Την ίδια στιγμή που αποδεικνύεται περίτρανα ότι την πλημμύρα της περασμένης Δευτέρας στην Αθήνα δεν την προκάλεσε κάποια «θεομηνία», αλλά η κυβερνητική πολιτική που ακολουθείται και η αποσπασματική υλοποίηση των αντιπλημμυρικών έργων, «στο σκοτάδι» παραμένει η διαδικασία αποκατάστασης των πλημμυροπαθών, που, ήδη, έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τους 2.000, σύμφωνα με τις επίσημες καταγραφές.
Ολα δείχνουν ότι - παρά τις εξαγγελίες των εκπροσώπων της κυβέρνησης - οι αποζημιώσεις, που, τελικά, θα δοθούν στους πλημμυροπαθείς, όχι μόνον πλήρεις δε θα είναι, αλλά ούτε καν ικανοποιητικές. Μέχρι στιγμής, το μόνο απτό μέτρο που ισχύει και άρχισε να καταβάλλεται είναι το περιβόητο ποσόν των 200.000 δρχ. (587 ευρώ) για τις πρώτες ανάγκες. Υπάρχει, βέβαια, και η υπόσχεση - εξαγγελία για τη χορήγηση 2 εκατ. δρχ. για την αντικατάσταση της οικοσκευής, επισήμως, όμως, δεν έχει ακόμη ξεκαθαριστεί, ούτε από πότε θα αρχίσει αυτό το ποσόν να καταβάλλεται στους δικαιούχους, ούτε με ποιες διαδικασίες - συνήθως απόλυτα γραφειοκρατικές και χρονοβόρες - θα καταβάλλεται.
Τα ερωτήματα των πλημμυροπαθών είναι πολλά και η ανησυχία τους διαρκώς μεγαλώνει, όπως φαίνεται και από το ρεπορτάζ που ακολουθεί. Τρία είναι ακόμη τα πιο κρίσιμα ερωτήματα:
Οι αρμόδιοι της κυβέρνησης καλούνται να απαντήσουν. Οπως θα πρέπει να απαντήσουν στο αν θα καταλογιστούν οι ευθύνες σε όσους (εργολάβους, επιβλέποντες κλπ.) προκάλεσαν τις καταστροφές στον Κηφισό. Για τις δικές τους διαρκείς εγκληματικές ενέργειες, πράξεις και παραλείψεις - που εύστοχα κατέγραψε η προχτεσινή ανακοίνωση του ΤΕΕ - αρμόδιος να απαντήσει είναι, φυσικά, ο λαός...
Μιλάνε στο «Ρ» πλημμυροπαθείς κάτοικοι του Μοσχάτου που μετά τους ορμητικούς χειμάρρους που έπνιξαν τα σπίτια τους έρχονται αντιμέτωποι με έναν κρατικό μηχανισμό
Στην οδό Τενέδου στο Μοσχάτο, ακόμα δεν έχει γίνει πλήρης αποκατάσταση του ηλεκτρικού ρεύματος και των τηλεφωνικών γραμμών. Εκεί, βρήκαμε το Ν. Βεργή, μουσικό, με εμφανή την κούρασή στο πρόσωπό του, να έχει απλώσει τα πράγματα του σπιτιού του στον ήλιο. «Εκτός από τις ηλεκτρικές συσκευές που καταστράφηκαν, έχασα και τα μουσικά όργανα. Ενα πιάνο, αρμόνιο, σινθεσάιζερ, υπολογιστή. Ολες οι παρτιτούρες χάθηκαν στις λάσπες. Μιλάμε για ζημιά πολλών εκατομμυρίων, που μου φαίνεται σχεδόν αδύνατο να μπορέσω να τα αντικαταστήσω. Ολοι εδώ στη γειτονιά, αισθανόμαστε ζητιάνοι όταν πηγαίνουμε να εισπράξουμε το περιβόητο 200άρι. Τι ακριβώς να κάνουμε με αυτά τα χρήματα; Μας τα δίνουν για να μας κοροϊδεύουν...».
Ο Αλ. Πέπελας, ταξιτζής στο επάγγελμα, εκτός από το σπίτι του έχασε τη μέρα της πλημμύρας και το ταξί του. «Το κλιμάκιο που ήρθε για να καταγράψει τις ζημιές, μου είπε ότι δε δικαιούμαι αποζημίωση για το ταξί, αφού δεν είναι επιχείρηση. Μα καλά ρε παιδιά, τους είπα, καταβάλω ΦΠΑ στο κράτος, αφού το ταξί θεωρείται ατομική επιχείρηση. Τώρα, γιατί δε με αποζημιώνετε; "Εμείς υπάλληλοι είμαστε κύριε, ό,τι μας λένε κάνουμε", μου απάντησαν...
Ο Σύλλογος Εργαζομένων, με επιστολή του στον υπουργό Μεταφορών, τονίζει ότι οι λεωφορειούχοι, παρά την κρατική επιδότηση 30 δισ. δρχ. που παίρνουν, δεν κάνουν την παραμικρή ενέργεια για τον εκσυγχρονισμό των συνθηκών εργασίας και αναμονής επιβατών
Απαράδεκτες συνθήκες για τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό εξακολουθούν να υπάρχουν στους δύο υπεραστικούς σταθμούς των λεωφορείων (ΚΤΕΛ) της Αθήνας, παρά τα «παχιά λόγια» περί εκσυγχρονισμού τους, που κοσμούν τα πολύχρωμα και πολυτελή φυλλάδια του υπουργείου Μεταφορών.
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού Λεωφορείων, εκφράζοντας τη δίκαιη αγανάκτηση των εργαζομένων, με επιστολή του προς τον υπουργό Μεταφορών Χρ. Βερελή, τονίζει ότι παρά τις συνεχείς εκκλήσεις προς το υπουργείο για βελτίωση των συνθηκών εργασίας οι εργοδότες λεωφορειούχοι δεν έχουν προχωρήσει σε καμιά ενέργεια προς αυτήν την κατεύθυνση, παρά τη βαρβάτη κρατική επιδότηση που παίρνουν και ανέρχεται σε 30 δισ. δρχ.
«Εως ότου, λοιπόν, συντελεστεί ο περιβόητος εκσυγχρονισμός των Συγκοινωνιών και ειδικότερα των ΚΤΕΛ, τον οποίο συνεχώς διαφημίζετε, χωρίς να λαμβάνετε υπόψη σας τις επιπτώσεις για τους εργαζομένους, οι οποίες συνεχώς προκύπτουν από την πρακτική σας και έως ότου δημιουργηθεί ο νέος Υπεραστικός Σταθμός τον οποίο έχετε υποσχεθεί - τονίζεται στην επιστολή των εργαζομένων προς τον υπουργό - μήπως είναι δυνατό να πιέσετε τους εργοδότες μας, ώστε ένα μικρό ποσόν από τα 30 δισ. δρχ. που θα επιδοτηθούν να διατεθεί, ώστε να επαναλειτουργήσουν τα κλιματιστικά μηχανήματα και να γίνουν εγκαταστάσεις εξαερισμού στις αίθουσες αναμονής των επιβατών και των εκδοτηρίων; Μήπως είναι δυνατόν ένα ελάχιστο ποσό από αυτά που θα χορηγηθούν στους ιδιώτες επιχειρηματίες εργοδότες μας να διατεθεί, ώστε να έχουμε ανθρώπινες συνθήκες εργασίας για το προσωπικό και ανθρώπινες συνθήκες για το επιβατικό κοινό;».
Επίσης αναφέρουν ότι, εκτός των άλλων, στον Υπεραστικό Σταθμό της οδού Λιοσίων, λόγω ανεπαρκούς τεχνικής υποδομής και λόγω έλλειψης προσωπικού, το τηλεφωνικό κέντρο πληροφοριών υπολειτουργεί, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρείται το επιβατικό κοινό, λόγω κακής ενημέρωσης. Ακόμη επισημαίνουν προς τον υπουργό ότι έχουν συσσωρευτεί παράπονα επιβατών, που, αντί να εξυπηρετούνται, αντίθετα ταλαιπωρούνται άσκοπα, προσπαθώντας να εκδώσουν εισιτήρια στο πολυδιαφημισμένο κέντρο έκδοσης εισιτηρίων της Ομόνοιας που δημιούργησε ο ΚΣΑΥΛΕ (Κεντρικός Σταθμός Αθηνών Υπεραστικών Λεωφορείων Ελλάδος), που πρόσφατα εγκαινίασε ο υπουργός, παρά την αντίθετη γνώμη των εργαζομένων. Οι επιβάτες - επισημαίνεται - ταλαιπωρούνται και αποχωρούν άπρακτοι, διότι ο εκσυγχρονισμός σταμάτησε απότομα, με αποτέλεσμα να μην εκδίδονται εισιτήρια προς όλες τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας. Συγκεκριμένα, εκδίδονται μόνο για 21 ΚΤΕΛ από το σταθμό του Κηφισού, από τα 31 που υπάρχουν εκεί και για κανένα ΚΤΕΛ από όσα στεγάζονται στο σταθμό της Λιοσίων...