ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 31 Αυγούστου 2001
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΤΥΧΗΜΑ ΣΤΟΝ ΟΣΕ
Τεράστιες οι ευθύνες κυβέρνησης - διοίκησης

Το ζήτημα των συνθηκών εργασίας στον ΟΣΕ θίγει Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ, με αφορμή το τελευταίο ατύχημα

Τεράστιες ευθύνες στην κυβέρνηση και στη διοίκηση του ΟΣΕ αποδίδουν οι βουλευτές του ΚΚΕ Σπ. Στριφτάρης, Ν. Γκατζής και Α. Τζέκης, σε Ερώτησή τους σχετικά με το τελευταίο σοβαρό εργατικό ατύχημα που έγινε σε ράγες του ΟΣΕ στο Μενίδι. Η Ερώτηση απευθύνεται στους υπουργούς Μεταφορών και Επικοινωνιών και Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων. Το ατύχημα έγινε στις 27 Αυγούστου, με θύμα τον 37χρονο εργάτη γραμμής Γρ. Σταθόπουλο, πατέρα δύο παιδιών, του οποίου πολτοποιήθηκε το πόδι, κατά τη διάρκεια εργασιών, στις οποίες δεν παρίστατο μηχανικός ασφάλειας. Οι βουλευτές τονίζουν ότι το ατύχημα επιβεβαιώνει την εκτίμηση πως η κυβέρνηση, προετοιμάζοντας την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, επιδιώκει να συμπιέσει το κόστος «αδιαφορώντας πλήρως για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων».

Σημειώνεται ακόμη ότι για να μειωθεί το κόστος, κυβέρνηση και διοίκηση «αναθέτουν τη συντήρηση και την ανακαίνιση της γραμμής σε ιδιώτες εργολάβους, οι οποίοι δε διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία και τα αναγκαία μηχανήματα και δε λαμβάνουν τα επιβαλλόμενα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας».

Επιπλέον, στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι πρόσθετες οι ευθύνες, καθώς «δε φρόντισαν να αντικατασταθεί ο αδειούχος μηχανικός, που επιβλέπει το έργο, με άλλον ανάλογου διπλώματος. Και σαν να μην έφτανε αυτό, η διοίκηση του ΟΣΕ αρχικά προσπάθησε ν' αποκρύψει το ατύχημα - και πάντως δεν το ανακοίνωσε - και στη συνέχεια φαίνεται διατεθειμένη να επιρρίψει ευθύνες στον ίδιο τον εργαζόμενο για το ατύχημα, αντί ν' αναλάβει τις ευθύνες για την εγκληματική παντελή έλλειψη μέτρων ασφαλείας».

Οι υπουργοί ερωτώνται ποια μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση και πότε ώστε:

«Να διερευνηθούν και να καταλογιστούν οι τυχόν ποινικές ή άλλες ευθύνες για το ατύχημα, κατά το οποίο ο άτυχος Γρ. Σταθόπουλος έχασε το πόδι του; Να υποχρεωθεί η διοίκηση του ΟΣΕ να λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας για τους εργαζόμενους του Οργανισμού; Να τερματιστεί η πρακτική ανάθεσης εργασιών του Οργανισμού σε ιδιώτες εργολάβους και να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις, προκειμένου ο ΟΣΕ να είναι σε θέση να τις πραγματοποιεί μόνος του, με το κατάλληλο προσωπικό και σε ασφαλές εργασιακό περιβάλλον;».


ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2 ΚΑΙ 3
Απαίτηση για πλήρη έλεγχο και απόδοση ευθυνών

Παρέμβαση βουλευτών του ΚΚΕ στη Βουλή, σχετικά με το δυστύχημα στο ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2 και την κατάσταση των διδύμων του πλοίων

Το «Αίολος Εξπρές»
Το «Αίολος Εξπρές»
Το τραγικό δυστύχημα στο ταχύπλοο ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2, με το θάνατο του ναύτη Γιάννη Καρρά, αλλά και το ζήτημα του ελέγχου της αξιοπλοΐας του μαζί με το δίδυμό του ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ, φέρνουν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης και Νίκος Γκατζής με Ερώτηση που κατέθεσαν προς τον υπουργό Εμπορική Ναυτιλίας.

Συγκεκριμένα, όπως σημειώνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ στο κείμενο της Ερώτησης, η εφοπλιστική ασυδοσία και εκμετάλλευση, ο άγριος ανταγωνισμός των εφοπλιστών στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αλλά και ο απάνθρωπος και αντιλαϊκός χαρακτήρας της πολιτικής της κυβέρνησης, που εξυπηρετεί αδίστακτα τα συμφέροντα του κεφαλαίου, αποκαλύφθηκαν για άλλη μια φορά και με πολύ δραματικό τρόπο στην περίπτωση του ταχύπλοου επιβατηγού πλοίου ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2.

Στη συνέχεια, οι βουλευτές «συνθέτουν» το παζλ της εφοπλιστικής ασυδοσίας και της συμπαιγνίας κυβέρνησης - κεφαλαίου: Ο τραγικός θάνατος, του ναύτη Γιάννη Καρρά, το σώμα του οποίου δέχτηκε στη σπονδυλική στήλη συντριπτικό χτύπημα, όταν κόπηκε η δέστρα κάβων του πλοίου στις 17 Αυγούστου και ενώ είχε πρυμνοδετήσει στο λιμάνι της Πάρου, η συντονισμένη προσπάθεια της πλοιοκτήτριας εταιρίας και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) να συγκαλύψουν τις αιτίες του θανατηφόρου ατυχήματος, η εγκληματική αδιαφορία του ΥΕΝ για τη ζωή των ναυτεργατών και επιβατών που εκδηλώθηκε με τη χορήγηση άδειας απόπλου πριν γίνει αυτοψία για το ατύχημα, η αποκάλυψη στη συνέχεια ότι και άλλες δύο τουλάχιστον δέστρες του πλοίου έχουν εμφανείς ρωγμές, ενώ και το κεντρικό βαρούλκο της πρύμνης λειτουργούσε με σπασμένο το φρένο του.

«Μόνο όταν υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από την Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) και την Πανελλήνια Ενωση Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και τη γενική κατακραυγή, το ΥΕΝ υποχρεώθηκε να στείλει το πλοίο σε δεξαμενή επισκευής, όπου διαπιστώθηκε ότι χρειάζεται ανακατασκευή ολόκληρου του συστήματος πρυμνοδέτησης!» σημειώνουν.

Καταλήγοντας οι βουλευτές τονίζουν ότι, η υπόθεση αυτή, πέρα από τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης για την προσπάθεια συγκάλυψης του προβλήματος, ανακινεί και άλλα δύο θέματα:

Πρώτον, τις ευθύνες του Γαλλικού Νηογνώμονα (BURAEU VERITAS), ο οποίος χορήγησε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας στο ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2, δηλαδή σε ένα πλοίο, στο οποίο - όπως αναδείχτηκε - δεν έγιναν οι σωστοί έλεγχοι των εξαρτημάτων, των μετάλλων και των συστημάτων του. Δεύτερον, ότι τα ίδια προβλήματα προφανώς υπάρχουν και στο ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 3 (που μετονομάστηκε πρόσφατα σε ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ), το οποίο είναι δίδυμο του ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2, κατασκευάστηκε στο ίδιο ναυπηγείο και πήρε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας από τον Γαλλικό Νηογνώμονα. Το πλοίο αυτό ταξιδεύει «κανονικά» στο Αιγαίο.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε:

- Να διερευνηθούν και να καταλογιστούν οι τυχόν ποινικές ή άλλες ευθύνες στην πλοιοκτήτρια εταιρία για την κατάσταση, στην οποία βρισκόταν το πλοίο ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2, με αποτέλεσμα το θανατηφόρο ατύχημα, αλλά και τις προσπάθειες συγκάλυψης του όλου θέματος από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ;

- Να καταλογιστούν τυχόν ποινικές ή άλλες ευθύνες στην κατασκευάστρια ναυπηγική επιχείρηση για παραβίαση των διεθνών κανονισμών και συμβάσεων κατά τη ναυπήγηση του ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2, καθώς και στο Γαλλικό Νηογνώμονα, που χορήγησε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας στο πλοίο αυτό, ενώ αυτό δεν ήταν αξιόπλοο;

- Να διερευνηθεί άμεσα, πλήρως και από κάθε άποψη, η περίπτωση του πλοίου ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 3 (ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ), προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι ταξιδεύει με πλήρη ασφάλεια για τους ναυτεργάτες και τους επιβάτες του;


ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
«Καμίνι» το εργοστάσιο «Ντελμόντε»

Λιποθυμίες εργαζομένων λόγω της ζέστης και άρνηση της διεύθυνσης για λήψη μέτρων

Τις απαράδεκτες συνθήκες εργασίας που επιβάλλει στους εργαζόμενους η εργοδοσία του εργοστασίου της πολυεθνικής επιχείρησης επεξεργασίας φρούτων «Ντελμόντε», που εδρεύει στη Χάλκη Λάρισας, καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το Εργατικό Κέντρο Λάρισας. Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «το φετινό καλοκαίρι είναι η χειρότερη χρονιά για τους εργαζόμενους της "Ντελμόντε"». Υπογραμμίζεται ότι το εργοστάσιο δεν εκσυγχρονίζεται και δεν παίρνονται μέτρα προστασίας των εργαζομένων, καθώς οι εργοδότες, μπροστά στο κέρδος δεν υπολογίζουν την ανθρώπινη ζωή και αξιοπρέπεια, παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες και ελέγχους του Εργατικού Κέντρου Λάρισας, στους οποίους συμμετείχαν το ΚΕΠΕΚ και η Επιθεώρηση Εργασίας. Οπως αναφέρεται, το εργοστάσιο κατασκευάστηκε το 1970 με τις τότε προδιαγραφές και από τότε δεν έχει γίνει καμία βελτίωση στους χώρους εργασίας, παρά τις προτάσεις του ΕΚ για τη λήψη παθητικών, ενεργητικών και αποθερμαντικών μέτρων, αλλά και μέτρων που πρέπει να παρθούν σε έκτακτες συνθήκες (καύσωνα κ.ά.).

Επίσης, στην ανακοίνωση τού Εργατικού Κέντρου Λάρισας τονίζεται: «Φέτος δεν έχουμε μόνο εργατικά ατυχήματα τα οποία είναι συχνά, αλλά καθημερινά έχουμε λιποθυμίες λόγω της αποπνικτικής ατμόσφαιρας που επικρατεί, αφού οι εργαζόμενοι δουλεύουν με κλειστές πόρτες. Στους χώρους εργασίας δημιουργείται ένα ανυπόφορο καμίνι για τους εργαζόμενους, με τραγικές συνέπειες για την υγεία τους. Οι υπεύθυνοι δε βάζουν χέρι στην τσέπη να φτιάξουν ούτε τις γνωστές σήτες στις πόρτες - παράθυρα, κάτι που είναι πιο εύκολο και πιο οικονομικό.

Καταγγέλλουμε τη διεύθυνση του εργοστασίου, η οποία αδιαφορεί εγκληματικά για τους εργαζόμενους. Το Εργατικό Κέντρο Λάρισας απαιτεί να σταματήσει αυτή η προκλητική στάση από την εργοδοσία και να παρθούν συγκεκριμένα μέτρα, με πρώτο αυτό της υπερύψωσης του εργοστασίου, με βάση τις σημερινές προδιαγραφές και απαιτήσεις, καθώς και άλλα μέτρα που προτείνουμε. Είναι, πλέον, καιρός οι αρμόδιοι της πολιτείας να πράξουν τα αυτονόητα επειδή οι εργοδότες δε συμμορφώνονται».


ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΜΕΤΑΛΛΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
Αδιαπραγμάτευτα τα όρια της Ζώνης

Την πολιτική ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ και τον κατατεμαχισμό του κατήγγειλε, χτες, αντιπροσωπεία των Εργατικών Σωματείων και των Εργοδοτικών Ενώσεων της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης σε συνάντηση με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Χρ. Παπουτσή. Ξεκαθάρισαν, επίσης, ότι «οι χώροι και τα όρια της Ζώνης είναι αδιαπραγμάτευτα και δεν παραχωρούμε ούτε μέτρο».

Με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο έθεσαν στον υπουργό και στην κυβέρνηση την ξεκάθαρη θέση τους ότι δε θα ανεχτούν την υπονόμευση της ναυπηγοεπισκευής στην Κυνοσούρα Σαλαμίνας καθώς και στην περιοχή που βρίσκονται οι ναυπηγικές μονάδες στα Αμπελάκια Σαλαμίνας.

Σε ανακοίνωση του Συνδικάτου Μετάλλου καταγγέλλεται επίσης ότι «ερήμην των φορέων έχει πραγματοποιηθεί σειρά επαφών και "συναλλαγές" από το ΥΠΕΧΩΔΕ με τον εργολάβο δημοσίων έργων και δήμαρχο Αμπελακίων, κ. Τραυλό, ο οποίος σε κάθε ευκαιρία και με πληρωμένα δημοσιεύματα στο "Καρφί" επίμονα απαιτεί την παραχώρηση του όρμου των Αμπελακίων αλλά και όλη την Κυνοσούρα, ώστε να μπορέσει να καταργήσει τη ναυπηγοεπισκευή και να κάνει μαρίνες και ταβέρνες, αναδεικνύοντας την αρχαιολογική σημασία της περιοχής, όπως ισχυρίζεται».

Υπογραμμίζεται επίσης ότι η απόφαση της κυβέρνησης να του παραχωρήσει μαζί με την ανάλογη χρηματοδότηση τεράστιο μέρος από τον όρμο Αμπελακίων, από το ναυπηγείο Παναγιωτάκη μέχρι και του «Μπεκρή»... αποτελεί σκάνδαλο.

Ο Χρ. Παπουτσής, αναφέρεται επίσης, προσπάθησε ανεπιτυχώς να δικαιολογήσει τις παρεμβάσεις από το ΥΠΕΧΩΔΕ, παρ' όλα αυτά δεσμεύτηκε ότι γίνονται σεβαστά τα όρια της Ζώνης. Ανέλαβε επίσης την υποχρέωση να μην υπογράψει παραχώρηση χώρου προς τον Δήμο Αμπελακίων, αν το Δημοτικό Συμβούλιο δε σταματήσει την υπονόμευση εκτέλεσης αμμοβολών και χρωματισμών. «Ολοι μαζί - υπογραμμίζεται τέλος - να υπερασπιστούμε τη λειτουργία και την προοπτική της Ζώνης».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ