ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 14 Σεπτέμβρη 2001
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΤΑΠ - ΟΤΕ
Δρομολογούν την κατάρρευσή του

Η κυβέρνηση απέσυρε διάταξη, που προέβλεπε ότι ο ΟΤΕ επιβαρύνεται με το κόστος των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων

Βόμβα στα θεμέλια του ασφαλιστικού ταμείου των εργαζομένων σε ΟΤΕ, ΟΣΕ και ΕΛΤΑ (ΤΑΠ - ΟΤΕ) βάζει η κυβέρνηση και δευτερευόντως η διοίκηση του τηλεπικοινωνιακού κολοσσού. Με τη συνεχή μείωση προσωπικού και τη μη χρηματοδότηση του Ταμείου ως οφείλουν, δημιουργούν προβλήματα σε δεκάδες χιλιάδες συνταξιούχους.

Ο υφυπουργός Οικονομικών Γ. Δρυς απέσυρε από τη Βουλή διάταξη που προέβλεπε πως ο ΟΤΕ επιβαρύνεται εξ ολοκλήρου με το κόστος που προκαλείται στο ΤΑΠ σε περιπτώσεις πρόωρων συνταξιοδοτήσεων εργαζομένων του. Υποστήριξε μεν ότι αν θέλει μια επιχείρηση ελεγχόμενη από το δημόσιο να κάνει πρόωρες συνταξιοδοτήσεις πρέπει να καλύπτει και το κόστος, αλλά ισχυρίστηκε ότι αποσύρει τη διάταξη, επειδή η διοίκηση του Οργανισμού ζήτησε να επανεξετάσει το θέμα των πρόωρων συντάξεων και να κάνει αναλογιστικές μελέτες.

Από γνώστες του αντικειμένου, η απόσυρση αναμενόταν, καθώς προέβλεπε την καταβολή μεγάλων ποσών ως αποζημιώσεων από τον Οργανισμό. Σε κάθε περίπτωση, να υπογραμμιστεί ότι η κυβέρνηση, αφού χρησιμοποίησε την «εθελούσια έξοδο» για να απογυμνώσει από προσωπικό τις επιχειρήσεις που ελέγχει, τώρα προσπαθεί να εμφανιστεί ως υπερασπιστής των ασφαλιστικών ταμείων. Και μέσα στα αδιέξοδα της πολιτικής που εφαρμόζει, δίνει τη δυνατότητα ειδικά στον ΟΤΕ - τον οποίο παράδωσε σε ποσοστό άνω του 50% σε ιδιώτες - να λειτουργεί σαν ιδιωτική επιχείρηση. Αν αποφασίσει να μειώσει το προσωπικό του, να το κάνει άμεσα σε ποσοστό 2%, όπως του επιτρέπει το ισχύον θεσμικό πλαίσιο. Ητοι, κατά περίπου 400 εργαζομένους.

Για να γίνει αντιληπτή η οικτρή κατάσταση του ΤΑΠ, να αναφερθούν τα εξής: Οι καθυστερήσεις στην καταβολή των συντάξεων στους 36.000 συνταξιούχους ΟΤΕ, ΕΛΤΑ και ΟΣΕ (ΤΑΠ - ΟΤΕ) αποτελούν σύνηθες φαινόμενο. Τα ελλείμματά του στα τέλη 2000 υπολογίζονταν σε 40 δισ. δρχ.

Βασική αιτία του ελλείμματος είναι η συνεχής μείωση με «εθελούσιες εξόδους» του αξιόμαχου μόνιμου προσωπικού των ΔΕΚΟ, οι οποίοι στηρίζουν το Ταμείο με τις εισφορές τους. Ενώ το Ταμείο για να λειτουργήσει χρειάζεται τη σχέση τουλάχιστον τρεις εργαζόμενοι προς ένα συνταξιούχο, σήμερα οκτώ εργαζόμενοι αντιστοιχούν σε δέκα συνταξιούχους.

Αλλη παράμετρος είναι η ανεπαρκής και αργοπορημένη χρηματοδότηση της Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Ειδικών Κεφαλαίων ΤΑΠ - ΟΤΕ (ΕΔΕΚΤ - ΟΤΕ), την ίδρυση της οποίας «εμπνεύστηκε» η κυβέρνηση. Αυτή η εταιρία «επενδύσεων» υποτίθεται ότι προωθείται προκειμένου να αυξήσει τα έσοδα του ΤΑΠ. Φυσικά, κανείς δεν εγγυάται τα χρήματα των συμμετεχόντων στο αρχικό κεφάλαιο της εταιρίας, αν «πέσει έξω» και τις πηγές χρηματοδότησής της.

Παλαιότερα, η κυβέρνηση ψήφισε τροπολογία, που «τακτοποιεί» τις εκκρεμότητες μεταξύ ΟΤΕ και ΤΑΠ μέχρι το 2001. Βάσει της διάταξης, ο Οργανισμός, καταβάλλοντας 120 δισ. δρχ. στην ΕΔΕΚΤ, απαλλάσσεται από κάθε νομική υποχρέωση προς το Ταμείο για την επόμενη δεκαετία. Περίοδο κρίσιμη για το ΤΑΠ, αφού η απογύμνωση των ΟΤΕ - ΟΣΕ - ΕΛΤΑ από μόνιμο προσωπικό και η εφαρμογή της μερικής απασχόλησης θα τινάξει τα ελλείμματα στα ύψη.

Εξάλλου, μεγάλα προβλήματα δημιουργούνται στο Ταμείο Αρωγής των εργαζομένων στο ΟΤΕ, που επίσης υποχρεώνεται να καταβάλει στην ΕΔΕΚΤ 140 δισ. δρχ. από τα αποθεματικά του. Είναι ήδη ελλειμματικό σε ετήσια βάση και θα χάσει σημαντικά ποσά από την εκταμίευση και ρευστοποίηση του προαναφερόμενου ποσού.

Σημειώστε, τέλος, ότι η κυβέρνηση με το ν. 2843/2000 ανέλαβε να καλύπτει τα όποια ελλείμματα του ΤΑΠ. Ομως, μεταθέτει τη θεσμοθετημένη υποχρέωσή της για χρηματοδότηση έστω κι αυτής της ΕΔΕΚΤ, στην περιώνυμη Δημόσια Εταιρία Κινητών Αξιών του υπουργείου Οικονομικών. Αδυνατεί να χρηματοδοτήσει. Δε διαθέτει ρευστό, μόνο τίτλους...

ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Να μην περάσουν τα περιβαλλοντοκτόνα νομοσχέδια

Τις συνέπειες των δύο «περιβαλλοντοκτόνων» νομοσχεδίων - για την Ολυμπιακή προετοιμασία και για τη μεταφορά του συντελεστή δόμησης - επισήμαναν στη διάρκεια χτεσινής συνέντευξης Τύπου, στα γραφεία του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών, η Συντονιστική Επιτροπή για την προστασία των ελεύθερων χώρων, η Επιτροπή Φορέων και Πολιτών Αμαρουσίου για την προστασία του Περιβάλλοντος και η Συντονιστική Επιτροπή για τη διάσωση της παραλίας του Σαρωνικού.

Ο Γερ. Σκλαβούνος, εκπρόσωπος της Συντονιστικής Επιτροπής για την προστασία των ελεύθερων χώρων, ανοίγοντας τη χτεσινή συζήτηση, σημείωσε ότι με τα δύο αυτά νομοσχέδια «κορυφώνεται η επίθεση κατά του περιβάλλοντος». Παράλληλα, κάλεσε τους βουλευτές να καταψηφίσουν τα νομοσχέδια, καθώς και τους πολίτες να αντιδράσουν «άμεσα και συντονισμένα».

Ο Χρ. Κορτζίδης, δημοτικός σύμβουλος τους Ελληνικού, αναφερόμενος στα σχέδια για το πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, τόνισε: «Εχει ήδη κατατεθεί τροπολογία που χαρακτηρίζει μέρος του χώρου οικοδομήσιμο, με σκοπό να χτιστεί συνεδριακό κέντρο 12.000 θέσεων. Από την άλλη, ανακοινώθηκε - και ο τρόπος που ανακοινώθηκε, προδικάζει συμφωνία - ότι το γήπεδο του ΠΑΟ θα χτιστεί στο χώρο. Ολα αυτά δείχνουν ότι το "μεγαλύτερο πάρκο της Ευρώπης" που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός για το Ελληνικό, ίσως να είναι το συντομότερο ανέκδοτο».

Από την πλευρά της, η κ. Παπασυμεών, εκ μέρους της επιτροπής φορέων και πολιτών Αμαρουσίου, μίλησε για σχεδιαζόμενη καταστροφή της πόλης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Παράλληλα, σημείωσε ότι οι φορείς - μέλη της Επιτροπής, θα «προσβάλλουμε τους νόμους αυτούς εφόσον νομοθετηθούν».

Η Σ. Διαμαντούρου, από την Επιτροπή του Αλσους Ριζαρείου, σημείωσε: «Το Αλσος Ριζάρη, απειλείται και πάλι με αφανισμό, από τη "σοσιαλιστική" κυβέρνηση της χώρας, ύστερα από την κατάθεση του νομοσχεδίου για τα Ολυμπιακά έργα, το άρθρο 24, το οποίο αναφέρεται στην παραχώρησή του στο Ιδρυμα Β. και Ε. Γουλανδρή».

Τέλος, η Μ. Ιατρίδου, εκπρόσωπος της Συντονιστικής Επιτροπής για τη διάσωση της παραλίας Σαρωνικού, είπε: «Ο Ολυμπιακός και μεταολυμπιακός σχεδιασμός του Φαληρικού Ορμου και της παραλίας Ελληνικού, κινείται στο γενικό πνεύμα της υπέρμετρης δόμησης και της εντατικής εμπορικής εκμετάλλευσης, που προβλέπεται για το σύνολο του Θαλάσσιου Μετώπου της Αθήνας».

«ΘΕΣΣΑΛΙΚΟ» ΛΑΡΙΣΑΣ
Αποκλεισμένοι οι κάτοικοι από την πόλη

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις από τους κατοίκους της περιοχής «Θεσσαλικού», στη Λάρισα, διεκδικώντας από τον ΟΣΕ και τους άλλους αρμόδιους φορείς να δώσουν λύση στο πρόβλημα του αποκλεισμού τους από την πόλη, από τη σιδηροδρομική γραμμή στο τέρμα της οδού Υψηλάντου. Καταγγέλλουν, μάλιστα, ότι ο ΟΣΕ, ύστερα και από το πρόσφατο ατύχημα που έγινε, στο συγκεκριμένο σημείο - με θύμα ένα 15χρονο, που, ευτυχώς, τραυματίστηκε ελαφρά - αντί να πάρει μέτρα για την επίλυση του προβλήματος, προχώρησε στην περίφραξη της αφύλακτης διάβασης, ώστε να μην μπορεί να διέλθει κανείς από τη γραμμή και ν' αναγκάζονται οι διερχόμενοι να χρησιμοποιούν την υπερυψωμένη πεζογέφυρα, που έχει στηθεί εκεί.

Ομως, η γέφυρα είναι πολύ ψηλή, δυσκολοδιάβατη και επικίνδυνη με αποτέλεσμα πάρα πολλοί - ιδιαίτερα τα άτομα με ειδικές ανάγκες, οι ηλικιωμένοι και τα μικρά παιδιά, αλλά και άλλοι, όπως, π.χ., όσοι κουβαλούν καροτσάκια, ή σακούλες με ψώνια από τη λαϊκή αγορά που γίνεται εκεί κοντά - να μην μπορούν να την ανέβουν για να περάσουν απέναντι. Ετσι δημιουργούνται τεράστια προβλήματα στη μετακίνηση των κατοίκων και μια ολόκληρη συνοικία της Λάρισας, ουσιαστικά, αποκόπτεται από το κέντρο της πόλης.

Η λύση του προβλήματος βρίσκεται, βεβαίως, στην πρόταση των κατοίκων του «Θεσσαλικού» για υπογείωση των σιδηροδρομικών γραμμών που διέρχονται μέσα από τη Λάρισα ώστε να μην χωρίζεται η πόλη στα δύο, ή, έστω, στην ικανοποίηση των άμεσων αιτημάτων που θέτουν για κατασκευή υπόγειας διάβασης, ή για λειτουργία φυλασσόμενης διάβασης. Οι κάτοικοι του «Θεσσαλικού» προειδοποιούν τη διοίκηση του ΟΣΕ και τους άλλους αρμόδιους φορείς ότι θα προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις μέχρι την επίλυση του προβλήματος.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΟΑΣΑ
Στάσεις εργασίας

Σε στάσεις εργασίας προχωρούν οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΑ, διαμαρτυρόμενοι για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου.

Με ανακοίνωσή του, το Συνδικάτο Εργαζομένων του Οργανισμού σημειώνει ότι στις 20 του Σεπτέμβρη θα πραγματοποιηθεί στάση εργασίας από την έναρξη της βάρδιας μέχρι τις 07.00 και από τις 22.00 μέχρι τη λήξη της βάρδιας. Επίσης, θα πραγματοποιηθεί στάση και στις 26 του Σεπτέμβρη με ταυτόχρονη πραγματοποίηση Γενικής Συνέλευσης, από τις 11.00 μέχρι τις 15.00.

Η ομόφωνη απόφαση του ΔΣ του Συνδικάτου πάρθηκε, όπως υπογραμμίζουν οι εργαζόμενοι, με σκοπό τη βελτίωση της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού και μετά από επανειλημμένες επαφές και προτάσεις του Συνδικάτου προς τη διοίκηση του ΟΑΣΑ και τα υπουργεία Δημόσιας Τάξης, Μεταφορών και ΠΕΧΩΔΕ.

Προβλήματα στη μετακίνησή τους θα έχουν, αύριο Σάββατο, οι επιβάτες του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου. Η διοίκηση του ΗΣΑΠ ανακοίνωσε ότι από τις 22.00 μέχρι τη λήξη, λόγω εργασιών στη γραμμή, η κυκλοφορία των συρμών θα διεξάγεται από Πειραιά μέχρι Νέα Ιωνία και από Ηράκλειο μέχρι Κηφισιά. Για το τμήμα Νέα - Ηράκλειο θα δρομολογηθούν λεωφορεία της εταιρίας.

Στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας οδηγήθηκαν χτες οι Τούρκοι δουλέμποροι Αντίλ Μπεκτάς, Γκιλμάζ Αμπιτέρ και Σαχίν Γκεγκόρ, οι οποίοι συνελήφθησαν την Τετάρτη ανοιχτά του Λαυρίου, με ένα ιστιοφόρο για να αποβιβάσουν 69 λαθρομετανάστες. Εναντίον τους ασκήθηκε ποινική δίωξη για «κατ' επάγγελμα παράνομη μεταφορά αλλοδαπών κατά συναυτουργία και κατά συρροή» και παραπέμφθηκαν σε δίκη. Μαζί τους θα δικαστούν και οι λαθρομετανάστες για παράνομη είσοδο στη χώρα.

Με συμπτώματα οξείας γαστρεντερίτιδας μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο «Ιπποκράτειο» Θεσσαλονίκης τις πρώτες πρωινές ώρες της Πέμπτης 25 άτομα νεαρής ηλικίας. Οπως έγινε γνωστό, οι ασθενείς κατανάλωσαν το απόγευμα της Τετάρτης σάντουιτς με γύρο από υπαίθριες καντίνες της ΔΕΘ. Αλλά 20 άτομα μεταφέρθηκαν με τα ίδια συμπτώματα στο Νοσοκομείο «Παναγία» και Λοιμωδών.

ΚΗΔΕΙΑ

Τον λατρευτό μας πατέρα, αδελφό και θείο

ΔΗΜΟΣΘΕΝΗ Β. ΚΑΚΚΑΒΑ

Επιχειρηματία

κηδεύουμε αύριο Σάββατο 15/9/2001 και ώρα 10.15 από τον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Παλαιού Ψυχικού.

Το τρισάγιο και η ταφή θα γίνει ώρα 6 μ.μ. εις την γενέτειρα πατρίδα του Σιδηρόκαστρο Μεσσηνίας.

Τα παιδιά του: Βενετσιάνος και Αννα, Ευθαλία και Ιαν. Τα αδέλφια. Τα ανίψια. Οι λοιποί συγγενείς.

ΛΑΡΙΣΑ
Προβλήματα ταλαιπωρούν τη «Νέα Πολιτεία»

Για περιστασιακή και δίχως πρόγραμμα ενασχόληση με τα προβλήματα της «Νέας Πολιτείας» κατήγγειλε τη Δημοτική Αρχή Λάρισας, η «Δημοτική Συνεργασία», ύστερα και από την περιοδεία που πραγματοποίησαν στη συνοικία της πόλης οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξης Χρ. Χαλκιάς, Λίτσα Ούντρια και Ειρήνη Κατσίγρα.

Οπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της «Δημοτικής Συνεργασίας», από τη συζήτηση που έγινε με το Συνοικιακό Συμβούλιο στα πλαίσια της περιοδείας, οι δημοτικοί σύμβουλοι διαπίστωσαν ότι η «Νέα Πολιτεία» έχει προβλήματα, λόγω και της ταχείας ανοικοδόμησης. Και σημειώνει πως «η Δημοτική Αρχή μόνο περιστασιακά ασχολείται με τη συγκεκριμένη συνοικία και δεν προσπαθεί με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα ν' αντιμετωπίσει, έστω, σταδιακά, τα προβλήματα των κατοίκων, τα οποία, μεταξύ των άλλων, είναι: Η έλλειψη υπόγειας διάβασης στην Εχεκρατίδα, η μη υλοποίηση απαραίτητων έργων από τη ΔΕΥΑΛ, η μη κατασκευή δρόμων, προβλήματα καθαριότητας και αισθητικής, εξαιτίας των παλιών, παρατημένων, βαγονιών του ΟΣΕ. Επίσης η μη κατασκευή και λειτουργία Γυμνασίου, Λυκείου και Παιδικού Σταθμού στη συνοικία, η έλλειψη αθλητικού κέντρου και μια σειρά άλλα προβλήματα που ταλαιπωρούν τους κατοίκους της "Νέας Πολιτείας"».

Οπως τονίζουν οι δημοτικοί σύμβουλοι της «Δημοτικής Συνεργασίας» θα ζητήσουν να συζητηθούν τα προβλήματα της συνοικίας στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ