Τετάρτη 27 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Παρέμβαση της Κομισιόν κατά «Ολυμπιακής»

ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ (του ανταποκριτή μας ΒΗΣ. ΓΚΙΝΙΑ).-

«Ερευνα» κατά της Ελλάδας για «καταχρηστική εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης» της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) αναμένεται να αρχίσει από την επόμενη βδομάδα η Κομισιόν. Η «έρευνα» θα αφορά στη μη τήρηση του προγράμματος «εξυγίανσης», παράνομες κρατικές βοήθειες και πλήθος ατασθαλιών μεταξύ των οποίων και τη μη απόδοση του «σπατόσημου», μη καταβολή επιβεβλημένων τελών και προνομιακό καθεστώς στην εκμετάλλευση των καυσίμων στα Σπάτα.

Η απόφαση της Κομισιόν θα ανακοινωθεί την ερχόμενη Τετάρτη (6/2/2002) παρά τις απεγνωσμένες, εδώ και καιρό, κυβερνητικές προσπάθειες για... αναβολή της απόφασης με πρόσχημα την πολιτική κρίση στη χώρα και την οξυμένη κατάσταση εντός της ΟΑ. Με δεδομένα τα προβλήματα της ΟΑ και τη δραματική χειροτέρευση της κατάστασης στις διεθνείς αερομεταφορές, η απόφαση της Κομισιόν δίνει τη χαριστική βολή στον κρατικό αερομεταφορέα αφού καταδείχνει δημόσια ότι στα δυο προγράμματα «εξυγίανσης» του 1994 και του 1998 απέτυχαν παταγωδώς και η εταιρία συντηρείται στη βάση παράνομων κρατικών ενισχύσεων. Την ΟΑ έχουν καταγγείλει στις Βρυξέλλες και εννιά εταιρίες της Ενωσης Αερομεταφορέων Ελλάδας για φορολογικές «ελαφρύνσεις».

Παρέμβαση Βρυξελλών

Η Κομισιόν θα ανακοινώσει επίσημα την έναρξη διαδικασίας έρευνας στη βάση του άρθρου 86 του Μάαστριχτ για «καταχρηστική εκμετάλλευση δεσπόζουσας θέσης». Η αρμόδια επίτροπος και αντιπρόεδρος της Κομισιόν Ισπανίδα Λογιόλα ντε Παλάθιο έχει προετοιμάσει πολυσέλιδη επίθεση - αναφορά που αφορά στη συνολική αποτίμηση των δυο προγραμμάτων «εξυγίανσης» του 1994 και 1998 συνολικής ενίσχυσης 570 δισ. δραχμών. Σύμφωνα με αυτήν: Η κυβέρνηση δεν ενημερώνει την Κομισιόν από το Μάη του 2000, ενώ από το Νοέμβρη 2001 παρέχεται κρατική ενίσχυση στην ΟΑ ύψους 17,6 εκατ. ευρώ υπό τη μορφή τραπεζικών εγγυήσεων, η οποία είναι παράνομη γιατί δίνεται χωρίς πρόγραμμα «εξυγίανσης» της εταιρίας. Οι Βρυξέλλες κινούν τη διαδικασία κατά της ΟΑ και στη βάση της καταγγελίας εννιά ιδιωτικών αεροπορικών ελληνικών εταιριών που υποβλήθηκε στις 12/10/2000, με αναφορές για φορολογικά προνόμια. Στην καταγγελία απάντησε με επιστολές ο υπουργός Μεταφορών Χρ. Βερελής, στις 7/1/2001 και στις 11/12/2001, η απάντηση όμως δεν κρίνεται ικανοποιητική από τις υπηρεσίες της αρμοδίου επιτρόπου στις Βρυξέλλες. Η καταγγελία των ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών αναφέρει σωρεία περιπτώσεων παράνομης κρατικής ενίσχυσης προς την ΟΑ, όπως μη απόδοση του περιβόητου σπατόσημου που καταβάλλουν χρόνια τώρα οι καταναλωτές, μη καταβολή αερολιμενικών τελών, μη καταβολή φόρων, προνομιακό καθεστώς στα καύσιμα των Σπάτων και μειωμένο ΦΠΑ στις δραστηριότητες της ΟΑ.

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών Θ. Πάγκαλος δήλωσε χθες στις Βρυξέλλες ότι από το 1995 είχε προτείνει ιδιωτικοποίηση της ΟΑ, η οποία «δεν έκανε καμιά εξυγίανση» σύμφωνα με το «πρόγραμμα» του 1994 που ο ίδιος είχε διαπραγματευτεί με την Κομισιόν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ