Τετάρτη 27 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Αναγκαίος ο δημόσιος φορέας ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών

Ερώτηση προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας κατέθεσαν βουλευτές του Κόμματος

Στις πολύ βαριές συνέπειες για τους κατοίκους των νησιών από το νόμο - «έκτρωμα» 2932/2001 για το νέο θεσμικό πλαίσιο ακτοπλοΐας, με το οποίο διευρύνεται η εφοπλιστική ασυδοσία και οι οποίες έχουν προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων και αγωνιστικές κινητοποιήσεις, αναφέρεται Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Στ. Σκοπελίτης, Π. Κοσιώνης. Οι δύο βουλευτές, αφού υπογραμμίζουν ότι «το ΚΚΕ στα πλαίσια μιας άλλης πολιτικής προβάλλει την πρόταση για την ανάγκη δημιουργίας Δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, με εργατικό - κοινωνικό έλεγχο, που θα εξασφαλίζει σε συνεχή χρονιάτικη βάση τη σύνδεση της νησιωτικής με την ηπειρωτική χώρα, με ασφαλή πλοία και προσιτές τιμές εισιτηρίων, που θα συμβάλουν στην ανάπτυξη των νησιών», ερωτούν - μέσω του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας - την κυβέρνηση:

  • Τι συγκεκριμένα μέτρα προτίθενται να πάρουν κυβέρνηση - ΥΕΝ για την εξασφάλιση σε χρονιάτικη βάση της σύνδεσης όλων των νησιών μεταξύ τους, αλλά και με τα λιμάνια της ηπειρωτικής χώρας;
  • Προτίθενται κυβέρνηση - ΥΕΝ να προχωρήσουν σε τροποποίηση του νόμου 2932/2001 όσον αφορά την παροχή νέων προνομίων στους εφοπλιστές για τον καθορισμό της τιμής του ναυλολογίου επιβατών και εμπορευμάτων, μείωση των οργανικών συνθέσεων κ.ά.;
  • Γιατί η κυβέρνηση δεν ικανοποιεί τα πάγια αιτήματα των ναυτεργατών που έχουν σχέση με τον καθορισμό των οργανικών θέσεων και την αύξηση των μελών τους, τα ωράρια εργασίας, τον έλεγχο της αξιοπλοΐας των πλοίων;
  • Γιατί δεν επεκτείνεται η έκπτωση στα εισιτήρια των ακτοπλοϊκών γραμμών που ισχύει για τους συνταξιούχους και στους εν ενεργεία και για τα ταχύπλοα - δυναμικώς υποστηριζόμενα πλοία;

Στην Ερώτηση οι δύο βουλευτές επισημαίνουν ότι «η γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, όπως αυτή εκφράζεται στο χώρο της ναυτιλίας, με το διαλυτικό κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης 3577/92 και το νόμο - "έκτρωμα" 2932/2001 για το νέο θεσμικό πλαίσιο ακτοπλοΐας, με το οποίο διευρύνεται η εφοπλιστική ασυδοσία, έχει προκαλέσει πλήθος αντιδράσεων και αγωνιστικές κινητοποιήσεις των κατοίκων των νησιών», για τους οποίους «οι συνέπειες είναι πολύ βαριές». Αφού τονίζουν ότι «ένας στρατηγικής σημασίας χώρος με εκατομμύρια ανθρώπους κυρίως από τα λαϊκά στρώματα που συνδέεται με την ασφάλεια της χώρας, την ανάπτυξη των νησιών παραδίνεται στο ντόπιο και πολυεθνικό κεφάλαιο», επισημαίνουν ότι «οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες χωρίζονται με κριτήριο το εφοπλιστικό κέρδος» και συγκεκριμένα:

α) Στις γραμμές ελεύθερης δρομολόγησης πλοίων, δηλαδή στις γραμμές - φιλέτο όπου συγκεντρώνεται η προσοχή των εφοπλιστών και προωθείται καθεστώς πλήρους ασυδοσίας.

β) Στους «φτωχοσυγγενείς», στις γραμμές του λεγόμενου δημόσιου συμφέροντος και τις άγονες γραμμές, για τις οποίες δεν εκφράζεται από την άποψη του επιπέδου των κερδών ιδιαίτερο ενδιαφέρον από τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις.

Με βάση τα παραπάνω, οι βουλευτές Στ. Σκοπελίτης και Π. Κοσιώνης σημειώνουν ότι «υποβαθμίζεται παραπέρα η συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των νησιών, αυξάνεται το κόστος των εισιτηρίων, των επιβατών και στα ναύλα των εμπορευμάτων, με αλυσιδωτές οδυνηρές επιπτώσεις για τους κατοίκους και την ανάπτυξη των νησιών, αλλά και στον τομέα για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Ταυτόχρονα χτυπιούνται θεμελιώδεις κατακτήσεις, εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ