Και μέσα στο σχολείο η πολιτική της κυβέρνησης μας στερεί το «οξυγόνο»...
«
28 Φεβρουαρίου απεργούμε σε όλη την Ελλάδα! Το έγκλημα στα Τέμπη να μη συγκαλυφθεί - ή οι ζωές μας ή τα κέρδη τους.
Συνεχίζουμε τον δίκαιο αγώνα για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας, για τον παιδαγωγικό μας ρόλο. Οι καθαιρέσεις, τα πειθαρχικά και ο αυταρχισμός δεν μας σταματάνε! Ο αγώνας να δοθούν λεφτά για μισθούς, Υγεία, Παιδεία και όχι για του πολέμου τα σφαγεία συνεχίζεται»!
Με αυτούς τους άξονες η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ) απευθύνεται σε δασκάλους και νηπιαγωγούς μπροστά στις Γενικές Συνελεύσεις των Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που γίνονται πριν τη Γενική Συνέλευση των προέδρων που είναι προγραμματισμένη για τις 23 Φλεβάρη.
«Και μέσα στο σχολείο η πολιτική της κυβέρνησης μας στερεί το "οξυγόνο"», σημειώνει μεταξύ άλλων στο αγωνιστικό της πλαίσιο η ΑΣΕ και σταχυολογεί ανάμεσα σε αυτά που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία και τις ζωές τους:
- «Αντί για πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς και την επιστροφή του 13ου και 14ου μισθού, όπως διεκδικήσαμε και μέσα από τις πρόσφατες απεργιακές κινητοποιήσεις και δράσεις μας, βλέπουμε την ακρίβεια στην Ενέργεια να μεγαλώνει, με την αύξηση των τιμολογίων του ηλεκτρικού ρεύματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ανατιμήσεις που "ρουφάνε" το πενιχρό εισόδημά μας φτάνουν, μόνο για τα τρόφιμα, το 30,5% την τετραετία 2020 - 2024 και οι αυξήσεις στη στέγη το 24,3%.
- Αντί η κυβέρνηση να σκύψει και να λύσει τα μεγάλα προβλήματα στα σχολεία όλης της χώρας με καθολικό και ισότιμο τρόπο, προχωρά με γοργούς ρυθμούς την πολιτική της κατηγοριοποίησης, της πλήρους εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης της Εκπαίδευσης με την αθλιότητα για τα "Ωνάσεια" επιχειρηματικά σχολεία, μετατρέποντας τα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών σε ανισότιμη "ευκαιρία". Πρόκειται για ανοιχτή εμπλοκή ιδιωτών στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη δημιουργία ενός κυριολεκτικά άλλου σχολείου, για λίγες και εκλεκτές οικογένειες που θα αντέχουν να σηκώσουν το οικονομικό φορτίο της προετοιμασίας για τις εξετάσεις εισαγωγής σε αυτά, ορθώνοντας στην πράξη έναν ακόμα ταξικό φραγμό για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών και καταργώντας παράλληλα σχολεία της γειτονιάς. (...) Αυτό που προχωρούν είναι το "αυτόνομο" σχολείο ΑΕ με υπερεξουσίες στον διευθυντή manager (στα Ωνάσεια στη Διοικούσα Επιτροπή θα συμμετέχουν και τα ιδιωτικά ιδρύματα με εκπροσώπους τους!) και ουσιαστικά ανοίγουν τον δρόμο για την κατάργηση κάθε συλλογικής λειτουργίας των σχολείων.
- Σε αυτή τη λογική του ανταγωνισμού και της κατηγοριοποίησης ανάμεσα σε σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές εντάσσεται και η θεσμοθέτηση του Διεθνούς Απολυτηρίου (ΙΒ) σε Πρότυπα Λύκεια (...)
- Αντί να δούμε από τον προϋπολογισμό την υλοποίηση των αιτημάτων μας για αύξηση της χρηματοδότησης στα σχολεία, στα νοσοκομεία, στους χώρους της πρόνοιας και της περίθαλψης, είδαμε σχολεία που μετατράπηκαν σε λίμνες από τις συνηθισμένες βροχές του χειμώνα, χωρίς βασικά αναλώσιμα για να λειτουργήσουν υποτυπωδώς (...)
- Αντί να λειτουργούν τα σχολεία στα τέλη Γενάρη, έστω και με τα υποτυπώδη τμήματα, με νέους συναδέλφους που προσλήφθηκαν έστω και τώρα για να καλυφθούν τα κενά που υπάρχουν εδώ και 5 μήνες, το υπουργείο και οι Διευθύνσεις προβαίνουν με αυταρχικό τρόπο σε αντιπαιδαγωγικές ενέργειες. Βάζουν λουκέτα σε τμήματα και ολοήμερα, μετακινούν εκπαιδευτικούς στη μέση της χρονιάς στο όνομα του εξορθολογισμού. Δήμοι δηλώνουν αδυναμία να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, υποχρεώνοντας γονείς και εκπαιδευτικούς να βάζουν το χέρι στην τσέπη ή να αναζητούν χορηγούς.
Την ίδια στιγμή εντείνουν την καταστολή, την τρομοκράτηση και τον αυταρχισμό με διώξεις απέναντι σε εκπαιδευτικούς, αλλά και μαθητές που αγωνίζονται για τα σύγχρονα μορφωτικά δικαιώματα. Τα ίδια ακριβώς ισχύουν για όλους τους εργαζόμενους που διεκδικούν και αντιστέκονται. Δεν μας προξενεί καμία έκπληξη, μόνο οργή. Γιατί γνωρίζουμε καλά ότι η τρομοκρατία και ο εκφοβισμός πάνε χέρι χέρι με τις άδικες πολιτικές».
Κλιμάκωση του αγώνα με όλα τα μέσα
Απέναντι σε όλα αυτά η ΑΣΕ καλεί σε κλιμάκωση του αγώνα με όλα τα μέσα απέναντι στην κυβερνητική πολιτική και τη στάση του υπουργείου Παιδείας, απαιτώντας:
- «Να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία υπογραφής κλαδικής ΣΣΕ με αυξήσεις 20% στους μισθούς και επαναφορά των δώρων, απόδοση των μισθολογικών κλιμακίων '16-'17.
- Υπογραφή 12μηνων συμβάσεων για τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς - εξίσωση των δικαιωμάτων με αυτά των μόνιμων - εδώ και τώρα θέσπιση της 9μηνης άδειας ανατροφής τέκνων, κανένας κόφτης στο επίδομα ανεργίας.
- Εξίσωση του ωραρίου των νηπιαγωγών με αυτό όλων των εκπαιδευτικών.
- Να σταματήσουν όλες οι διώξεις απέναντι στους εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται.
- Αμεση μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών που έχει παρέλθει η διετία της δοκιμής.
- Να μην περάσει η ίδρυση των Ωνάσειων Σχολείων - Καμία επιχειρηματική δράση στα Σχολεία.
- Εδώ και τώρα κονδύλια με αυξημένη χρηματοδότηση για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών των σχολείων.
- Μαζικούς μόνιμους διορισμούς όλων των συμβασιούχων αναπληρωτών.
- Να σταματήσει η συμμετοχή της χώρας με όπλα, στρατό και οικονομική ενίσχυση στους πολέμους, να κλείσουν οι βάσεις. Συμμετέχουμε στις αντιπολεμικές δράσεις που αποφάσισαν ΣΕΠΕ-ΕΛΜΕ με τους μαθητές μας.
Προχωράμε με:
- Συμμετοχή στη μεγάλη πανεργατική πανελλαδική απεργία και στις απεργιακές συγκεντρώσεις στις 28/2.
- Συνεχίζουμε και κλιμακώνουμε τον αγώνα μας. Καλούμε τη ΔΟΕ να προχωρήσει σε νέο γύρο ΓΣ των συλλόγων και ολομέλεια προέδρων για νέα κλαδική απεργιακή απάντηση ενάντια στην κατηγοριοποίηση σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών, ενάντια στον αυταρχισμό και τις διώξεις, για τους μισθούς, τα δώρα, τη Συλλογική Σύμβαση.
- Συμμετέχουμε μαζικά στην παναττική συγκέντρωση ΔΟΕ - ΟΛΜΕ - ΣΕΠΕ - ΕΛΜΕ στην ΠΔΕ Αττικής την Παρασκευή 14/2 στις 13.30.
- Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να μας αποστείλει τη συλλογική αίτηση για τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων του 2022, για να προβούμε στις συλλογικές αιτήσεις ενιαία και πανελλαδικά στις ΔΙΠΕ, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία που προέβλεπε η ομόφωνη απόφαση του ΔΣ της ΔΟΕ.
- Καλούμε τη ΔΟΕ να προχωρήσει σε κεντρική ενημερωτική δράση με την παρουσία και της νομικής συμβούλου που να απευθύνεται σε όλο τον κλάδο για τα νομικά ζητήματα σε σχέση με τα πειθαρχικά και τις καθαιρέσεις.
- Αμεση αποστολή του ενημερωτικού σημειώματος της ΔΟΕ για τη διαδικασία των πειθαρχικών που βρίσκεται στη διαβούλευση εδώ και πολύ καιρό.
- Συλλαλητήριο την ημέρα που θα διεξαχθεί η προ ημερήσιας διάταξης συζήτηση στη Βουλή για τα Τέμπη.
- Καμπάνια εγγραφής των αναπληρωτών στα σωματεία.
- Παραστάσεις διαμαρτυρίας μαζί με Ενώσεις Γονέων στις δημοτικές αρχές για τα ζητήματα των υποδομών και της χρηματοδότησης των σχολείων. Συμμετέχουμε στις συσκέψεις που οργανώνονται για να μην περάσουν τα "Ωνάσεια Σχολεία"».
Αγώνας για κάθε πτυχή της Εκπαίδευσης και των δικαιωμάτων δασκάλων και νηπιαγωγών
Τα μεγάλα προβλήματα που επικρατούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και η ανάγκη για αλλαγές στους συσχετισμούς στα σωματεία εκπαιδευτικών αναδείχθηκαν στη μαζική σύσκεψη που πραγματοποίησε η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» στην Πάτρα το βράδυ της Δευτέρας.
Παρουσία του προέδρου της ΔΟΕ Σπύρου Μαρίνη, την εκδήλωση άνοιξε η Αννα Οικονόμου, μέλος του ΔΣ του ΣΕΠΕ Πατρών από την ΑΣΕ, ενώ το «παρών» έδωσε πλήθος εκπαιδευτικών σε σχολεία της Αχαΐας.
Για την κατάσταση στα σχολεία του νομού η Α. Οικονόμου επεσήμανε ότι «σε έναν μήνα τελειώνει το δεύτερο σχολικό τρίμηνο χωρίς να έχουν καλυφθεί όλα τα τμήματα ΖΕΠ (10 κενά), παραμένουν περίπου 40 κενά Παράλληλης Στήριξης σε Δημοτικά και 16 σε Νηπιαγωγεία, ενώ κάποιοι από τους συναδέλφους αναπληρωτές καλύπτουν 2 ή και 3 αιτήματα Παράλληλης ανά σχολείο». Μίλησε για τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες από την αρχή της χρονιάς λόγω των κενών, τονίζοντας ότι δεν είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών που αρνούνται την πρόσληψή τους για τρεις μήνες, όταν μάλιστα είναι αναγκασμένοι να υπηρετήσουν σε νομούς μακριά από τα σπίτια τους.
«Είναι η ίδια πολιτική που οδηγεί την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση να υλοποιείται κάθε χρόνο με ολοένα και χειρότερους όρους για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που παραμένουν στο Γενικό Σχολείο, ακάλυπτα και παιδαγωγικά αβοήθητα, αλλά και για τα Ειδικά Σχολεία, που έχουν προβλήματα λόγω έλλειψης προσωπικού και χώρων. Τα Τμήματα Ενταξης είναι υπερπλήρη και ειδικά στο Νηπιαγωγείο λίγα στον αριθμό. Το Ειδικό Δημοτικό αλλά και το Ειδικό Νηπιαγωγείο της Κάτω Αχαΐας στεγάζονται σε κοντέινερ, ενώ 28 νηπιαγωγεία της Πάτρας στεγάζονται σε ενοικιασμένα, μη κατάλληλα κτίρια», είπε, καταγγέλλοντας ότι δεν υπάρχει μέριμνα για την ανέγερση νέων κτιρίων.
Σχετικά με τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η κατάργηση των σχολικών επιτροπών σε δήμους με λιγότερα από 100 σχολεία, ανέφερε ότι στον Ερύμανθο και στη Δυτική Αχαΐα τα σχολεία λειτουργούν υπό τραγικές συνθήκες και εκπαιδευτικοί καλύπτουν αναγκαία έξοδα λειτουργίας από την τσέπη τους.
Στην παρέμβασή του ο Σπ. Μαρίνης αναφέρθηκε στη γενικότερη κατάσταση στα σχολεία, στην εμβάθυνση της κατηγοριοποίησής τους - και με τα λεγόμενα «Ωνάσεια», μέτρο που προωθεί η κυβέρνηση σε συνέχεια προηγούμενων σχετικών νόμων - και στα εργασιακά προβλήματα των εκπαιδευτικών, τα οποία αυξάνονται.
Στάθηκε στην αντιεκπαιδευτική ατομική «αξιολόγηση», στα κενά και σε άλλα προβλήματα που επικρατούν στον χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και συνολικότερα, και κάλεσε να δοθεί αποφασιστική απάντηση με την απεργία στις 28 Φλεβάρη.
Σημείωσε επιπλέον την ανάγκη αλλαγής των συσχετισμών στα πρωτοβάθμια σωματεία των δασκάλων - νηπιαγωγών, υπέρ των ταξικών συνδικαλιστικών δυνάμεων, υπογραμμίζοντας ότι μπορεί στη ΔΟΕ να άλλαξε το «τιμόνι», χρειάζεται όμως τα βήματα που γίνονται να ενισχυθούν στα πρωτοβάθμια σωματεία, στην ίδια κατεύθυνση με το σημερινό προεδρείο της Ομοσπονδίας.