Σύσκεψη εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης έγινε τη Δευτέρα μετά από κάλεσμα της «Αγωνιστικής Συσπείρωσης»
Τα μεγάλα προβλήματα που επικρατούν στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και η ανάγκη για αλλαγές στους συσχετισμούς στα σωματεία εκπαιδευτικών αναδείχθηκαν στη μαζική σύσκεψη που πραγματοποίησε η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» στην Πάτρα το βράδυ της Δευτέρας.
Παρουσία του προέδρου της ΔΟΕ Σπύρου Μαρίνη, την εκδήλωση άνοιξε η Αννα Οικονόμου, μέλος του ΔΣ του ΣΕΠΕ Πατρών από την ΑΣΕ, ενώ το «παρών» έδωσε πλήθος εκπαιδευτικών σε σχολεία της Αχαΐας.
Για την κατάσταση στα σχολεία του νομού η Α. Οικονόμου επεσήμανε ότι «σε έναν μήνα τελειώνει το δεύτερο σχολικό τρίμηνο χωρίς να έχουν καλυφθεί όλα τα τμήματα ΖΕΠ (10 κενά), παραμένουν περίπου 40 κενά Παράλληλης Στήριξης σε Δημοτικά και 16 σε Νηπιαγωγεία, ενώ κάποιοι από τους συναδέλφους αναπληρωτές καλύπτουν 2 ή και 3 αιτήματα Παράλληλης ανά σχολείο». Μίλησε για τις χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες από την αρχή της χρονιάς λόγω των κενών, τονίζοντας ότι δεν είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών που αρνούνται την πρόσληψή τους για τρεις μήνες, όταν μάλιστα είναι αναγκασμένοι να υπηρετήσουν σε νομούς μακριά από τα σπίτια τους.
«Είναι η ίδια πολιτική που οδηγεί την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση να υλοποιείται κάθε χρόνο με ολοένα και χειρότερους όρους για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που παραμένουν στο Γενικό Σχολείο, ακάλυπτα και παιδαγωγικά αβοήθητα, αλλά και για τα Ειδικά Σχολεία, που έχουν προβλήματα λόγω έλλειψης προσωπικού και χώρων. Τα Τμήματα Ενταξης είναι υπερπλήρη και ειδικά στο Νηπιαγωγείο λίγα στον αριθμό. Το Ειδικό Δημοτικό αλλά και το Ειδικό Νηπιαγωγείο της Κάτω Αχαΐας στεγάζονται σε κοντέινερ, ενώ 28 νηπιαγωγεία της Πάτρας στεγάζονται σε ενοικιασμένα, μη κατάλληλα κτίρια», είπε, καταγγέλλοντας ότι δεν υπάρχει μέριμνα για την ανέγερση νέων κτιρίων.
Σχετικά με τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η κατάργηση των σχολικών επιτροπών σε δήμους με λιγότερα από 100 σχολεία, ανέφερε ότι στον Ερύμανθο και στη Δυτική Αχαΐα τα σχολεία λειτουργούν υπό τραγικές συνθήκες και εκπαιδευτικοί καλύπτουν αναγκαία έξοδα λειτουργίας από την τσέπη τους.
Στην παρέμβασή του ο Σπ. Μαρίνης αναφέρθηκε στη γενικότερη κατάσταση στα σχολεία, στην εμβάθυνση της κατηγοριοποίησής τους - και με τα λεγόμενα «Ωνάσεια», μέτρο που προωθεί η κυβέρνηση σε συνέχεια προηγούμενων σχετικών νόμων - και στα εργασιακά προβλήματα των εκπαιδευτικών, τα οποία αυξάνονται.
Στάθηκε στην αντιεκπαιδευτική ατομική «αξιολόγηση», στα κενά και σε άλλα προβλήματα που επικρατούν στον χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και συνολικότερα, και κάλεσε να δοθεί αποφασιστική απάντηση με την απεργία στις 28 Φλεβάρη.
Σημείωσε επιπλέον την ανάγκη αλλαγής των συσχετισμών στα πρωτοβάθμια σωματεία των δασκάλων - νηπιαγωγών, υπέρ των ταξικών συνδικαλιστικών δυνάμεων, υπογραμμίζοντας ότι μπορεί στη ΔΟΕ να άλλαξε το «τιμόνι», χρειάζεται όμως τα βήματα που γίνονται να ενισχυθούν στα πρωτοβάθμια σωματεία, στην ίδια κατεύθυνση με το σημερινό προεδρείο της Ομοσπονδίας.