ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 20 Νοέμβρη 2002
Σελ. /32
ΚΡΑΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ
Στις πλάτες των λαϊκών εισοδημάτων

Συνεχίζεται η φορο-ληστεία και το 2003. Τεράστια αύξηση στους έμμεσους φόρους. Περιορίζεται ακόμη περισσότερο η φορολογία στο μεγάλο κεφάλαιο

Τους στόχους της λεγόμενης ανταγωνιστικότητας του μεγάλου κεφαλαίου μπροστά στο ενδεχόμενο ύφεσης στη διεθνή και ελληνική οικονομία έρχεται να υπηρετήσει η φορολογική πολιτική της κυβέρνησης για το 2003. Ετσι, τα κρατικά έσοδα που επιβάλλουν κινούνται στον άξονα της μετάθεσης φορολογικών βαρών από το στάδιο της παραγωγής στην τελική κατανάλωση. Ετοιμάζονται, δηλαδή, να τα φορτώσουν στα εργαζόμενα νοικοκυριά και τους συνταξιούχους της χώρας.

Η συγκεκριμένη αντιλαϊκή και βαθιά ταξική πολιτική διαπερνά το σύνολο της πολιτικής που αφορά τη φορολογία. Την ίδια ώρα ομολογούν κυνικά και απροκάλυπτα ότι στον προϋπολογισμό που είχαν καταθέσει πέρσι (για το 2002) έλεγαν στην καλύτερη περίπτωση «μισές αλήθειες» και απέκρυπταν τη σχεδιαζόμενη φοροεπιδρομή σε βάρος των λαϊκών εισοδημάτων που ξεδίπλωσαν μερικούς μήνες αργότερα με τη φορολογική εξουθένωση των ΕΒΕ και των εργαζόμενων. Ομολογούν επίσης ότι τα φορολογικά έσοδα που εισέπραξαν το 2002 από το μεγάλο κεφάλαιο «υστέρησαν» και πως αναπληρώθηκαν και με το παραπάνω από τα λαϊκά εισοδήματα.

Ψήγματα για τη σχεδιαζόμενη φορολογική πολιτική στο 2003 προκύπτουν από το γεγονός ότι ο ρυθμός αύξησης για το ΦΠΑ προβλέπεται σε 8,2%, δηλαδή πολύ πάνω από την αύξηση (7%) του ονομαστικού ΑΕΠ και σχεδόν διπλάσια από το ρυθμό αύξησης των φόρων που αναμένουν από τις μεγάλες επιχειρήσεις.

Με βάση το νέο τακτικό προϋπολογισμό, τα φορολογικά έσοδα για το 2003 θα φτάσουν σε 37,5 δισ. ευρώ (αύξηση 5,4%) με τη μερίδα του λέοντος να προέρχεται από την υπερφορολόγηση των λαϊκών εισοδημάτων. Ετσι οι κάθε είδους έμμεσοι φόροι θα αυξηθούν 5,8%, έναντι αύξησης 4,9% που εμφανίζει η άμεση φορολογία. Την ίδια ώρα, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ξεπουλήσει στους αετονύχηδες του ιδιωτικού κεφαλαίου και νέα φιλέτα κρατικών επιχειρήσεων. Από τις λεγόμενες αποκρατικοποιήσεις θα εισπράξουν 3 δισ. ευρώ και το κονδύλι των «μη φορολογικών εσόδων» προβλέπεται να αυξηθεί κατά 6% σε 3,32 δισ. ευρώ. Τα κάθε είδους καθαρά κρατικά έσοδα (φορολογικά και μη) θα φτάσουν το 2003 σε 38,9 δισ. ευρώ ή σε 26% του ΑΕΠ.

Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση προϋπολογίζει να εισπράξει για το 2003:

  • Από τους άμεσους φόρους: Συνολικά 15,5 δισ. ευρώ (αύξηση 8,9%). Από το ποσό αυτό τα 7 δισ. ευρώ θα προέλθουν από τα φυσικά πρόσωπα (μισθωτούς, συνταξιούχους) που θα πληρώσουν 5,2% περισσότερους φόρους σε σύγκριση με το 2002 έναντι αύξησης 4,8% στα νομικά πρόσωπα που θα πληρώσουν (;) 4,5 δισ. ευρώ. Οι ΕΒΕ καλούνται να πληρώσουν και νέα φοροχαράτσια καθώς το κονδύλι των φόρων «παρελθόντων οικονομικών ετών» φτάνει σε 1,48 δισ. ευρώ με νέα αύξηση 8,1%. Η φορολογική πολιτική της κυβέρνησης προοιωνίζεται πολύ χειρότερη για τα λαϊκά εισοδήματα και πολύ καλύτερη για το μεγάλο κεφάλαιο από αυτή που καταγράφεται στον προϋπολογισμό. Οπως ομολογούν και οι ίδιοι, στο φετινό προϋπολογισμό( (2002) το εισόδημα των νομικών προσώπων «υστέρησε» φέτος κατά 278 εκατ. ευρώ ή 6,1%. Στην αντίπερα όχθη, τα εργαζόμενα νοικοκυριά και οι συνταξιούχοι πλήρωσαν και με το παραπάνω υπερκαλύπτοντας την «υστέρηση» του μεγάλου κεφαλαίου. Ετσι οι φόροι «παρελθόντων ετών» απέδωσαν 327 εκατ. ευρώ περισσότερα (ή 126,7%) από τους στόχους που έβαζαν και προέρχονται από την κατάπτυστη ρύθμιση της «συνάφειας» που επέβαλαν στους ΕΒΕ και που δεν υπήρχε στον προϋπολογισμό που είχαν καταθέσει.
  • Από τους έμμεσους φόρους: 22 δισ. ευρώ (αύξηση 5,8%). Κύρια πηγή είναι ο ΦΠΑ που θα αυξηθεί 8,2% σε 12,75 δισ. ευρώ, ενώ η αύξηση σε ποσοστό 8,4% του ΦΠΑ πάνω στον καπνό προϊδεάζει για τις νέες ανατιμήσεις που αποφάσισαν.
ΔΑΠΑΝΕΣ
Πώς θα μοιραστούν τα 69,9 δισ. ευρώ το 2003

Η μερίδα του λέοντας των κρατικών δαπανών, θα διατεθεί και το 2003 από την κυβέρνηση για την ενίσχυση της κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου (για την αποπληρωμή του δημόσιου χρέους, για προνόμια σε μεγαλοεπιχειρηματίες κλπ.) και μόνο «ψίχουλα» για το λαό

Στα 69.900 εκατ. ευρώ (23,8 τρισ. δραχμές) ανέρχεται το συνολικό ποσό, που προϋπολογίζει να διαθέσει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ από τα ταμεία του Δημοσίου το 2003, για την κάλυψη των αναγκών του Γενικού Κρατικού Προϋπολογισμού. Τα χρήματα αυτά -που είναι αυξημένα κατά 5,7% ή 3.755 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2002- θα αξιοποιηθούν για τη λειτουργία των υπουργείων και άλλων μηχανισμών του κράτους, τη χρηματοδότηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, μισθούς και συντάξεις, την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους, τις ενισχύσεις και επιχορηγήσεις σε επιχειρηματικούς και κοινωνικούς φορείς κλπ. Είναι, πάντως, αξιοσημείωτο, πως η μερίδα του λέοντος των 69.900 εκατ. ευρώ, από τον προϋπολογισμό του 2002, θα διατεθούν για την άμεση ή έμμεση ενίσχυση της κερδοφορίας των τραπεζιτών (που δανείζουν το Δημόσιο με τοκογλυφικούς όρους) και τους μεγαλοεπιχειρηματίες (με τη μορφή κινήτρων, που δίνονται για να κάνουν περισσότερες επενδύσεις και να συμβάλουν έτσι στην ανάπτυξη της οικονομίας).

Του λόγου το αληθές, ότι ο κρατικός προϋπολογισμός λειτουργεί σαν μηχανισμός αναδιανομής του εισοδήματος προς όφελος του μεγάλου κεφαλαίου, μαρτυρούν τα ίδια τα επίσημα στοιχεία της εισηγητικής έκθεσης του νέου προϋπολογισμού- που υπογράφεται από τον υπουργό Οικονομίας Ν. Χριστοδουλάκη- σύμφωνα με τα οποία σε κάθε 100 ευρώ που θα δαπανηθούν το 2003 από τα Ταμεία του κράτους:

  • Τα 44,40 ευρώ θα πάνε για την αποπληρωμή των χρεών του Δημοσίου, έναντι 45,30 ευρώ, που είχαν διατεθεί φέτος. Συγκεκριμένα, οι δαπάνες, για να πληρωθούν οι τόκοι και τα χρεολύσια του Δημοσίου προβλέπεται να ανέλθουν το 2003 στο ποσό των 31.026 εκατ. ευρώ από 29.971 εκατ. ευρώ που ήταν φέτος (αύξηση κατά 3,5% ή 1.055 εκατ. ευρώ).
  • Τα 12,90 ευρώ θα πάνε για μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων (που έχουν προσληφθεί και απασχολούνται στα υπουργεία και άλλες κρατικές υπηρεσίες, ή πρόκειται να προσληφθούν το 2003), έναντι 12,90 ευρώ φέτος. Στον προϋπολογισμό έχουν εγγραφεί να διατεθούν για τη μισθοδοσία των δημοσίων υπαλλήλων το 2003 συνολικά 15.130 εκατ. ευρώ, έναντι 14/334 εκατ. ευρώ φέτος. Στις δαπάνες για τη μισθοδοσία των δημοσίων υπαλλήλων έχουν προϋπολογιστεί η αντιλαϊκή εισοδηματική πολιτική του 2003 (προβλέπει ονομαστικές αυξήσεις μισθών και συντάξεων γύρω από το 2,5%, ενώ ο πληθωρισμός θα τρέχει πάνω από 3%), οι νέες προσλήψεις προσωπικού στο Δημόσιο, η χορήγηση διαφόρων επιδομάτων που είχαν κοπεί αυθαίρετα στο παρελθόν (όπως το οικογενειακό) κλπ.
  • Τα 12,80 ευρώ θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση των έργων που έχουν ενταχτεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), έναντι 11,90 ευρώ που δόθηκαν φέτος. Εχουν εγγραφεί να διατεθούν το 2003 συνολικά 9.006 εκατ. ευρώ, αντί 7.898 που δόθηκαν φέτος. Με δεδομένο ότι το 2002 οι δαπάνες για τη χρηματοδότηση των έργων του ΠΔΕ σφαγιάστηκαν κατά 1.050 εκατ. ευρώ (είχαν προϋπολογιστεί να δοθούν 8.948 εκατ. ευρώ. και δόθηκαν μόνο 7.898 εκατ. ευρώ), κανείς δεν μπορεί να προδικάσει ότι δε θα γίνει το ίδιο και το 2003...

Ο ταξικός και αντιλαΐκός προσανατολισμός της κυβέρνησης, που βιώσαμε μέχρι σήμερα με την άδικη αναδιανομή των εισοδημάτων, είναι εμφανής και στον προϋπολογισμό του 2003. Ενα μικρό δείγμα γραφής αποτελεί και το γεγονός ότι οι δαπάνες για επιχορηγήσεις του τακτικού προϋπολογισμού είναι μειωμένες κατά 2,3%.

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΤΑΜΕΙΑ
Στραγγαλίζει την Κοινωνική Ασφάλιση

Κάτω από τις ανάγκες των ασφαλιστικών ταμείων είναι και για το 2003, οι επιχορηγήσεις του τακτικού προϋπολογισμού, ενώ την ίδια στιγμή οι ασφαλισμένοι καλούνται να πληρώσουν πολύ περισσότερα, αυξάνοντας τα συνολικά έσοδα των οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης κατά 13,57%! Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι στην Εισηγητική Εκθεση η αύξηση αυτή αποδίδεται «στις προσαρμογές του ασφαλιστικού συστήματος», δηλαδή στην ψήφιση του πρόσφατου αντιασφαλιστικού νόμου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του προϋπολογισμού, οι επιχορηγήσεις των ταμείων για το επόμενο έτος ανέρχονται στα 3,84 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 436,3 εκατομμύρια αφορούν στο ΕΚΑΣ.

Για το ΙΚΑ - ΕΤΑΜ, με τον νέο τρόπο χρηματοδότησης που προβλέπει ο αντιασφαλιστικός νόμος, η επιχορήγηση θα ανέλθει στο ποσό των 1,37 δισ. ευρώ, γεγονός που καθιστά το μεγαλύτερο ταμείο της χώρας, από το πρώτο κιόλας έτος, ελλειμματικό. Αυτό αποδεικνύεται και από τον προϋπολογισμό που ενέκρινε πρόσφατα η Διοίκηση του Ιδρύματος, ο οποίος προβλέπει έλλειμμα 30 δισεκατομμυρίων δραχμών (88.418.000 ευρώ) για το 2003. Την ίδια στιγμή ο προϋπολογισμός δεν κάνει καμία νύξη για τα 500 και πλέον δισεκατομμύρια δραχμές, χρέος του ΙΚΑ προς τους άλλους οργανισμούς, το οποίο ενώ το κράτος έχει αναλάβει, μέχρι τώρα δεν αποδίδει τα χρήματα. Επιπλέον ενώ γίνεται λόγος στη ρύθμιση μέσω ομολόγων για το διάστημα μέχρι το 2000, δεν αντιμετωπίζεται το χρέος των 400 δισ. περίπου δραχμών για τα έτη 2001 και 2002 για την άσκηση της κοινωνικής πολιτικής.

Η επιχορήγηση του ΟΓΑ ανέρχεται στα 1,8 δισ. ευρώ από 1,6 του 2001. Ομως ήδη από πέρσι το κράτος δεν απέδωσε 100 δισεκατομμύρια περίπου δραχμές απ' αυτά που είχε προϋπολογίσει και σε καμιά περίπτωση το συγκεκριμένο ύψος χρηματοδότησης δεν μπορεί να ανατρέψει τις συντάξεις πείνας που λαμβάνουν εκατοντάδες χιλιάδες αγρότες.

Η επιχορήγηση του ΤΕΒΕ βαίνει μειούμενη τα τελευταία χρόνια. Από 96,8 εκατομμύρια ευρώ το 2001, στα 70 εκατ. ευρώ φέτος, ενώ για το 2003 μειώνεται ακόμα περισσότερο, στα 50 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση προχωρά σε τεράστιες αυξήσεις στις εισφορές των ασφαλισμένων στον ΟΑΕΕ. Την ίδια πορεία έχει και η επιχορήγηση στο ΤΑΕ, από 17 εκατ. ευρώ πέρσι στα 15 εκατ. ευρώ φέτος και στα 13,2 εκατ. ευρώ του χρόνου. «Σταθερή» στα 8,8 εκατ. ευρώ παραμένει και την τριετία που αναφέραμε η επιχορήγηση του ΤΣΑ, η οποία δεν καλύπτει ούτε τον πληθωρισμό.

Στα ελλείμματα και στην καθήλωση των συντάξεων των ναυτικών καταδικάζει η κυβέρνηση και το ΝΑΤ. Η επιχορήγηση με 515 εκατ. ευρώ για το 2003 καθιστά τον προϋπολογισμό του για το 2003 ελλειμματικό. Ηδη ο προϋπολογισμός του ταμείου του τρέχοντος έτους θα κλείσει με έλλειμμα 60 εκατομμύρια ευρώ, το οποίο θα καλυφθεί ως προκαταβολή από την επιχορήγηση του 2003. Αν σ' αυτό προστεθεί η δαπάνη των 65 εκατ. ευρώ για την αναπροσαρμογή μέρους των συντάξεων, τότε το έλλειμμα του ταμείου θα διαμορφωθεί στα 125 εκατ. ευρώ, ενώ οι συντάξεις παραμένουν καθηλωμένες.

ΥΓΕΙΑ - ΠΡΟΝΟΙΑ
Αγριες περικοπές, με φόντο την εμπορευματοποίηση

Κατά 54,4% μειώθηκαν οι επιχορηγήσεις των νοσοκομείων για λειτουργικές δαπάνες

Οι άγριες περικοπές, καθώς οι εκχωρήσεις βασικών τομέων που επιβάλλουν τα σχέδια της κυβέρνησης για εμπορευματοποίηση των τομέων της Υγείας και της Πρόνοιας αποτυπώνονται -παρά τις αλχημείες- και με αρνητικά πρόσημα στους ονομαστικούς δείκτες του προϋπολογισμού.

Ετσι, λοιπόν, οι επιχορηγήσεις των οργανισμών και των ιδρυμάτων Πρόνοιας παρουσιάζουν μείωση 1,7% (183 εκ. ευρώ το 2003 έναντι 186 εκ. ευρώ το 2002), ενώ οι επιχορηγήσεις των ιδρυμάτων Πρόνοιας μένουν στάσιμες στα 50 εκ. ευρώ. Ειδικά οι επιχορηγήσεις για τις λειτουργικές δαπάνες των νοσοκομείων μειώθηκαν κατά 50,4% όσον αφορά την πρόβλεψη μέχρι και το τέλος του 2002 και κατά 54,4% με βάση το προϋπολογισμένο ποσό για το 2002. (Ο προϋπολογισμός για το 2002 ήταν 3.620.000 ευρώ, ενώ σύμφωνα με τις προβλέψεις στο τέλος του 2002 θα φτάσει τις 3.327.000 εκ. ευρώ. Για το 2003, η πρόβλεψη είναι 1.650.000 ευρώ).

Αποκαλυπτικό των προθέσεων της κυβέρνησης για εκχώρηση βασικών τομέων είναι το γεγονός ότι δεν προβλέπεται ούτε ένα ευρώ για την επιχορήγηση του ΕΚΑΒ, στα πλαίσια των έργων για τους Ολυμπιακούς Αγώνες παρά το μνημόνιο που υπέγραψε το Μάρτη του 2001 για την αγορά πτητικών μέσων και ασθενοφόρων. Μάλιστα, προβλέπει και τη μείωση της επιχορήγησης του ΕΚΑΒ για λειτουργικές δαπάνες σε 6.150.000 ευρώ από 7.500.000 ευρώ το 2002! Ετσι και ο προϋπολογισμός επιβεβαιώνει την εκχώρηση της επείγουσας ιατρικής στην επιχειρηματική δραστηριότητα και ειδικότερα των αεροδιακομιδών σε ξένους.

Στον προϋπολογισμό αποτυπώνεται και η περαιτέρω ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, καθώς τα ποσά που προβλέπονται είναι για προσλήψεις εποχιακού προσωπικού. Ετσι το κονδύλι για το εποχιακό προσωπικό αυξήθηκε σε 1.000.000 ευρώ από 60.000 ευρώ το 2002.

Τέλος, το κονδύλι για τις εφημερίες των γιατρών αυξήθηκε κατά 2% (258 εκ. ευρώ το 2003 έναντι 253 εκ. ευρώ το 2002).

Στον αφρό το 2004 στον... πάτο οι σεισμόπληκτοι!

Οι περισσότεροι σεισμοπαθείς μπορεί να μην καταφέρουν να μπουν στα σπίτια τους ούτε μέσα στο 2003, ωστόσο θα έχουν την... ικανοποίηση και την περηφάνια να βλέπουν τα Ολυμπιακά έργα να ολοκληρώνονται και μάλιστα με «φουσκωμένους» προϋπολογισμούς!

Αυτό είναι ένα από τα σημαντικά στοιχεία του προϋπολογισμού για το 2003, αφού τα στοιχεία που συμπεριλαμβάνονται σε αυτόν δείχνουν πως περίπου ένα στα δύο ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που χρηματοδοτείται αποκλειστικά από εθνικούς πόρους, θα κατευθυνθεί προς το Ολυμπιακό πακέτο των έργων. Είναι χαρακτηριστικό ότι το ποσό του 2003 που θα δαπανηθεί για τα Ολυμπιακά έργα από το σύνολο του ΠΔΕ που χρηματοδοτείται αποκλειστικά από εθνικούς πόρους αντιστοιχεί στο 45%

Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού, οι δαπάνες δημοσίων επενδύσεων για τα Ολυμπιακά έργα αναμένεται να διαμορφωθούν στα 1.250 εκατ. ευρώ το έτος 2002 και στα 1.300 εκατ. ευρώ το 2003.

Σημειώνεται πως οι δαπάνες για Ολυμπιακά έργα μέσα στο 2000 - 2001 έφτασαν τα 217 εκατ. ευρώ. Συνολικά δηλαδή για την περίοδο 2000 - 2003 αναμένεται να έχουν δαπανηθεί 2.767 εκατ. ευρώ (περίπου 1 τρισ. δρχ.) Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι για το έτος 2004 απομένει να δαπανηθεί από το ΠΔΕ ένα υπόλοιπο της τάξης των 1.746 εκατ. ευρώ (αν υπολογίσουμε τους ισχυρισμούς της κυβέρνησης ότι ο συνολικός προϋπολογισμός δε θα ξεπεράσει τα 4.513 εκατ. ευρώ). Κάτι που από πρώτη ματιά φαίνεται μικρό, μιας και οι ιθύνοντες εκτιμούν ότι οι μεγαλύτερες δαπάνες θα εμφανιστούν το 2004...

Την ίδια στιγμή, οι σεισμόπληκτοι της Αθήνας καταδικάζονται για άλλη μια χρονιά να μείνουν στα κοντέινερ ή στο ενοίκιο, καθώς για την αποκατάσταση των σπιτιών τους αναμένεται να δοθούν το 2003 μόνο 152 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων η κυβέρνηση είχε προϋπολογίσει να δοθούν σταδιακά 1.062 εκατ. ευρώ, από το 1999 και μέχρι το τέλος του 2002 υπολογίζεται να έχουν δοθεί από αυτά 605 εκατ. ευρώ, δηλαδή περίπου τα μισά...

Ενα ακόμη εντυπωσιακό στοιχείο είναι η δραστική περικοπή από το ΠΔΕ κατά 20,5% των έργων για την ανάπτυξη των σιδηροδρόμων, κάτι που δε συμβαίνει βέβαια με τα αντίστοιχα οδικά έργα, αν και αυτά αναμένεται να βρεθούν επί ξυρού ακμής στο άμεσο μέλλον καθώς θα κατασκευάζονται με τη λεγόμενη μέθοδο της «αυτοχρηματοδότησης» επιβαρύνοντας ακόμη πιο πολύ τους οδηγούς με υπέρογκες αυξήσεις των διοδίων.

ΝΔ
Να αλλάξει ο διαχειριστής!

Δημαγωγία και πλειοδοσία σε αντιλαϊκά μέτρα χαρακτηρίζουν την απάντηση της ΝΔ στον προϋπολογισμό του 2003. Σε δήλωσή του ο αρμόδιος συντονιστής Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφης διαπιστώνει ότι «ο προϋπολογισμός αντανακλά τα αδιέξοδα της πολιτικής της κυβέρνησης, μιας πολιτικής που δε δίνει αναπτυξιακή προοπτική στη χώρα και που δεν μπορεί να λύσει τα κοινωνικά προβλήματα». Από την άλλη, παρουσιάζοντας «τα ζητούμενα» της ΝΔ για τον προϋπολογισμό, αναφέρει την κατακρεούργηση ουσιαστικά των κοινωνικών δαπανών και τη μεταρρύθμιση της φορολογικής πολιτικής προς όφελος εννοείται κυρίως του κεφαλαίου. Το «διά ταύτα» της δήλωσης είναι αλλαγή διαχειριστή: «Ο μόνος τρόπος για να αναστραφεί το κλίμα στην οικονομία είναι να επιταχυνθούν οι πολιτικές εξελίξεις με τη διεξαγωγή εκλογών. Μόνο με μια νέα κυβέρνηση θα υπάρξει διαφορετική πολιτική και ελπίδα για τη χώρα», τονίζεται.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΟΛΥΖΩΓΟΠΟΥΛΟΣ
Υποστηρικτής για άλλη μια χρονιά

Θετικό χαρακτήρισε το νέο αντιλαϊκό προϋπολογισμό ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ με... περιφραστικό τρόπο, ίσως σε μια προσπάθεια να μην προκαλέσει πολύ τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα που υφίστανται τη διαρκή λιτότητα. Ο Χρ. Πολυζωγόπουλος δεν πρωτοτυπεί, καθώς έχει στηρίξει όλους τους προϋπολογισμούς που έχει καταθέσει η κυβέρνηση. Αυτή τη φορά αρνείται, κατά τα λεγόμενά του, να κρίνει τον προϋπολογισμό από τις... γενικές αναφορές του και επικεντρώνεται στα σημεία που «απεικονίζουν τις διεκδικήσεις μας», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ετσι, ο Χ. Πολυζωγόπουλος θεωρεί ότι αποτελεί σημαντικό στοιχείο του νέου κρατικού προϋπολογισμού η τήρηση των όρων χρηματοδότησης της «μεγάλης κατάκτησης» του ασφαλιστικού! Αντίστοιχα, κρίνει θετικά και τα φορολογικά μέτρα!!!

Για να διατηρήσει, δήθεν, τις ισορροπίες προσθέτει... κομψά ότι «οι προβλεπόμενες δαπάνες για την εισοδηματική πολιτική στο δημόσιο τομέα υπολείπονται των απαιτήσεων και των διεκδικήσεων των εργαζομένων», αρνούμενος να αντιμετωπίσει αυτές τις απαιτήσεις ως πραγματικές ανάγκες! Η τοποθέτησή του ολοκληρώνεται με τη γενικολογία «ο προϋπολογισμός δεν κλείνει την ψαλίδα των κοινωνικών ανισοτήτων», που δεν μπορεί να αποκρύψει την ολόπλευρη στήριξή του στη συνέχιση της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ