ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 31 Γενάρη 2002
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Επιμένει στα «ναυτοδικεία» η κυβέρνηση

Παρέμβαση του Α. Τζέκη στη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου

«Το ναυτεργατικό κίνημα μπορεί να αλλάξει τα πράγματα, αν πάρει την υπόθεση στα χέρια του». Αυτήν την επισήμανση έκανε χτες ο βουλευτής του ΚΚΕ Αγγελος Τζέκης, στην πρώτη συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που διατηρεί το αντιδημοκρατικό καθεστώς στο ναυτεργατικό συνδικαλισμό εξαιρώντας τον από το ν.1264, ενώ ταυτόχρονα προωθεί περαιτέρω την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών.

Ο βουλευτής του ΚΚΕ, αναφερόμενος στο άρθρο 7 του νομοσχεδίου που αναφέρεται σε ρυθμίσεις σχετικά με το ναυτεργατικό συνδικαλισμό, επισήμανε ότι «παραμένει το αντιδραστικό, απαράδεκτο, αυταρχικό πλέγμα των νόμων που ποινικοποιεί όχι μόνο τη συνδικαλιστική δράση, αλλά και την πολιτική δράση των ναυτεργατών», αφού όπως είπε «δίνεται η δυνατότητα στους εφοπλιστές και στους κρατικούς κατασταλτικούς μηχανισμούς να προβαίνουν σε πολιτικές διώξεις». Υπενθύμισε δε ότι «στα πειθαρχικά συμβούλια α` και β` βαθμού συμμετέχουν στη σύνθεσή τους αξιωματούχοι του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού. Δηλαδή είναι κανονικά στρατοδικεία και εκεί καλείται να απολογηθεί, να καταδικαστεί ο Ελληνας ναυτεργάτης, ενώ για όλους τους άλλους ισχύουν τα πολιτικά δικαστήρια». Κατέληξε ζητώντας τον «πλήρη εκδημοκρατισμό του ναυτεργατικού κινήματος, να ισχύσει δηλαδή και εκεί ο 1264», κατηγορώντας την κυβέρνηση για υποκρισία, αφού «κόπτεται» για προοδευτικές αλλαγές στο χώρο των ναυτεργατών.

Την κυβερνητική υποκρισία κατήγγειλε ο Αγγελος Τζέκης και όσον αφορά το άρθρο 8 που ρυθμίζει την επαναφορά συνταξιούχων ναυτεργατών στην ενεργό δράση. Οπως σημείωσε, «η κατώτερη σύνταξη, που είναι 102 χιλιάδες δραχμές, δεν μπορεί να δώσει το δικαίωμα στο ναυτεργάτη, το συνταξιούχο, τον απόμαχο να ζήσει με αξιοπρέπεια. Αρα λοιπόν για να μην ανεβούν οι συντάξεις, τι κάνετε; Θέλετε να τον βάλετε και πάλι στην εργασία». Τόνισε δε ότι «με αυτό τον τρόπο χτυπάτε τον ήδη εργαζόμενο ναυτεργάτη για περισσότερες παραχωρήσεις στους πλοιοκτήτες», ενώ παράλληλα «υπονομεύεται ο θεσμός των συλλογικών συμβάσεων». Ανέφερε δε την πρόταση του ΚΚΕ «να είναι δημόσια και καθολική η υποχρεωτική ασφάλιση με αύξηση της σύνταξης στο 80%».

Εντονη κριτική άσκησε ο βουλευτής του ΚΚΕ και στα άρθρα του νομοσχεδίου που συμπληρώνουν το ισχύον πλαίσιο ιδιωτικοποίησης και μετατροπής σε ΑΕ των λιμανιών της χώρας. Αναφερόμενος στο άρθρο 9 που αφορά τους συντελεστές δόμησης για τους λιμένες, τόνισε ότι «γίνεται προσπάθεια να αλλάξει η χρήση των λιμανιών» και «παραδίνετε τα λιμάνια στο ιδιωτικό κεφάλαιο», σημειώνοντας ότι «είμαστε αντίθετοι στην αλλαγή της χρήσης της λιμενικής ζώνης για χρήση εκτός από τους σκοπούς που έχουν σχέση με τον λιμάνι».

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΜΜΕ
Δράση για αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας

Με πρόταση για απεργιακές κινητοποιήσεις που να ξεκινήσουν την επόμενη Πέμπτη σε όλα τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και να κλιμακωθούν μέχρι την ικανοποίηση των αιτημάτων όλων των εργαζομένων στα μέσα ενημέρωσης, προσέρχεται, σήμερα, η ΕΣΗΕΑ, σε σύσκεψη εκπροσώπων όλων των Ενώσεων των εργαζομένων στα ΜΜΕ, που στόχο έχει το συντονισμό της δράσης των συνδικαλιστικών οργανώσεων του χώρου. Η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων αφορά την αντιμετώπιση των οξυμένων προβλημάτων και τη διεκδίκηση υπογραφής συλλογικής σύμβασης εργασίας για το 2002.

Οπως αναφέρεται σε χτεσινή ανακοίνωση της ΕΣΗΕΑ, η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί σε όλα τα ΜΜΕ έχει φτάσει στο απροχώρητο. Η ΕΡΤ δεν έχει εφαρμόσει ούτε τη σύμβαση του 2000, ενώ δεν έχουν αρχίσει διαπραγματεύσεις για συλλογική σύμβαση του περασμένου χρόνου! Οι ιδιοκτήτες των τηλεοπτικών σταθμών αρνούνται να συζητήσουν τη σύναψη ΣΣΕ, ενώ η πρόταση που κατέθεσε η Ενωση των ιδιοκτητών ραδιοφώνων (ΕΙΙΡΑ) είναι απαράδεκτη. Από την άλλη, η Ενωση Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών, παρότι πέρασε μήνας από την καταγγελία της προηγούμενης σύμβασης, αρνείται να προσέλθει σε διαπραγμάτευση. Την ίδια στιγμή επιχειρήσεις των ΜΜΕ παραβιάζουν συστηματικά τις συμβάσεις εργασίας, αρνούμενες να ανταποκριθούν σ' όσα έχουν συμφωνήσει... ενώ η απειλή νέων απολύσεων παραμένει.

Μπροστά στη ζοφερή αυτή πραγματικότητα, η ΕΣΗΕΑ τονίζει ότι δεν μπορεί να μείνει αναπάντητη η επίθεση που δέχονται οι εργαζόμενοι στα ΜΜΕ. Ετσι, με την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης οι εργαζόμενοι στο χώρο διεκδικούμε:

Σταμάτημα των απολύσεων και περιφρούρηση του δικαιώματος στην εργασία, αξιοπρεπείς αμοιβές, συμβάσεις που να εξασφαλίζουν ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, εξομοίωση στις αμοιβές των δημοσιογράφων της ΕΡΤ με των άλλων δημοσιογράφων. Επίσης, οι δημοσιογράφοι διεκδικούν την ελευθερία της έκφρασης στο όνομα της ποιοτικής και αντικειμενικής ενημέρωσης των εργαζομένων, όλων των πολιτών.

  • Το ΔΣ της ΕΣΗΕΑ αποφάσισε την κήρυξη 24ωρης προειδοποιητικής απεργίας των δημοσιογράφων που εργάζονται στην εφημερίδα «Χρηματιστήριο», αύριο Παρασκευή από τις 10 το πρωί μέχρι το πρωί του Σαββάτου, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την προσπάθεια της νέας εργοδοσίας να αλλάξει τους όρους εργασίας στην εφημερίδα επί το δυσμενέστερον.
ΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑ
Εκτός κάθε παραγωγική δραστηριότητα

Σε επίγειο παράδεισο για το εφοπλιστικό κεφάλαιο ντόπιο και ξένο και τις πολυεθνικές σχεδιάζουν να μετατρέψουν το λιμάνι του Πειραιά και την ενδοχώρα, από το Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα μέχρι την Ακτή Ξαβέρη, στραγγαλίζοντας κάθε παραγωγική δραστηριότητα. Αυτό σημαίνει χαριστική βολή στις εκατοντάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις της περιοχής, παραπέρα εκτίναξη της ανεργίας, επιδείνωση της ήδη ασφυκτικής κατάστασης που επικρατεί στο λιμάνι, περιορισμό των ζωτικών χώρων για τη λειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Τα εφιαλτικά αυτά σχέδια συζητήθηκαν χτες σε διυπουργική σύσκεψη που έγινε στον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Αθήνας με θέμα «το αναπτυξιακό πρόγραμμα για το λιμάνι και την ενδοχώρα του Πειραιά». Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης, ο πρόεδρος του Οργανισμού Β. Μακρυωνίτης, ο υποδιοικητής της ΕΤΕ, στελέχη των υπουργείων ΠΕΧΩΔΕ, Μεταφορών, Συγκοινωνιών και ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά Χ. Ψαραύτης.

Οπως αναφέρεται σε σχετικό δελτίο Τύπου του ΥΕΝ στη σύσκεψη παρουσιάστηκε η προκαταρκτική έκθεση του Οργανισμού Αθήνας που αφορά τη συνολική ανάπλαση του Πειραιά, ενώ τα τελικά σχέδια αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο Μάρτη. Ο συνολικός σχεδιασμός περιλαμβάνει παρεμβάσεις και έργα που θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2004 και σε αυτά που θα ολοκληρωθούν μετά το 2004. Ειδικά για το λιμάνι έχει ήδη εκπονηθεί το λεγόμενο «Σχέδιο Ανάπλασης Κεντρικού Λιμένα» το οποίο ουσιαστικά αποτελεί ένα πλιάτσικο διαρκείας σε βάρος του λιμανιού και θα τεθεί σε εφαρμογή με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ μέσω του Χρηματιστηρίου. Συγκεκριμένα το Σχέδιο αυτό προβλέπει τον τεμαχισμό του λιμανιού και την παράδοσή του στους ιδιώτες, το γκρέμισμα και την κατάργηση βασικών υποδομών του λιμανιού και την αντικατάστασή τους με ξενοδοχεία, κέντρα διασκέδασης και ό,τι άλλο σκεφτεί η... ιδιωτική πρωτοβουλία. Αλλωστε όπως δήλωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας μετά τη σύσκεψη «κεντρικός στόχος των παρεμβάσεων αυτών θα είναι να μετατραπεί ο Πειραιάς σε διεθνές ναυτιλιακό - επιχειρηματικό κέντρο, σε στήριγμα της ποιοτικής τουριστικής αναβάθμισης της χώρας»...

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Θέλουν γαλέρες και τα επιβατηγά

Νέο «πακέτο» υπερπρονομίων ετοιμάζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προς τους ακτοπλόους εφοπλιστές. Οπως ανέφερε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης προς τον πρόεδρο της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας Στ. Ζαμπετάκη, κατά την προχτεσινοβραδινή τους συνάντηση, τα επιτελεία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας επεξεργάζονται πυρετωδώς τα υπομνήματα που έχει καταθέσει η Ενωση και ήδη βρίσκονται στην τελική τους επεξεργασία! Τα υπομνήματα αυτά περιέχουν σωρεία εξωφρενικών αξιώσεων, όπως ο μαζικός διωγμός των Ελλήνων ναυτεργατών από τα πλοία τους, η αύξηση κατά 50% του εισιτηρίου, μια σειρά από επιδοτήσεις και πάει λέγοντας.

Τα νέα μέτρα υπέρ των ακτοπλόων εφοπλιστών έρχονται να προστεθούν σε αυτά που τους έχει εξασφαλίσει η κυβέρνηση με τον εκτρωματικό νόμο 2932/2001, με τον οποίο εναρμονίζεται η νομοθεσία της χώρας με το διαλυτικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, ο οποίος αίρει το καμποτάζ και παραδίδει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και την απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα στο έλεος του εφοπλιστικού κεφαλαίου. Αλλωστε, στην ενίσχυση της ασυδοσίας, που τους παρέχει ο νόμος αυτός, οφείλονται και οι απειλές των ακτοπλόων εφοπλιστών προς την κυβέρνηση να μην εφαρμόσουν το πρώτο στάδιο του νόμου, που είναι η κατάθεση, μέχρι και σήμερα 31 Γενάρη, των αιτήσεων δρομολόγησης των πλοίων τους με βάση το νέο ακτοπλοϊκό δίκτυο που έχει διαμορφωθεί και θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Νοέμβρη. Απειλές, που στάθηκαν αφορμή για τη νέα συνάντηση μεταξύ υπουργού και ακτοπλόων και έδωσαν άλλοθι στην κυβέρνηση να ικανοποιήσει και άλλα εφοπλιστικά αιτήματα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ