ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 31 Αυγούστου 2024 - Κυριακή 1 Σεπτέμβρη 2024
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΓΟΝΕΙΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Συγκέντρωση την Τετάρτη στο υπουργείο Παιδείας ενάντια στις συγχωνεύσεις

Εύγλωττη αφίσα της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής για τη... σαρδελοποίηση των μαθητών στα τμήματα με τις συγχωνεύσεις
Εύγλωττη αφίσα της Ομοσπονδίας Γονέων Αττικής για τη... σαρδελοποίηση των μαθητών στα τμήματα με τις συγχωνεύσεις
Αγωνιστικό ραντεβού στο υπουργείο Παιδείας δίνουν την ερχόμενη Τετάρτη, 4 Σεπτέμβρη, στις 2 μ.μ., εκπαιδευτικοί και γονείς, με αιχμή τις συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία που προωθεί μαζικά για άλλη μια φορά το υπουργείο.

Η κινητοποίηση αποφασίστηκε σε κοινή σύσκεψη που πραγματοποίησαν την Πέμπτη η ΔΟΕ, η ΟΛΜΕ, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) και η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ). Γονείς και εκπαιδευτικοί στην κοινή τους σύσκεψη αποφάσισαν να προχωρήσουν με κοινό βηματισμό σε παραστάσεις διαμαρτυρίας, συνεντεύξεις Τύπου κ.λπ.

Οι εκπρόσωποι των Ομοσπονδιών αναδεικνύουν τη βαθιά αντιπαιδαγωγική διάσταση των τμημάτων που συγκροτούνται με 25 μαθητές στα Δημοτικά και 26 - 28 μαθητές σε Γυμνάσια και Λύκεια, τα ανώτατα όρια δηλαδή που προβλέπει ο νόμος και που η κυβέρνηση σπρώχνει να εξαντλούνται, ανεξάρτητα αν στα τμήματα υπάρχουν παιδιά με διαγνώσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθος των αιθουσών κ.λπ. Ετσι εξαφανίζονται περίπου 1.000 σχολικά τμήματα πανελλαδικά, μαθητές διώχνονται από τα σχολεία της γειτονιάς τους σε πιο μακρινά για... να βγουν οι αριθμοί, σχολεία υποβιβάζονται και βλέπουν πιθανή κατάργησή τους στο μέλλον. Πρόκειται για το δεύτερο μαζικό κύμα συγχωνεύσεων που προωθεί η κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια, με ξεκάθαρο στόχο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών από τα σχολεία και με ξεκάθαρα αρνητικές συνέπειες στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.

Θυμίζουμε ότι ο υπουργός Παιδείας τη χρονιά που μας πέρασε είχε μιλήσει επανειλημμένα για νέο σύστημα υπολογισμού των κενών στα σχολεία και τώρα αποκαλύπτεται τι εννοούσε: Στοιβάζει σαν σαρδέλες τους μαθητές στις τάξεις, βλέποντάς τους απλώς σαν αριθμούς και παραγνωρίζοντας τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε τάξης, καταργεί Παράλληλες Στηρίξεις και Τμήματα Ενταξης, ειδικότητες σε ΕΠΑΛ και κατευθύνσεις σε ΓΕΛ... Την ίδια στιγμή, εκατοντάδες εκπαιδευτικοί βγαίνουν λειτουργικά υπεράριθμοι αφού μετά το κόψιμο των τμημάτων πολύ περισσότεροι θα αναγκαστούν να μετακινηθούν ακόμη και σε 2 - 3 - 4 σχολεία για να καλύψουν το ωράριό τους.

Εκατοντάδες οι συγχωνεύσεις και μη κατατμήσεις τμημάτων στην Αττική

Κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις για το θέμα έχουν γίνει ήδη τις προηγούμενες βδομάδες από γονείς κι εκπαιδευτικούς στην Κρήτη, στα νησιά του Ιονίου και στην Ηπειρο, ωστόσο το πρόβλημα φυσικά δεν αφορά μόνο επαρχιακά σχολεία αλλά και σχολεία μεγάλων πόλεων.

Στην Α' Αθήνας γίνονται 30 συγχωνεύσεις τμημάτων, σε κάποιες περιπτώσεις δημιουργούνται τμήματα με 24 και 25 παιδιά που ανάμεσά τους υπάρχουν από τρεις έως και έξι γνωματεύσεις για αναπηρίες, μαθησιακές δυσκολίες κ.λπ.!

Στον Πειραιά ανακαλούνται όλες οι αποφάσεις κατάτμησης τμημάτων λόγω φοίτησης παιδιών με διαγνωσμένες αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αποφάσεις που αφορούσαν 27 τμήματα Δημοτικών και 2 τμήματα Νηπιαγωγείων, ενώ υπήρχαν άλλα 19 τμήματα με αίτημα κατάτμησης που είχαν λάβει ήδη αρνητική απάντηση.

Χαρακτηριστική περίπτωση το 9ο Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού όπου στη ΣΤ' τάξη με 46 μαθητές, εκ των οποίων 12 μαθητές Ρομά, με 7 διαγνώσεις και 2 αιτήσεις στο ΚΕΔΑΣΥ, αναστέλλεται η κατάτμηση σε τρία τμήματα και γίνονται δύο. Οπως και το 8ο Δημοτικό Κορυδαλλού, όπου στη Δ' τάξη με 47 παιδιά και 8 διαγνώσεις ακυρώνεται ο διαχωρισμός σε τρία τμήματα.

Ενδεικτικό επίσης του «στοιβάγματος» μαθητών, ανεξάρτητα από τις συνθήκες, είναι το 1ο Δημοτικό Νέας Περάμου, όπου η Β', η Ε' και η ΣΤ' τάξη έχουν από 27 και 28 εγγεγραμμένους μαθητές η καθεμία, ενώ οι προκάτ αίθουσες όπου στεγάζεται το σχολείο χωρούν μέχρι 18 - 20 μαθητές το πολύ!

Δεκάδες συγχωνεύσεις τμημάτων μετράμε ακόμα σε δήμους της Β' Αθήνας, παράλληλα με αρνήσεις κατάτμησης τμημάτων παρόλο που πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου. Χαρακτηριστικά, στο 4ο Δημοτικό Καισαριανής με 24 παιδιά, 9 διαγνώσεις τα 2 τμήματα της Γ' τάξης γίνονται 1 στη Δ' και στα Δημοτικά 1ο - 7ο από 4 τμήματα γίνονται 3 (με 3 διαγνώσεις το καθένα), ενώ από πέρσι είναι σε αναστολή το δεύτερο Τμήμα Ενταξης, σε ένα σχολικό συγκρότημα με πάνω από 240 παιδιά. Αντίστοιχα σε αναστολή είναι το δεύτερο Τμήμα Ενταξης στο 3ο Δημοτικό του Βύρωνα που αριθμεί πάνω από 240 παιδιά, προχωράει δε και μια συγχώνευση στα Δημοτικά 6ο και 7ο. Επίσης, στο 3ο Δημοτικό Ηλιούπολης το δεύτερο Τμήμα Ενταξης είναι σε αναστολή λειτουργίας, τη στιγμή που υπάρχουν 18 αιτήσεις για φοίτηση σε Τμήμα Ενταξης και 14 αιτήσεις για Παράλληλη Στήριξη (!), ενώ προχωράνε και δυο ακόμα συγχωνεύσεις σε Δημοτικά της πόλης. Στου Ζωγράφου μετράμε 4 συγχωνεύσεις σε Δημοτικά σχολεία, στο Γαλάτσι 3, στη Νέα Φιλαδέλφεια 3 και αντίστοιχη εικόνα έρχεται από πολλές ακόμα περιοχές.

ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Βλέπει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών ως κόστος και... κάνει οικονομία!

Με τις ανακοινώσεις της περασμένης βδομάδας μετά από σύσκεψη του πρωθυπουργού, Κυρ. Μητσοτάκη, με τον υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας, Κυρ. Πιερρακάκη και Ζ. Μακρή, η κυβέρνηση προσπαθεί να παρουσιάσει μια μαγική εικόνα για τα σχολεία, όπου δήθεν εισάγονται καινοτομίες, ενώ στην πραγματικότητα το στοίχημα για την κυβέρνηση είναι να περικόψει από παντού δαπάνες για τη μόρφωση των παιδιών μας.

Οι ανακοινώσεις μετά τη σύσκεψη έκαναν λόγο για «αριθμό - ρεκόρ σε διορισμούς νέων εκπαιδευτικών: 10.000», προσθέτοντας ότι «από το 2019 έως σήμερα έχουν γίνει 38.000 διορισμοί εκπαιδευτικών». Βέβαια, αυτό που κρύβεται από τους παραπάνω πανηγυρισμούς είναι ότι οι προσλήψεις έγιναν κάτω από την πίεση μεγάλων αγώνων των εκπαιδευτικών κι ενώ αντικειμενικά η κατάσταση στην Εκπαίδευση είχε φτάσει στο απροχώρητο, αφού οι εκπαιδευτικοί που έχουν συνταξιοδοτηθεί από το 2010 και μετά (που δεν είχαμε προσλήψεις) είναι πάνω από 56.000, τη δε περσινή χρονιά χρειάστηκαν 52.500 αναπληρωτές για να καλυφθούν οι ανάγκες στα σχολεία. Σε καμία περίπτωση λοιπόν δεν ισχύει αυτό που λέει η κυβέρνηση, ότι ο αριθμός των διορισμών «αλλάζει την αναλογία μεταξύ μόνιμων εκπαιδευτικών και αναπληρωτών», αφού είναι βέβαιο ότι και πάλι θα έχουμε δεκάδες χιλιάδες κενά στα σχολεία, που αναγκαστικά θα καλυφθούν με αναπληρωτές. Οπως φαίνεται, αυτό θα γίνει και πάλι σταδιακά τους πρώτους μήνες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με αποτέλεσμα να χάνονται διδακτικές ώρες μέχρι και τα Χριστούγεννα.

Ακριβώς επειδή η κυβέρνηση γνωρίζει αυτήν την πραγματικότητα σπεύδει μέσα στο καλοκαίρι να επιβάλει γενικευμένες συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία, εξαφανίζοντας περίπου 1.000 τμήματα πανελλαδικά για να εξοικονομηθούν εκπαιδευτικοί, επειδή βλέπει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών ως κόστος!

Το ίδιο συμβαίνει εν μέρει και με τις διάφορες ανακοινώσεις της κυβέρνησης για ψηφιακούς εκσυγχρονισμούς. Για παράδειγμα, οι αυτόνομες τάξεις σε απομακρυσμένες περιοχές, με τρεις όλους κι όλους εκπαιδευτικούς και τα υπόλοιπα μαθήματα εξ αποστάσεως, εξοικονόμηση κόστους είναι για το κράτος εκεί που θα ήταν υποχρεωμένο να φτιάξει σχολείο. Το ίδιο και το ψηφιακό φροντιστήριο (που ξεκινάει ζωντανά στις 16 Σεπτέμβρη για τη Γ' Λυκείου, ενώ για τις άλλες τάξεις περιλαμβάνει κάτι τρίλεπτα βίντεο - κοροϊδία) εξοικονόμηση κόστους είναι, αντί να προσληφθούν εκπαιδευτικοί για την Ενισχυτική Διδασκαλία και την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη. Γιατί μην ξεχνάμε ότι οι πιο αδύναμοι ταξικά και μορφωτικά μαθητές είναι ακριβώς αυτοί που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη τη διά ζώσης διδασκαλία, την ανάγκη ο δάσκαλος να βλέπει στα μάτια τους τι καταλαβαίνουν και πού δυσκολεύονται και να τους καθοδηγεί. Οσο για τους διαδραστικούς πίνακες που μας είχαν τάξει από πέρσι ότι θα μπουν σε όλα τα σχολεία... το 20% των τάξεων ακόμα τους περιμένει. Ολη αυτή η ψηφιακή αναβάθμιση που διαφημίζει η κυβέρνηση, λοιπόν, είναι, από τη μια, συνώνυμη της εξοικονόμησης κονδυλίων που θα διοχετεύονταν στην Εκπαίδευση από το κράτος και, από την άλλη, είναι διοχέτευση κεφαλαίων στα μονοπώλια του χώρου των νέων τεχνολογιών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση ανοίγει άλλη μια πόρτα για την είσοδο ιδιωτικών εταιρειών στα σχολεία, αφού σε τέτοιες παραδίδεται ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός, με τη δυνατότητα που δίνεται στους μαθητές της Α' Λυκείου «να μπαίνουν με ένα προσωπικό κωδικό σε ηλεκτρονική εφαρμογή, όπου θα επιλέγουν εταιρεία επαγγελματικού προσανατολισμού από μητρώο πιστοποιημένων εταιρειών από τον ΕΟΠΠΕΠ»! Ενώ, τέλος, ανακοινώθηκε ότι θα επικαιροποιηθεί το περιεχόμενο των σχολικών βιβλίων πληροφορικής (που αν ήταν από μέταλλο θα ήταν όλα σκουριασμένα!), αλλά θα είναι διαθέσιμα φέτος μόνο σε ψηφιακή μορφή κι όχι έντυπα...

Στέγαση για όλους - αυξήσεις στους μισθούς

Παρέμβαση εκπαιδευτικών σωματείων την Παρασκευή στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής

Συνέχεια έδωσαν τα εκπαιδευτικά σωματεία στις κινητοποιήσεις τους με αιχμή τα οξυμένα προβλήματα της Εκπαίδευσης, όπου ανάμεσά τους είναι και το ζήτημα της στέγασης των αναπληρωτών και νεοδιόριστων εκπαιδευτικών. Αυτό ανέδειξαν το απόγευμα της Παρασκευής με την παρέμβασή τους κατά τη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, διεκδικώντας να δοθεί λύση με ευθύνη της κυβέρνησης, των Περιφερειών και των δήμων. Χαρακτηριστικό είναι πως, σύμφωνα με στοιχεία, την περυσινή χρονιά οι παραιτήσεις αναπληρωτών και αναπληρωτριών έφτασαν τις 1.000, αφού αδυνατούσαν να ανταποκριθούν στο κόστος διαβίωσης.

Εκπαιδευτικοί συγκεντρώθηκαν έξω από το κινηματοθέατρο «Μ. Μερκούρη» στη Γλυφάδα, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα των Σωματείων ΠΕ «Ρ. Ιμβριώτη», «Μ. Παπαμαύρος», «Ο Σωκράτης», «Γ. Σεφέρης», Χαϊδαρίου, «Δ. Γληνός», Σαλαμίνας, «Ν. Πλουμπίδης», Κορυδαλλού - Αγίας Βαρβάρας, «Θουκυδίδης», Καλλιθέας, Αγίου Δημητρίου, Αμαρουσίου, Παλαιού Φαλήρου, Αγ. Αναργύρων και των ΕΛΜΕ Πειραιά, Α' και Β' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής, Γ' ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας, Ε' ΕΛΜΕ Αθήνας, ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας.

«Στέγαση για όλους, αυξήσεις στους μισθούς - Μην εμπαίζετε τους εκπαιδευτικούς», φώναζαν οι εκπαιδευτικοί, που απαίτησαν ανάμεσα σε άλλα να παραχωρηθεί κατάλυμα σε όλους τους εκπαιδευτικούς που ψάχνουν σπίτι και να δοθεί επίδομα στέγασης 300 ευρώ για όλους τους εκπαιδευτικούς. Ειδικότερα ανέδειξαν την ανάγκη να «εφαρμοστεί εδώ και τώρα σε κάθε δήμο, σε όλη τη χώρα το άρθρο 32 του ν.4483/2017 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, για παροχή δωρεάν σίτισης και καταλύματος διαμονής στους εκπαιδευτικούς. Να αξιοποιηθεί η απόφαση της ΚΕΔΕ της 15ης Μάη 2024 για ένταξη και των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών στη ρύθμιση». Επίσης, να γίνει ενοικίαση δωματίων ξενοδοχείων για τη διαμονή τις πρώτες μέρες καθώς δεν γίνεται οι εκπαιδευτικοί να πληρώνουν υπέρογκα ποσά μέχρι να βρουν σπίτι. Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί προβάλλουν το πάγιο αίτημά τους για αυξήσεις στους μισθούς, επαναφορά 13ου και 14ου μισθού και μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους. Τα παραπάνω ανέδειξε μιλώντας στο Περιφερειακό Συμβούλιο ο Σπύρος Βέρρας, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το οξυμένο ζήτημα της στέγασης των εκπαιδευτικών θέτει η «Λαϊκή Συσπείρωση» στο Περιφερειακό Συμβούλιο Λογοδοσίας που πρόκειται να πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 5 Σεπτέμβρη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ