ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 21 Μάη 2002
Σελ. /56
«ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ»
Πρωταρχική ανάγκη η ενίσχυση της δημόσιας συγκοινωνίας

Σειρά συναντήσεων με τους εργαζομένους στο χώρο των δημόσιων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) ξεκινά ο υποψήφιος δήμαρχος Αθηναίων Σπύρος Χαλβατζής. Η «Συμπαράταξη για την Αθήνα», εδώ και χρόνια, προτείνει συγκεκριμένα μέτρα ενίσχυσης των δημόσιων αστικών μεταφορών, που να ευνοούν τα χαμηλά εισοδήματα, να προστατεύουν το περιβάλλον και να αποθαρρύνουν τη χρήση του ΙΧ.

Συγκεκριμένα, ο Σπ. Χαλβατζής επισκέπτεται αύριο Τετάρτη (9.00 π.μ.) το αμαξοστάσιο της ΕΘΕΛ στο Ρέντη, την Πέμπτη (9.30 π.μ.) το σταθμό του ΜΕΤΡΟ στα Σεπόλια, και την Παρασκευή τα αμαξοστάσια των ΗΛΠΑΠ στον Κόκκινο Μύλο και την πλατεία Αττικής.

Επ' ευκαιρία αυτών των συναντήσεων, η «Συμπαράταξη για την Αθήνα», με ανακοίνωσή της, υπενθυμίζει την πάγια θέση της ότι η προνομιακή μεταχείριση των ΜΜΜ αποτελεί πρωταρχική ανάγκη για την Αθήνα και τους εργαζόμενους. Οτι ο σχεδιασμός και η οργάνωση των ΜΜΜ πρέπει να υπηρετούν την οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα των κατοίκων της πόλης, το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής, την πολεοδομική ανασυγκρότηση. Οτι οι συγκοινωνίες, για να υπηρετούν αυτούς τους σκοπούς, πρέπει να έχουν κοινωνικό χαρακτήρα που ουσιαστικά σημαίνει ενίσχυση του ενιαίου και δημόσιου χαρακτήρα τους.

Η «Συμπαράταξη» τονίζει, επίσης ότι η αντιμετώπιση των κυκλοφοριακών προβλημάτων σήμερα, αλλά και για το 2004, γίνεται με γνώμονα τους Ολυμπιακούς Αγώνες και όχι για τη μακροχρόνια εξυπηρέτηση των αναγκών της πόλης και των κατοίκων. Ταυτόχρονα, υπάρχουν δεκάδες οδικά έργα, τα οποία ενισχύουν ακόμα περισσότερο τη χρήση του ΙΧ, τα οποία θα απαξιωθούν πολύ σύντομα.

Η «Συμπαράταξη» θεωρεί ότι είναι αναγκαίος ένας ενιαίος φορέας συγκοινωνιών που θα αποτελείται από μετρό, τραμ, λεωφορεία, τρόλεϊ και μίνι μπας, το καθένα στη θέση που πρέπει, ανάλογα με τις τεχνικές δυνατότητές τους, ώστε να λειτουργήσει άνετα η συγκοινωνία περιορίζοντας τη χρήση του ΙΧ.

Υπογραμμίζει ότι μπορεί και πρέπει να προωθηθούν άμεσα: Ενα εκτεταμένο δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς. Ενιαίο φτηνό εισιτήριο στα ΜΜΜ. Κυκλοφορία τους όλο το 24ωρο. Τέλος, η «Συμπαράταξη» έχει εκφράσει την ανάγκη για χάραξη ποδηλατοδρόμων και ασφαλών διαδρόμων για τα ποδήλατα, καθώς και για μέτρα ενθάρρυνσης και ασφαλούς κυκλοφορίας των δικύκλων. Να κατοχυρωθούν τα δικαιώματα των πεζών και των ατόμων με ειδικές ανάγκες.


Κ. ΣΗΜΙΤΗΣ
Θέλει τους ΟΤΑ μηχανισμό του κράτους

Αναπόσπαστο τμήμα του κρατικού μηχανισμού θέλει την Τοπική Αυτοδιοίκηση το ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με όσα είπε, χτες, μιλώντας στο Εθνικό Συμβούλιο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, ο πρωθυπουργός Κ. Σημίτης.

«Κεντρικό κράτος και ΟΤΑ μαζί. Μαζί δρούμε», ήταν φράση που χρησιμοποίησε ο πρωθυπουργός, για να συμπυκνώσει την ουσία της κυβερνητικής πολιτικής φιλοσοφίας για την ΤΑ και πρόσθεσε πως «η ΤΑ είναι σήμερα πολύ ισχυρή, έχει νέες δυνατότητες κι αποτελεί νευραλγικό χώρο της δημόσιας διοίκησης». Στο πλαίσιο αυτό δε δίστασε να επικρίνει ευθέως εκείνους τους τοπικούς άρχοντες που αρνούνται να μετατρέψουν τους ΟΤΑ σε κρατικά παράμαγαζα για την προώθηση και εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής ή που δεν είναι απόλυτα προσαρμοσμένοι στις εκάστοτε κυβερνητικές προσταγές. Ξεπερνώντας δε κάθε όριο, ταύτισε την προσαρμογή των ΟΤΑ στην κυβερνητική πολιτική με την ανταπόκριση στις λαϊκές προσδοκίες.

«Η Τοπική Αυτοδιοίκηση του 1998 - είπε ο Κ. Σημίτης - διέψευσε σε πολλές περιπτώσεις τις προσδοκίες του λαού. Γι' αυτό χρειάζεται σήμερα μια τομή με το χτες. Για να πετύχει το σχέδιο για τον εκσυγχρονισμό της δημόσιας διοίκησης απαιτείται "τομή με το χθες" στην ΤΑ. Η Ελλάδα χρειάζεται μια Νέα Τοπική Αυτοδιοίκηση, που να μπορεί να ανταποκριθεί πολύ πιο αποτελεσματικά στις ευθύνες της». Και κατέληξε λέγοντας: «Η κυβέρνηση περιμένει να συνεργαστεί με μια νέα, προοδευτική και ανανεωμένη Νέα Τοπική Αυτοδιοίκηση για την προώθηση της ισόρροπης ανάπτυξης, για μια νέα δημόσια διοίκηση κι ένα "νέο κράτος"».

Κατά τ' άλλα ο πρωθυπουργός υπεραμύνθηκε της νεοφιλελεύθερης διοικητικής μεταρρύθμισης που προωθεί η κυβέρνησή του και δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην ενίσχυση των διωκτικών και ελεγκτικών μηχανισμών σε βάρος των δημοσίων υπαλλήλων για τη δήθεν πάταξη της διαφθοράς στο δημόσιο. Ακόμη αναφέρθηκε στην εισαγωγή του συστήματος αξιολόγησης των υπαλλήλων, στους περιβόητους δείκτες μέτρησης της αποτελεσματικότητάς τους και στη σύνδεση του μισθού τους με την παραγωγικότητά τους.


Ερώτηση:

Πώς προωθείται μέσω της ΤΑ, όταν οι διοικήσεις της υπηρετούν τις κατευθύνσεις της ΕΕ, η αντιαγροτική πολιτική που συναποφασίζουν η Κομισιόν και οι εθνικές κυβερνήσεις; Ποιες οι συνέπειες για τους μικρομεσαίους αγρότες; Πώς αυτοί πρέπει να απαντήσουν για να προστατέψουν το βιος και το μέλλον τους;

Απάντηση:

Τελευταία, δραστηριότητα στην αγροτική οικονομία αναπτύσσουν και οι αγροτικοί καποδιστριακοί δήμοι, με την πρόσληψη 500 γεωτεχνικών. Κάποιες δημοτικές αρχές, εφαρμόζοντας τις κατευθύνσεις που έρχονται από τις Βρυξέλλες και κατόπιν από το υπουργείο Γεωργίας, επιφυλάσσουν στους υπαλλήλους τους γεωτεχνικούς έναν ρόλο, που δεν περιορίζεται στην κατασκευή και συντήρηση του δημοτικού πρασίνου. Αντίθετα, τους χρησιμοποιούν για την εκλαΐκευση των Κοινοτικών Κανονισμών στους δημότες-αγρότες. Στόχος τους είναι η καλύτερη εφαρμογή της ΚΑΠ, συγκαλύπτοντας τον αντιαγροτικό της χαρακτήρα.

Προπαγανδίζονται απ' αυτούς συνειδητά και μεθοδευμένα, ως ωφέλιμα για τους αγρότες, τα «κίνητρα», οι «επιδοτήσεις» και τα κονδύλια διαφόρων κοινοτικών προγραμμάτων και κανονισμών. Αποκρύπτεται η αποσπασματικότητα αυτών των μέτρων. Αποσιωπώνται παντελώς οι αντιαγροτικοί στόχοι των προγραμμάτων και κανονισμών, οι μεσομακροπρόθεσμες δυσμενείς συνέπειες.

Ως δικαιολογία γι' αυτήν την επιλεκτική τακτική, υποστηρίζουν ότι οι Κανονισμοί και τα Προγράμματα είναι δεδομένα, έχουν προαποφασιστεί και δεν υπάρχει άλλος δρόμος παρά να εφαρμοστούν. Οτι η ανατροπή τους, η αλλαγή τους, προς το συμφέρον των μικρομεσαίων αγροτών, δεν εξαρτάται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ισχυρίζονται ότι δήθεν το μόνο που μπορεί να κάνουν οι δήμοι είναι η ενημέρωση και η τεχνική βοήθεια των αγροτών, για να εφαρμόσουν με τέτοιον τρόπο τους Κανονισμούς, που να μεγιστοποιούνται τα οφέλη από τα θετικά, τάχα, στοιχεία τους και να περιορίζονται οι αρνητικές συνέπειες από τους αντιαγροτικούς στόχους.

Απ' αυτό γίνεται καθαρό ότι, στα πλαίσια της διαχειριστικής λογικής, οι συμβιβασμένες δημοτικές αρχές συμβάλλουν στην υποταγή στην ΚΑΠ, αποπροσανατολίζουν τους αγρότες, καλλιεργούν τη μοιρολατρία και εμποδίζουν την ανάπτυξη των αγώνων της μικρομεσαίας αγροτιάς για την ανατροπή της ΚΑΠ.

Απάντηση σε αυτό το αντιλαϊκό σκηνικό μπορεί να δώσει μόνο μια δημοτική αρχή που θα αποκάλυπτε το ρόλο των Κοινοτικών Προγραμμάτων και Κανονισμών, ως μηχανισμών υλοποίησης της αντιαγροτικής ΚΑΠ. Αιρετοί που θα συνέβαλλαν, στο μέτρο των δυνατοτήτων τους, στην οργάνωση της πάλης για να ανατραπεί, στο σύνολό της, η αντιαγροτική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των ελληνικών κυβερνήσεων, θα αποτελούσαν ένα σημαντικό στήριγμα για τη μικρομεσαία αγροτιά.

Βεβαίως μια αγωνιστική Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν αρκεί. Δεν μπορεί από μόνη της να αποτρέψει την εφαρμογή της περιγραφόμενης παραπάνω αντιαγροτικής πολιτικής. Ομως μπορεί και πρέπει να αποκαλύψει το χαρακτήρα της και τους υπεύθυνους για τη χάραξη και την εφαρμογή της, στους μικρομεσαίους αγρότες. Μπορεί και πρέπει να συμβάλλει και να συμμετέχει στις αγροτικές κινητοποιήσεις.

Αυτή τους η δραστηριότητα θα πρέπει να αποτελεί ένα από τα βασικά κριτήρια για την ανάδειξη, από τους μικρομεσαίους αγρότες, αιρετών στις διοικήσεις των νομαρχιών, των δήμων και των κοινοτήτων. Αν σκεφτούν, αν ψηφίσουν έτσι, οι μικρομεσαίοι αγρότες θα έχουν ένα ακόμη γερό στήριγμα-όπλο στην πάλη τους για την ανατροπή της αντιαγροτικής πολιτικής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ