ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 5 Δεκέμβρη 2001
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΧΩΡΑΦΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Διαμαρτυρία για τις διπλοβάρδιες

Αύριο Πέμπτη, στις 2.30 μ.μ., στην πλατεία Δέγλερη, από γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς

Την άμεση επίλυση του έντονου προβλήματος της διπλοβάρδιας και της κτιριακής υποδομής, απαιτούν οι μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί της Χωράφας στο Περιστέρι. Αύριο Πέμπτη, στις 2.30 το μεσημέρι, η Συντονιστική Επιτροπή Γονιών - Μαθητών - Εκπαιδευτικών της Χωράφας προγραμματίζει καθιστική διαμαρτυρία στην πλατεία Δέγλερη, ενώ στις 4 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση στο χώρο του 10ου ΕΛ Περιστερίου.

Με τρίωρη στάση εργασίας, συμμετέχει η Α` ΕΛΜΕ Δυτ. Αττικής, ενώ κάλεσμα για συμμετοχή απευθύνει και ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου».

Τα προβλήματα που υπάρχουν και απαιτούν άμεσα λύσεις είναι: Ακόμα εκκρεμεί η ανέγερση του 10ου Λυκείου Περιστερίου - το οποίο περιμένουν οι μαθητές εδώ και 10 χρόνια - και απαιτείται άμεσα να λυθεί η εκκρεμότητα με το ΥΠΕΧΩΔΕ και να γίνει μελέτη - δημοπράτηση - κατασκευή του έργου. Για το 17ο Γυμνάσιο, να αγοραστεί η γη μέχρι 31/12/2001 (Αρτέμιδος - Μουσών - Κηπουπόλεως - Υακίνθου), γιατί αν δε συμβεί αυτό παρέρχεται το 18μηνο. Για το 11ο Γυμνάσιο να προχωρήσουν άμεσα στην παραχώρηση της γης (είσοδος νταμαριού Μαλατέστα) από το υπουργείο Γεωργίας στο υπουργείο Παιδείας, και να γίνει ρυμοτόμηση του χώρου. Για το 4ο απογευματινό ΤΕΕ να βρεθεί άμεσα λύση. Για το 2ο ΤΕΕ να βρεθεί τάχιστα λύση, μιας και 28 τμήματα δεν μπορούν να κάνουν μάθημα σε 21 αίθουσες. Αμεσα να συγκροτηθεί 2ο Σχολικό Εργαστηριακό Κέντρο. Μέχρι την ανέγερση κτιρίου, μπορεί να αξιοποιηθεί η λύση της ενοικίασης κτιρίων που έχει προταθεί (Λόφος Αξιωματικών ή βιομηχανική περιοχή).

ΕΣΑΚ ΔΕΕ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ
Αγώνας για νέα προοπτική

Την Κυριακή οι αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του νέου ΔΣ της Πανελλήνιας Ενωσης Αδιορίστων Εκπαιδευτικών

Με παρακαταθήκη τη συνέπεια των θέσεων, την αγωνιστικότητα της παράταξης και την προοπτική για ένα νέο και ισχυρό ξεκίνημα στο κίνημα των αδιόριστων εκπαιδευτικών, η ΕΣΑΚ ΔΕΕ αδιορίστων εκπαιδευτικών καλεί σε συμμετοχή και στήριξή της στις εκλογές της Πανελλήνιας Ενωσης Αδιορίστων Εκπαιδευτικών (ΠΕΑΕ) που θα γίνουν την Κυριακή 9 του Δεκέμβρη.

Περιγράφοντας την κατάσταση που υπάρχει σήμερα στην Παιδεία, μετά από τέσσερα χρόνια εφαρμογής της «μεταρρύθμισης», ο Χρ. Μπάθας, εκπρόσωπος της ΕΣΑΚ ΔΕΕ στο ΔΣ της ΠΕΑΕ, σημειώνει ότι «κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί σήμερα, εκτός από την κυβέρνηση και τους παρατρεχάμενους, ότι ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ βοήθησε στην ποιοτική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών. Στόχος της κυβέρνησης, με το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, είναι η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και βέβαια η προώθηση των νέων εργασιακών σχέσεων όπου εντάσσονται στις νέες καπιταλιστικές αναδιαρθρώσεις. Η Παιδεία είναι υπόθεση παλλαϊκή και χρειάζεται συντονισμό και αντίσταση μαζί με τους εκπαιδευτικούς - μόνιμους και αδιόριστους - όλων των κοινωνικών φορέων, εργατικών σωματείων, συλλόγων γονέων», τονίζει εκφράζοντας τη θέση της ΕΣΑΚ ΔΕΕ.

Σε ό,τι αφορά τη στάση των ηγεσιών αυτό το διάστημα, ο συνδικαλιστής της ΕΣΑΚ ΔΕΕ σημειώνει ότι «οι πλειοψηφίες στις ομοσπονδίες όλα τα προηγούμενα χρόνια αλλά και σήμερα έκαναν ό,τι μπορούσαν για να διευκολύνουν αυτή την πολιτική του υπουργείου. Οι αδιόριστοι έχοντας υποστεί όλα αυτά τα χρόνια αυτή την πολιτική της αδιοριστίας, θα πρέπει να συντονιστούν και πρωτοπόροι να αγωνιστούν για την ανατροπή αυτής της εκπαιδευτικής πολιτικής».

Τα τελευταία χρόνια στην ΠΕΑΕ, με την πλειοψηφία των «Παρεμβάσεων» και την τακτική τους, στοίχισαν και στοιχίζουν στον αγώνα του κινήματος των αδιορίστων. Οι παλινωδίες και τα πισωγυρίσματα κατέστησαν σε μεγάλο βαθμό την ΠΕΑΕ αναξιόπιστη ή κατατάσσοντάς τη σε μεγάλο βαθμό ένωση που δεν εξυπηρετεί όλους τους αδιόριστους αλλά ένα κομμάτι, τους αναπληρωτές, επιδιώκοντας ρυθμίσεις που βέβαια πολύ απέχουν από τους πραγματικούς στόχους του κινήματος των αδιόριστων εκπαιδευτικών. Θα πρέπει, τονίζει, να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις εκείνες αναπτύσσοντας το κίνημα των αδιόριστων με βάση την κατάργηση των αντιεκπαιδευτικών νόμων, των μαζικών διορισμών από την επετηρίδα, για την κάλυψη όλων των σύγχρονων αναγκών της εκπαίδευσης».

Καταλήγοντας, σημειώνει ότι «η ΕΣΑΚ ΔΕΕ πάντα πρωτοπόρα στο εκπαιδευτικό κίνημα και στους αγώνες, ζητά τη συμμετοχή των αδιορίστων εκπαιδευτικών στις εκλογές και τη στήριξη της παράταξής μας. Εχοντας σαν παρακαταθήκη τη συνέπεια των θέσεων, την αγωνιστικότητα της παράταξης και την προοπτική για ένα νέο και ισχυρό ξεκίνημα στο κίνημα των αδιόριστων εκπαιδευτικών».

Ερευνα ΟΟΣΑ για τις επιδόσεις των μαθητών

Ευκαιρία για προπαγάνδιση των σχεδίων του για την «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού» βρήκε το υπουργείο Παιδείας μέσα από την ανακοίνωση αποτελεσμάτων έρευνας του Προγράμματος για τη Διεθνή Αξιολόγηση των Μαθητών (Pisa 2000) του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ), από το οποίο προκύπτει ότι οι Ελληνες μαθητές βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις σε ό,τι αφορά τις γνωστικές περιοχές του αναγνωστικού, μαθηματικού και επιστημονικού αλφαβητισμού.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις 32 χώρες του ΟΟΣΑ και στην Ελλάδα έγινε με ευθύνη του Κέντρου Εκπαιδευτικής Ερευνας (ΚΕΕ) σε μαθητές 15 ετών με βάση κάποια γραπτά καθήκοντα που δόθηκαν στους μαθητές στο χώρο του σχολείου τους.

Ωστόσο, με αφορμή την έρευνα αυτή, το υπουργείο Παιδείας για άλλη μια φορά διατύπωσε τη γνωστή του θέση ότι οποιαδήποτε διαδικασία βελτίωσης του εκπαιδευτικού συστήματος στηρίζεται στην «αξιολόγηση» του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών. Ετσι το αναμενόμενο σχετικό νομοσχέδιο εμφανίζεται ως πανάκεια για την επίλυση των προβλημάτων, προκειμένου να διασκεδάσει τις εντυπώσεις και να αποστρέψει το βλέμμα από την πολιτική υποχρηματοδότησης και πολύμορφης υποβάθμισης της εκπαίδευσης.

Στόχος του προγράμματος Pisa είναι, όπως περιγράφεται από τον ΟΟΣΑ, η αποτίμηση του βαθμού στον οποίο οι μαθητές στο τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης «έχουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες για την πλήρη συμμετοχή στην κοινωνία» και με δεδομένο το ρόλο και τα «οράματα» του ΟΟΣΑ αυτό σημαίνει έλεγχος του κατά πόσο το εκπαιδευτικό σύστημα δημιουργεί τους μελλοντικούς εργαζόμενους που θέλουν οι πολυεθνικές.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, όσο μεγαλύτερες είναι οι δαπάνες ανά μαθητή, τόσο καλύτερα είναι τα αποτελέσματα, ενώ σε χώρες που παρουσιάζεται μεγάλη διαφοροποίηση των επιδόσεων ανάμεσα στις διάφορες περιοχές, αυτές τείνουν να σχετίζονται με την οικονομικοκοινωνική σύνθεση των σχολείων.

ΕΛΜΕ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
Πρώτη η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ

Σε πρώτη δύναμη αναδείχτηκε και πάλι η ΕΣΑΚ - «Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών» (ΔΕΕ) στις εκλογές που έγιναν για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου στην ΕΛΜΕ Κέρκυρας. Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ είχε σημαντική αύξηση στα ποσοστά της, ενώ αυξημένη ήταν και η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις αρχαιρεσίες.

Συγκεκριμένα, στις εκλογές ψήφισαν 597 από 564 που είχαν ψηφίσει στις προηγούμενες εκλογές. Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ έλαβε 162 ψήφους και δύο έδρες (είχε πάρει 141 ψήφους). Η ΠΑΣΚΕ 114 και δύο έδρες (είχε πάρει 113), η ΔΑΚΕ 70 και μία έδρα (είχε πάρει 77), η «Συνεργασία» 84 και μία έδρα (είχε πάρει 82) και ο συνδυασμός «Γληνός» 93 και μία έδρα (είχε πάρει 72).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ