Από την τέλεια έλλειψη των πιο στοιχειωδών μέτρων ασφαλείας, στις 20 Οκτώβρη 2001, πέντε μεταλλεργάτες καίγονται ζωντανοί μέσα στο αμπάρι του «γκαζωμένου» δεξαμενόπλοιου «ΣΕΪΛΟΡ». Ακολουθεί η «βουτιά θανάτου», που κάνει ο 54χρονος μεταλλεργάτης Δημήτρης Χρήστου, στις 17 Γενάρη 2002, από εντελώς ακατάλληλη και πρόχειρα στημένη σκαλωσιά. Δύο μήνες μετά και συγκεκριμένα στις 27 Μάρτη, στη λίστα έρχεται να προστεθεί ο 44χρονος μεταλλεργάτης Σπύρος Παπασαρής, του οποίου ο θώρακας τρυπιέται από έμβολο που «ξέφυγε» στη διάρκεια δοκιμών. Στις 12 Μάη, 9 αμμοβολιστές εισπνέουν δηλητηριώδη αέρια που διοχετεύτηκαν στη μάσκα τους από ακατάλληλο κομπρεσέρ, το οποίο θα έπρεπε να τους δίνει οξυγόνο. Γλίτωσαν από θαύμα, όμως τα πνευμόνια τους σακατεύτηκαν.
Από την έκρηξη στο δεξαμενόπλοιο «ΣΕΪΛΟΡ» και μετά, η κυβέρνηση έχει στήσει μια τεράστια και βρώμικη επιχείρηση για τη διάλυση των επιτροπών αυτών, που θα σημάνει αυτόματα και τη μετατροπή της Ζώνης, κυριολεκτικά, σε κρεματόριο. Ειδικότερα, δώδεκα μέρες μετά την τραγωδία και συγκεκριμένα την 1η Νοέμβρη 2002 και ενώ οι εργάτες της Ζώνης ήταν στο πόδι, διεκδικώντας την παραδειγματική τιμωρία του εφοπλιστή, των εργολάβων και του τεχνικού Ασφαλείας, υπεύθυνων για τον άδικο χαμό των 5 συναδέλφων τους, ο εισαγγελέας Γρ. Πεπόνης, με άνωθεν εντολή, ανοίγει το δρόμο για την ποινικοποίηση του εργατικού ελέγχου και, τσουβαλιάζοντας θύτες και θύματα, ασκεί διώξεις σε βάρος της 5μελούς Επιτροπής Ελέγχου, που είχε ελέγξει το δεξαμενόπλοιο και η οποία, αν και είχε κάνει τις σχετικές παρατηρήσεις, αυτές ουδέποτε εφαρμόστηκαν! Η άσκηση της δίωξης είχε ως συνέπεια να ξεκινήσει η υπολειτουργία των Επιτροπών.
Στις 8 Νοέμβρη, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, προφανώς για να καλύψει το σκάνδαλο σε βάρος των επιτροπών, σπεύδει με στόμφο να εξαγγείλει την ικανοποίηση των αιτημάτων των Σωματείων της Ζώνης, τα οποία προέβλεπαν, μεταξύ άλλων, συγκρότηση Μητρώου Τεχνικών Ασφαλείας, άμεση πρόσληψη 10 ελεγκτών χημικών Ναυτιλίας, που θα αποτελούσαν - λέει - το 6ο μέλος στις 5μελείς Επιτροπές. Αντί για την υλοποίηση των εξαγγελιών, το υπουργείο Εργασίας απομακρύνει από τις Επιτροπές και το ΚΕΠΕΚ Πειραιά 5 ναυπηγούς με πολυετή εμπειρία στους ελέγχους! Το πρόσχημα ήταν ότι έληξε η απόσπασή τους στο Σώμα Επιθεωρητών Ελέγχου!
Ομως, εκεί που η κυβερνητική προκλητικότητα ξεπέρασε κάθε όριο, ήταν όταν, μετά από τις συνεχείς διαμαρτυρίες και κινητοποιήσεις των εργατοτεχνιτών της Ζώνης, το υπουργείο Εργασίας αποφάσισε μεν την επιστροφή των 3 από τους 5, όμως για γραφειοκρατικές δουλιές! Η απόφαση αυτή εκδόθηκε στις 3 Απρίλη με αρ. Πρ. 90183, υπογράφεται από τη γενική γραμματέα του υπουργείου Ι. Πανοπούλου και αναφέρει: «Διαθέτουμε τους παρακάτω υπαλλήλους της Κεντρικής Υπηρεσίας του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων στο ΚΕΠΕΚ Πειραιά για κάλυψη εξαιρετικών υπηρεσιακών αναγκών, με εξαίρεση την άσκηση των καθηκόντων επιθεωρητή Εργασίας»!
Ετσι, αυτή τη στιγμή, στην 5μελή μεικτή Επιτροπή Ελέγχου του Περάματος, πρόεδρος είναι ...πολιτικός μηχανικός και στην 5μελή του Κερατσινίου ανειδίκευτος ναυπηγός!