ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 27 Φλεβάρη 2002
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΛΗΜΝΟΣ
Μεγάλη 48ωρη κινητοποίηση για την ακτοπλοΐα

Ζητούν καθημερινή σύνδεση, φτηνά εισιτήρια, να αποσυρθούν τα υπερήλικα πλοία και τη δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών

Καθημερινή σύνδεση με το νησί τους, φτηνά εισιτήρια, ανανέωση του στόλου και Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Ακτοπλοικών Συγκοινωνιών, άπαίτησαν χθες οι κάτοικοι τοης Λήμνου

Eurokinissi

Καθημερινή σύνδεση με το νησί τους, φτηνά εισιτήρια, ανανέωση του στόλου και Ενιαίο Δημόσιο Φορέα Ακτοπλοικών Συγκοινωνιών, άπαίτησαν χθες οι κάτοικοι τοης Λήμνου
«Νέκρωσε» χτες η Λήμνος, στα πλαίσια της πρώτης μέρας της 48ωρης γενικής απεργίας, που έχει κηρυχτεί από τη Συντονιστική Επιτροπή, τον έπαρχο, τους δημάρχους και τους μαζικούς φορείς του νησιού. Ετσι, «λουκέτο» έβαλαν χτες οι δήμοι, το επαρχείο, οι τράπεζες, τα σχολεία, τα μαγαζιά και οι υπηρεσίες. Εκατοντάδες κάτοικοι του νησιού πραγματοποίησαν μαχητική συγκέντρωση το πρωί στο λιμάνι της Μύρινας και διατράνωσαν την απαίτησή τους να δώσει η κυβέρνηση ριζική λύση στο πρόβλημα της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας του νησιού.

Το νησί θα παραμείνει «νεκρό» και σήμερα, δεύτερη μέρα της 48ωρης απεργίας. Στις 10.30 το πρωί, θα πραγματοποιηθεί νέα συγκέντρωση στο λιμάνι της Μύρινας με συναυλία και άλλες εκδηλώσεις και στη συνέχεια θα ακολουθήσει πορεία στην αγορά. Στη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε το πρωί, μίλησαν εκπρόσωποι από διάφορους φορείς του νησιού, ενώ, με ψήφισμά τους, οι κάτοικοι απαιτούν: Καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση με την ηπειρωτική Ελλάδα. Δημιουργία Ενιαίου Δημόσιου Φορέα Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Να αποσυρθούν τα υπερήλικα πλοία και να αντικατασταθούν με σύγχρονα πλοία. Φτηνό εισιτήριο.

Τη συμπαράστασή του στον αγώνα των κατοίκων της Λήμνου, εξέφρασε με επιστολή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης, καθώς επίσης και το Παλλεσβιακό Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο. Σήμερα θα συνεδριάσει η Συντονιστική Επιτροπή για να αποφασίσει την κλιμάκωση του αγώνα την επόμενη βδομάδα με νέες κινητοποιήσεις στα χωριά και με άλλες εκδηλώσεις.

Επιστολή συμπαράστασης στον αγώνα των κατοίκων της Λήμνου απέστειλαν η ΠΕΜΕΝ και ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, με την οποία υπογραμμίζουν: «Ενώνουμε τις δυνάμεις μας με το λαό της Λήμνου και, γενικότερα, των νησιών του Αιγαίου και του Ιονίου Πελάγους στην πάλη ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης, όπως αυτή εκφράζεται στο χώρο της ναυτιλίας με το διαλυτικό κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης 3577/92 και το νόμο - έκτρωμα 2932/2001 για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, με αποτέλεσμα τη διεύρυνση της εφοπλιστικής ασυδοσίας».

Τα δύο ναυτεργατικά σωματεία επισημαίνουν ότι η κυβέρνηση παραδίδει στο εφοπλιστικό κεφάλαιο ένα χώρο στρατηγικής σημασίας, που αφορά εκατομμύρια ανθρώπους, κυρίως λαϊκά στρώματα, με συνέπειες να υποβαθμίζεται παραπέρα η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών, να αυξάνεται το κόστος των εισιτηρίων, επιβατών και των ναύλων των εμπορευμάτων, με ό,τι αυτό σημαίνει για τις νησιωτικές κοινωνίες, ενώ πλήγμα δέχονται ακόμα η ασφάλεια της ανθρώπινης στη θάλασσα και θεμελιώδεις κατακτήσεις και εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών. Τα δύο σωματεία καλούν όλους τους εργαζόμενους και τους φορείς των νησιών σε κοινή δράση για την ανάκληση του κοινοτικού κανονισμού και του νόμου της κυβέρνησης για την ακτοπλοΐα, για να απαιτήσουν τη δημιουργία Δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο.

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Αναγκαίος ο δημόσιος φορέας ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών

Ερώτηση προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κατέθεσαν βουλευτές του Κόμματος

Στις πολύ βαριές συνέπειες για τους κατοίκους των νησιών από το νόμο - «έκτρωμα» 2932/2001 για το νέο θεσμικό πλαίσιο ακτοπλοΐας, με το οποίο διευρύνεται η εφοπλιστική ασυδοσία και οι οποίες έχουν προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων και αγωνιστικές κινητοποιήσεις, αναφέρεται Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Στ. Σκοπελίτης, Π. Κοσιώνης. Οι δύο βουλευτές, αφού υπογραμμίζουν ότι «το ΚΚΕ στα πλαίσια μιας άλλης πολιτικής προβάλλει την πρόταση για την ανάγκη δημιουργίας Δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο, που θα εξασφαλίζει σε συνεχή χρονιάτικη βάση τη σύνδεση της νησιωτικής με την ηπειρωτική χώρα, με ασφαλή πλοία και προσιτές τιμές εισιτηρίων, που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη των νησιών», ερωτούν - μέσω του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας - την κυβέρνηση:

  • Τι συγκεκριμένα μέτρα προτίθενται να πάρουν κυβέρνηση - ΥΕΝ για την εξασφάλιση σε χρονιάτικη βάση της σύνδεσης όλων των νησιών μεταξύ τους, αλλά και με τα λιμάνια της ηπειρωτικής χώρας;
  • Προτίθενται κυβέρνηση - ΥΕΝ να προχωρήσουν σε τροποποίηση του νόμου 2932/2001 όσον αφορά την παροχή νέων προνομίων στους εφοπλιστές για τον καθορισμό της τιμής του ναυλολογίου επιβατών και εμπορευμάτων, μείωση των οργανικών συνθέσεων κ.ά.;
  • Γιατί η κυβέρνηση δεν ικανοποιεί τα πάγια αιτήματα των ναυτεργατών που έχουν σχέση με τον καθορισμό των οργανικών θέσεων και την αύξηση των μελών τους, τα ωράρια εργασίας, τον έλεγχο της αξιοπλοΐας των πλοίων;
  • Γιατί δεν επεκτείνεται η έκπτωση στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών γραμμών που ισχύει για τους συνταξιούχους και στους εν ενεργεία και για τα ταχύπλοα - δυναμικώς υποστηριζόμενα πλοία;

Στην Ερώτηση οι δύο βουλευτές επισημαίνουν ότι «η γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, όπως αυτή εκφράζεται στο χώρο της ναυτιλίας, με το διαλυτικό κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης 3577/92 και το νόμο - "έκτρωμα" 2932/2001 για το νέο θεσμικό πλαίσιο ακτοπλοΐας, με το οποίο διευρύνεται η εφοπλιστική ασυδοσία, έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων και αγωνιστικές κινητοποιήσεις των κατοίκων των νησιών», για τους οποίους «οι συνέπειες είναι πολύ βαριές». Αφού τονίζουν ότι «ένας στρατηγικής σημασίας χώρος με εκατομμύρια ανθρώπους κυρίως από τα λαϊκά στρώματα που συνδέεται με την ασφάλεια της χώρας, την ανάπτυξη των νησιών παραδίνεται στο ντόπιο και πολυεθνικό κεφάλαιο», επισημαίνουν ότι «οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες χωρίζονται με κριτήριο το εφοπλιστικό κέρδος» και συγκεκριμένα:

α) Στις γραμμές ελεύθερης δρομολόγησης πλοίων, δηλαδή στις γραμμές - φιλέτο όπου συγκεντρώνεται η προσοχή των εφοπλιστών και προωθείται καθεστώς πλήρους ασυδοσίας.

β) Στους «φτωχοσυγγενείς», στις γραμμές του λεγόμενου δημόσιου συμφέροντος και τις άγονες γραμμές, για τις οποίες δεν εκφράζεται από την άποψη του επιπέδου των κερδών ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις.

Με βάση τα παραπάνω, οι βουλευτές Στ. Σκοπελίτης και Π. Κοσιώνης σημειώνουν ότι «υποβαθμίζεται παραπέρα η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών, αυξάνεται το κόστος των εισιτηρίων, των επιβατών και στα ναύλα των εμπορευμάτων, με αλυσιδωτές οδυνηρές επιπτώσεις για τους κατοίκους και την ανάπτυξη των νησιών, αλλά και στον τομέα για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Ταυτόχρονα χτυπιούνται θεμελιώδεις κατακτήσεις, εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών».

Απόλυτα δικαιολογημένες κινητοποιήσεις

Τη διαμαρτυρία των κατοίκων των ακριτικών νησιών που απομονώνονται ακόμα περισσότερο με την πολιτική «απελευθέρωσης» που προωθεί το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, μετέφερε χτες στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, όπου συζητήθηκε η πορεία εφαρμογής της σχετικής νομοθεσίας, ο βουλευτής του ΚΚΕ, Σταύρος Σκοπελίτης.

Αναφερόμενος στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των κατοίκων της Λήμνου, αλλά και άλλων νησιών, ο Σταύρος Σκοπελίτης τόνισε ότι «οι κινητοποιήσεις των κατοίκων των νησιών μας και μάλιστα των ακριτικών νησιών είναι απόλυτα δικαιολογημένες, αφού σήμερα εξαιτίας αυτής της ασυδοσίας παλεύουν κυριολεκτικά ενάντια στον αποκλεισμό τους». Δίνοντας την εικόνα της κατάστασης που επικρατεί, τόνισε ότι «σήμερα στα Δωδεκάνησα έχει κοπεί το 90% των δρομολογίων, ενώ στη Λήμνο γίνονται μόνο 1 με 2 δρομολόγια με τη Βόρεια και Κεντρική Ελλάδα, όπως ακριβώς γίνονταν και τη δεκαετία του '50».

Αναφερόμενος στις επιπτώσεις της άρσης του καμποτάζ, ο Σταύρος Σκοπελίτης σημείωσε ότι επαληθεύτηκαν οι δυσοίωνες προβλέψεις των κατοίκων των νησιών του Αιγαίου για επιδείνωση των προβλημάτων τους, ενώ «καταγράφηκε η μη ύπαρξη βούλησης της κυβέρνησης να πάρει μέτρα περιορισμού της εφοπλιστικής ασυδοσίας». Ενδεικτικά αναφέρθηκε στην υπουργική απόφαση του Γ. Ανωμερίτη, σύμφωνα με την οποία «οι εφοπλιστικές εταιρίες μπορούν για 4 μήνες να θέτουν εκτός κυκλοφορίας τα ταχύπλοα πλοία τους, ενώ πριν μπορούσαν για δυο μήνες».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ κατέληξε ζητώντας αλλαγή της ασκούμενης πολιτικής, καθώς και κρατικό έλεγχο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αφού όπως είπε «αποτελεί έγκλημα να παραδώσουμε αυτόν τον τομέα στην ιδιωτική πρωτοβουλία και μάλιστα στο πιο ληστρικό μέρος της, που είναι το εφοπλιστικό κεφάλαιο και μάλιστα έγκλημα με εθνικές διαστάσεις».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ