την πρόταση για την υπογραφή ΣΣΕ. Τα σωματεία τους ολοκλήρωσαν τη διαπραγμάτευση με τη διοίκηση της «Ελληνικός Χρυσός» για τη σύναψη νέας, 3ετούς διάρκειας, επιχειρησιακής ΣΣΕ.

Η τελική πρόταση που κατάφεραν να αποσπάσουν από την εταιρεία, στο φόντο των πολυήμερων απεργιακών κινητοποιήσεων και του μεγάλου αγώνα των μεταλλωρύχων, κατοχυρώνει τις 8ωρες βάρδιες, κόντρα στα σχέδια της εργοδοσίας για 12 ώρες εργασίας με κατάργηση του συνόλου των αργιών, αλλά και στο νομοθετικό οπλοστάσιο που διαδοχικά έχουν χτίσει οι κυβερνήσεις για το ξεχείλωμα του εργάσιμου χρόνου και τη νομιμοποίηση της απλήρωτης εργασίας.

Επιπλέον, κατοχυρώνει αύξηση 13% στον βασικό μισθό σε βάθος τριετίας, καθώς και εφάπαξ παροχές 7% υπολογισμένες επί του ετήσιου μεικτού μισθού. Επίσης, ενσωματώνονται κοινωνικά επιδόματα και νέες παροχές - δωροεπιταγές που δίνουν επιπλέον ανάσα στο εισόδημα των εργαζομένων.

Τα σωματεία καλούν όλους τους εργαζόμενους να παρευρεθούν στη ΓΣ για να αναλυθεί η τελική πρόταση και να τεθεί σε ψηφοφορία, ώστε να αποφασίσουν οι ίδιοι για το μέλλον τους.

Κατέρρευσε το κατηγορητήριο της εργοδοσίας

Δικαίωση ήρθε για το Συνδικάτο Ιδιωτικών Υπαλλήλων Ν. Πιερίας «Η Πρωτοπορία» (ΣΙΥΝΠ) καθώς αθωώθηκαν η πρόεδρος και ένα μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου που σύρθηκαν στα δικαστήρια από την εργοδοσία του 5άστερου ξενοδοχείου «Mediterranean Village», διότι το 2021, έπειτα από καταγγελίες των εργαζομένων, πραγματοποιήθηκε παρέμβαση - εξόρμηση για τις συνθήκες γαλέρας στον συγκεκριμένο χώρο δουλειάς. Θυμίζουμε ότι το περιεχόμενο της ανακοίνωσης του ΣΙΥΝΠ τότε αφορούσε ζητήματα για την προστασία της υγείας των εργαζομένων σε συνθήκες καύσωνα, για το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι έπρεπε να καταβάλουν αντίτιμο για ένα μπουκαλάκι νερό και για την παρακράτηση των tips.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ