ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 19 Δεκέμβρη 2002
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΒΟΥΛΗ
Τεράστιες κυβερνητικές ευθύνες για τις καταστροφές στην Πιερία

Με Ερώτησή τους βουλευτές του ΚΚΕ ζητούν από την κυβέρνηση να απαντήσει εάν θα διατεθούν τα απαραίτητα κονδύλια για την αποκατάσταση των ζημιών από την κακοκαιρία στο Νομό Πιερίας

Προ των ευθυνών της για τα προβλήματα που προκάλεσε η κακοκαιρία στο Νομό Πιερίας, φέρνουν την κυβέρνηση οι βουλευτές του ΚΚΕ Γ. Χουρμουζιάδης και Αγγ. Τζέκης, με Ερώτηση που κατέθεσαν χτες στη Βουλή.

Οπως αναφέρουν οι βουλευτές στην Ερώτηση προς τους υπουργούς Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Γεωργίας, Πολιτισμού και Μακεδονίας - Θράκης, «ανυπολόγιστες είναι οι ζημιές και πάρα πολλά τα προβλήματα που προκάλεσε η κακοκαιρία στο Νομό Πιερίας, αποτέλεσμα της κυβερνητικής αδιαφορίας. Συγκεκριμένα:

  • Μεγάλες εκτάσεις καλλιεργειών μετατράπηκαν σε απέραντες λίμνες (περίπου το 80% του κάμπου της Πιερίας), κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις, μυδοκαλλιέργειες (μόνο στο Μακρύγιαλο 61 μυδοκαλλιεργητές έπαθαν τεράστιες ζημιές) καταστράφηκαν, ενώ βάρκες βούλιαξαν στην Αγαθούπολη, στο Λιτόχωρο, στον Πλαταμώνα και αλλού.
  • Το δίκτυο άρδευσης (πολλά αντλιοστάσια καταστράφηκαν), αλλά και τα δίκτυα υδροδότησης και ηλεκτροδότησης έχουν υποστεί μεγάλες βλάβες, με κίνδυνο τη δημιουργία προβλημάτων στην ομαλή ύδρευση και ηλεκτροδότηση του νομού. Κινδύνεψε να καταστραφεί το φράγμα και οι συνέπειες θα ήταν ανυπολόγιστες, ακόμη και για την πόλη της Κατερίνης.
  • Στο Δίο, ο αρχαιολογικός χώρος υπέστη τεράστιες ζημιές, καθώς επίσης και τουριστικές εγκαταστάσεις σε Πλαταμώνα, Πόρους, Παντελεήμονα (Δήμος Ανατολικού Ολύμπου), αλλά και στην Πλάκα Λιτοχώρου και στην Παραλία.
  • Ο αποκλεισμός της υπόγειας οδικής διάβασης προς Σκοτίνα, ο περιορισμός των διεξόδων της παροχέτευσης των ρεμάτων προς τη θάλασσα, ο μη έγκαιρος καθαρισμός τους, αλλά και το κλείσιμο καναλιών και ρεμάτων προς τη θάλασσα, ο μη έγκαιρος καθαρισμός τους, αλλά και το κλείσιμο καναλιών και ρεμάτων από τις κατασκευάστριες εταιρίες έργων του ΟΣΕ και έργων της ΠΑΘΕ (Σιδηροδρομικός Σταθμός και ανισόπεδη διάβαση στην Κατερίνη), αλλά και ο μη συντονισμός μεταξύ ΟΣΕ και ΠΑΘΕ κατά την κατασκευή των έργων, είχαν ως αποτέλεσμα να πλημμυρίσει η παραλία Παντελεήμονα, ενώ στο σιδηροδρομικό σταθμό της Κατερίνης και στην παραλία να πλημμυρίσουν πολλά σπίτια.
  • Καταστράφηκε το αγροτικό δίκτυο στην περιοχή Δίου (Κονταριώτισσα, Αγ. Σπυρίδωνας, Πλατανάκια), καθώς και το επαρχιακό οδικό δίκτυο σε Δίο και Σκοτίνα.
  • Στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο, στο ύψος του Λιτοχώρου και Σκοτίνας, διακόπηκε η κυκλοφορία λόγω των προβλημάτων που παρουσίασε το οδόστρωμα.
Τεράστιες οι κυβερνητικές ευθύνες

Οι βουλευτές του ΚΚΕ επισημαίνουν στην Ερώτησή τους ότι «οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τεράστιες. Παρότι και το 1999 οι ζημιές από πλημμύρες ήταν μεγάλης έκτασης, δε φρόντισε για την κατασκευή όλων εκείνων των έργων που θα θωράκιζαν το νομό από τέτοια προβλήματα.

Παρά τις υποσχέσεις της κυβέρνησης για διάθεση επαρκών κονδυλίων, τα τελευταία τέσσερα χρόνια διέθεσε μόνο 185 εκατομμύρια για όλο το νομό, μέσω Νομαρχίας, ενώ τα κονδύλια που διέθεσε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας ήταν πολύ μικρότερα από τα απαιτούμενα για την ολοκλήρωση των έργων, με αποτέλεσμα αυτά να μένουν ημιτελή και σήμερα να καταστρέφονται.

Στο Δίο, στον αρχαιολογικό χώρο, αντιπλημμυρική προστασία δεν έγινε, παρά τις υποσχέσεις της κυβέρνησης.

Η ευθύνη επίσης της Νομαρχίας και των Δημοτικών Αρχών είναι μεγάλη γιατί δε διεκδίκησαν, δεν ανέλαβαν πρωτοβουλίες ώστε να ασκήσουν πίεση, αλλά και δεν έλεγχαν δημόσια και συνεχώς την κυβέρνηση για τη διάθεση των αναγκαίων κονδυλίων».

Τέλος, οι κομμουνιστές βουλευτές ρωτούν τους αρμόδιους υπουργούς:

  • Αν προτίθεται η κυβέρνηση να διαθέσει άμεσα όλα τα αναγκαία κονδύλια για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου (εθνικού, επαρχιακού, αγροτικού). Τη συνολική αντιπλημμυρική μελέτη, αξιοποιώντας τη μελέτη του 1986 και λαμβάνοντας υπόψη και τις ιδιομορφίες κάθε περιοχής. Τον τακτικό καθαρισμό των ρεμάτων, τη διαπλάτυνσή τους όπου μπαζώθηκαν. Την αποκατάσταση της φυσικής ροής τους με απομάκρυνση των εμποδίων.
  • Αν προτίθεται η κυβέρνηση να αποδώσει ευθύνες για τις κακοτεχνίες στα έργα της Εθνικής Οδού, αλλά και του ΟΣΕ.
  • Αν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να αποζημιώσει άμεσα τους γεωργούς, κτηνοτρόφους, αλιείς και επιχειρηματίες.
Πιέσεις σε αστυνομικούς για να βεβαιώνουν παραβάσεις

Σχετική Ερώτηση κατέθεσε το ΚΚΕ στη Βουλή

Ερώτηση για τις πιέσεις που ασκούνται σε αστυνομικούς για βεβαίωση αυξημένου αριθμού παραβάσεων, αλλά και για τις παραβιάσεις του ωραρίου εργασίας τους, κατέθεσε το ΚΚΕ στη Βουλή. Η Ερώτηση απευθύνεται στον υπουργό Δημόσιας Τάξης, Μ. Χρυσοχοΐίδη και υπογράφεται από τους βουλευτές Τάκη Τσιόγκα, Νίκο Γκατζή και Αντώνη Σκυλλάκο.

Η Ερώτηση αναφέρει ότι: «Στην κοινή σύσκεψη, που πρόσφατα πραγματοποιήθηκε, των διοικήσεων των ενώσεων αστυνομικών υπαλλήλων των τεσσάρων νομών της Θεσσαλίας, μεταξύ των προβλημάτων των αστυνομικών υπαλλήλων, αναφέρθηκαν και οι πιέσεις, που δέχονται από την ηγεσία τους για βεβαίωση αυξημένου αριθμού παραβάσεων των πολιτών καθώς και η παραβίαση του ωραρίου εργασίας τους.

Οπως επισημάνθηκε:

- Είναι αποπροσανατολιστική η πολιτική που ακολουθείται στο ζήτημα των παραβάσεων, αφού το μόνο που επιτυγχάνεται είναι, να ευημερούν οι αριθμοί βεβαιώσεων παραβάσεων αλλά τα προβλήματα, που έχουν σχέση με την κυκλοφορία, να παραμένουν και να αυξάνονται, λειτουργώντας σε βάρος των πολιτών, που και πληρώνουν και ταλαιπωρούνται.

- Ενα χρόνο μετά τη θέσπισή του, ο κανονισμός, για το χρόνο εργασίας των αστυνομικών υπαλλήλων, ουσιαστικά δεν εφαρμόζεται, αφού επανειλημμένα το ωράριο παραβιάζεται.

Από τα παραπάνω είναι φανερό, ότι:

- Οσον αφορά το σύστημα των βεβαιώσεων παραβάσεων, αυτό λειτουργεί μόνο σαν εισπρακτικός μηχανισμός. Εξάλλου σαν τέτοιος έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των πολιτών.

- Οσον αφορά το ωράριο, οι παραβιάσεις του εντάσσονται στο, με ευθύνη της κυβέρνησης, πρόβλημα των παραβιάσεων δικαιωμάτων των αστυνομικών υπαλλήλων. Οι παραβιάσεις δε αυτές αποτελούν εφαρμογή, σε βάρος του συγκεκριμένου κλάδου εργαζομένων, της γενικότερης αντιλαϊκής και αντεργατικής πολιτικής στην κατεύθυνση του σαρώματος των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων.

Ερωτάται, λοιπόν, ο κ. υπουργός:

- Εάν θα παρέμβει, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του, ώστε να αντιμετωπιστούν ουσιαστικά τα κυκλοφοριακά προβλήματα, που ταλαιπωρούν το κοινωνικό σύνολο και που σήμερα υποτίθεται, ότι αντιμετωπίζονται με το σύστημα των βεβαιώσεων παραβάσεων.

- Εάν θα πάρει μέτρα, ώστε να μην παραβιάζεται το ωράριο των αστυνομικών υπαλλήλων».

ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Κοινωνική πολιτική για έχοντες...

Δεν υπάρχει κοινωνική πολιτική σε καθεστώς ελεύθερης οικονομίας. Αυτό ουσιαστικά ήταν το νόημα της ομιλίας που έκανε ο Γ. Σουφλιάς, προσδιορίζοντας ταυτόχρονα τα όρια μέσα στα οποία θα κινηθεί το σχετικό κεφάλαιο στο «κυβερνητικό πρόγραμμα» της ΝΔ. Ο επικεφαλής του Πολιτικού Σχεδιασμού της ΝΔ κατέστησε σαφές ότι κοινωνική πολιτική θα ασκείται με ό,τι περισσεύει από το κεφάλαιο, το οποίο επιπλέον θα κυριαρχεί και στους τομείς των κοινωνικών υπηρεσιών επιβάλλοντας και εκεί τους νόμους της αγοράς. Επικαλούμενος ότι «σήμερα έχει επικρατήσει ένα μοντέλο: αυτό το οποίο βασίζεται στην οικονομία της αγοράς και την κοινωνική δικαιοσύνη», ο Γ. Σουφλιάς υποστήριξε ότι «μόνον η ελεύθερη οικονομία μπορεί να εξασφαλίσει αύξηση του εθνικού πλούτου που μόνον αυτή μπορεί να στηρίξει μία βιώσιμη και αποτελεσματική κοινωνική πολιτική». Παράλληλα διευκρίνισε ότι με τον όρο κοινωνική πολιτική «δεν εννοούμε απλώς κάποιες παροχές πρόνοιας αλλά το σύνολο και την ποιότητα των κοινωνικών υπηρεσιών (παιδείας, υγείας, κοινωνικής ασφάλισης)», αφήνοντας έτσι σαφώς να εννοηθεί ότι αυτές θα βρίσκονται υπό τον έλεγχο του κεφαλαίου. Ανέφερε μάλιστα το παράδειγμα της παιδείας, επισημαίνοντας ότι «όταν η δημόσια εκπαίδευση είναι κακής ποιότητας, όπως στην Ελλάδα σήμερα, αναιρείται η κοινωνική δικαιοσύνη», την οποία προφανώς θα «απονείμει» η ιδιωτική πρωτοβουλία. Κοντολογίς, όπως είπε, η κοινωνική πολιτική είναι η πολιτική που «εξασφαλίζει στον κάθε πολίτη ίσες ευκαιρίες, υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στην υγεία, στην παιδεία και την πρόνοια, κοινωνική ασφάλιση για να μην έχει άγχος για το αύριο». Παρέλειψε όμως να προσθέσει ότι αυτή η πολιτική είναι μόνο για όποιον έχει να πληρώσει...

Μέχρι τη Δευτέρα στη Βουλή το ασυμβίβαστο

Το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για το ασυμβίβαστο βουλευτικής έδρας και επαγγελματικής δραστηριότητας. Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Εσωτερικών, το νομοσχέδιο θα κατατεθεί μεν, αλλά θα συζητηθεί μετά τις γιορτές, καθώς οι συνταγματολόγοι αποφαίνονται ότι δεν υπάρχει πρόβλημα με τη διάταξη του Συντάγματος, που προβλέπει πως από 1η Γενάρη 2003 ισχύει το ασυμβίβαστο. Ο ίδιος ο υπουργός Εσωτερικών, Κ. Σκανδαλίδης, είχε δηλώσει την απροθυμία του να συζητηθεί το νομοσχέδιο με τη διαδικασία του κατεπείγοντος και για το λόγο αυτό δεν το είχε καταθέσει την προηγούμενη Δευτέρα, όπως είχε δεσμευτεί.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ