ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 23 Οχτώβρη 2024
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΑΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΔΑΣ ΠΟΘΑ
Να εκφραστούν στη διοίκηση της Ομοσπονδίας οι μεγάλοι αγώνες που δώσαμε

Από τις μεγάλες κινητοποιήσεις ενάντια στο Προεδρικό Διάταγμα 85
Από τις μεγάλες κινητοποιήσεις ενάντια στο Προεδρικό Διάταγμα 85
Κάλεσμα στους αντιπροσώπους να ενισχύσουν τη «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» στο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος - Ακροάματος (ΠΟΘΑ), που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 4 Νοέμβρη, απευθύνει η ΔΑΣ.

«Να αλλάξουμε σελίδα στην Ομοσπονδία», τονίζει η ΔΑΣ, προσθέτοντας ότι αυτό που κρίνεται στο εκλογικό Συνέδριο «είναι αν η νέα διοίκηση που θα προκύψει για τα επόμενα τρία χρόνια θα μπορέσει να οργανώσει τον κλάδο απέναντι στις κατευθύνσεις της ΕΕ και στις κυβερνητικές πολιτικές, να αντιμετωπίσει τις μεγάλες δυσκολίες που είναι μπροστά μας, να αποτελέσει στην πράξη το αντίπαλο δέος σε αυτές τις πολιτικές.

Η σημερινή διοίκηση δεν μπορεί να παίξει τον ρόλο που χρειάζεται, γιατί:

- Συμφωνεί στην καρδιά της κυβερνητικής και ευρωπαϊκής στρατηγικής για την ανάπτυξη επιχειρηματικών κερδών ως μοναδική προοπτική για την ικανοποίηση των αναγκών των εργαζομένων. Αν αυτό ήταν αλήθεια, οι καλλιτέχνες θα πλούτιζαν από το Spotify και το YouTube, από τις καλοκαιρινές περιοδείες, από τον κινηματογράφο και τις τόσες νέες σειρές. Αντίθετα, τα όλο και πιο μεγάλα κέρδη βγαίνουν από την εκμετάλλευση της καλλιτεχνικής δημιουργίας - εργασίας, με τα χαμηλά μεροκάματα για ατέλειωτες ώρες εργασίας για τους τεχνικούς. Γι' αυτό η πλειοψηφία δεν έχει πρόβλημα με το χάρισμα των χρημάτων μας που δίνουμε μέσω της φορολογίας στο ΕΚΟΜΕ. Εχει αποδεχτεί την ανταποδοτική λειτουργία του Εθνικού, των άλλων κρατικών θεάτρων, έχει πρωταγωνιστήσει στην υπογραφή και την εφαρμογή των "κωδίκων συμπεριφοράς" στα κρατικά θέατρα. Τη μία μέρα χτυπά υποκριτικά την κλειστή πόρτα του ΥΠΠΟ, στην κινητοποίηση για τον σοβαρό τραυματισμό του τεχνικού στην ΕΛΣ, και την επόμενη καλεί την Μενδώνη στο Συνέδριο της Ομοσπονδίας. Ολα αυτά στη λογική του "εφικτού", της "νομιμότητας" και της "συνεργασίας" με την εργοδοσία και την κυβέρνηση.

- Συμφωνεί επί της ουσίας στις ίσες αποστάσεις μπροστά στο έγκλημα στη Μ. Ανατολή, όταν γράφει σε ανακοίνωση "καλούμε την κυβέρνηση και την ΕΕ να πάρουν πρωτοβουλίες για την ειρήνη", βγάζοντας λάδι την κυβέρνηση, που συμμετέχει ενεργά στο πλευρό του Ισραήλ με τη συμμετοχή μιας φρεγάτας χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τα σύνορά μας, με τον ελληνικό λαό να πληρώνει 500.000 ευρώ τη μέρα για την "ιερή συμμαχία" με το ΝΑΤΟ και το κράτος - δολοφόνο. Παρόμοια στάση είχε και στον πόλεμο στην Ουκρανία, με μια γενική επίκληση στην ειρήνη, όπως άλλωστε έκανε και η κυβέρνηση στο κάτω κάτω.

- Πρωτοστάτησε στην εφαρμογή του αντιδραστικού νόμου Χατζηδάκη, με εξ αποστάσεως λειτουργία σε πλήθος σωματείων, μέχρι και σε επιχειρησιακά.

- Η διοίκηση λειτούργησε διχαστικά και αντιδημοκρατικά. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι αντί να χαιρετίσει τη δημιουργία νέων σωματείων και να τα αγκαλιάσει, βάζει εμπόδια στη δράση τους και στην ένταξή τους στην ΠΟΘΑ, με μοναδικό κριτήριο αν θα τους στηρίξουν. Δεν λειτούργησε ποτέ συλλογικά πραγματοποιώντας τακτική ΓΣ, συσκέψεις και πρωτοβουλίες με σωματεία πανελλαδικού χαρακτήρα.

Να αλλάξουμε τώρα σελίδα, για να γίνουμε πιο δυνατοί απέναντι στην πολιτική της ΕΕ και της κυβέρνησης».

Στο ερώτημα «τι Ομοσπονδία θέλουμε» η ΔΑΣ προτάσσει τον δρόμο της διεκδίκησης, θυμίζοντας:

«Στην πανδημία μόνο έτσι καταφέραμε να έχουμε κατακτήσεις. Στο ΠΔ 85, μαζί τραγουδήσαμε έξω από το ΡΕΞ με συμμετοχή όλου του ελληνικού τραγουδιού. Κάναμε γνωστά τα αιτήματά μας σε όλο τον ελληνικό λαό και δεχτήκαμε αλληλεγγύη. Οργανώσαμε 4 ημέρες κλαδική απεργία με μεγάλη συμμετοχή. Με τους σπουδαστές σε αναβρασμό, έγιναν μαζικές διαδηλώσεις και η κυβέρνηση αναγκάστηκε να εξαγγείλει το Πανεπιστήμιο Παραστατικών Τεχνών.

Δεν αφήσαμε να περάσει το αφήγημα της κυβέρνησης και του ΝΑΤΟ "stand with Ukraine", η λογοκρισία σε καλλιτέχνες, ούτε οι ίσες αποστάσεις για τη σφαγή στην Παλαιστίνη.

Πολλοί καλλιτέχνες και σωματεία συμβάλαμε σε μεγάλους αγώνες, να γίνουν γνωστές οι διεκδικήσεις εργαζομένων, όπως στη ΛΑΡΚΟ, οι κινητοποιήσεις ενάντια στους πλειστηριασμούς, στους πυρόπληκτους, στους πλημμυροπαθείς, στα θύματα του σεισμού στην Τουρκία. Φωνάξαμε μαζί "ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας" για τα Τέμπη σε όλη την Ελλάδα. Διαδηλώσαμε για τα σύγχρονα δικαιώματα των γυναικών και στον χώρο του Πολιτισμού, για μέτρα κατά του εκφοβισμού και των παρενοχλήσεων, που εντάσσονται σε προτάσεις για ΣΣΕ σε χώρους δουλειάς. Διαδηλώσαμε κατά της εγκληματικής οργάνωσης της ΧΑ, απομονώσαμε ρατσιστικές απόψεις, συμπεριφορές.

Ολα αυτά έκαναν τα σωματεία μας πιο μαζικά, ιδρύθηκαν νέα σωματεία. Τα σωματεία στα οποία πρωτοστάτησαν δυνάμεις που στο στόχαστρο είχαν την κυβερνητική πολιτική και την εργοδοσία μαζικοποιήθηκαν, είχαν κατακτήσεις, μικρές και μεγάλες. Σήμερα στα σωματεία αυτά δίνονται μάχες για την υπογραφή ΣΣΕ με ουσιαστικά δικαιώματα και δεν θα αποτυπώνουν τις απαιτήσεις των εργοδοτών στο θέατρο, στις συναυλίες, στο οπτικοακουστικό, στην ΕΛΣ, γίνονται Γενικές Συνελεύσεις, οργανώνεται η γενική απεργία για τις 20 Νοέμβρη».


ΣΥΛΛΟΓΟΣ «ΕΜΕΙΣ ΠΟΥ ΣΠΟΥΔΑΣΑΜΕ ΣΤΟΝ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ»
Συναυλία - αφιέρωμα στην Οκτωβριανή Επανάσταση και τον Λένιν

Τη Δευτέρα 4 Νοέμβρη στον κινηματογράφο «Studio» στην πλατεία Αμερικής

Συναυλία - αφιέρωμα στη Μεγάλη Οκτωβριανή Σοσιαλιστική Επανάσταση και στα 100 χρόνια από τον θάνατο του Λένιν διοργανώνει ο Σύλλογος «Εμείς που σπουδάσαμε στον Σοσιαλισμό», τη Δευτέρα 4 Νοέμβρη στον κινηματογράφο «Studio New Star Art Cinema» στις 8 μ.μ. (ώρα προσέλευσης 7.30 μ.μ.).

Η συναυλία με έργα Σοβιετικών αλλά και Ελλήνων μεγάλων δημιουργών συμφωνικής, οπερατικής και παραδοσιακής μουσικής, καθώς και επαναστατικά εμβατήρια, τα περισσότερα εκ των οποίων θα παρουσιαστούν σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση, έχει διάρκεια 90 λεπτά (περιλαμβάνεται διάλειμμα 10 λεπτών).

Διευθύνει ο μαέστρος Χρήστος Κολοβός, σολίστ η σοπράνο Ευδοκία Μωυσίδου. Παίζει το Δωδεκαμελές Σύνολο Πνευστών και Κρουστών «Παύλος Καρρέρ»: Θόδωρος Μαυρομμάτης (φλάουτο), Πέτρος Μαυρομμάτης (όμποε), Σπύρος και Κώστας Τζέκος (κλαρινέττα), Σόνια Φαρούγγια (φαγκότο), Χρήστος Καλούδης και Σπύρος Μπάκος (κόρνα), Σπύρος Αρκούδης και Αλέκος Μαυρόπουλος (τρομπέτες), Σπύρος Φαρούγγιας (τρομπόνι), Σάκης Μυρώνης (τούμπα) και Ισίδωρος Θύμης (κρουστά).

Τιμή εισιτηρίου 10 ευρώ, για φοιτητές, μαθητές, ΑμεΑ 8 ευρώ.

Η παραγωγή της εκδήλωσης είναι της ΔΑΜΩΝ ΑΜΚΕ και προπώληση εισιτηρίων γίνεται σε: Βιβλιοπωλείο «Σύγχρονη Εποχή» (Μαυροκορδάτου 3, Αθήνα), κινηματογράφο «Studio New Star Art Cinema» (Σταυροπούλου 33, πλατεία Αμερικής, Αθήνα), https://www.ticketservices.gr. Πληροφορίες: 6974394464, 6949665631.


Θερμό χειροκρότημα για τις «Σπυριδούλες»

Επίσημη πρεμιέρα χθες για τις «Σπυριδούλες» από την ομάδα 4frontal, σε σκηνοθεσία Θανάση Ζερίτη και Χάρη Κρεμμύδα, στο Θέατρο «Τζένη Καρέζη».

Μια παράσταση βαθιά συγκινητική, που προβληματίζει και παρακινεί. Μια παράσταση που κατορθώνει να δώσει «φωνή» σε όλες τις Σπυριδούλες του κόσμου, γι' αυτό και το χειροκρότημα ήταν τόσο θερμό...

Την παράσταση παρακολούθησε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, ο οποίος συνεχάρη θερμά τους συντελεστές. Την παρακολούθησαν ακόμα μέλη του ΠΓ και της ΚΕ του ΚΚΕ, καθώς και ο Θοδωρής Κωτσαντής, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ.

Το πρωτότυπο θεατρικό έργο της Νεφέλης Μαϊστράλη είναι εμπνευσμένο από την ιστορία της Σπυριδούλας, μιας υπηρέτριας που σιδερώθηκε από τα αφεντικά της, σε μια υπόθεση που προκάλεσε φρίκη στην κοινή γνώμη της χώρας πριν περίπου 70 χρόνια.

Με κεντρική αναφορά στην 12χρονη Σπυριδούλα, το έργο μιλάει για μια όχι τόσο μακρινή εποχή, όταν πλήθος ανήλικα άπορα κορίτσια υιοθετούνταν από επιφανείς οικογένειες με την ιδιότητα της «ψυχοκόρης», για να εργαστούν ως εσωτερικές οικιακές βοηθοί, σε μια ιδιάζουσα κατάσταση σύγχρονης δουλείας.

Αντλώντας από ιστορικά ντοκουμέντα και γυναικείες αφηγήσεις της εποχής, αλλά και από συνεντεύξεις γυναικών που εργάζονται σήμερα ως εσωτερικές οικιακές βοηθοί, η Νεφέλη Μαϊστράλη δίνει ένα πρωτότυπο θεατρικό έργο, εμπνευσμένο από τη συγκλονιστική ιστορία της Σπυριδούλας αλλά και αυτές άλλων γυναικών που υπήρξαν ψυχοκόρες και υπηρέτριες τις δεκαετίες του 1950 και του 1960. Με όχημα το έργο αυτό και υπό τους ελληνικούς και πανκ ήχους των Θραξ Πανκc, η παράσταση φέρνει στη σκηνή τις φωνές των γυναικών που βρέθηκαν ή βρίσκονται ακόμα σ' αυτήν τη θέση...


Παίζουν: Ελένη Βλάχου, Σταύρος Γιαννουλάδης, Τάσος Δημητρόπουλος, Αργυρώ Θεοδωράκη, Κατερίνα Λάττα, Αριστέα Σταφυλαράκη, Ελένη Τσιμπρικίδου.

Παραστάσεις κάθε Σάββατο στις 6 μ.μ. και Κυριακή στις 7 μ.μ.

Υπενθυμίζουμε ότι οι «Σπυριδούλες» κυκλοφόρησαν πρόσφατα σε έκδοση από τη «Σύγχρονη Εποχή».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ