ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 16 Γενάρη 2003
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΕΡΟΔΙΑΚΟΜΙΔΕΣ ΤΟΥ ΕΚΑΒ
Σε νέα βάση, αλλά με άδηλο μέλλον

«Πολιορκία» των επιχειρηματικών ομίλων, για να τους εκχωρηθεί το φιλέτο των αεροδιακομιδών

Μπορεί η ηγεσία του υπουργείου Υγείας, να εγκαινίασε τη νέα βάση των ελικοπτέρων του Εθνικού Κέντρου Αμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ) στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας, αλλά παραμένει άδηλο το μέλλον των ίδιων των αεροδιακομιδών: Αν δηλαδή τα πτητικά μέσα θα παραμείνουν στο ΕΚΑΒ -παρότι τη διαχείρισή τους την έχει αναλάβει η ιταλική Hellitalia- ή αν θα εκχωρηθούν εν τω συνόλω στην επιχειρηματική δραστηριότητα.

Ο υπουργός Υγείας Κ. Στεφανής παρότι επισήμανε ότι η νέα βάση αποτελεί «την απαρχή μιας καινούριας εποχής για το ΕΚΑΒ, στην υπηρεσία του Ελληνα ασθενή» εντούτοις δεν είπε λέξη για το μέλλον των αεροδιακομιδών, τη στιγμή, μάλιστα, που εκκρεμεί το σχέδιο για τους Ολυμπιακούς του 2004, που προέβλεπε την αγορά πέντε επιπλέον ελικοπτέρων και δύο αεροπλάνων. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε στον απολογισμό του και ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΑΒ Χρ. Ρέσσος. Επίσης, ο υπουργός και ο πρόεδρος του ΕΚΑΒ δεν έκαναν καμιά νύξη για την αντικατάσταση του ελικοπτέρου που έπεσε στην Ανάφη.

Πάντως, πηγές του υπουργείου Υγείας ήθελαν και χτες ως μη οριστική την τελική απόφαση της κυβέρνησης για την τύχη των αεροδιακομιδών: Αν δηλαδή το ΕΚΑΒ θα συμπληρώσει -σύμφωνα με τους παλιότερους σχεδιασμούς- τα πτητικά του μέσα ή αν θα αγοράσει υπηρεσίες από εταιρίες.

Αυτή η κατάσταση δίνει τη δυνατότητα στους επιχειρηματικούς ομίλους να εντείνουν την πολιορκία τους για το φιλέτο των αεροδιακομιδών. Δεν είναι τυχαίο ότι και χτες επιχείρησαν να εμφανιστούν στα εγκαίνια εκπρόσωποι γερμανικού ομίλου, οι οποίοι έχουν κάνει προτάσεις προς το ΕΚΑΒ για την ανάληψη των αεροδιακομιδών. Τελικά, όμως, αποπέμφθηκαν απ' τους οργανωτές της εκδήλωσης.

Η νέα βάση -παρότι βγάζει το ΕΚΑΒ από μια εκκρεμότητα- εντούτοις έφερε στην επιφάνεια τη δυσκολία της πρόσβασης στα νοσοκομεία, καθώς η μεταφορά ασθενών -και μάλιστα σε βαριές περιπτώσεις- απ' την Ελευσίνα είναι χρονοβόρα με τις κυκλοφοριακές συνθήκες στο Λεκανοπέδιο. Το υπουργείο Υγείας ευελπιστεί στη βελτίωση της δυνατότητας πρόσβασης με την περάτωση της Αττικής Οδού.

Ομως, χτες τόσο στελέχη του ΕΚΑΒ όσο και πιλότοι της διαχειρίστριας εταιρίας υπογράμμισαν στον υπουργό Υγείας την ανάγκη για τη δημιουργία ελικοδρομίων στα μεγαλύτερα τουλάχιστον νοσοκομεία του Λεκανοπεδίου. Ηδη υπάρχει ένα σχέδιο για τη δημιουργία ενός ελικοδρομίου δίπλα απ' τις κεντρικές υπηρεσίες του ΕΚΑΒ, ενώ σκέψεις γίνονται για ένα ακόμα στο ΚΑΤ σε πρώτη φάση.

ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ - ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ
«Δε συζητάμε με διαδηλωτές»

Επίδειξη πυγμής στις υπό στρατιωτικό και εφοπλιστικό έλεγχο σχολές από την κυβέρνηση

Επί ποδός βρίσκονται σύσσωμοι οι σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) και οι ναυτεργάτες - πλοίαρχοι, μηχανικοί - που φοιτούν στο Κέντρο Επανακατάρτισης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ), απαιτώντας την απόσυρση του εξαμβλώματος, που έχει συντάξει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για να μετατρέψει τη Ναυτική Εκπαίδευση σε βιομηχανία έκδοσης «τυποποιημένων» ημικαταρτισμένων ναυτεργατών, πειθήνια όργανα στα χέρια του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Χτες οι ναυτεργάτες του ΚΕΣΕΝ, στα πλαίσια αποχής από τα μαθήματα, απέκλεισαν τη λεωφόρο Αγίου Ιωάννη στο Ρέντη. Την ίδια στιγμή, στον Ασπρόπυργο, οι σπουδαστές της Ακαδημίας, συντονίζοντας τον αγώνα τους με τους ναυτεργάτες, απείχαν για δεύτερη μέρα από τα μαθήματα. Σε αποχή βρίσκονται και οι σπουδαστές της ΑΕΝ Κρήτης, ενώ αγωνιστικές κινητοποιήσεις ετοιμάζουν και οι σπουδαστές των Ακαδημιών στη Χίο και τη Θεσσαλονίκη. Σταθμός του αγώνα σπουδαστών και ναυτεργατών θα αποτελέσει η συγκέντρωση αύριο Παρασκευή. Συγκεκριμένα στις 11 το πρωί, στην πλατεία Κοραή, θα συγκεντρωθούν οι σπουδαστές από όλες τις ΑΕΝ της χώρας και οι ναυτεργάτες του ΚΕΣΕΝ και από εκεί με πορεία θα κατευθυνθούν στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Το γενικό συντονισμό αυτού του αγώνα έχουν «σηκώσει» τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ.

Παράλληλα με τις κινητοποιήσεις, τέθηκαν σε λειτουργία από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτη και οι γνωστοί μηχανισμοί για την τρομοκράτηση των ναυτεργατών και τη συκοφάντηση των αγώνων τους. Η αρχή έγινε με τους σπουδαστές της ΑΕΝ Ασπροπύργου, χτες το πρωί στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης που έκαναν στα πλαίσια της αποχής. Την ώρα της έναρξης των εργασιών της συνέλευσης, στην αίθουσα, κυριολεκτικά, «μπουκάρισε» αυθαίρετα ο διοικητής της σχολής, λιμενικός με το βαθμό πλοιάρχου, κ. Δρακάτος. Ο λιμενικός αξίωσε από τους σπουδαστές να σταματήσουν τον αγώνα τους, ενώ για να τους πείσει επιστράτευσε τον αντικομμουνισμό, λέγοντας ότι τα αιτήματα που προβάλλουν, τόσο για την απόσυρση του νομοσχεδίου, όσο και για την αποστρατικοποίηση των σχολών «τα λέει το ΚΚΕ»!

Λίγη ώρα αργότερα, από το ΥΕΝ το δικό του ...μήνυμα προς τους ναυτεργάτες έστελνε και ο υπουργός, στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες. Απαντώντας σε ερώτηση, αν θα αποσύρει ή όχι το νομοσχέδιο, είπε: «Το υπουργείο είναι ανοιχτό να συζητήσει με υπεύθυνους ανθρώπους της αυριανής ναυτιλίας και όχι με διαδηλωτές»! Είπε ακόμα, το ίδιο προκλητικά: «Περιμένω αντί κραυγών θέσεις», όταν είναι αμέτρητες οι φορές που οι ναυτεργάτες του ΚΕΣΕΝ, οι σπουδαστές των ΑΕΝ και τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, του έχουν καταθέσει σχετικά έγγραφα που περιέχουν τις θέσεις τους. Μάλιστα, το τελευταίο έγγραφο κατατέθηκε από το συντονιστικό του ΚΕΣΕΝ στις 10 Γενάρη!

Βέβαια, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης πήρε την απάντηση που έπρεπε, όταν οι σπουδαστές Ασπροπύργου αποφάσισαν στη γενική τους συνέλευση, όχι μόνο να συνεχίσουν την αποχή από τα μαθήματα και τις επόμενες μέρες, αλλά σήμερα από τις 9 το πρωί θα αποκλείσουν και την εθνική οδό Αθηνών - Κορίνθου, ενώ ταυτόχρονα θα μοιράζουν την ανακοίνωσή τους για να ενημερώσουν σχετικά και την κοινή γνώμη.

Προς νέα προνόμια για τους εφοπλιστές

Υπέρ των εφοπλιστών και των ναυπηγικών βιομηχανιών και κατά των εργαζομένων τόσο στα ναυπηγεία όσο και των ναυτεργατών, φαίνεται ότι θα καταλήξει η όλη υπόθεση της απόσυρσης των δεξαμενοπλοίων με μονό τοίχωμα και της αντικατάστασής τους με πλοία διπλών τοιχωμάτων. Υπόθεση που ήρθε ξανά στο προσκήνιο μετά το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΠΡΕΣΤΙΖ» του εφοπλιστή Κούλουθρου. Το ότι η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με αφορμή τη λήψη αυτών των μέτρων, έχει στα συρτάρια της νέα υπερπρονόμια προς το εφοπλιστικό κεφάλαιο έγινε ορατό από τα όσα ανέφερε χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Ανωμερίτης, στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες.

«Δεν είναι δυνατόν - είπε - να ζητάμε από τους εφοπλιστές του κοινοτικού στόλου να αποσύρουν τα πλοία τους, αλλά να μην τους λέμε πώς θα τα αντικαταστήσουν από θέματα χρηματοοικονομικών ροών, μέχρι και θέματα παρεμβάσεων κατασκευής αυτών των πλοίων». Βέβαια, η προετοιμασία της κυβέρνησης να δώσει νέα υπερπρονόμια στους εφοπλιστές συμβαδίζει με την προσπάθειά της, μέσα και από την Προεδρία της στην Ευρωπαϊκή Ενωση, να καθυστερήσει όσο γίνεται την εφαρμογή ακόμα και αυτών των αποσπασματικών μέτρων της απόσυρσης των δεξαμενοπλοίων με μονό τοίχωμα. Μάλιστα, για να το επιτύχει - όπως φάνηκε και από τα όσα ειπώθηκαν στις συναντήσεις του υπουργού με την Κοινοτική Επίτροπο Μεταφορών Λογιόλα ντε Παλάθιο και τον πρόεδρο του ΙΜΟ (Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός) Ο' Νιλ τις προηγούμενες μέρες - έχει επιστρατεύσει μια σειρά γραφειοκρατικών διαδικασιών. Συγκεκριμένα, έχει ζητήσει χρηματοοικονομικές μελέτες για τις επιπτώσεις που θα προκύψουν από την απόσυρση, ενώ ως κύριο ζήτημα έχει θέσει την έκδοση πορίσματος από τις ισπανικές αρχές σχετικά με τα ακριβή αίτια του ναυαγίου του «ΠΡΕΣΤΙΖ».

Οσον αφορά τη ναυπηγική βιομηχανία, ο υπουργός επισήμανε ότι «πιέζει» για τη λήψη μέτρων ενίσχυσης των κοινοτικών ναυπηγείων και πρότεινε «από το να τρέχουμε στα δικαστήρια και να αντιδικούμε με την Κορέα, είναι προτιμότερο να πάρουμε και εμείς μέτρα που παίρνει η Κορέα». Αξίζει να σημειωθεί ότι ένα από τα βασικά «ατού» των κορεάτικων ναυπηγείων είναι οι χαμηλόμισθοι εργάτες χωρίς εργασιακά δικαιώματα...

Πουλάνε «κοινωνική πολιτική» με χρήμα εργατών

Τα προγράμματα και οι παροχές του Οργανισμού Εργατικής Εστίας για το 2003 ανακοινώθηκαν προχτές από τον πρόεδρό του, Γ. Παπαμιχαήλ. Η σύσσωμη παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας δείχνει την προσπάθεια της κυβέρνησης ν' αξιοποιήσει επικοινωνιακά τα προγράμματα. Οι διατυπώσεις μάλιστα των Δ. Ρέππα και Λ. Τζιόλα, περί οργανισμού κοινωνικής πολιτικής-πρότυπο και περί μετεξέλιξης σ' ευρύτερο οργανισμό κοινωνικής πολιτικής και αλληλεγγύης δείχνουν το «άγχος» της κυβέρνησης ν' αυτοπαρουσιαστεί ως φιλολαϊκή και με κοινωνικό πρόσωπο, με τα λεφτά των εργαζομένων βέβαια. Επιπλέον, δείχνουν ότι όχι μόνο δεν υπάρχει πολιτική πρόθεση να συνεισφέρει από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων για ν' αυξηθούν οι δικαιούχοι των παροχών, αλλά ευνοεί το καθεστώς περικοπής παροχών από τους εργαζόμενους, για να τους δώσει άλλες πιο χρήσιμες! Προσπαθώντας έτσι, να ενισχύσει το επίπλαστο κοινωνικό της πρόσωπο. Ενώ, όπως φαίνεται, σκοπεύει να πάρει και άλλα χρήματα από τους εργαζόμενους, με το τερτίπι του συμβολικού αντιτίμου, π.χ., για τα εισιτήρια θεάτρων, με τη λογική της θεωρίας ότι το τζάμπα δεν εκτιμάται, για ν' αυξηθούν τα έσοδα του οργανισμού και να ναρκισσεύεται στον καθρέφτη της πολιτικής ματαιοδοξίας και αλαζονείας της!



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ