ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 27 Ιούλη 2002
Σελ. /32
ΕΡΙΚ ΡΟΜΕΡ
«Η Αγγλίδα και ο δούκας»

Με τους Λούσι Ράσελ - Ζαν Κλοντ Ντρέιφους - Μαρί Ριβιέρ - Ροζέτ

Η Γκρέις Ελιοτ, μια νεαρή Σκοτσέζα αριστοκράτισσα, βρίσκεται παγιδευμένη στο Παρίσι κατά τη διάρκεια της Γαλλικής Επανάστασης. Εκεί συναντά τον Φίλιππο, τον Δούκα της Ορλεάνης, και ένθερμο υποστηρικτή της Επανάστασης.

Η Γκρέις Ελιοτ και ο Φίλιππος ήταν κάποτε εραστές. Τώρα αν και τους ενώνει μια έντονη έλξη, τους χωρίζουν πολλά, απόρροια της πολιτικής αναταραχής.

Ο τίτλος ευγενείας που κατέχει η Γκρέις την καθιστά εκπρόσωπο και οπαδό του μοναρχικού καθεστώτος. Οπότε αδυνατεί να συγχωρέσει την ψήφο του Δούκα υπέρ της θανατικής καταδίκης του βασιλιά.

Βασανισμένη από τον ορμητικό έρωτα και τη βαρύτητα των πεποιθήσεών της, η Γκρέις οφείλει ταυτόχρονα να προστατεύσει τη ζωή της, καθώς κινδυνεύει να θεωρηθεί κατάσκοπος των Αγγλων.

Eric Zolimer, ένας ζωντανός μύθος του γαλλικού σινεμά.

Ξεκινώντας ως θεωρητικός, ανήκε στον σκληρό πυρήνα των εμπνευστών της περίφημης «πολιτικής των δημιουργών» και μ' αυτό τον τρόπο οι νέοι καλλιτέχνες της εποχής ανέτρεψαν την κυρίαρχη στερεότυπη κινηματογραφική θεωρία, πριν περάσουν στη σκηνοθεσία την εποχή του κινήματος της Νουβέλ Βαγκ.

Μέχρι σήμερα έχει σκηνοθετήσει 22 ταινίες μεγάλου μήκους, βασίζοντας τα σενάριά του στις λογοτεχνικές παραδόσεις του μύθου και της παραβολής. Χαρακτηριστικά του η εξαιρετική οικονομία και λιτότητα, η καθαρότητα και ο ρεαλισμός. Φτιάχνει έτσι έναν δικό του αισθητικό κανόνα, που τον ακολουθεί μέχρι σήμερα.

Πριν την ταινία «Η Αγγλίδα και ο δούκας», είχε πει: «Δεν ήθελα να γυρίσω μια ταινία βασισμένη στο μοντάζ, με λίγα κομμάτια του Παρισιού μαζεμένα από δω κι από κει. Σκεφτόμουν ότι έπρεπε να δείξω πραγματικά τα γεγονότα, έτσι όπως ήταν εκείνη την εποχή». Και αυτό έκανε. Για πρώτη φορά με τη συνδρομή της ψηφιακής τεχνολογίας ο Ερίκ Ρομέρ, διασκευάζει τα «Απομνημονεύματα της Γκρέις Ελιοτ», παρουσιάζοντας μια αυθεντική εικόνα του Παρισιού την ταραγμένη εκείνη εποχή.

Η «Αγγλίδα και ο δούκας» είναι άψογα σκηνοθετημένη, με αρκετά καλές ερμηνείες και υπέροχη φωτογραφία.

Δεν είναι μόνο μια ερωτική ιστορία στα πλαίσια της μεγάλης οθόνης, αλλά ένα ντοκουμέντο μιας εποχής που έφυγε.

Ετσι δεν είστε απλοί μάρτυρες των συμβάντων μιας τυχαίας αλήθειας, αλλά βλέπετε τα ίδια τα γεγονότα.

«Γλυκός πειρασμός»

Σκηνοθεσία του Ρότζερ Καμπλ, με τους Κάμερον Ντιάζ - Κριστίνα Απλγκέιτ - Σέλκα Μπλερ - Τόμας Τζέιν - Πάρκερ Ποούζι - Τζέισον Μπέιτμαν

Η Κριστίνα Γουόλτερ είναι μια σέξι κοπέλα, που «ξεσαλώνει» κάθε βράδυ στα κλαμπ και έχει τους δικούς της πολύ συγκεκριμένους κανόνες για το παιχνίδι του φλερτ. Ενα βράδυ, όμως, γνωρίζει τον κύριο «τέλειο»... Ο οποίος την επομένη μέρα εξαφανίζεται (και πολύ καλά έκανε). Η Κριστίνα και η φίλη της, Κάμερον, αποφασίζουν να τον ψάξουν μαζί.

Και εκεί που ψάχνανε αλαφιασμένες, βρήκανε το νόημα της ζωής για το τι είναι τελικά σωστό και τι λάθος, όταν μιλάμε για τον μεγάλο έρωτα...

«Και όταν τέλειωσαν τα γυρίσματα της ταινίας όλοι μαζί αναφώνησαν: Επιτέλους, βρήκαμε τη συνταγή του μεγάλου έρωτα».

«Γλυκός πειρασμός» καθ' όλη τη διάρκεια της ιστορίας, λίγες έννοιες έχουν εξεταστεί σε βάθος όσο αυτή του έρωτα. Φιλόσοφοι, ποιητές, επιστήμονες και θεολόγοι έχουν διαλογιστεί και εμπνευστεί από το μυστήριο που κρύβει και τις διαφορετικές μορφές του. Ετσι και οι Αμερικανοί παραγωγοί λένε τη γνώμη τους πάνω σ' αυτό το «καυτό» θέμα μέσω της ταινίας «Γλυκός πειρασμός».

Συμπέρασμα, γυρνάμε από κλαμπ σε κλαμπ και όποιος ή όποια μας «κάτσει» αυτός είναι ο μεγάλος έρωτας και μετά ψάχνουμε να τον βρούμε.

Εκτός από τις ωραίες καμπύλες της Κάμερον Ντιάζ και μια-δυο καλές σκηνές, ο «Γλυκός πειρασμός» δεν είναι και τόσο γλυκός... αλλά αν πάτε να το δείτε, είναι μια καλή ευκαιρία να ψάξετε για ...«πειρασμούς», αφού η ταινία προσφέρεται.

«The Swectest thing». Ερωτική κωμωδία αμερικανικής παραγωγής 2002.

«Υψηλά εγκλήματα»

Μια ταινία του Καρλ Φράνκλιν, με τους Ασλεϊ Τζαντ - Μόργκαν Φρίμαν - Τζιμ Καβίζελ - Αμάντα Πιτ

Η Κλερ, μια δυναμική δικηγόρος και ο σύζυγός της Τομ, ένας επιτυχημένος επιχειρηματίας, ζουν μια ονειρεμένη ζωή. Είναι τρελά ερωτευμένοι και σχεδιάζουν να κάνουν τη δική τους οικογένεια. Ομως ένα τυχαίο έγκλημα, μια διάρρηξη στο σπίτι τους, πυροδοτεί μια αλυσίδα γεγονότων που κλονίζουν τον κόσμο τους.

Λίγο μετά τη ληστεία, πράκτορες του FBI τους πλευρίζουν και προς μεγάλη έκπληξη της Κλερ συλλαμβάνουν τον Τομ. Η κατηγορία; Ασκώντας μια απόρρητη στρατιωτική δραστηριότητα πριν δεκαπέντε χρόνια, διέπραξε ένα έγκλημα πολέμου με θύματα αμάχους πολίτες του Ελ Σαλβαδόρ.

Η Κλερ αρχικά πιστεύει ότι πρόκειται για λάθος, ο Τομ όμως παραδέχεται ότι πράγματι πήρε μέρος σε μια μυστική επιχείρηση η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη σφαγή για την οποία κατηγορείται. Τη διαβεβαιώνει όμως για την αθωότητά του, λέγοντας ότι οι αληθινοί δράστες προσπαθούν να τον παγιδέψουν, διότι είναι ο μόνος που μπορεί να τους κατονομάσει ως τους αυτουργούς του εγκλήματος.

Οι κατηγορίες που τον βαρύνουν επισύρουν την εσχάτη των ποινών και η υπεράσπισή του αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για την Κλερ.

Μοναδικός της σύμμαχος ο Τσάρλι Γκρέις, ένας πρώην στρατιωτικός δικηγόρος, με διάθεση να πάει ενάντια στο σύστημα που τον εξοστράκισε πριν μερικά χρόνια.

Δικαστικό δράμα με όλα εκείνα τα στοιχεία που το κάνουν αξιοπρόσεκτο, χωρίς να εντυπωσιάζει.

Το «Υψηλά εγκλήματα» έχει ένα καλό σενάριο και καλή σκηνοθεσία, προσαρμοσμένο στα γεγονότα των ημερών περί «γνωστούς και αγνώστους».

«High Crimes». Δικαστικό θρίλερ αμερικανικής παραγωγής 2002.

Η Αγγλίδα και ο δούκας, το καινούριο διαμάντι του Ερικ Ρόμερ, ίσως είναι η καλύτερη κινηματογραφική επιλογή σας γι' αυτήν την εβδομάδα.

Ενώ τα «Υψηλά εγκλήματα», δικαστικό θρίλερ, ίσως σας κρατήσει το ενδιαφέρον, αν δεν έχετε βαρεθεί να τα βλέπετε καθημερινά από τη μικρή οθόνη στο σπίτι σας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ