MotionTeam |
Θυμίζουμε ότι την περασμένη Πέμπτη, με αφορμή το πρώτο θέμα της εφημερίδας, που είχε τίτλο «ΦΟΡΤΙΑ ΘΑΝΑΤΟΥ ΠΑΝΕ ΚΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ: "ΝΑΤΟ εξπρές" ο σιδηρόδρομος για τη μεταφορά επικίνδυνου πολεμικού υλικού», και σε συνέχεια προηγούμενων παρεμβάσεων του Κόμματος, ο «Ριζοσπάστης» απηύθυνε στον κυβερνητικό εκπρόσωπο ερωτήματα όπως αν ερευνά η κυβέρνηση το ενδεχόμενο φορτίο με καύσιμα (προς χρήση των αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων) να μεταφερόταν με την εμπορική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε στα Τέμπη, δεδομένου ότι αρωματικοί υδρογονάνθρακες όπως το ξυλόλιο (εικάζεται ότι είχε φορτωθεί στην αμαξοστοιχία) χρησιμοποιούνται για τον εμπλουτισμό καυσίμων για αεροσκάφη. Αν γνωρίζει η κυβέρνηση από πού, πώς και με τι καύσιμα τροφοδοτούνται τα αμερικανικά UAV που σταθμεύουν στην αεροπορική βάση Λάρισας. Και αν θα ζητήσει από τους Αμερικανούς περισσότερα στοιχεία για μεταφορές υλικού τους που γίνονται και από άλλες περιοχές, π.χ. Αλεξανδρούπολη ή Θεσσαλονίκη.
Ενημερωτικό των Αμερικανών για παράδοση 8.000 γαλονιών καυσίμου στις 14/3/2024 στην αεροπορική βάση Λάρισας. Την ίδια ώρα η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι δεν διακινούνται καύσιμα εκτός αγωγού... |
Η κυβέρνηση ισχυρίζεται καταρχάς ότι «ουδεμία συσχέτιση προκύπτει (...) μεταξύ του δυστυχήματος των Τεμπών και της μεταφοράς αμυντικού υλικού ή καυσίμων, είτε για λογαριασμό των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων είτε για λογαριασμό του ΝΑΤΟ και κρατών - μελών του». Προσθέτει ότι «η μεταφορά στρατιωτικών οχημάτων από "Σ.Σ. Αλεξανδρούπολης - Δίκαια σε Πολωνία μετ' επιστροφής" που εκδόθηκε στις 28/11/23 και άλλες αντίστοιχες προς Βουλγαρία και Ρουμανία, στις οποίες γίνεται αναφορά στο δημοσίευμα (σ.σ. του "Ριζοσπάστη"), ουδεμία σχέση μπορούν να έχουν με το δυστύχημα, όπως και το συγκεκριμένο δρομολόγιο ουδεμία σχέση έχει με τη γεωγραφική τοποθεσία των Τεμπών».
Πρόκειται για αστειότητα «με το καλημέρα», με στόχο να πετάξουν την μπάλα στην εξέδρα, αφού οι συγκεκριμένες περιπτώσεις που ανέδειξε ο «Ριζοσπάστης» όπως και ο «φερόμενος διάλογος των μηχανοδηγών» (όπως λέει η απάντηση...), αναδεικνύουν όχι βέβαια ότι τα τρένα που πήγαιναν από την Αλεξανδρούπολη στη Βουλγαρία ήταν στα Τέμπη εκείνο το βράδυ, αλλά ότι τα «ΝΑΤΟικά εξπρές» πάνε κι έρχονται χωρίς κανέναν έλεγχο και ότι ο κίνδυνος ελλοχεύει παντού. Απόδειξη γι' αυτό είναι άλλωστε και το γεγονός ότι π.χ. τον Δεκέμβρη του 2022 τέτοιο τρένο, με στρατιωτικά οχήματα και κοντέινερ, εκτροχιάστηκε στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.
Από έγγραφο των Αμερικανών για 96.000 γαλόνια καυσίμου παραδοτέα στις εγκαταστάσεις τους στη Λάρισα, τμηματικά το διάστημα 1/11/2024 - 30/4/2025 |
Ο ισχυρισμός είναι εξοργιστικός. Μόλις μερικές βδομάδες πριν, τον Φλεβάρη, επιχειρήθηκε να ξεφορτωθούν και να περάσουν μέσα από την πόλη του Λαυρίου 360 τόνοι εκρηκτικά (18 εμπορευματοκιβώτια των 20 τόνων έκαστο) χωρίς κανένα μέτρο ασφαλείας. Το φορτίο προοριζόταν για εταιρεία τσεχικών συμφερόντων που αξιοποιεί τις εγκαταστάσεις των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων (ΕΑΣ) για την παραγωγή και αναγόμωση βλημάτων. Η μεταφορά τους είχε σχεδιαστεί χωρίς τη συνοδεία αστυνομικών δυνάμεων (όπως προβλέπεται βάσει της νομοθεσίας) μέσα από το λιμάνι του Λαυρίου και ανάμεσα σε καταστήματα εστίασης σε ώρες που εκατοντάδες κόσμου επισκέπτονται το λιμάνι, ακολούθως να εισέλθει ξανά στην πόλη από κεντρική αρτηρία και να κατευθυνθεί προς τα ΕΑΣ, περνώντας μπροστά από σχολικά κτίρια και το Κέντρο Υγείας Λαυρίου, εντός κατοικημένης ζώνης. Χρειάστηκε η παρέμβαση στελεχών του ΚΚΕ, του Εργατικού Κέντρου Λαυρίου - Ανατολικής Αττικής και κατοίκων της περιοχής για να αποτραπεί η εκφόρτωση και να γίνει σε άλλη μέρα, με τη λήψη, στο ενδιάμεσο, κάποιων μέτρων προφύλαξης του πληθυσμού. Και αυτή είναι μία από τις δεκάδες τέτοιες περιπτώσεις, αφού ξανά και ξανά οι δυνάμεις του ΚΚΕ π.χ. στον Τύρναβο, στην Αλεξανδρούπολη και αλλού έχουν σταματήσει τέτοια φορτία θανάτου, που περνάνε χωρίς καμία από τις υποτιθέμενες «προδιαγραφές ασφαλείας».
Παράλληλα η κυβέρνηση αποσιωπά το γεγονός ότι δεν γίνεται κανένας έλεγχος στα μεταφερόμενα κοντέινερ, των οποίων το περιεχόμενο είναι παντελώς άγνωστο.
Χαρακτηριστική ήταν η κατάθεση, στην Εξεταστική για το έγκλημα των Τεμπών, του εκπροσώπου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρόμων και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, Ι. Ντίτσα, ο οποίος παραδέχτηκε ότι τα φορτία στα τρένα έρχονται σφραγισμένα και ο έλεγχος γίνεται μόνο στα χαρτιά που τα συνοδεύουν. Επίσης, ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το διάστημα 2010 - 2015, Α. Ζηλιασκόπουλος, παραδέχτηκε ότι ακόμα και τα φορτία που δεν έρχονται από το εξωτερικό, αλλά διακινούνται εντός Ελλάδας, παραλαμβάνονται σφραγισμένα, ζυγίζονται και ο έλεγχος γίνεται μόνο δειγματοληπτικά, αν υπάρχει ένδειξη «ότι μας κλέβουν στα κιλά», όπως είπε χαρακτηριστικά. Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από έγγραφα που αποκάλυψε ο «Ριζοσπάστης» την Πέμπτη 13/3: Στις άδειες των στρατιωτικών μεταφορών καταγράφονται μόνο τα όρια (και η αδειοδοτημένη υπέρβασή τους) στο βάρος και στις διαστάσεις των φορτίων. Κανένα άλλο στοιχείο για το περιεχόμενό τους δεν γίνεται γνωστό.
Η κυβέρνηση όχι μόνο κλείνει τα μάτια στα παραπάνω, αλλά επιπλέον ισχυρίζεται ότι «η άδεια μεταφοράς εντός Ελλάδος κάθε είδους στρατιωτικού υλικού που προορίζεται για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων ή τις ανάγκες των επιχειρήσεων αμυντικού υλικού, με τελικό σκοπό την εξαγωγή του ή τη διάθεσή του στις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις, χορηγείται από τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ) του υπουργείου Εθνικής Αμυνας» και ότι «οι αντίστοιχες άδειες μεταφοράς επ' ωφελεία κρατών - μελών του ΝΑΤΟ χορηγούνται από το ΓΕΕΘΑ».
Μόνο που εδώ υπάρχουν ...μερικά θέματα.
Πρώτον, η ΓΔΑΕΕ δεν έχει σχέση με τη μετακίνηση καυσίμων και λοιπών αναλώσιμων (υπεύθυνη είναι η Διεύθυνση Επιμελητείας). Συγκεκριμένα, όπως σημειώνεται και στην αποστολή της, «είναι αρμόδια για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση αποφάσεων επί θεμάτων Αμυντικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων Προμήθειας κυρίου και λοιπού υλικού Εξοπλιστικών Προγραμμάτων, Συμβάσεων Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων (ΑΩ), Διασφάλισης Ποιότητας, καθώς και Αμυντικών Επενδύσεων και Τεχνολογικών Ερευνών». Ενώ και το Τμήμα Διεθνών Σχέσεων (ΤΔΣ) της, το οποίο επικαλούνται (;), έχει σχέση με την «προώθηση των εξαγωγών αμυντικού υλικού, τον έλεγχο διακίνησης αμυντικού υλικού και υλικών διπλής χρήσης (εισαγωγές, επανεισαγωγές, μεταφορές, διαμετακομίσεις, εξαγωγές, επανεξαγωγές), καθώς και την έκδοση των απαιτουμένων για τη διακίνηση πιστοποιητικών», και όχι με καύσιμα και διαλύτες.
Δεύτερον, σύμφωνα με αυτά που έχουν υπογράψει στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ και των Συμφωνιών με τις ΗΠΑ καμία άδεια για το περιεχόμενο του στρατιωτικού υλικού που μεταφέρεται δεν δίνει το ΓΕΕΘΑ. Το πολύ πολύ (και όχι πάντα) να κάνει τον ...τροχονόμο, με την «αστυνόμευση» των μεταφορών.
Αρα, μέσα απ' όσα δεν λέγονται, επί της ουσίας επιβεβαιώνεται πως το τι μεταφέρεται στα ΝΑΤΟικά εξπρές δεν ελέγχεται από πουθενά...
Χωρίς να δίνει απαντήσεις για τα παραπάνω, η κυβέρνηση λέει ότι «ουδεμία μεταφορά στρατιωτικού υλικού πραγματοποιήθηκε στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας μας για λογαριασμό των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων ή κρατών - μελών του ΝΑΤΟ το χρονικό διάστημα (το επίμαχο) Ιανουάριος - Φεβρουάριος του 2023», τονίζοντας επίσης ότι «τα αεροπορικά καύσιμα για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη των ΗΠΑ που βρίσκονται στην αεροπορική βάση της Λάρισας είναι τύπου JP-8 (κωδικός ΝΑΤΟ F-34) και μεταφέρονται στην ίδια βάση αποκλειστικά μέσω του συστήματος διακίνησης αγωγού καυσίμου της Πολεμικής Αεροπορίας».
Ο Μαρινάκης διάβασε και τον ισχυρισμό του ΓΕΑ ότι «δεν διακινούνται από τις αμερικανικές δυνάμεις που έχουν αναπτυχθεί στην αεροπορική βάση της Λάρισας για την υποστήριξη των μη επανδρωμένων αεροσκαφών άλλα εύφλεκτα και επικίνδυνα υλικά».
Ο ισχυρισμός είναι έωλος και εκθέτει την κυβέρνηση. Καύσιμα και άλλα εύφλεκτα και επικίνδυνα υλικά λαμβάνουν οι Αμερικανοί και εκτός αγωγού, οδικώς ή σιδηροδρομικώς και οδικώς.
Απόδειξη, τα δύο ντοκουμέντα που δημοσιοποιεί σήμερα ο «Ριζοσπάστης» (ένα έγγραφο και ένα απόσπασμα ηλεκτρονικού αρχείου), όπου δίνονται παραγγελίες από τους Αμερικανούς για δεκάδες χιλιάδες γαλόνια ντίζελ με ημερομηνίες παράδοσης μέχρι και τις 30/4/2025, δίνοντας μάλιστα στους οδηγούς αναλυτικές οδηγίες για το ποια έγγραφα θα χρειαστούν για να μπουν στη βάση, πού θα αποθέσουν το καύσιμο κ.λπ. Σε αυτό το πλαίσιο, άλλωστε, και όπως αποκάλυψε παλιότερα ο «Ριζοσπάστης», οι Αμερικανοί σχεδιάζουν να στήσουν στην 110 ΠΜ και ένα εργαστήριο ελέγχου υγρών καυσίμων (Fuel Lab) για τα αεροσκάφη, τις γεννήτριες και ό,τι άλλο χειρίζονται εκεί.
Θυμίζουμε ότι από την άνοιξη του 2022 «σταθμεύουν» μόνιμα στην 110 Πτέρυγα Μάχης (αεροπορική βάση Λάρισας) τουλάχιστον 4 UAV των Αμερικανών. Τα διαχειρίζεται η 371 Expeditionary Air Base Squadron (EABS) της US Air Force, έχοντας απλωθεί σε υποδομές της 348ης Μοίρας Τακτικής Αναγνώρισης της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, και αποτελούν τα «μάτια» των Αμερικανών από τη Βόρεια Αφρική μέχρι τη Μαύρη Θάλασσα. Η Μοίρα έχει αναλάβει τη διεκπεραίωση και γιγαντιαίων αμερικανικών μεταγωγικών, που επίσης έχουν αξιοποιήσει τη βάση της Λάρισας.
Η κυβέρνηση επιχειρεί να απαντήσει και για την παρουσία, στον χώρο της τραγωδίας, στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Ισχυρίζεται ότι «στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας που υπηρετούσαν στη Φρουρά Λάρισας, σε θέσεις σχετικές με θέματα πολιτικής προστασίας, όπως και στελέχη του Στρατού Ξηράς, επιφορτισμένα με αντίστοιχα καθήκοντα, μετέβησαν στον τόπο του δυστυχήματος στο πλαίσιο της συνδρομής και της συνεργασίας των Ενόπλων Δυνάμεων στην αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών με βάση το άρθρο 4 ΠΔ 84/2009-Κανονισμού Εξωτερικής Υπηρεσίας Στρατευμάτων». Ισχυρίζεται επίσης ότι «τα στελέχη επιμελήθηκαν την τοποθέτηση πέντε σκηνών από τις Ενοπλες Δυνάμεις για δημοσιογράφους και άλλες ανάγκες, και αποχώρησαν περί τις 15.00 της επόμενης ημέρας του δυστυχήματος, αφού επιβεβαιώθηκε ότι δεν απαιτείτο πλέον η παρουσία τους».
Προσπερνάμε το αστείο του επιχειρήματος, ότι ανώτεροι αξιωματικοί αγγαρεύτηκαν για να στήσουν ...σκηνάκια για τα ΜΜΕ, και πάμε στην ουσία:
Καταρχάς, μέσα από τη δικαστική έρευνα και τις καταθέσεις προκύπτει ότι αξιωματικοί της ΠΑ ήταν και τις επόμενες μέρες στο σημείο.
Επίσης, σύμφωνα με πηγές του ΓΕΑ η παρουσία αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας είχε να κάνει και με το γεγονός ότι εγγύς της σιδηροδρομικής γραμμής περνά ο προαναφερθείς αγωγός καυσίμων της (η χάραξη του οποίου, σε συνδυασμό με την απαξίωση του σιδηροδρομικού δικτύου, εγείρει πρόσθετα ερωτήματα για την ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος, εκτροχιασμού κ.λπ.), ο οποίος μάλιστα είναι διττής χρήσης, καθώς καλύπτει και ανάγκες του ΝΑΤΟ, εξ ου και πήγαν - κατά τις ίδιες πηγές - να ελέγξουν αν επηρεάστηκε από τις εκρήξεις ή αν επρόκειτο να επηρεαστεί από τις εργασίες (μπάζωμα κ.λπ.) που ακολούθησαν, με ανοιχτό το ενδεχόμενο στο σημείο να έσπευσαν και άτομα με άλλα διαβατήρια και ...ιδιότητες. Σε κάθε περίπτωση, στελέχη της ΠΑ φέρονται να κινητοποιήθηκαν και από τη Διοίκηση Αγωγού Καυσίμων (ΔΑΚ) της ΠΑ, που έχει την έδρα της στο Ελευθέριο Λάρισας. Σημειωτέον, στη ΔΑΚ, αν και Διοίκηση της ΠΑ, υπάγονται και Μονάδες του Στρατού Ξηράς (1η, 2η και 3η ΔΑΚΑ, με συνολικά 8 λόχους). Θυμίζουμε ότι για τον εν λόγω αγωγό έχει υπογραφεί μεταξύ Ελλάδας, Βουλγαρίας και Ρουμανίας και «Επιστολή Προθέσεων περί επέκτασης του Δικτύου Αγωγών καυσίμων του ΝΑΤΟ προς την Ανατολική Πτέρυγα της Συμμαχίας», μέχρι την Αλεξανδρούπολη και από εκεί βορειότερα.
Επομένως, ας αποφασίσουν: Τα στελέχη βρίσκονταν εκεί για τα ...σκηνάκια ή για τον αγωγό;
Το χάλι του σιδηρόδρομου αναδεικνύεται και μέσα από νέα ντοκουμέντα
Στην αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Λάρισας κατέθεσαν χθες συγγενείς πέντε θυμάτων του εγκλήματος των Τεμπών οι οποίοι υπογράφουν τη μήνυση σε βάρος του εφέτη ανακριτή Λάρισας που διερευνά την υπόθεση της πολύνεκρης σιδηροδρομικής σύγκρουσης.
Το περιεχόμενο της μήνυσης αφορά χιλιάδες ψηφιακά αρχεία του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και άλλων υπηρεσιών σχετικών με τον σιδηρόδρομο που κατασχέθηκαν από τις αρχές τις πρώτες μέρες μετά τη σύγκρουση και τα οποία, όπως καταγγέλλουν οι οικογένειες, ο εφέτης ανακριτής δεν ενσωμάτωσε στη δικογραφία, ενώ του προσάπτουν και ότι με εντολή του καταστράφηκε βιολογικό υλικό των θυμάτων.
«Για ποιο λόγο ο ανακριτής, ενώ 15 μέρες μετά κατάσχεσε τα ηχητικά και τα βίντεο, στη συνέχεια δεν τα έβαλε (σ.σ. στη δικογραφία) και ακόμα και σήμερα που μιλάμε δεν έχει ενσωματωθεί στη δικογραφία μέρος αυτών και φυσικά κανένα βίντεο;», δήλωσε ανάμεσα σε άλλα η Μαρία Καρυστιανού, μητέρα της Μάρθης Ψαροπούλου και πρόεδρος του Συλλόγου Συγγενών Θυμάτων Τεμπών.
Στο μεταξύ, αυτήν τη βδομάδα πρόκειται να καταθέσει άλλος ένας μάρτυρας σχετικά με τις παρεμβάσεις που έγιναν στον χώρο της σύγκρουσης, με το μπάζωμα. Υπενθυμίζεται ότι για το ζήτημα του μπαζώματος - ξεμπαζώματος έχουν καταθέσει ήδη τις προηγούμενες μέρες στελέχη της «Hellenic Train» και αξιωματικοί της Πυροσβεστικής και της ΕΛ.ΑΣ.
Επίσης, προς το τέλος της βδομάδας είναι προγραμματισμένη η απολογία στελέχους της Διεύθυνσης Σιδηροδρομικών Μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών. Η συγκεκριμένη κατηγορείται σε βαθμό κακουργήματος για το αδίκημα της διατάραξης της ασφάλειας των συγκοινωνιών και για άλλα πλημμελήματα, και έχει ήδη λάβει δύο προθεσμίες προκειμένου να απολογηθεί. Δύο προθεσμίες έλαβε άλλο ένα υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου, από τη Γενική Διεύθυνση Μεταφορών, με τον συγκεκριμένο να απολογείται την επόμενη βδομάδα.
Νέα ηχητικά ντοκουμέντα που διέρρευσαν από τον ΟΣΕ έρχονται στο φως της δημοσιότητας από τη μέρα που έγινε το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, την 28η Φλεβάρη 2023. Πρόκειται για συνομιλίες σταθμαρχών λίγες ώρες πριν τη φονική σύγκρουση. Δείχνουν όλα όσα κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι για τις άθλιες συνθήκες όπου εργάζονταν, χωρίς τηλεδιοίκηση, χωρίς συστήματα ασφαλείας, με παραβιάσεις κόκκινων και πορεία σε μονή γραμμή. Ολα αυτά σε γνώση τόσο των κυβερνήσεων όσο και των διοικήσεων του ΟΣΕ και των ιδιωτικών εταιρειών, ενώ διαβεβαίωναν για την ...ασφάλεια του σιδηροδρόμου.
Χαρακτηριστικός ήταν ο διάλογος μεταξύ σταθμαρχών για την εμπορική αμαξοστοιχία:
«Το 63 το άκουσες πουθενά;». «Είναι στη Σίνδο».
Λίγο μετά, στον διάλογο μπαίνει και ο σταθμάρχης Λάρισας:
«Το 63, λέω, πού είναι;». «Το 63 δεν ξέρω, ούτε στο Πλατύ δεν πρέπει να είναι ακόμα». «Α, δεν έφτασε διασταύρωση εκεί;». «Οχι, όχι, όχι».
Αργότερα:
«Ελα, έρχεται σε εσένα το 63;». «Ναι, έρχεται». «Α, ωραία, το σταματάς, έτσι;». «Ναι, ναι, ναι». «Το 2594 τι κάνει;». «Ε, θα το τραβήξω πίσω εγώ». «Εντάξει». «Πάει μηχανή. Αστο αυτό, μη σε απασχολεί. Εσύ κοίτα το 2696, όπως πέρασε το 60. Το 63 το μουλαρώνεις εκεί». «Ναι, ναι, ναι».
Οι επικοινωνίες μεταξύ των σταθμαρχών συνεχίζονται καταγράφοντας την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατούσε:
«Πήρε τηλέφωνο το Λιτόχωρο και μου είπε να σας δώσω γραμμή της καθόδου ελεύθερη για να στείλετε το τρένο». «Ετσι από μόνος του πήρε τέτοια πρωτοβουλία»;. «Δεν νομίζω, είπε θα επικοινωνήσει με τον προϊστάμενο». «Ποιον προϊστάμενο»; «Ετσι είχε πει ο Μ.». «Γιατί, ο προϊστάμενος από το σπίτι του κάνει κυκλοφορία;».
Μετά ακούγεται για κλειδούχο που έχει σχολάσει ενώ τα τρένα συνεχίζουν, και αργότερα θα κληθεί από το σπίτι του να πάει να αλλάξει το κλειδί.
Το μπάχαλο που επικρατεί είναι το αποτέλεσμα της υποστελέχωσης και του γεγονότος ότι τα τρένα στον 21ο αιώνα λειτουργούν με συνθήκες περασμένου αιώνα, κάτι που δεν ήταν ευθύνη των υπαλλήλων αλλά των κυβερνήσεων που τα είχαν φέρει σε αυτά τα χάλια.
Στην Αναφορά, με τίτλο «Τρένα με ΝΑΤΟικά φορτία θανάτου πάνε κι έρχονται, ακόμα και μέσα από κατοικημένες περιοχές!», επισημαίνεται:
«Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ καταθέτει ως ΑΝΑΦΟΡΑ τρία δημοσιεύματα της εφημερίδας "Ριζοσπάστης" που περιέχουν αποκαλυπτικά έγγραφα, τα οποία επιβεβαιώνουν ότι ο σιδηρόδρομος αποτελεί βασικό μέσο μεταφοράς στρατιωτικού υλικού για τις ανάγκες του ΝΑΤΟ και μάλιστα εν κρυπτώ! Μεγαλώνουν τα ερωτήματα και για τη νύχτα της σύγκρουσης στα Τέμπη, και η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ ζητάει απαντήσεις».
Τα σχετικά αποκαλυπτικά ρεπορτάζ δημοσιεύτηκαν στα φύλλα της Πέμπτης 13 Μάρτη, της Παρασκευής 14 Μάρτη και του Σαββατοκύριακου 15 - 16 Μάρτη.
Ξεκινάνε σήμερα Τρίτη 18 Μαρτίου οι εργασίες της προανακριτικής επιτροπής της Βουλής, που θα εξετάσει τυχόν ποινικές ευθύνες για τον πρώην υπουργό παρά τω πρωθυπουργώ, Χρήστο Τριαντόπουλο, για το «μπάζωμα» στα Τέμπη. Μια διαδικασία που θα διαρκέσει το λιγότερο 2 μήνες και καλείται να δώσει απαντήσεις στα όσα έγιναν τα 24ωρα μετά το πολύνεκρο δυστύχημα.
Στο μεταξύ, αναπάντητο παρέμενε μέχρι αργά χτες το βράδυ τι πρόκειται να γίνει σχετικά με τη διαθεσιμότητα του βουλευτή της ΝΔ Δημήτρη Καλογερόπουλου να συμμετέχει στην Προανακριτική. Ο συγκεκριμένος ήταν εκείνος που ορίστηκε ως αντικαταστάτης του Γιώργου Κωτσού, ο οποίος επικαλέστηκε προσωπικό κώλυμα και ζήτησε την εξαίρεσή του λίγες μόλις ώρες αφότου ανακοινώθηκε η σύνθεση της προανακριτικής.
Χτες, σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση προσπαθούσε να βρει αντικαταστάτη και γι' αυτόν καθώς ο Καλογερόπουλος ζήτησε να αυτοεξαιρεθεί, για ιατρικούς λόγους. Ομως, άλλες πληροφορίες συνέδεαν την κατάσταση με την απροθυμία του να λάβει μέρος στην προανακριτική και πως γι' αυτόν τον λόγο είχε προειδοποιήσει και με γραπτό αίτημα αντικατάστασης από την περασμένη Παρασκευή.