ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 27 Νοέμβρη 2002
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Τα μισά κοινοτικά κονδύλια ξαναγυρίζουν πίσω!

Χρηματοδοτούνται έργα αλλά τα μισά ποσά επιστρέφονται σε άλλες χώρες της ΕΕ, από τις οποίες εισάγουμε προϊόντα και υπηρεσίες για την υλοποίηση αυτών των έργων

Τα μισά από τα κονδύλια που εισρέουν στη χώρα μας μέσω των διαρθρωτικών ταμείων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, και ιδίως του Γ΄ ΚΠΣ, επιστρέφονται στα άλλα κράτη-μέλη της Κοινότητας, καθώς εισάγουμε από αυτά προϊόντα και υπηρεσίες, προκειμένου να υλοποιήσουμε τα έργα για τα οποία τα εισπράττουμε!

Το συγκλονιστικό αυτό στοιχείο, που αποτελεί στοιχείο επίσημης έρευνας της ΕΕ και που διαψεύδει όλους αυτούς που θεωρούν τα κοινοτικά κονδύλια «ευλογία», αναφέρθηκε χτες από τον εκπρόσωπο του ΤΕΕ, Κ. Σαββίδη, στο τριήμερο συνέδριο που διοργανώνει ο εκδοτικός όμιλος Καλοφωλιά με βασικό θέμα: «Μεγάλα τεχνικά έργα - μετά το 2004 τι;».

Με βάση, λοιπόν, τα επίσημα αυτά στοιχεία, η Ελλάδα επιστρέφει στις χώρες της ΕΕ το 46,4% των κονδυλίων του Γ΄ ΚΠΣ, με αμέσως επόμενη χώρα την Πορτογαλία με 41,9%, ενώ στον αντίποδα βρίσκεται η Ιταλία που επιστρέφει το 26%.

Ενα ακόμη δυσμενές εύρημα της ίδιας έρευνας είναι αυτό που αναφέρεται στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας από την αξιοποίηση των κοινοτικών κονδυλίων. Ετσι, στην Ελλάδα εκτιμάται ότι έως το 2006 το Γ΄ ΚΠΣ θα συμβάλει στη δημιουργία 100.000 θέσεων εργασίας, έναντι 187.000 στην Πορτογαλία, που αποτελεί και την απολύτως συγκρίσιμη χώρα με τη δική μας. Κι αυτό συμβαίνει γιατί η κυβέρνηση έχει διαφορετική αντίληψη για την αξιοποίηση των κονδυλίων αυτών, που κατευθύνονται μονόπλευρα σε κατασκευαστικά έργα υποδομής, τα οποία βαφτίζει μεγάλα έργα, και όχι σε παραγωγικές επενδύσεις που θα μπορούσαν άλλωστε να αυξήσουν και την παραγωγή εγχώριων προϊόντων που χρησιμοποιούνται στα έργα...

Κανόνας η αυτοχρηματοδότηση μετά το 2004

Από την ομιλία στο ίδιο συνέδριο του υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Τσακλίδη, έγινε φανερό ότι τα επόμενα χρόνια θα αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των έργων που θα κατασκευάζονται με το λεγόμενο σύστημα της αυτοχρηματοδότησης, το οποίο ευνοεί αποκλειστικά τα μεγάλα εργολαβικά συμφέροντα και τις τράπεζες, σε αντίθεση με το λαό, ο οποίος θα αναγκάζεται όλο και πιο πολύ να πληρώνει και για την κατασκευή τους, αλλά και τα υπέρογκα τέλη τους (διόδια, υπηρεσίες κλπ.).

Ενας από τους εκπροσώπους, άλλωστε, των μεγαλοκατασκευαστών, ο πρόεδρος της εταιρίας ΑΚΤΩΡ, Δ. Κούτρας, προέβλεψε ότι την τετραετία μετά το 2004 θα ενταθεί το φαινόμενο κατασκευής των έργων με τη μέθοδο της συγχρηματοδότησης και αυτοχρηματοδότησης, που απαιτούν «εταιρίες ικανού κατασκευαστικού μεγέθους και οικονομικής επιφάνειας για να είναι φερέγγυοι και αξιόπιστοι εταίροι των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων που θα τις δανείσουν». Για το λόγο αυτό προέβλεψε ότι οι λίγες μεγάλες εργολαβικές εταιρίες θα γίνουν ακόμη μεγαλύτερες και θα υπάρξει νέος κύκλος συγχωνεύσεων...

Κυκλοφοριακός λαβύρινθος στο Μαρούσι

Λαβύρινθο θα θυμίζει για πέντε μήνες η κυκλοφορία των οχημάτων στην περιοχή γύρω από το σταθμό του ΗΣΑΠ «Ειρήνη» στο Μαρούσι, καθώς διακόπηκε η κυκλοφορία στην οδό Νερατζιωτίσσης, προκειμένου να κατασκευαστεί η πεζοδιάβαση του σταθμού.

Σύμφωνα με χτεσινή ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ, όλο αυτό το διάστημα η κυκλοφορία θα διεξάγεται ως εξής:

  • Στο νότιο τμήμα της οδού Νερατζιωτίσσης, η κυκλοφορία μέχρι το σταθμό των ΗΣΑΠ και η αναστροφή των οχημάτων και λεωφορείων θα γίνεται μέσω κυκλικού δακτυλίου.
  • Στο βόρειο τμήμα της οδού Νερατζιωτίσσης και προς Κηφισίας η κίνηση θα διεξάγεται ως εξής: Οδός Νερατζιωτίσσης (από το ύψος της Αγ. Κωνσταντίνου) αριστερά Επταλόφου - δεξιά βόρειος παράπλευρου Αττικής Οδού - αριστερά Ιερού Λόχου μέσω γέφυρας (άνω διάβαση) της Αττικής Οδού - δεξιά Αγ. Θωμά - αριστερά Πιτταρά - αριστερά Αρτέμιδος - ευθεία Λ. Κηφισίας.
  • Από την περιοχή Αγ. Θωμά προς Αγίου Κωνσταντίνου θα πρέπει να ακολουθείται η εξής διαδρομή: Τοπικό οδικό δίκτυο - οδός Διονύσου - Τοπικό οδικό δίκτυο - Αγ. Κωνσταντίνου.
Κ. ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ
Θα πληρωθούν τα έργα της ΤΑ

Από αυτή τη βδομάδα θα αρχίσουν να πληρώνονται οι 11.500 εργολήπτες δημοσίων έργων, για τα έργα που έχουν ολοκληρώσει από τον περασμένο Μάη μέχρι σήμερα, μέσα από το Ειδικό Πρόγραμμα Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΕΠΤΑ).

Τη διαβεβαίωση αυτή έδωσε ο υπουργός Εσωτερικών Κ. Σκανδαλίδης, σε συνομιλία που είχε για το θέμα με δημοσιογράφους, με αφορμή την πανελλαδική αποχή από τις δημοπρασίες που έχουν κηρύξει από σήμερα οι Εργοληπτικές Οργανώσεις. Ο Κ. Σκανδαλίδης διευκρίνισε ότι το υπουργείο, σε συνεργασία με τον υφυπουργό Οικονομίας Χρ. Πάχτα, εξασφάλισε τα αναγκαία κονδύλια από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και ότι οι πιστώσεις αυτές θα εγγραφούν στον προϋπολογισμό του υπουργείου το Γενάρη του 2003.

Ακίνητα σήμερα και αύριο τα ταξί

Χωρίς ταξί θα μείνει σήμερα και αύριο η Αθήνα, λόγω της 48ωρης κινητοποίησης που αποφάσισαν οι ιδιοκτήτες ταξί του νομού Αττικής, οι οποίοι προειδοποιούν την κυβέρνηση ότι θα επακολουθήσουν και άλλες δυναμικές αντιδράσεις αν συνεχιστεί ο εμπαιγμός σε βάρος του κλάδου τους.

Σύμφωνα με την απόφαση του προεδρείου του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), τα ταξί στην πρωτεύουσα θα παραμείνουν ακινητοποιημένα από τις 5 τα ξημερώματα σήμερα μέχρι και τις 5 τα ξημερώματα μεθαύριο Παρασκευή. Για αύριο Πέμπτη, οι ιδιοκτήτες ταξί της Αθήνας έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση στις 10 π.μ., κάτω από τα γραφεία του Συνδικάτου τους, στην οδό Μάρνη 17, με προοπτική να επακολουθήσει πορεία διαμαρτυρίας προς το Σύνταγμα.

Με ανακοίνωσή τους οι εκπρόσωποι του Συνδικάτου καταγγέλλουν την κυβέρνηση για εμπαιγμό και αλαζονεία όσον αφορά την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος και της καταλογίζουν πρόθεση να εξαφανίσει τους μικροεπαγγελματίες.

Οι ιδιοκτήτες ταξί διαμαρτύρονται για τις όλο και περισσότερες απαγορεύσεις και την επέκταση των λεωφορειολωρίδων, που περιορίζει δραστικά το έργο τους. Για την ένταση των αστυνομικών μέτρων από την ερχόμενη Δευτέρα, αλλά και τις εξοντωτικές διώξεις για... ψύλλου πήδημα, με αποκορύφωμα τις φυλακίσεις και τις κατασχέσεις των οχημάτων τους, σε περιπτώσεις μεταφοράς προσφύγων. Τέλος, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί, αντιδρούν στο νομοσχέδιο που αφορά τη μείωση των ορίων ηλικίας για την υποχρεωτική αντικατάσταση των οχημάτων τους, καθώς και τα «φορολογικά ταξίμετρα».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αγνοείται η τύχη του μετρό...

Το μετρό της Θεσσαλονίκης, αν και εξαγγέλθηκε το 1991, εξακολουθεί να βρίσκεται «στα χαρτιά» και δεν υπάρχει ακόμα καμία ένδειξη ή προοπτική για έναρξη των εργασιών κατασκευής του.

Αυτό διαπιστώθηκε για άλλη μια φορά σε σύσκεψη φορέων της πόλης, που πραγματοποιήθηκε σε γνωστό ξενοδοχείο της περιοχής. Και επιβεβαιώθηκε έμμεσα, μέσα από την αποκαλυπτική ανακοίνωση της δημοτικής παράταξης, που ηγείται ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και δημοτικός σύμβουλος Σπ. Βούγιας, στην οποία αναφέρεται ότι «η πολυσυζητημένη λειτουργία του μετρό δεν μπορεί να αποτελέσει "λύση" για το πολεοδομικό συγκρότημα».

Στη σύσκεψη για άλλη μια φορά αναφέρθηκαν από το δήμαρχο οι λόγοι των συνεχών αναβολών επικύρωσης της σύμβασης και των ευθυνών της κεντρικής εξουσίας για τον όλο τρόπο χειρισμού του σοβαρού αυτού θέματος. Επαναλήφθηκαν επίσης οι λόγοι για τους οποίους η Θεσσαλονίκη χρειάζεται άμεσα το μετρό και άλλα μεγάλα έργα, όπως η υποθαλάσσια σήραγγα κλπ.

Η σύσκεψη δηλαδή έμεινε και πάλι στις γνωστές διαπιστώσεις. Στο διά ταύτα όμως αποφάσισε, ως συνήθως, να καλέσει την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες της, να καλέσει τον πρωθυπουργό να αναλάβει ο ίδιος προσωπικά πρωτοβουλίες, μαζί με τους αρμόδιους υπουργούς, για να δοθεί άμεση λύση στο χρονίζον πρόβλημα. Εξουσιοδότησε επίσης την επιτροπή αντιπροσώπων των φορέων να ζητήσει άμεση συνάντηση με τον πρωθυπουργό και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και να δηλώσει ότι αν συνεχιστεί η αδράνεια... θα ακολουθήσουν και διαδηλώσεις.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ