ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 29 Νοέμβρη 2001
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Παλεύουμε για πραγματικό 35ωρο, 5ήμερο, 7ωρο
  • Με αύξηση αποδοχών και πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα
  • Παρέμβαση στη συζήτηση της πρότασης του ΣΥΝ για 35ωρο στα μέτρα των βιομηχάνων

«Το ΚΚΕ και το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα παλεύουμε για μείωση των ωρών εργασίας στο 35ωρο, 5ήμερο, 7ωρο, με αύξηση των αποδοχών των εργαζομένων, με πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα και ταυτόχρονα επίσης με αντίστοιχη μείωση σε 30 ώρες την εβδομάδα στα βαριά και ανθυγιεινά επαγγέλματα». Αυτό τόνισε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ Δημήτρης Τσιόγκας, παρεμβαίνοντας στη συζήτηση της πρότασης νόμου που κατέθεσε ο Συνασπισμός για ένα ψευδεπίγραφο επί της ουσίας 35ωρο. Ο βουλευτής του ΚΚΕ δήλωσε ότι το ΚΚΕ δεν μπορεί να υπερψηφίσει το προτεινόμενο νομοθέτημα και παράλληλα επισήμανε πως «η καθιέρωση και κατοχύρωση του 35ωρου χωρίς την επίλυση του προβλήματος, δηλαδή 7 ώρες την ημέρα, 5 ημέρες την εβδομάδα, όχι μόνο δε σημαίνει μείωση του χρόνου εργασίας, αλλά είναι και εις βάρος των εργαζομένων, γιατί οι εργοδότες μπορούν να το χρησιμοποιήσουν κατά το δοκούν». Πάντως ενδεικτική για τις προθέσεις του ΣΥΝ και την πολιτική λειτουργία της πρότασής του ήταν η έκκληση που απηύθυνε προς την κυβέρνηση στην ομιλία του ο πρόεδρος του ΣΥΝ Νίκος Κωνσταντόπουλος, λέγοντας «πάρτε την πρόταση νόμου ως εργαλείο και πιέστε για τον λεγόμενο κοινωνικό διάλογο και την κοινωνική συναίνεση των εταίρων»!

Αναφερόμενος στην πρόταση του Συνασπισμού για το 35ωρο, ο εισηγητής του ΚΚΕ εστίασε την κριτική του σε συγκεκριμένα σημεία. Ενδεικτικά:

  • «Γίνεται λόγος για σταδιακή εφαρμογή του 35ωρου σε τρία χρόνια. Αυτή η πρόταση δέχεται την άποψη των βιομηχάνων ότι δεν μπορούν να εφαρμόσουν παντού το 35ωρο», καθώς και ότι «οι βιομήχανοι θα έχουν μεγαλύτερο κόστος, άρα, λοιπόν, θέλουν μεγαλύτερα προνόμια». Επισήμανε δε ότι «ο Συνασπισμός ζητάει να δοθούν στους βιομηχάνους που θα εφαρμόσουν το 35ωρο κίνητρα».
  • «Δε γίνεται καθόλου λόγος για τα βαριά και τα ανθυγιεινά επαγγέλματα. Ισως γιατί σε αυτό το θέμα ο Συνασπισμός ταυτίζεται με την κυβέρνηση και τους βιομηχάνους, οι οποίοι επιδιώκουν την κατάργησή τους με τα αντιασφαλιστικά μέτρα τα οποία έφερε η κυβέρνηση στη δημοσιότητα».
  • Οπως τόνισε ο Δ. Τσιόγκας, η πρόταση του ΣΥΝ «καλύπτει τους μισούς εργαζόμενους σε όλη τη χώρα γιατί ζητάει να επιτραπεί ποσοστό μερικής απασχόλησης σε όλους τους χώρους εργασίας 10% επί των εργαζομένων».
  • Σημείωσε ότι στην πρόταση δε ζητείται η κατάργηση της νομοθετικής ρύθμισης «που καλύπτει τα Τοπικά Σύμφωνα Απασχόλησης, τα οποία και η ΠΑΣΚΕ και η ΔΑΚΕ και η Αυτόνομη Παρέμβαση στη ΓΣΕΕ έχουν συμφωνήσει στο λεγόμενο κοινωνικό διάλογο με την κυβέρνηση και τους βιομηχάνους στο όνομα της δήθεν αντιμετώπισης της ανεργίας και στη συνέχεια και οι τρεις μαζί το έκαναν απόφαση της ΓΣΕΕ». Οπως είπε ο Δ. Τσιόγκας, όπου εφαρμόζονται τα Τοπικά Σύμφωνα Απασχόλησης, «καταργούνται οι κλαδικές συμβάσεις, μειώνονται οι μισθοί και τα μεροκάματα».
  • Σχετικά με το θέμα της ανεργίας, ο Δ. Τσιόγκας σημείωσε πως «το 35ωρο δεν πρόκειται να λύσει το πρόβλημα της ανεργίας, γιατί θεωρούμε ότι η ανεργία είναι σύμφυτο πρόβλημα του ίδιου του καπιταλιστικού συστήματος. Και πρέπει να πούμε ότι όσοι υποστηρίζουν ένα τέτοιο 35ωρο, παίζουν με την αγωνία των άνεργων, καλύπτουν τις πραγματικές αιτίες της ανεργίας που γεννά το ίδιο το καπιταλιστικό σύστημα».

Παίρνοντας το λόγο ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΝ επιχείρησε να διαστρεβλώσει τις θέσεις του ΚΚΕ, λέγοντας ότι «η αναμονή όταν έλθει ο σοσιαλισμός για να αντιμετωπιστούν βασικά ζητήματα που έχουν να κάνουν με την προστασία των εργασιακών σχέσεων είναι λόγος παραμυθίας», προσθέτοντας πως «σημαίνει αδράνεια και πολιτική αφασία». Η τοποθέτηση αυτή προκάλεσε την αντίδραση του βουλευτή του ΚΚΕ Δημήτρη Τσιόγκα, ο οποίος τόνισε ότι «εμείς βρισκόμαστε καθημερινά στην πρώτη γραμμή των αγώνων, το ΚΚΕ αγωνίστηκε και συνεχίζει να αγωνίζεται για τη μείωση των ωρών απασχόλησης των εργαζομένων και βεβαίως δηλώσαμε και δηλώνουμε ότι πρώτα και κύρια αυτό μπορεί να επιτευχθεί με την αλλαγή του συσχετισμού των δυνάμεων, με την πάλη των εργαζομένων, που αυτοί θα επιβάλουν το 35ωρο».

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
«Λυτοί και δεμένοι» για τη μεγάλη ανατροπή

Σκυτάλη για τη δημιουργία κλίματος υπέρ των κυβερνητικών θέσεων στο Ασφαλιστικό πήρε χτες ο διοικητής του ΙΚΑ, Μ. Νεκτάριος, σε σχετική ημερίδα που οργάνωσε ο Σύλλογος Αναλογιστών Ελλάδας, χτες, ενώ την επανεμφάνισή του έκανε και ο βρετανικός οίκος ο οποίος πραγματοποίησε τη γνωστή μελέτη για λογαριασμό της κυβέρνησης.

Ο διοικητής του ΙΚΑ μίλησε για τέσσερις άξονες, που θα διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα του συστήματος και τη διεύρυνση των παροχών. Ουσιαστικά η πρότασή του παραπέμπει σε Κοινωνική Ασφάλιση των «τριών πυλώνων», μοντέλο Χιλής, και που στον πυρήνα της βρίσκεται η επιδίωξη για απεμπλοκή του κράτους από την Κοινωνική Ασφάλιση, η αναβάθμιση της ιδιωτικής ασφάλισης, που γίνεται πλέον συστατικό κομμάτι της, αλλά και η διαχείριση τεράστιων πόρων από το τραπεζικό και χρηματιστικό κεφάλαιο.

Ως πρώτο άξονα έθεσε την κύρια σύνταξη σε αναδιανεμητική βάση, με τριμερή χρηματοδότηση. Χωρίς βέβαια να προσδιορίζει το ύψος της, αν και είναι γνωστό ότι οι θιασώτες αυτής της άποψης κάνουν λόγο για σύνταξη που θ' αντιστοιχεί στα προνοιακά επιδόματα.

Ο δεύτερος άξονας, στον οποίο αναφέρθηκε, έχει να κάνει με την επικουρική σύνταξη, με εισφορές των εργαζομένων και των εργοδοτών. Εχει σημασία να θυμίσουμε ότι το θέμα της αυτονόμησης της επικουρικής ασφάλισης σχετίζεται άμεσα με την απαίτηση των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιριών να εμπλακούν σε αυτήν, καθώς και ότι το κεφάλαιο εποφθαλμιά την τεράστια περιουσία των επικουρικών ταμείων, που θέλει να διοχετευτεί στο χρηματιστήριο.

Ο Μ. Νεκτάριος μίλησε και για τη διασφάλιση της κατώτατης σύνταξης μέσα από τον κρατικό προϋπολογισμό (!), ενώ σαν τέταρτο άξονα έθεσε την ιδιωτική ασφάλιση. Μίλησε παράλληλα και για φορολογικές ελαφρύνσεις στις επιχειρήσεις, κάτι που πρώτες έχουν ζητήσει οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρίες, με το επιχείρημα ότι η ενασχόλησή τους με την ασφάλιση αποτελεί «κοινωνικό έργο»..!

Από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος του βρετανικού οίκου έκανε λόγο για ανάγκη αναθεώρησης όλων των δεδομένων του ασφαλιστικού συστήματος και ειδικότερα αυτών που αφορούν στα όρια ηλικίας, στο ύψος των συντάξιμων αποδοχών και στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις. Σημείωσε δε την υιοθέτηση κινήτρων για την παράταση του εργασιακού βίου και αντίστοιχα αντικινήτρων για όσους σπεύδουν να συνταξιοδοτηθούν.

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ
Οι εργαζόμενοι αγκαλιάζουν το Συνδικάτο

Με απόλυτη επιτυχία έγινε χτες και η δεύτερη (στο χώρο της Δ` εργολαβίας) από τις τρεις συγκεντρώσεις των εργαζομένων στην κατασκευή του Ολυμπιακού Χωριού, που οργανώνει το νεοσύστατο Παράρτημα του Συνδικάτου Οικοδόμων Αθήνας. Οπως και στη συγκέντρωση της Τρίτης έτσι και χθες - και μάλιστα με ποσοστά συμμετοχής 100% - διατυπώθηκε η σημασία της δράσης του Συνδικάτου για την υπεράσπιση και διεύρυνση των κατακτήσεων των εργαζομένων και η ανάγκη συσπείρωσης των εργαζομένων σε αυτό. Μάλιστα τα πρώτα θετικά δείγματα της λειτουργίας του Παραρτήματος φάνηκαν αμέσως χτες, όταν οι συγκεντρωμένοι προχώρησαν σε στάση εργασίας καθώς η εταιρία «Αλφα Μπετόν», του κ. Αλαφογιάννη, είχε να τους πληρώσει πάνω από μήνα. Εν τέλει η στάση εργασίας έγινε με επιτυχία, αφού η εταιρία μπροστά στην ανυποχώρητη στάση των εργαζομένων τους κατέβαλε τα δεδουλευμένα.

ΛΙΜΑΝΙΑ
Βιάζονται να ξεπουλήσουν

Πυρετωδώς εργάζονται τα κυβερνητικά επιτελεία για να ολοκληρώσουν την παράδοση των λιμανιών στο μεγάλο κεφάλαιο. Χτες έγινε ευρεία σύσκεψη υπό την προεδρία του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτη, η οποία αφορούσε την προετοιμασία του λιμανιού ενόψει του νέου δικτύου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που θα εφαρμοστεί στα πλαίσια της «απελευθέρωσης» της ακτοπλοΐας όπως προβλέπει ο νέος νόμος έκτρωμα 2932/2001, αλλά και η μπόλικη «προίκα» που ετοιμάζεται να δοθεί στα χέρια των ιδιωτών μαζί με το πρώτο λιμάνι της χώρας, με το πρόσχημα των «επενδυτικών έργων» για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004.

Στη σύσκεψη αποφασίστηκε ότι μέχρι τις 31 Δεκέμβρη θα πρέπει να έχει οριστικοποιηθεί ο επανασχεδιασμός του λιμανιού για το νέο δίκτυο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Τα νέα δρομολόγια έχουν ήδη εγκριθεί από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Αποφασίστηκε ακόμα μέσα στο Δεκέμβρη να γίνει σύσκεψη με τη συμμετοχή όλων των φορέων που εμπλέκονται με το λιμάνι και του Οργανισμού «ΑΘΗΝΑ 2004» «προκειμένου να οριστικοποιηθούν όλα τα έργα και οι διοικητικές ρυθμίσεις. Στόχος είναι το α` εξάμηνο του 2003 να έχουν οριστικοποιηθεί τα πάντα και να μην υπάρχει έργο σε εξέλιξη κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ