Παρασκευή 31 Αυγούστου 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2 ΚΑΙ 3
Απαίτηση για πλήρη έλεγχο και απόδοση ευθυνών

Παρέμβαση βουλευτών του ΚΚΕ στη Βουλή, σχετικά με το δυστύχημα στο ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2 και την κατάσταση των διδύμων του πλοίων

Το «Αίολος Εξπρές»
Το «Αίολος Εξπρές»
Το τραγικό δυστύχημα στο ταχύπλοο ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2, με το θάνατο του ναύτη Γιάννη Καρρά, αλλά και το ζήτημα του ελέγχου της αξιοπλοΐας του μαζί με το δίδυμό του ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ, φέρνουν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης και Νίκος Γκατζής με Ερώτηση που κατέθεσαν προς τον υπουργό Εμπορική Ναυτιλίας.

Συγκεκριμένα, όπως σημειώνουν οι βουλευτές του ΚΚΕ στο κείμενο της Ερώτησης, η εφοπλιστική ασυδοσία και εκμετάλλευση, ο άγριος ανταγωνισμός των εφοπλιστών στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αλλά και ο απάνθρωπος και αντιλαϊκός χαρακτήρας της πολιτικής της κυβέρνησης, που εξυπηρετεί αδίστακτα τα συμφέροντα του κεφαλαίου, αποκαλύφθηκαν για άλλη μια φορά και με πολύ δραματικό τρόπο στην περίπτωση του ταχύπλοου επιβατηγού πλοίου ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2.

Στη συνέχεια, οι βουλευτές «συνθέτουν» το παζλ της εφοπλιστικής ασυδοσίας και της συμπαιγνίας κυβέρνησης - κεφαλαίου: Ο τραγικός θάνατος, του ναύτη Γιάννη Καρρά, το σώμα του οποίου δέχτηκε στη σπονδυλική στήλη συντριπτικό χτύπημα, όταν κόπηκε η δέστρα κάβων του πλοίου στις 17 Αυγούστου και ενώ είχε πρυμνοδετήσει στο λιμάνι της Πάρου, η συντονισμένη προσπάθεια της πλοιοκτήτριας εταιρίας και του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) να συγκαλύψουν τις αιτίες του θανατηφόρου ατυχήματος, η εγκληματική αδιαφορία του ΥΕΝ για τη ζωή των ναυτεργατών και επιβατών που εκδηλώθηκε με τη χορήγηση άδειας απόπλου πριν γίνει αυτοψία για το ατύχημα, η αποκάλυψη στη συνέχεια ότι και άλλες δύο τουλάχιστον δέστρες του πλοίου έχουν εμφανείς ρωγμές, ενώ και το κεντρικό βαρούλκο της πρύμνης λειτουργούσε με σπασμένο το φρένο του.

«Μόνο όταν υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από την Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) και την Πανελλήνια Ενωση Κατώτερων Πληρωμάτων Μηχανής Εμπορικού Ναυτικού «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και τη γενική κατακραυγή, το ΥΕΝ υποχρεώθηκε να στείλει το πλοίο σε δεξαμενή επισκευής, όπου διαπιστώθηκε ότι χρειάζεται ανακατασκευή ολόκληρου του συστήματος πρυμνοδέτησης!» σημειώνουν.

Καταλήγοντας οι βουλευτές τονίζουν ότι, η υπόθεση αυτή, πέρα από τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης για την προσπάθεια συγκάλυψης του προβλήματος, ανακινεί και άλλα δύο θέματα:

Πρώτον, τις ευθύνες του Γαλλικού Νηογνώμονα (BURAEU VERITAS), ο οποίος χορήγησε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας στο ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2, δηλαδή σε ένα πλοίο, στο οποίο - όπως αναδείχτηκε - δεν έγιναν οι σωστοί έλεγχοι των εξαρτημάτων, των μετάλλων και των συστημάτων του. Δεύτερον, ότι τα ίδια προβλήματα προφανώς υπάρχουν και στο ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 3 (που μετονομάστηκε πρόσφατα σε ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ), το οποίο είναι δίδυμο του ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2, κατασκευάστηκε στο ίδιο ναυπηγείο και πήρε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας από τον Γαλλικό Νηογνώμονα. Το πλοίο αυτό ταξιδεύει «κανονικά» στο Αιγαίο.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση και πότε, ώστε:

- Να διερευνηθούν και να καταλογιστούν οι τυχόν ποινικές ή άλλες ευθύνες στην πλοιοκτήτρια εταιρία για την κατάσταση, στην οποία βρισκόταν το πλοίο ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2, με αποτέλεσμα το θανατηφόρο ατύχημα, αλλά και τις προσπάθειες συγκάλυψης του όλου θέματος από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΕΝ;

- Να καταλογιστούν τυχόν ποινικές ή άλλες ευθύνες στην κατασκευάστρια ναυπηγική επιχείρηση για παραβίαση των διεθνών κανονισμών και συμβάσεων κατά τη ναυπήγηση του ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 2, καθώς και στο Γαλλικό Νηογνώμονα, που χορήγησε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας στο πλοίο αυτό, ενώ αυτό δεν ήταν αξιόπλοο;

- Να διερευνηθεί άμεσα, πλήρως και από κάθε άποψη, η περίπτωση του πλοίου ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ 3 (ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ), προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι ταξιδεύει με πλήρη ασφάλεια για τους ναυτεργάτες και τους επιβάτες του;


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ