Η ενορχήστρωση είναι του Γιάννη Παπαζαχαριάκη. Τραγουδούν οι Κώστας Θωμαΐδης, Πολυξένη Καράκογλου, Αλέξανδρος Καψοκαβάδης και Κώστας Τριανταφυλλίδης. Απαγγέλλουν η Ελένη Γερασιμίδου και ο Γιάννης Γιαραμαζίδης.
Η είσοδος γίνεται με προσκλήσεις που διατίθενται από τις Οργανώσεις του ΚΚΕ.
Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ο Κώστας Βάρναλης είναι ο ιδρυτής της επαναστατικής Τέχνης στη χώρα μας. Είναι ο πρώτος από τον κύκλο των ριζοσπαστικοποιημένων λογοτεχνών του καιρού του, επηρεασμένος σαφώς από την Οκτωβριανή Επανάσταση, που μετουσίωσε την κομμουνιστική ιδεολογία σε ποιητικό λόγο και ο πρώτος που προσπάθησε να επεξεργαστεί θέματα της αισθητικής και της κριτικής από μαρξιστική σκοπιά.
Με τα έργα του «Το Φως που καίει», «Σκλάβοι πολιορκημένοι», «Η αληθινή απολογία του Σωκράτη», «Ελεύθερος κόσμος», «Οργή Λαού», ο Βάρναλης γίνεται ο ποιητικός οργανωτής των διαθέσεων της εργατικής τάξης για «την κοινωνική της χειραφέτηση». «Προσπαθούμε να αισθητοποιήσουμε το "αύριο" του κόσμου. Κι αυτό το "αύριο", με το να μην είναι ουτοπία μα ιστορική αναγκαιότητα, αποτελεί τη μεγαλύτερη πηγή της έμπνευσής μας και τη μεγαλύτερη ζωντάνια και δύναμη της τέχνης μας...».
Εκανε το έργο του εμβατήριο μάχης και εφόδου. Μακριά από αυτόν ότι σκοπός της Τέχνης είναι να μας εφησυχάζει, να μας κάνει απλά και μόνο να ξεχνιόμαστε. Ο Βάρναλης, με το έργο του, με τη σατιρική και διεισδυτική του ματιά, θέλει να συνειδητοποιεί ο ίδιος ο λαός την ανάγκη της αλλαγής, η ποίησή του να γίνει κίνητρο πράξης. Στόχος του να βγάλει τον λαό από την αδράνεια και την παθητικότητα, να αφυπνίσει την εργατική τάξη και να τη βοηθήσει να αποκτήσει συνείδηση του εαυτού της, ως τάξης που αυτή πρέπει να πάρει την εξουσία. «Αν ξυπνήσεις μονομιάς θα 'ρθει ανάποδα ο ντουνιάς», γράφει στην «Μπαλάντα του Κυρ - Μέντιου». Γι' αυτόν τον λόγο, άλλωστε, με την ποίησή του δεν «χαϊδεύει», δεν εξιδανικεύει. Στο στόχαστρό του μπαίνει η μοιρολατρία, η «σκλάβα σκέψη», που τους την πλάσανε «οι δυνατοί»...
Υπενθυμίζουμε ότι η συγκεκριμένη συναυλία, αλλά και η επόμενη που θα πραγματοποιηθεί στις 14 Δεκέμβρη, στον Περισσό, με τίτλο «Ο Μάνος Χατζιδάκις και τα χρόνια της θύελλας (1940 - 1950)» και ερμηνευτές τους Βασίλη Γισδάκη, Μανώλη Μητσιά, Νατάσσα Μποφίλιου και Μαρία Φαραντούρη εντάσσονται στις πολιτιστικές εκδηλώσεις που αγκαλιάζουν το 6ο Επιστημονικό Συνέδριο που διοργανώνει η ΚΕ του ΚΚΕ, το Σάββατο 21 και την Κυριακή 22 Δεκέμβρη, με θέμα «"Η λογοτεχνία στα χρόνια της θύελλας" - Για τη συνάντηση της νεοελληνικής λογοτεχνίας με το έπος της ΕΑΜικής Αντίστασης και του ΔΣΕ (1940 - 1950)».
Φέτος, έχουν επιλεγεί περισσότερες από 120 ταινίες τεκμηρίωσης για το επίσημο πρόγραμμα του Φεστιβάλ, ενώ η συμμετοχή των δημιουργών ήταν πολύ μεγάλη. 25 από τις ταινίες που θα προβληθούν θα κάνουν την επίσημη πρεμιέρα τους στο πλαίσιο του 18ου docfest. Το αφιέρωμα «Γνωριμία με Ξένες Κινηματογραφίες» φέτος μας συστήνει με κινηματογραφιστές από τη Νορβηγία. Οι πέντε ταινίες που έχουν ενταχθεί στο αφιέρωμα είναι ιδανικές τόσο για μικρούς όσο και για μεγάλους φίλους του ντοκιμαντέρ.
Ανάμεσα στις ταινίες που θα συναντήσουμε στο φεστιβάλ στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του, βρίσκονται και ταινίες που παρουσιάσαμε ή παρακολουθήσαμε νωρίτερα μέσα στη χρονιά και προτείνουμε ανεπιφύλακτα. «Οι 4 Ικαριώτες» του Λεωνίδα Βαρδαρού, που προβάλλονται την Πέμπτη 21/11 και αφορούν τους 4 σπουδαίους Ικαριώτες Γιάννη Τσαρνά, φιλόλογο, γυμνασιάρχη, παιδαγωγό, Δημήτρη Πουλιανό, ζωγράφο, διανοούμενο του Μεσοπολέμου, Νίκο Ικαρη, γλύπτη και ζωγράφο, αγωνιστή της Εθνικής Αντίστασης, Γιάννη Σαλλά, στέλεχος του ΚΚΕ, αγωνιστή του αντιφασιστικού αγώνα στη Μ. Ανατολή και πολιτικό επίτροπο του Δημοκρατικού Στρατού Σάμου. «Τα Λευκά Ορη» του Αλέξανδρου Παπαθανασίου, που προβάλλονται την Τετάρτη 20/11 και αφορούν τον Λευτέρη Ηλιάκη, αντάρτη του εμφυλίου πολέμου και πολιτικό κρατούμενο για σχεδόν είκοσι χρόνια. Μέσα από το πορτραίτο αυτού του λαϊκού αγωνιστή, ενός επιζήσαντα του Εμφυλίου, μαθαίνουμε για γεγονότα και πρόσωπα που διαμόρφωσαν τη σύγχρονη Ελλάδα. Ανάμεσά τους βρίσκουμε τις «Κατοχή - Αντίσταση - Απελευθέρωση» του Ιωνα Ευθυμίου, «Το σάλτο του Ιμερου» του Κώστα Κολημένου, «Γιάννης Θεοδωράκης - Ναι... μπορούμε και πάλι να ελπίζουμε» των Αντώνη και Στέλιου Διαμαντή, «Χρέος» του Θόδωρου Μαραγκού, «Εβρος: θολό τοπίο» του Γιώργου Κεραμιδιώτη, και το «Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι» του Γιάννη Ξύδα. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα και τις προβολές του φεστιβάλ απευθυνθείτε στην ιστοσελίδα του https://www.docfest.gr.
Με επίκεντρο και σημείο εκκίνησης την Καλαμάτα, η Πελοπόννησος ζει την τελευταία 10ετία στον παλμό της τέχνης του ντοκιμαντέρ, καθώς το ΔΦΝΠ φέρνει στο προσκήνιο σημαντικούς κινηματογραφιστές και συναρπαστικές ιστορίες από όλο τον κόσμο. Περισσότερες από 110 ταινίες συνθέτουν το φετινό, πλούσιο πρόγραμμα των προβολών, το οποίο συμπληρώνουν εργαστήρια, σεμινάρια, εκθέσεις και ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα που απευθύνονται σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και ΑμΕΑ.
Η είσοδος στις προβολές και τις δράσεις είναι - όπως πάντα- ελεύθερη, με σειρά προσέλευσης. Για τις δράσεις του φεστιβάλ και το πρόγραμμα του απευθυνθείτε στην ιστοσελίδα του https://peloponnisosdocfestival.com .
Παρευρέθηκε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας
Στην παράσταση χαιρετισμούς απηύθυναν ο Γιάννης Κουγέας, αντιδήμαρχος πολιτισμού, αθλητισμού και νεολαίας του Δήμου Πετρούπολης, η πρόεδρος του Καλλιτεχνικού Οργανισμού Ποντίων Αθηνών Ειρήνη Ελευθεριάδου και ο ταμίας Παναγιώτης Καραγκιώζης.
Την παράσταση παρακολούθησε πλήθος κόσμου χειροκροτώντας θερμά όλους τους συντελεστές. Παρευρέθηκε και ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.
Η ιστορία είναι αληθινή και τα πρόσωπα ήταν υπαρκτά. Τόπος: τα Προσφυγικά στο Περιστέρι, πίσω από την εκκλησία της Ευαγγελίστριας. Θα μπορούσε να είναι η κάθε παραγκούπολη Μικρασιατών προσφύγων, σε κάθε δήμο, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Κεντρική ηρωίδα η Εριφύλη, η οποία στον μονόλογό της περιγράφει με έντονες εικόνες τον διωγμό. Χρησιμοποιώντας γλώσσα και προφορά Σμυρνέικη, στέκεται και μεταφέρει στιγμιότυπα από την εν γένει ζωή στη Σμύρνη.
Ο μπόγος, εξ ου και ο τίτλος του θεατρικού έργου, υπήρχε σε κάθε προσφυγική οικογένεια και το περιεχόμενό του ήταν... ιερό.
Το έργο μάς μεταφέρει δεκαετίες πίσω, περιγράφοντας την προσφυγιά που υπέστησαν εκατοντάδες χιλιάδες Μικρασιατών και Ποντίων. Ο συγγραφέας Δημήτρης Κολιδάκης αποτύπωσε τις μνήμες και τη ζωή των Μικρασιατών προσφύγων με λέξεις και εικόνες όπως και 'κείνοι θα ήθελαν. Ο χρόνος και τα γεγονότα μεταφέρονται στο έργο κατόπιν αφηγήσεων, με ιστορικές επαληθεύσεις και μαρτυρίες άλλων προσφύγων και ιστορικών πηγών.
Ερμηνεύουν: Λίτσα Αρκάλη, Μαρία Δημητριάδη, Ροζάνα Δημητριάδη, Ελένη Ζουρνατζίδου, Δέσποινα Κυριμοπούλου, Ευδοξία Κυριμοπούλου, Αντα Μανιαδάκη, Κατερίνα Μελιάδου, Νατάσα Μελιάδου, Ελισάβετ Παπαδοπούλου, Χρήστος Αλεξανδρίδης.
Ο Καλλιτεχνικός Οργανισμός Ποντίων Αθηνών (ΚΟΠΑ) έχει έδρα στην Καλλιθέα και η δραστηριότητά του ξεκίνησε το 1968. Κύριος σκοπός του σωματείου είναι το ξαναζωντάνεμα των παραδοσιακών πολιτιστικών αξιών του Πόντου με τα εκφραστικά μέσα της θεατρικής τέχνης. Τον σκοπό αυτό υπηρέτησε και εξακολουθεί να υπηρετεί με συνέπεια και συνέχεια.