Eurokinissi |
Συγκεκριμένα, ο Κυρ. Μητσοτάκης επισκέφτηκε το αμαξοστάσιο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής (ΟΑΣΑ) στο Κορωπί, από όπου άρχισαν δρομολόγια σε περιοχές της Ανατολικής Αττικής τα 30 πρώτα νέα λεωφορεία από τα συνολικά 211 που στην πλήρη ανάπτυξή τους θα εξυπηρετούν 63 περιαστικές γραμμές της Αττικής.
Πρόκειται για οχήματα που αποκτήθηκαν μέσω ΕΣΠΑ και με χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού, δηλαδή του λαού, για να δοθούν σε κοινοπραξία ΚΤΕΛ και ταξιδιωτικών γραφείων, προχωρώντας παραπέρα την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών και υλοποιώντας κατά γράμμα την πολιτική της ΕΕ και σ' αυτό το πεδίο.
Ενημερώθηκε δε ο πρωθυπουργός από τον υπουργό υποδομών και Μεταφορών Χρ. Σταϊκούρα και τον υφυπουργό Β. Οικονόμου για το χρονοδιάγραμμα ενίσχυσης των αστικών συγκοινωνιών της Αττικής με συνολικά 950 καινούργια λεωφορεία έως το καλοκαίρι του 2025, αν όλα εξελιχθούν με βάση τον προγραμματισμό τους.
Από το Μαξίμου πλασάρουν το νούμερο ως εντυπωσιακό ενώ τα προβλήματα στις αστικές συγκοινωνίες έχουν φτάσει στο κατακόρυφο, με τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού αλλά και τον πεπαλαιωμένο στόλο, που έχει ως αποτέλεσμα λεωφορεία να παρουσιάζουν προβλήματα ενώ κινούνται γεμάτα επιβάτες, να αρπάζουν φωτιά (όπως έγινε το Σάββατο στον κινητήρα λεωφορείου των ΚΤΕΛ στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, στα λιμανάκια της Βουλιαγμένης), βάζοντας σε κίνδυνο τόσο το επιβατικό κοινό όσο και τους εργαζόμενους σε αυτά.
Eurokinissi |
Απαντώντας, τέλος, σε ερώτηση για τις παρεμβάσεις και τα έργα που δρομολογεί η κυβέρνηση για το κυκλοφοριακό στη Θεσσαλονίκη, ενόψει και της σημερινής επίσκεψής του στην πόλη (ενόψει της ΔΕΘ θα έχει συναντήσεις με «παραγωγικούς φορείς» της πόλης και εκπροσώπους της Τοπικής Διοίκησης), ο Μητσοτάκης είπε ότι ήδη κυκλοφορούν 110 ηλεκτρικά λεωφορεία και υποσχέθηκε ότι μέχρι το τέλος του 2024 θα έχει παραδοθεί το Μετρό, τμήματα του οποίου έπρεπε με βάση τα αρχικά χρονοδιαγράμματα να λειτουργούν ήδη, χώρια τη συστηματική υποβάθμιση του ΟΑΣΘ όλα αυτά τα χρόνια. Αλλωστε, οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης καθημερινά υποφέρουν από τις εργασίες του flyover, που ξεκίνησαν χωρίς κανέναν σχεδιασμό, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν σε τραγική κατάσταση το κυκλοφοριακό και οι συγκοινωνίες της πόλης.
Φωτιά στον κινητήρα λεωφορείου των ΚΤΕΛ στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, στα λιμανάκια της Βουλιαγμένης, ξέσπασε το Σάββατο ενώ το λεωφορείο ήταν εν κινήσει. Πρόκειται για άλλο ένα περιστατικό που επιβεβαιώνει την άθλια κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα ΜΜΜ αλλά και τις συνέπειες της «απελευθέρωσης» του συγκοινωνιακού έργου, με το συγκεκριμένο λεωφορείο των ΚΤΕΛ να εκτελεί δρομολόγια αστικών συγκοινωνιών του ΟΑΣΑ.
Και. βέβαια, γελοιοποιεί τον ίδιο τον πρωθυπουργό, που χτες πανηγύριζε για την κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες. Να σημειώσουμε ότι στην περιοχή υπήρξε διακοπή κυκλοφορίας, ενώ σύμφωνα με όσα δημοσιεύονται δεν υπήρχαν μέσα επιβάτες. Η φωτιά κατασβέστηκε από την Πυροσβεστική και το λεωφορείο κάηκε ολοσχερώς.
Το περιστατικό αυτό δεν είναι μεμονωμένο. Μόνο μέσα στο 2024 έχουν σημειωθεί μεταξύ άλλων τα εξής:
Το απόγευμα της Τετάρτης 10 Γενάρη ξέσπασε φωτιά σε λεωφορείο των ΚΤΕΛ που εκτελούσε συγκοινωνιακό έργο για τον ΟΑΣΑ στο Κορωπί Αττικής. Η φωτιά εκδηλώθηκε στη μηχανή που βρίσκεται στο πίσω μέρος του λεωφορείου. Ευτυχώς δεν υπήρχαν επιβάτες, καθώς ο οδηγός κατευθυνόταν στην αφετηρία για να ξεκινήσει το δρομολόγιο.
Στις 23 Φλεβάρη ένα ακόμα λεωφορείο ακινητοποιήθηκε από φωτιά που σημειώθηκε στον κινητήρα του. Συγκεκριμένα, λεωφορείο των ΚΤΕΛ που εκτελούσε την γραμμή 308 Κορωπί - Νομισματοκοπείο πήρε φωτιά στο ύψος του Κέντρου Υγείας Κορωπίου. Ευτυχώς ο οδηγός και οι επιβάτες αποβιβάστηκαν με ασφάλεια.
Παρανάλωμα του πυρός έγινε τέλος στις αρχές Μαΐου μισθωμένο λεωφορείο του ΟΑΣΘ στον Περιφερειακό της Θεσσαλονίκης, στο ρεύμα προς τα δυτικά, στο ύψος της Τούμπας. Το αρθρωτό όχημα κατευθυνόταν προς το αμαξοστάσιο Σταυρούπολης χωρίς επιβάτες για αντικατάσταση, λόγω προβλήματος στις αναρτήσεις.
Επόμενος σταθμός η συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής αρχές Σεπτέμβρη, όπου θα διαφανούν οι προθέσεις τόσο των «87» όσο και της πλευράς Πολάκη, αλλά και του Κασσελάκη, καθώς δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι με ένα μεγάλο μέρος της Κεντρικής Επιτροπής να τον αμφισβητεί, ακόμα κι αν δεν αποτελεί την πλειοψηφία, δεν μπορεί να σταθεί στην προεδρία του κόμματος. Πρόθυμος να διεκδικήσει την προεδρία, αν οι εξελίξεις φτάσουν εκεί, δήλωσε και ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φαραντούρης.
Χτες, ο Στ. Κασσελάκης αναγκάστηκε να προβεί σε δήλωση υπεράσπισης της Κατερίνας Νοτοπούλου, εκ των «87», η οποία κατήγγειλε μπούλινγκ από τρολ του διαδικτύου προσκείμενα στον πρόεδρο του κόμματος για το πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει. Στη δήλωσή του ο Στ. Κασσελάκης έκανε λόγο για «νοσηρό δημόσιο διάλογο στον ΣΥΡΙΖΑ», όπου «προφανώς πρέπει να αλλάξουν πολλά», παρότρυνε όλους να ρίξουν τους τόνους και καταδίκασε «οποιοδήποτε bullying διαδικτυακά ή διά ζώσης».
Την ίδια ώρα, εξώδικο απέστειλε η Ολγα Γεροβασίλη στον στιχουργό και υπερασπιστή του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Μωραΐτη, με το οποίο τον καλεί να ανακαλέσει τις δυσφημιστικές σε βάρος της αναρτήσεις του στο «Χ», με τις οποίες την παρουσιάζει ως «ανάλγητη πολιτικό» και «κακόπιστα αντιδιαστέλλει την παρουσία της κατά τους εορτασμούς του Δεκαπενταύγουστου στην εκλογική της περιφέρεια, με την παρουσία της αξιωματικής αντιπολίτευσης στο πεδίο της πυρκαγιάς στην Αττική και με την συμβολή των βουλευτών για τη διάσωση της "Αυγής"».
Στο μεταξύ, με άρθρο του στο «Βήμα της Κυριακής» ο Κασσελάκης επανακαταθέτει τα διαπιστευτήριά του στην αστική τάξη, διαβεβαιώνοντάς την ότι τα προτάγματά της παραμένουν πυξίδα για τον ίδιο και το κόμμα του. Υποστηρίζει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να κάνει στροφή «προς την κυβερνησιμότητα και τον ρεαλισμό», με μεταρρυθμίσεις στο πλαίσιο της «οικονομικής και πολιτικής πραγματικότητας».
«Η σύγχρονη Αριστερά δεν είναι εχθρική απέναντι σε μια ανοικτή οικονομία», αναφέρει χαρακτηριστικά, πασπαλίζοντας τους όρκους πίστης στο κεφάλαιο και τα συμφέροντά του με ξεθωριασμένες αυταπάτες που κατέρρευσαν με πάταγο για νεο-κεϊνσιανό μοντέλο, στο πλαίσιο του οποίου κάτι θα περισσεύει απ' το φαγοπότι και για τον λαό. Υπερασπίζεται αντιλαϊκές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που βρίσκονται ούτως ή άλλως στην ατζέντα των εκάστοτε διαχειριστών της αστικής εξουσίας, όπως ο πλήρης ψηφιακός μετασχηματισμός του Δημοσίου, η ταχύτερη απονομή δικαιοσύνης, η ανταποδοτικότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, η ριζική μεταρρύθμιση του ΑΣΕΠ, η επανεκπαίδευση του προσωπικού, η ανακατεύθυνση πόρων και η καλύτερη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων.
«Αποτελεί πρόκληση ο κ. Μητσοτάκης να μιλά για ποιότητα των παρεχόμενων μεταφορικών υπηρεσιών στην Αττική όταν μόλις προχθές άλλο ένα λεωφορείο άρπαξε φωτιά, βάζοντας σε κίνδυνο επιβάτες και οδηγό, και όταν χιλιάδες εργαζόμενοι μετακινούνται καθημερινά σε άθλιες συνθήκες, με μεγάλη αναμονή, σε μέσα χωρίς κλιματισμό ακόμα και τις μέρες του καύσωνα.
Οσο για τα 30 νέα λεωφορεία στην Αττική, ο κ. Μητσοτάκης ξέχασε να πει πως αυτά αποκτήθηκαν μέσω ΕΣΠΑ και με χρήματα του κρατικού προϋπολογισμού, δηλαδή των ίδιων των εργαζομένων, για να δοθούν στην κοινοπραξία των ΚΤΕΛ, προχωρώντας παραπέρα την ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών. Αυτός άλλωστε είναι και ο διακαής στόχος όλων των κυβερνήσεων οι οποίες υλοποίησαν βήμα βήμα την ευρωενωσιακή πολιτική.
Σήμερα είναι αναγκαίο να δυναμώσει ο αγώνας των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες, συνολικά των εργαζομένων στην Αττική, για σύγχρονη, ασφαλή, φτηνή, τακτική αστική συγκοινωνία, μακριά από τους δρόμους του αδηφάγου κέρδους των ιδιωτών».