Τα σημειώνουμε όλ' αυτά, όχι μόνο για λόγους ενημέρωσης. Στις χώρες αυτές προωθήθηκαν και εφαρμόστηκαν οι σχετικές μεταρρυθμίσεις γρηγορότερα απ' ό,τι στη δική μας. Και τώρα, τόσο οι ασφαλισμένοι, όσο και οι εργαζόμενοι στην Υγεία, εισπράττουν τις συνέπειες και δικαιολογημένα, βέβαια, αγανακτούν, αντιδρούν και αγωνίζονται. Αν δε θέλουμε να πάθουμε τα ίδια και χειρότερα, ας πάρουμε από τώρα τα απαραίτητα μέτρα.
Η κ. Μ. Πινίου - ιατρός και διευθύντρια του Ιατρικού Κέντρου Αποκατάστασης Βασανιστηρίων - βεβαιώνει, ότι ο Σεβγκέτ Γκιουνούζ «είναι θύμα βασανιστηρίων... υπέστη μη συστηματικούς ξυλοδαρμούς με γροθιές και κλοτσιές, φάλαγγα, καθώς επίσης και ηλεκτροσόκ, ενώ είχε προηγηθεί καταιονισμός με νερό». Η κυβέρνηση, όμως, αρνείται να δώσει πολιτικό άσυλο στον Γκιουνούζ και ο περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Παν. Σερλίδης, αποφάσισε: «Επιβάλλουμε στον Σεβγκέτ Γκιουνούζ του Φεντί και της Σουλτάν, ιθαγένειας τουρκικής, όπως εντός του μηνός Ιανουαρίου αναχωρήσει από την Ελλάδα για οποιαδήποτε χώρα της αρεσκείας του».
Να θεωρήσουμε την απαράδεκτη αυτή απόφαση, ως μια ακόμη απόδειξη της... θετικής πορείας των ελληνοτουρκικών σχέσεων και της ολόπλευρης συμμετοχής στην «αντιτρομοκρατική εκστρατεία» των ΗΠΑ και του ΝΑΤΟ;
«Μέτρα για να μην κλείσουν οι δρόμοι από τα τρακτέρ». Ο τίτλος του σχετικού ρεπορτάζ από το χτεσινό «Βήμα», μετά τη συνεδρίαση της διαβόητης επιτροπής διαχείρισης κρίσεων, αποδίδει με σαφήνεια το στίγμα των κυβερνητικών προθέσεων. Δεν ενδιαφέρονται οι κυβερνώντες να ληφθούν μέτρα για να λυθούν τα προβλήματα ζωής ή ξεκληρίσματος των αγροτών, αλλά πώς θα σπάσουν και θα χτυπήσουν τα μπλόκα της αντίστασης και του αγώνα! Και ακριβώς επειδή δε θέλουν να σταθούν στο πλευρό των αγροτών, παίρνουν θέση απέναντί τους με ολόκληρο το οπλοστάσιό τους εν παρατάξει και πλήρη δράση. Μηχανισμοί κατασυκοφάντησης των αγροτών και καταστολής του δίκαιου αγώνα τους δουλεύουν στο φουλ. Το σύνθημα - ρητή εντολή του Κ. Σημίτη «οι δρόμοι να μείνουν ανοικτοί» είναι αυτό που καθορίζει τις κινήσεις του κυβερνητικού στρατοπέδου και γύρω από αυτό θα στηθεί το χτύπημα των αγροτικών κινητοποιήσεων, με αιχμή να φέρουν σε αντιπαράθεση εργαζόμενους στις πόλεις και αγρότες. Ομως αυτή τη φορά η κυβερνητική θέση είναι αποδυναμωμένη. Απλά γιατί όλο και περισσότεροι αντιλαμβάνονται πως δεν υπάρχει δρόμος επιστροφής για τους αγρότες. Ανοικτοί δρόμοι «κλειστή» ζωή!
Καθυστερημένο μεν, πλην όμως, όχι ξεπερασμένο κι αξίζει να το αναφέρουμε: Μάθαμε πως στη συνάντηση εκπροσώπων των αγροτών και πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Γεωργίας, που έγινε πριν λίγες μέρες στο υπουργείο, ο Γ. Δρυς ισχυρίστηκε ότι σχετικά με τα αγροτικά αιτήματα δεν ενημερώθηκε από τα ψηφίσματα των τελευταίων κινητοποιήσεων, αλλά από τα ρεπορτάζ του «Ριζοσπάστη». Ο Β. Μπούτας, αφού του επισήμανε πως τα ψηφίσματα έχουν σταλεί στο υπουργείο και κάποια, μάλιστα, δόθηκαν ιδιοχείρως στον Θεσσαλό υφυπουργό Γεωργίας, Φ. Χατζημιχάλη, υπογράμμισε πως ευτυχώς που υπάρχει και ο «Ριζοσπάστης» να γράφει και να ενημερώνει την κοινή γνώμη, αλλά και την κυβέρνηση για τα προβλήματα και τα αιτήματα του αγροτικού κόσμου.
Δεν το λέμε «για να ευλογήσουμε τα γένια μας», αλλά είναι αλήθεια ότι ο «Ρ» έχει καταστεί, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, «δημοσιογραφική έπαλξη» των αγωνιζόμενων αγροτών. Κι αυτό αναγνωρίζεται και εκτιμιέται από όλους τους ξωμάχους, ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων και κομματικών προτιμήσεων...
Φαίνεται, όμως, πως η κυβέρνηση Σημίτη βάλθηκε να ξεπεράσει κάθε προηγούμενη. Τις προάλλες, στη διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ψηφίστηκε το προτεινόμενο από την κυβέρνηση νομοσχέδιο «περί Ναυτιλιακών Εταιριών και άλλων διατάξεων», το οποίο μειώνει την ήδη χαμηλή φορολογία των εφοπλιστών κατά 70%. Ετσι, ο ετήσιος φόρος για ένα πλοίο 2.220 κόρων δε θα φτάνει ούτε τις 600.000 δραχμές. Δηλαδή, ούτε καν όσα πληρώνει και ο ψιλικατζής της γειτονιάς.