ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 14 Αυγούστου 2001
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ
Ταλαιπωρία για επιβάτες και νησιώτες

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα στον Αγ. Κήρυκο Ικαρίας

Τα αποτελέσματα του «ανταγωνισμού» και της «απελευθέρωσης» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που με πάθος ευαγγελίζονται οι εφοπλιστές και η κυβέρνηση πιστά προσπαθεί να εφαρμόσει, φαίνονται καθ' όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, από την απίστευτη ταλαιπωρία και όχι μόνο που υφίστανται καθημερινά οι επιβάτες.

Από την Παρασκευή μέχρι και χτες, που έφυγε ο κύριος όγκος επιβατών από τα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας (ο αριθμός τους υπολογίζεται ότι ξεπέρασε τις 170.000), σημειώθηκαν στο σύνολο σχεδόν των δρομολογίων καθυστερήσεις από 1 έως και πάνω από 5 ώρες. Πιο χαρακτηριστικά των παραπάνω ήταν η ακύρωση του δρομολογίου προς Πάρο - Νάξο του «Αίολος Εξπρές» το Σάββατο, λόγω μηχανικής βλάβης και οι 500 περίπου επιβάτες του να φύγουν με άλλα πλοία έπειτα από αρκετές ώρες. Το επιβατηγό πλοίο «Παναγιά Εκατονταπυλιανή» αναχώρησε την Κυριακή, με 4 ώρες καθυστέρηση, προσεγγίζοντας μόνο Θήρα και Ανάφη, ενώ οι υπόλοιποι επιβάτες του με προορισμό Πάρο, Νάξο, Ιο μεταφέρθηκαν από το «Εξπρές Αρης», το οποίο αναχώρησε με δίωρη καθυστέρηση. Ακόμη το φως της δημοσιότητας είδε και μία περίπτωση έκδοσης υπεράριθμων εισιτηρίων, στο μεσημεριανό δρομολόγιο του «Κνωσός Παλλάς» από Πειραιά για Ηράκλειο. Μεγάλη ταλαιπωρία υπέστησαν και οι επιβάτες του «Μέγκα Ντόλφιν 31» το οποίο παρουσίασε μηχανική βλάβη φτάνοντας στη Μονεμβασιά, με αποτέλεσμα οι επιβάτες του να πάνε στον προορισμό τους μέσω ΚΤΕΛ. Το πρωί της Δευτέρας το «Flying Cut» και το «Sky Jet» που απέπλευσαν από το λιμάνι της Ραφήνας με τελικό προορισμό την Πάρο έφτασαν μόνο μέχρι την Τήνο. Ανάλογη ταλαιπωρία υπέστησαν στο λιμάνι της Ραφήνας και οι δεκάδες επιβάτες του «Αλκαίος», ο απόπλους του οποίου καθυστέρησε περίπου έξι ώρες, προκειμένου να αποκατασταθεί η βλάβη που παρουσίασε.

Κινητοποίηση στην Ικαρία για την ακτοπλοΐα

Λαϊκή συνέλευση - καταγγελία του προβλήματος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που αντιμετωπίζει η Ικαρία, πραγματοποιείται στις 9.30 σήμερα το βράδυ στην πλατεία του Αγ. Κηρύκου, με πρωτοβουλία του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης. Στόχος της κινητοποίησης είναι η επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το νησί στην τροφοδοσία, λόγω των μειωμένων ακτοπλοϊκών δρομολογίων και της προτίμησης των εφοπλιστικών εταιριών να μεταφέρουν ΙΧ αντί φορτηγών. Ακόμη, να προβληθεί η απαίτηση των κατοίκων του νησιού για ασφαλείς και τακτικές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, ισότιμη αντιμετώπιση και εξυπηρέτηση στις μετακινήσεις τους, βάσει των αναγκών του λαού του νησιού και όχι των οικονομικών συμφερόντων των ακτοπλοϊκών εταιριών.

ΠΕΜΕΝ
Οξυνση προβλημάτων και κινδύνων στα πλοία

Για προκλητική αδιαφορία καταγγέλλει, για μία ακόμα φορά, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, καθώς, όπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή της, δεν έχει λάβει κανένα μέτρο για την προστασία της ασφάλειας των πλοίων, των επιβατών και των ναυτεργατών, πριν θρηνήσουμε θύματα, και συγκαλύπτει την εφοπλιστική ασυδοσία. Παράλληλα, καταγγέλλει ότι υπάρχει όξυνση των προβλημάτων και των κινδύνων που υπάρχουν από τη μη λήψη μέτρων ασφάλειας στα πλοία.

Οπως μάλιστα σημειώνει η ΠΕΜΕΝ, μετά τη συνέντευξη που έδωσε στις 3 του Αυγούστου με θέμα «Οι εξελίξεις στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και η ασφάλεια των πλοίων», δέχτηκε την «αήθη» επίθεση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Χρ. Παπουτσή, «που στην προσπάθειά του να υπερασπιστεί την πολιτική της κυβέρνησης και την ασυδοσία των εφοπλιστών, παρουσίασε την κατάσταση "ρόδινη", απέκρυψε τα τεράστια προβλήματα που δημιουργούνται και συγκαλύπτει την εφοπλιστική ασυδοσία, αναλαμβάνοντας εγκληματικές ευθύνες».

«Τα γεγονότα όμως που διαδραματίζονται στο λιμάνι του Πειραιά και στα άλλα λιμάνια όχι μόνο επιβεβαιώνουν τις καταγγελίες μας αλλά δείχνουν ότι το ΥΕΝ δεν πήρε κανένα μέτρο, ενισχύοντας την ασυδοσία και τους κινδύνους για την ασφάλεια των πλοίων», σημειώνει η ΠΕΜΕΝ και συμπληρώνει: «Είναι γνωστά τα προβλήματα που δημιουργούνται από τις συχνές βλάβες, την εντατικοποίηση της εργασίας, με τα απάνθρωπα ωράρια εργασίας, τα προβλήματα που δημιουργούνται στα νησιά και ειδικά σε ζητήματα τροφοδοσίας».

Οπως σημειώνει στη συνέχεια η ΠΕΜΕΝ, τις τελευταίες μέρες, τα προβλήματα αυτά οξύνθηκαν ακόμα περισσότερο και καταγγέλλει συγκεκριμένα: «Ο εφοδιασμός των πλοίων με καύσιμα συνεχίζει να γίνεται ταυτόχρονα με την αποβίβαση-επιβίβαση επιβατών και οχημάτων, εγκυμονώντας τεράστιους κινδύνους. Κατά τη φόρτωση των οχημάτων στο γκαράζ των πλοίων δε μένει κανένα κενό (διάδρομος), με αποτέλεσμα σε περίπτωση ανάγκης να είναι αδύνατη η διέλευση από το γκαράζ».

ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΕΣ
Στο δρόμο και πάλι του αγώνα

Συνάντηση χτες της Ενωσης Υπαλλήλων Κεντρικής Μακεδονίας με τον βουλευτή του ΚΚΕ Αγγελο Τζέκη

Σε νέο κύκλο κινητοποιήσεων ετοιμάζονται να προχωρήσουν από τις 28 έως τις 31 του μήνα οι υπάλληλοι του Πυροσβεστικού Σώματος, μετά από σχετική απόφαση της Ομοσπονδίας του κλάδου τους, προκειμένου να διεκδικήσουν τον εκδημοκρατισμό του Σώματος, την επίλυση χρόνιων θεσμικών και μισθολογικών προβλημάτων καθώς και την επάνδρωση των υπηρεσιών με προσωπικό, σύγχρονο εξοπλισμό και την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή.

Την ανάγκη συνέχισης και κλιμάκωσης του αγώνα τους σημείωσαν στη συζήτηση, που είχαν χτες το πρωί τα μέλη του προεδρείου της Ενωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας με τον βουλευτή του ΚΚΕ Αγγελο Τζέκη, ο οποίος επισκέφθηκε τα γραφεία του σωματείου στη Θεσσαλονίκη, συνοδευόμενος από κλιμάκιο στελεχών της Κομματικής Οργάνωσης Θεσσαλονίκης του ΚΚΕ.

Στη διάρκεια της συζήτησης τόσο ο πρόεδρος της Ενωσης, Νίκος Γεωργιάδης, όσο και ο γραμματέας, Αθανάσιος Χαντάβας, περιέγραψαν τις δύσκολες και ιδιαίτερα επικίνδυνες συνθήκες κάτω από τις οποίες καθημερινά οι πυροσβέστες επιτελούν το υπεράνθρωπο έργο τους. Κατήγγειλαν τις ελλείψεις σε προσωπικό, ατομικό εξοπλισμό, την ακαταλληλότητα της υλικοτεχνικής υποδομής και υπέδειξαν την ανάγκη για άμεσο εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού των υπηρεσιών.

Για άλλη μια φορά κατήγγειλαν πως πολλοί από τους νεκρούς συναδέλφους τους, που έπεσαν την ώρα του καθήκοντος, θα μπορούσαν να είχαν σωθεί, αν οι υπηρεσίες ήταν εξοπλισμένες με σύγχρονης τεχνολογίας μηχανήματα και αν υπήρχε κανονισμός αντιμετώπισης των περιστατικών.

Εφεραν ως παράδειγμα το θάνατο πυροσβέστη πριν λίγους μήνες σε εργοστάσιο στους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης και δήλωσαν κατηγορηματικά πως αν ο συνάδελφός τους ήταν εφοδιασμένος με σύστημα ενδοεπικοινωνίας, σήμερα θα ζούσε, γιατί οι άνδρες που βρίσκονταν έξω θα ήξεραν πού να επιχειρήσουν προκειμένου να τον διασώσουν.

Ενδεικτικό επίσης του πόσο υπολογίζει την ανθρώπινη ζωή η κυβέρνηση, είναι και το γεγονός πως στους τελευταίους απόφοιτους της Σχολής Πυροσβεστών δε δόθηκε ολοκληρωμένος εξοπλισμός για να μπορούν να ρίχνονται στη μάχη με τη φωτιά. Με αφορμή την αναφορά στους εκπαιδευόμενους της σχολής στη Σίνδο, αποκαλύφθηκε πως επί 4-6 μήνες (τόσο διαρκεί η εκπαίδευση) αναγκάζονταν 500 άνθρωποι να διαβιούν σε έναν τεράστιο θάλαμο-αποθήκη, με διώροφα και τριώροφα κρεβάτια.

Παράλληλα, κατήγγειλαν τον εμπαιγμό από την πλευρά της κυβέρνησης και του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, σε ό,τι αφορά στην καταβολή δεδουλευμένων. Από πέρσι ακόμη έχουν να λαμβάνουν 600.000 δραχμές έκαστος από νυχτερινά, υπερωριακή εργασία, εκτός έδρας κλπ. Λόγω της φύσης της δουλιάς τους (χωρίς πενθήμερο, 8ωρο, κλπ.) και κυρίως εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού (30% έλλειψη προσωπικού στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας), οι περισσότεροι πυροσβέστες έχουν να παίρνουν 100-120 ρεπό ο καθένας και υπόλοιπα άδειας από τον περασμένο χρόνο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα έλλειψης προσωπικού αποτελεί, π.χ., το Ανακριτικό Τμήμα της Πυροσβεστικής, που δουλεύει με 2 άτομα στη βάρδια για όλη την Περιφέρεια. Επίσης, το γεγονός πως στη βάρδια (στον πυροσβεστικό σταθμό) εργάζονται 10 άτομα, ενώ τουλάχιστον 7 απαιτείται να βρίσκονται στο όχημα που βγαίνει πρώτο για την αντιμετώπιση περιστατικού.

Εξάλλου, δήλωσαν τη διαφωνία τους με το σύστημα των εθελοντών όπως χρησιμοποιείται, σημειώνοντας πως ο εθελοντής (κάνουν τέσσερα 8ωρα το μήνα) δεν πρέπει να έχει ρόλο αντικαταστάτη του πυροσβέστη, αλλά βοηθού και κυρίως να είναι εκπαιδευμένος για να μπορεί να βοηθά αντί να εκτίθεται σε κίνδυνο.

Εκτός των παραπάνω, οι πυροσβέστες διεκδικούν υπαγωγή του επαγγέλματός τους στα βαρέα και ανθυγιεινά, χωρισμό του Πυροσβεστικού Σώματος (ΠΣ) σε μάχιμους και διοικητικούς υπαλλήλους, με προτεραιότητα στην εξειδίκευση, εκπαίδευση και μετεκπαίδευση σε όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας τους, αποκέντρωση των σχολών στην περιφέρεια, βαθμολογική εξέλιξη και παραγωγή έμπειρων μεσαίων στελεχών, αναγνώριση τίτλου σπουδών σε όλους τους βαθμούς.

Ο Α. Τζέκης εξέφρασε τη συμπαράσταση του Κόμματος στα αιτήματά τους και δήλωσε πως το ΚΚΕ θα συνεχίσει να στηρίζει με κάθε τρόπο τον αγώνα τους για εκδημοκρατισμό και για βελτίωση των συνθηκών δουλιάς τους. Σημείωσε πως το ΠΣ πρέπει να απαλλαγεί από τη στρατιωτική δομή που σήμερα έχει και να υπαχθεί στην ευθύνη του υπουργείου Εσωτερικών-Δημόσιας Διοίκησης. Να γίνουν δηλαδή οι πυροσβέστες πολιτικοί υπάλληλοι. Επίσης, δεσμεύτηκε πως το ΚΚΕ θα κάνει κάθε δυνατή παρέμβαση προκειμένου να δοθεί βαρύτητα στην ανανέωση του εξοπλισμού, της υλικοτεχνικής υποδομής και στην ικανοποίηση θεσμικών και μισθολογικών αιτημάτων. Αναγνώρισε το σημαντικό κοινωνικό έργο που επιτελούν και τους κάλεσε να συμμετέχουν στις συλλογικές διαδικασίες του κινήματος για θετικές πολιτικές και κοινωνικές αλλαγές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ