ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 19 Φλεβάρη 2002
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΝΕΡΓΟΙ ΖΩΝΗΣ
Προς καθημερινές κινητοποιήσεις

Με καθημερινές κινητοποιήσεις, τα σωματεία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και οι εργατοτεχνίτες συνεχίζουν να δίνουν τη μάχη ενάντια στην ανεργία, όπου τους έχει καταδικάσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, διεκδικώντας αξιοπρεπή ανθρώπινη διαβίωση και το δικαίωμά τους στη δουλιά. Για σήμερα, στη 1 το μεσημέρι, οι διοικήσεις των σωματείων και οι Επιτροπές Ανέργων της Ζώνης έχουν προγραμματίσει παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εργασίας. Θα απαιτήσουν συνάντηση με τον υφυπουργό κ. Σπυρόπουλο, με αίτημα να δοθεί τώρα εντολή στο ΙΚΑ για τη σφράγιση των βιβλιαρίων των ανέργων, προκειμένου να έχουν ιατροφαρμακευτική και νοσηλευτική κάλυψη για όλο το χρόνο. Να σημειωθεί ότι εδώ και 5 χρόνια το ΙΚΑ, κάθε πρώτη του έτους, με ελάχιστες προϋποθέσεις, σφράγιζε τα βιβλιάρια των ανέργων, θέτοντάς τα σε ισχύ για ολόκληρο το χρόνο. Ομως, φέτος με ευθύνη του κ. Σπυρόπουλου τα βιβλιάρια σφραγίστηκαν μεν στις αρχές του Γενάρη, όμως με ημερομηνία λήξης το τέλος Φλεβάρη!

Στο μεταξύ χτες, η πλειοψηφία της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Πειραιά έδειξε την πρόθεσή της να υπαναχωρήσει από την απόφαση που είχε παρθεί ομόφωνα σε πρόσφατη συνεδρίασή της για την κήρυξη 24ωρης παμπειραϊκής απεργίας για τη σωτηρία της Ζώνης. Συγκεκριμένα, αναβλήθηκε η προγραμματισμένη για το μεσημέρι συνεδρίαση, η οποία και θα καθόριζε την ημερομηνία της απεργίας. Οι συνδικαλιστές της πλειοψηφίας «σκέφτηκαν» ότι θα πρέπει να περιμένουν τις απαντήσεις της κυβέρνησης στο διεκδικητικό πλαίσιο των σωματείων, οι οποίες αναμένονται στο τέλος του μήνα. Ως επιπλέον πρόσχημα για την αναβολή, χρησιμοποιήθηκε και η απουσία από τη συνεδρίαση εκπροσώπων της «Αυτόνομης Παρέμβασης»...

ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ
Εφτασε στο απροχώρητο η κατάσταση

Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκου

Τα σοβαρά προβλήματα στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά, Περάματος, Σαλαμίνας έχουν οδηγήσει τους εργαζόμενους στο δρόμο του αγώνα, αλλά ο αρμόδιος υφυπουργός Εργασίας στη Βουλή ισχυρίστηκε ότι η κυβέρνηση έχει λάβει όλα σχεδόν τα απαιτούμενα μέτρα στήριξης των εργαζομένων.

Το θέμα έφερε στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτηση ο βουλευτής του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκος, ζητώντας την ικανοποίηση των αιτημάτων που προβάλλουν όχι μόνο οι εργαζόμενοι αλλά δεκάδες φορείς της περιοχής.

Ο Λ. Τζιόλας απαντώντας στην Ερώτηση είπε για το θέμα της υγιεινής και ασφάλειας των εργαζομένων ότι ανασυγκροτήθηκαν ήδη οι μεικτές επιτροπές ελέγχου και δραστηριοποιείται στο Σώμα Ελεγκτών Εργασίας. Ανακοίνωσε ότι από το 1999 μέχρι το 2001 έγιναν 1.370 έλεγχοι σε πλοία, υποβλήθηκαν 55 μηνύσεις, καταλογίστηκαν 117 διοικητικά πρόστιμα και επιβλήθηκαν 13 διακοπές εργασιών.

Οσον αφορά το συνταξιοδοτικό, είπε ότι με πρόσφατο νόμο επιφυλάσσεται για τους εργαζόμενους στη ζώνη ευνοϊκότερο καθεστώς συνταξιοδότησης, αφού παίρνουν πλήρη σύνταξη στα 55 μετά από 35 χρόνια εργασίας. Για τις συντάξεις ο υφυπουργός επικαλέστηκε τα ψίχουλα που δίνονται μαζί με το ΕΚΑΣ, ενώ για τη δημιουργία του μητρώου επιχειρήσεων παραδέχτηκε ότι υπάρχει καθυστέρηση.

Η κατάσταση στην οποία ζουν οι εργαζόμενοι στη Ζώνη είναι τραγική, είπε ο Αντ. Σκυλλάκος, τονίζοντας ότι για αυτόν ακριβώς το λόγο οι διαμαρτυρίες τους είναι μαζικές. Σχολιάζοντας τις απαντήσεις του υφυπουργού είπε ότι αυτές σε καμία περίπτωση δε λύνουν τα προβλήματα. Για τους ελέγχους είπε χαρακτηριστικά ότι αυτοί που τους διενεργούν αμείβονται από τους πλοιοκτήτες δημιουργώντας έτσι ερωτηματικά για την αξιοπιστία τους. Η λύση, συνέχισε, είναι στην υιοθέτηση της θέσης των σωματείων που προτείνουν να περάσει ο επανέλεγχος σε επιτροπές του υπουργείου με τη συμμετοχή και των ίδιων των εργαζομένων.

Επειδή, τόνισε, η ανεργία μαστίζει τους εργαζόμενους της Ζώνης, για την ανακούφισή τους πρέπει να γίνουν ευνοϊκότερες οι προϋποθέσεις επιδότησης της ανεργίας. Τα σωματεία, είπε, ζητάνε να αρκούν 100 μεροκάματα τα δύο τελευταία χρόνια για την επιδότηση και όχι 125 μεροκάματα το χρόνο. Μόνη λύση στο πρόβλημα, είπε, είναι να ικανοποιηθούν τα αιτήματα δεκάδων φορέων της περιοχής και να υπάρξει δημόσιος φορέας διαχείρισης της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης.

ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ
Της νοθείας το ... ανάγνωσμα

Της αυθαιρεσίας και της νοθείας το ...ανάγνωσμα γίνεται σε ναυτεργατικά σωματεία, με ευθύνη των συνδικαλιστών των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - ΑΠ. Παραβιάζουν καταστατικά, διαγράφουν πραξικοπηματικά «ενοχλητικά» μέλη, νοθεύουν εκλογικές διαδικασίες, ανάλογα με την ...περίσταση και πάει λέγοντας. Το «ελεύθερο» για τέτοιες ενέργειες, τους δίνει το γεγονός ότι και η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, στο όνομα της προστασίας των ναυτεργατικών συμφερόντων, εξακολουθεί να κρατά το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα δεμένο χειροπόδαρα με τον εκτρωματικό νόμο 330.

Προχτές Κυριακή, έγινε εκλογοαπολογιστική γενική συνέλευση στην Ενωση Ηλεκτρολόγων, όπου η πλειοψηφία της διοίκησης, παραβιάζοντας κατάφωρα το καταστατικό, που προβλέπει ρητά ότι η εκλογή όλων των οργάνων θα γίνεται με το σύστημα της απλής αναλογικής, εφάρμοσε αυθαίρετα το καλπονοθευτικό πλειοψηφικό σύστημα για την εκλογή της εφορευτικής επιτροπής! Το αποτέλεσμα ήταν οι συνεπείς δυνάμεις της αγωνιστικής παράταξης «Ενωτικός Αγωνιστικός Συνδυασμός», αν και συγκέντρωσαν το 32,5% των ψήφων, να μείνουν έξω από την Εφορευτική!

Στην Ενωση Ασυρματιστών (ΠΕΡΡΑΕΝ), οι συνδικαλιστές των εν λόγω παρατάξεων έχουν ξεκινήσει «πογκρόμ» διαγραφών σε βάρος μελών της Ενωσης, παραβιάζοντας το καταστατικό και επικαλούμενοι δήθεν αποφάσεις γενικών συνελεύσεων, που, όμως, ήταν ...τύπου παρασυναγωγής! Με τον τρόπο αυτό, οι συνδικαλιστές της πλειοψηφίας της διοίκησης της ΠΕΡΡΑΕΝ θέλουν να «εκκαθαρίσουν» το σωματείο από κάθε ασυρματιστή που αντιστέκεται στα προκλητικά σχέδιά τους, τα οποία αφορούν το ξεπούλημα του μεγάρου της Ενωσης και αποτελούν τη χαριστική βολή σε βάρος του κλάδου των ασυρματιστών, τον οποίο αυτοί ακριβώς οι συνδικαλιστές τον «έθαψαν ζωντανό». Να σημειωθεί ότι τις αυθαιρεσίες της πλειοψηφίας έχει καταγγείλει η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συμπαράταξη Ασυρματιστών» (ΔΑΣΑΕΝ), ενώ στο Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά έχει εκδικαστεί αίτηση ασφαλιστικών μέτρων, που έχει καταθέσει η παράταξη, ζητώντας την ακύρωση των πραξικοπηματικού τύπου διαγραφών. Η απόφαση του δικαστηρίου αναμένεται τις επόμενες μέρες.

Σ' αυτά αξίζει να προστεθεί ότι οι εκπρόσωποι στα συνέδρια και γενικά συμβούλια της ΠΝΟ, άλλοι είναι εκλεγμένοι με την απλή αναλογική και άλλοι με το πλειοψηφικό σύστημα. Ενώ το αναχρονιστικό και άκρως αντιδημοκρατικό καταστατικό της ΠΝΟ, εκτός όλων των άλλων, προβλέπει για τα όργανα αυτά ακόμα και τον περιορισμό του ενός δεκάτου, που αφορά τον αποκλεισμό των αντιπροσώπων των μεγάλων ναυτεργατικών οργανώσεων!


ΚΑΒΑΛΑ
Ευαισθησίες Ανωμερίτη

Ενα τέταρτο και αυτό στο... πόδι αφιέρωσε χτες το πρωί ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης, κατά την επίσκεψή του στην Καβάλα, για να ακούσει τα ζοφερά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες της πορθμειακής γραμμής Θάσου - Καβάλας, τα οποία έχουν προκληθεί από την ασυδοσία των εφοπλιστών και αφορούν την καταστρατήγηση των ναυτεργατικών δικαιωμάτων και τους κινδύνους που παραμονεύουν στην ασφάλεια της ζωής τόσο των ναυτεργατών όσο και των χιλιάδων επιβατών, που εξυπηρετούνται από τη συγκεκριμένη γραμμή. Ενώ αρνήθηκε να δεσμευτεί ακόμα και για την τήρηση της νομοθεσίας και των κανονισμών της ασφαλούς ναυσιπλοΐας που παραβιάζονται κατάφωρα από τις πλοιοκτήτριες εταιρίες που δρομολογούν τα πλοία τους στην πορθμειακή γραμμή.

Η ολιγόλεπτη συνάντηση έγινε με εκπροσώπους της Ενωσης Ναυτικών «Η ΘΑΣΟΣ» στη διάρκεια σύσκεψης που είχε συγκαλέσει ο υπουργός στη νομαρχία. Συγκεκριμένα δέχτηκε τους συνδικαλιστές μπροστά στους εφοπλιστές, τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και το νομάρχη... Ο υπουργός, αφού απέρριψε ασυζητητί το αίτημα του κλάδου για τη δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, εκθειάζοντας ταυτόχρονα τα...«καλά» από την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, δε δίστασε να κοροϊδέψει και κατάμουτρα τους ναυτεργάτες λέγοντας ότι με τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση «η ανεργία στους ναυτικούς είναι μηδενική»!

ΚΑΛΥΜΝΟΣ
Ζητάνε πλήρη ακτοπλοϊκή κάλυψη

Η Συντονιστική Επιτροπή Σωματείων και Συλλόγων Καλύμνου, με παλλαϊκό κάλεσμα προς όλους τους κατοίκους των ακριτικών νησιών Καλύμνου, Λέρου και Πάτμου, τονίζει την ανάγκη ακύρωσης του Νόμου 2932/2001. Οπως σημειώνει, ο νόμος αυτός εφαρμόζει την «ελεύθερη δρομολόγηση των πλοίων», διευκολύνοντας τους εφοπλιστές να κατηγοριοποιούν τις γραμμές και με γνώμονα το απόλυτο υπερκέρδος να πετάνε εκτός δρομολόγησης τα νησιά μας. Δηλαδή, στο ήδη ανεπαρκέστατο ακτοπλοϊκό καθεστώς, με το νόμο αυτό, χειροτερεύουν τα πράγματα, γιατί δεν υπάρχει η δικλείδα της «άδειας σκοπιμότητας», που ανάγκαζε τους εφοπλιστές να παρέχουν στοιχειώδη συγκοινωνιακή κάλυψη στα νησιά.

Σε άλλο σημείο, επισημαίνουν ότι η εφαρμογή του νόμου θα σημάνει γενικότερο οικονομικό μαρασμό των νησιών, θα οδηγήσει σε πληθυσμιακή συρρίκνωση, θ' αποδυναμώσει ακόμα περισσότερο μια περιοχή στρατηγικής σημασίας, θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό - την τσέπη μας - μέσα από εφοπλιστικούς εκβιασμούς και τερτίπια επιδοτήσεων, θ' αυξήσει το κόστος της μεταφοράς ακόμα περισσότερο με την απελευθέρωση των εισιτηρίων και το χαράτσι του «επίναυλου» και θα οδηγήσει σε συνολική οικονομική και κοινωνική οπισθοδρόμηση.

Με την προειδοποίηση της κλιμάκωσης των κινητοποιήσεών τους, σε μορφή και ένταση, απαιτούν: Την ακύρωση του νόμου 2932/2001, την ξεκάθαρη οριοθέτηση γραμμής κορμού της Δωδεκανήσου, που θα συμπεριλαμβάνει τα νησιά Πάτμο, Λέρο, Κάλυμνο, Κω, Ρόδο, την κάλυψη της γραμμής αυτής με τα καλύτερα πλοία από άποψη ασφάλειας και ποιότητας παροχής υπηρεσιών. Επιπλέον, απαιτούν την ένταξη συνολικά αυτής της γραμμής κορμού στη μελλοντική δρομολόγηση ταχύπλοων σκαφών και τον τακτικό αυστηρό έλεγχο της ασφάλειας των πλοίων και των τιμών των εισιτηρίων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ