ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 19 Απρίλη 2003
Σελ. /32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΜΑΚΕΛΕΙΟ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ
Αποποιείται των ευθυνών της η κυβέρνηση

Την ανυπαρξία έργων και μέτρων ελέγχου κατήγγειλε με Επίκαιρη Ερώτηση στη Βουλή ο Αντ. Σκυλλάκος

Στην κακιά στιγμή και την ευθύνη του οδηγού της νταλίκας, χωρίς να αναγνωρίσει ουδεμία πολιτική ευθύνη, απέδωσε το τραγικό πολύνεκρο ατύχημα στα Τέμπη ο υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Τσακλίδης απαντώντας στη Βουλή σε σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Αντ. Σκυλλάκου.

Ο υφυπουργός είπε ότι στα τροχαία κατά τεκμήριο υπεύθυνος είναι ο οδηγός και στο συγκεκριμένο ατύχημα έχασε τον έλεγχο του οχήματος, το οποίο ήταν υπερφορτωμένο. Ισχυρίστηκε ότι με την εφαρμογή του κυβερνητικού προγράμματος «Καθ' οδόν» έχουν μειωθεί οι θάνατοι από τροχαία κατά 20%, ενώ αναφερόμενος στους απαραίτητους ελέγχους των οχημάτων από μεικτά συνεργεία είπε ότι αυτό είναι ευθύνη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης. Παρ' όλα αυτά ανακοίνωσε ότι οι έλεγχοι έχουν πολλαπλασιαστεί.

Σχετικά με την κατάσταση των δρόμων είπε ότι στο συγκεκριμένο μέρος όπου έγινε το ατύχημα η συντήρηση του δρόμου ήταν καλή και πρόσφατη, υπήρχε καλός φωτισμός και είχε τοποθετηθεί αντιολισθητικός τάπητας. Τη δε απουσία διαχωριστικού στηθαίου την απέδωσε στο μικρό πλάτος του δρόμου (10 μέτρα) που είναι απαγορευτικό για την τοποθέτησή του. Οσο δε για την πολύπαθη ΠΑΘΕ (Εθνική οδός από Πάτρα μέχρι Ευζώνους) είπε ότι θα τελειώσει το 2008, καθώς διάφορα τμήματα που υπολείπονται δημοπρατούνται με το σύστημα παραχώρησης, δηλαδή με παράδοσή τους σε ιδιώτες που θα εκμεταλλεύονται τα διόδια.

Με τέτοιου είδους απαντήσεις υποβαθμίζεται ο κοινοβουλευτικός έλεγχος τόνισε στην παρέμβασή του ο Αντ. Σκυλλάκος και κατήγγειλε ότι παρά το ότι πέρασαν τρία κοινοτικά πλαίσια, εντούτοις η απαραίτητη σήραγγα στην κοιλάδα των Τεμπών αφέθηκε τελευταία γιατί παίζουν παιχνίδια οι εργολάβοι που θέλουν να την αναλάβουν με αυτοχρηματοδότηση και εκμετάλλευση των διοδίων. Αναρωτήθηκε δε εάν πρέπει να γίνονται πολύνεκρα ατυχήματα για να ανακοινώνει η κυβέρνηση ημερομηνία περάτωσης της εθνικής. Για τους ελέγχους τόνισε ότι τα κυβερνητικά στοιχεία αφορούν τα Ι.Χ. και όχι τα φορτηγά και τις νταλίκες όπου απουσιάζει κάθε έλεγχος για το ωράριο των οδηγών, για την υπερφόρτωση ή το δέσιμο των φορτίων. Και κατέληξε: «Πείτε ότι ως τώρα δεν κάνατε τίποτα ως κυβέρνηση. Τα φορτηγά κυκλοφορούν ελεύθερα και είναι καρμανιόλες και δεσμευτείτε ότι από εδώ και πέρα θα το διορθώσετε. Γιατί δε λέτε ότι θα ελέγξετε το ωράριο, το οκτάωρο και ότι δε θα δουλεύουν τα φορτηγά το Σαββατοκύριακο»;

  • Με προφανή στόχο την πολιτική εκμετάλλευση του ατυχήματος όλοι οι βουλευτές της ΝΔ κατέθεσαν στη Βουλή πρόταση για τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής, διαδικασία που συνήθως αποτελεί προστάδιο για τη διερεύνηση ποινικών ευθυνών συγκεκριμένων υπουργών. Και ο στόχος της ΝΔ είναι να αναδείξει τις ευθύνες υπουργών του ΠΑΣΟΚ για την ανυπαρξία των απαραίτητων έργων και συγκεκριμένα η κριτική θα επικεντρωθεί στον επί οκταετία υπουργό ΠΕΧΩΔΕ και νυν γραμματέα του ΠΑΣΟΚ Κ. Λαλιώτη.
ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΣ
Οχι άλλη χωματερή στη Δυτική Αττική

Την Εθνική Αθηνών - Κορίνθου απέκλεισαν συμβολικά οι κάτοικοι της περιοχής

Από το χτεσινό συμβολικό αποκλεισμό της Εθνικής Αθηνών - Κορίνθου
Από το χτεσινό συμβολικό αποκλεισμό της Εθνικής Αθηνών - Κορίνθου
«Οχι άλλη χωματερή στη Δυτική Αττική». Με αυτό το σύνθημα, δημότες του Ασπροπύργου, μετά από ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης, και μέλη της «Διαδημοτικής Επιτροπής Πρωτοβουλίας για την Απομάκρυνση της Χωματερής», έκλεισαν την Εθνική οδό Αθηνών - Κορίνθου, στο ύψος της γέφυρας του Ασπροπύργου. Βασικό αίτημα των κατοίκων της υποβαθμισμένης Δυτικής Αττικής, είναι να οριστεί άμεσα χρονοδιάγραμμα για την οριστική απομάκρυνση του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ) από τα Ανω Λιόσια, το κλείσιμο των ανεξέλεγκτων χωματερών, καθώς και η χωροθέτηση νέων ΧΥΤΑ σε χώρους εκτός Δυτ. Αττικής.

Με βασικό σύνθημα «ούτε στα Λιόσια, ούτε στη Φυλή, έξω από το Θριάσιο η χωματερή», οι συγκεντρωμένοι δήλωσαν την απόφασή τους να μην επιτρέψουν στην κυβέρνηση να μετατρέψει τη Δυτική Αττική σε έναν απέραντο σκουπιδότοπο. Με κεντρικό πανό «όχι άλλα σκουπίδια, όχι νέο ΧΥΤΑ στη Δυτ. Αττική, 40 χρόνια είναι πολλά», λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι και για μια ώρα απέκλεισαν την Εθνική οδό.

«Είμαστε βέβαιοι ότι λύσεις υπάρχουν. Καλούμε όλους τους αρμόδιους να ορίσουν εδώ και τώρα άλλους χώρους μακριά από κατοικημένες περιοχές και να μεταφέρουν εκεί όλες τις δραστηριότητες γι' αυτό που ονομάζουν "διαχείριση απορριμμάτων"» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Διαδημοτική Επιτροπή.

«Η δημιουργία νέων ΧΥΤΑ στην περιοχή και η επέκταση της υπάρχουσας στα Ανω Λιόσια, είναι κυβερνητική επιλογή, σύμφωνη με τη λογική που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τη Δυτική Αττική. Πρόκειται για καθαρά ταξική επιλογή να έχουμε εδώ το σκουπιδότοπο και στις άλλες περιοχές να διαμένουν οι προύχοντες» δήλωσε ο Κ. Παπαπολυχρονίου, νομαρχιακός σύμβουλος της ΝΑΣ Δυτικής Αττικής.

«Το πρόβλημα είναι έντονα πολιτικό και βαθιά κοινωνικό. Ζητάμε να μην έρθουν άλλα σκουπίδια στην περιοχή, ζητάμε από την κυβέρνηση να πάρει τα σκουπίδια από τη Δυτική Αττική και να τα μεταφέρει σε ακατοίκητη περιοχή εκτός Αττικής», δήλωσε ο Γρ. Πανταζής, επικεφαλής της Προοδευτικής Συνεργασίας Ασπροπύργου.

ΔΗΜΟΣ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
Προειδοποιητικό κλείσιμο της χωματερής

Σε προειδοποιητικό κλείσιμο του της χωματερής θα προχωρήσει αύριο Κυριακή, ο Δήμος Ανω Λιοσίων, σύμφωνα με ανακοίνωση του δημάρχου Ν. Παπαδήμα. Επίσης, από τη Δευτέρα του Πάσχα, «ο συγκεκριμένος χώρος θα δέχεται μόνο 500 τόνους απορριμμάτων, όπως προβλέπουν οι σχετικές συμβάσεις και οι Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων». Υπενθυμίζεται ότι σήμερα ο ΧΥΤΑ Ανω Λιοσίων δέχεται πάνω από 5.000 τόνους, όταν, σύμφωνα με μελέτες, η μέγιστη ποσότητα που θα έπρεπε να δέχεται από το 1997 είναι μόλις 500 τόνοι.

Ο δήμαρχος Ανω Λιοσίων αναφέρεται στην «αδιέξοδη τακτική» που ακολουθούν «ορισμένοι φορείς αλλά και Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης», σχετικά με «το καυτό θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων της Αττικής και ειδικότερα στη χωροθέτηση νέων ΧΥΤΑ».

Υποκριτικά αναφέρει ότι «τόσο η Κεντρική Διοίκηση όσο και η Αυτοδιοίκηση δε σεβάστηκαν στο ελάχιστο τις υποχρεώσεις που είχαν αναλάβει απέναντί μας και απέναντι στους κατοίκους του Λεκανοπεδίου», όταν ο ίδιος, επί τόσα χρόνια, αγνοούσε την υγεία των κατοίκων της περιοχής, διατηρώντας το καθεστώς της χωματερής στην πόλη, για να εισπράττει ο δήμος τα υπέρογκα αντισταθμιστικά οφέλη.

«Δε θα επιτρέψουμε χρυσωρυχεία στη Θράκη»

Ανοιχτή συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Εβρου στην πλατεία του «Φάρου» στην Αλεξανδρούπολη με τη συμμετοχή όλου του λαού πρόκειται να γίνει τις επόμενες μέρες, ώστε να διαμηνυθεί προς κάθε πλευρά και με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο, ότι χρυσωρυχεία στην περιοχή δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να γίνουν.

Αυτό τονίζει σε ανακοίνωσή της η «Διανομαρχιακή Επιτροπή Αγώνα Ροδόπης - Εβρου κατά των χρυσωρυχείων», προσθέτοντας ότι «παρά την καθολική αντίθεση, τα συναρμόδια υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ και Ανάπτυξης διαβίβασαν στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Εβρου, τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, για να γνωμοδοτήσει επ' αυτής, θετικά ή αρνητικά». Επίσης, η Διανομαρχιακή Επιτροπή επισημαίνει ότι παράλληλα με τις ενέργειες της κυβέρνησης, «τα πολύ καλά πληροφορημένα ως φαίνεται, "Χρυσωρυχεία Θράκης ΑΕ", όλες αυτές τις μέρες έχουν επιδοθεί σ' ένα ξέφρενο προπαγανδιστικό κι αποπροσανατολιστικό όργιο, με καλοπληρωμένα ρεπορτάζ σε μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδες αλλά και σε τοπικά μέσα ενημέρωσης, για να κάνουν το "μαύρο-άσπρο"».

«Οι αγώνες που θ' ακολουθήσουν, όπως όλα δείχνουν, θα είναι σκληροί. Θα είναι όμως ωραίοι. Γιατί έχουν να κάνουν με την ίδια τη σωτηρία του φυσικού και ορυκτού μας πλούτου. Εχουν να κάνουν με την ίδια τη ζωή και των επόμενων γενιών. Γιατί τον τόπο τον δανειστήκαμε απ' αυτές. Κι έτσι πλούσιο, όμορφο κι αλώβητο, πρέπει να τον παραδώσουμε», καταλήγει η ανακοίνωση της Διανομαρχιακής Επιτροπής Αγώνα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ