ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 11 Ιούλη 2003
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΗ ΔΕΗ
Ωρα για τα σωστά συμπεράσματα

Επισημάνσεις των ταξικών δυνάμεων για το ρόλο των πλειοψηφιών στις ηγεσίες των συνδικάτων του χώρου

Σημαντικά ήταν τα ποσοστά συμμετοχής των εργαζομένων στη 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση στη ΔΕΗ, η οποία ολοκληρώθηκε χτες. Οι ταξικές συνδικαλιστικές δυνάμεις καλούν τους εργαζόμενους να βγάλουν συμπεράσματα από αυτούς τους αγώνες. Να συνειδητοποιήσουν ότι με τέτοια πλειοψηφία στο συνδικαλιστικό κίνημα δεν πρόκειται να υπάρξουν λύσεις. Υπογραμμίζουν δε ότι οι αγώνες πρέπει να αποκτήσουν προοπτική και στόχους, που να βγάζουν από το αδιέξοδο της κυβερνητικής πολιτικής και της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Η ενίσχυση του ΠΑΜΕ θα συμβάλει σημαντικά σ' αυτήν την κατεύθυνση.

Για νόμο «κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των ιδιωτών υποψήφιων ηλεκτροπαραγωγών», έκανε λόγο ο Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών της ΔΕΗ, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε χθες. Κατά τον πρόεδρο του Συλλόγου Γ. Τσαρούχα, ο νέος νόμος θα επιφέρει αύξηση των οικιακών τιμολογίων, αλλά και τη διάλυση της ΔΕΗ.

Βεβαίως, ο Σύλλογος Διπλωματούχων, μπορεί να εμφανίζεται ριζικά αντίθετος με το εν λόγω νομοσχέδιο, ωστόσο, τάσσεται αναφανδόν υπέρ της απελευθέρωσης και της ιδιωτικοποίησης της ΔΕΗ, αρκεί βέβαια, όπως επισημαίνει η διοίκησή του, να μη θίγονται τα συμφέροντα της ΔΕΗ και των καταναλωτών, αλλά και να προάγεται ο ...υγιής ανταγωνισμός. Ετσι, υπό αυτήν τη θέση, «μάχεται» για τη διατήρηση του προηγούμενου νόμου (2773/99), με τον οποίο η κυβέρνηση διέλυσε το Ασφαλιστικό των εργαζομένων της ΔΕΗ, ιδιωτικοποίησε την Επιχείρηση και άνοιξε το δρόμο για την απελευθέρωση της αγοράς.

Χθες, οι υποψήφιοι ηλεκτροπαραγωγοί, ENELCO AE, (Κοπελούζος) η ΗΡΩΝ ΘΕΡΜΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΕ, (ΤΕΡΝΑ) η κοινοπραξία EDF - HEAD - ΒΦΛ, (Κόκκαλης - Μπόμπολα) και ALFA ALFA HOLDING (Αλαμανής), με κοινή τους επιστολή προς την αρμόδια επιτροπή της Βουλής, τονίζουν ότι οι διατάξεις του νομοσχεδίου απομακρύνουν ακόμη περισσότερο την πιθανότητα του ανοίγματος της αγοράς και ενισχύουν ακόμα περισσότερο τη δεσπόζουσα θέση της ΔΕΗ.

Με την επιστολή τους, αξιώνουν να αυξηθούν, μέσω των διαγωνισμών που θα διενεργεί ο ΔΕΣΜΗΕ, οι άδειες για την κατασκευή νέων μονάδων (από 900 MW που προβλέπει το νομοσχέδιο στα 1.600 MW). Επίσης, απαιτούν να περιληφθεί στην πρόβλεψη για την αντικατάσταση των παλαιών μονάδων της ΔΕΗ, με νέες ίδιας ισχύος, η πλήρης απόσυρση - κλείσιμο (παλαιών μονάδων), και οι νέες της ΔΕΗ να χρησιμοποιούν το ίδιο καύσιμο με αυτό των ιδιωτικών.

Στο ίδιος μήκος κύματος, κινήθηκε και η διοίκηση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), όπου, κατά τον πρόεδρό τους Δρ. Φουντουκάκο, «ουσιαστικά οι νομοθετικές ρυθμίσεις εξασφαλίζουν στις κρατικομονοπωλιακές επιχειρήσεις προνόμια που καθιστούν ασύμφορη την εμπλοκή ιδιωτών επενδυτών στην παραγωγή ενέργειας»...

ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ
Επίθεση σε ναυτεργάτες και νησιώτες

Αντιμέτωποι με μια άνευ προηγουμένου επίθεση του εφοπλιστικού κεφαλαίου βρίσκονται οι ναυτεργάτες της ακτοπλοΐας, τα νησιωτικά νοικοκυριά, συνολικά το επιβατικό κοινό. Τα μονοπωλιακά μεγαθήρια «Επιχειρήσεις Αττικής», «Μινωικές Γραμμές» και «ΑΝΕΚ», που λυμαίνονται τις ακτοπλοϊκές γραμμές, αποθρασυμένα πλήρως από την εφοπλιστόδουλη αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, την καθαρά φιλοεφοπλιστική στάση της ΝΔ και τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως αυτές κωδικοποιούνται στον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 για την άρση του καμποτάζ, αξιώνουν την πλήρη «ελευθεριότητα» στις θαλάσσιες συγκοινωνίες! Κοινώς, να καθορίζουν αυτοί τα δρομολόγια των πλοίων τους, τι είδους πλοία θα έχουν εν πλω, ποια θα είναι η τιμή του εισιτηρίου και πόσοι ναυτεργάτες θα είναι ναυτολογημένοι. Η ικανοποίηση αυτής της αξίωσης, εκτός των άλλων, σε συνδυασμό με την εικόνα που παρουσιάζει ο ακτοπλοϊκός στόλος, ο οποίος στην πλειοψηφία του αποτελείται από πλοία παλιά και υποσυντήρητα τύπου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», στρώνει το δρόμο και για νέες ναυτικές τραγωδίες!

Οι απαιτήσεις των εφοπλιστών διατυπώθηκαν χτες ορθά κοφτά από το προεδρείο της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, που έγινε στο επιβατηγό πλοίο «ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΛΑΣ». Ο πρόεδρος της εφοπλιστικής Ενωσης κ. Σαρρής δήλωσε ξεκάθαρα: «Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες αξιώνουν να εκμεταλλεύονται ελεύθερες το μέσο τους», «να αφεθούμε με τελείως οικονομοτεχνικά κριτήρια να ασκήσουμε τις επιχειρήσεις μας υπό το καθεστώς της ελεύθερης οικονομίας, που έχει πλήρη ισχύ στη χώρα μας». Και για να μη μείνει καμία αυταπάτη, ο πρόεδρος δήλωσε ευθαρσώς ότι στις διεκδικήσεις των εφοπλιστών είναι οι «ουσιαστικές» αυξήσεις στα ναύλα, κατάργηση ακόμα και των υποτυπωδών εκπτώσεων στην τιμή των εισιτηρίων και, όπως συμπλήρωσε ο Γ. Αγούδημος, μέλος της διοίκησης της ΕΕΑ, «η μείωση της οργανικής σύνθεσης των ακτοπλοϊκών πλοίων σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα». Εννοώντας, φυσικά, οργανικές συνθέσεις (καθορισμός πληρώματος) τύπου Ολλανδίας, όπου η μόνη θέση που είναι υποχρεωτική είναι του ...καπετάνιου!

Οσο για τη στάση της κυβέρνησης, αυτή έχει φανεί προ πολλού. Την ίδια στιγμή που διατυπώνονταν αυτές οι αξιώσεις με απόφαση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας βρίσκονταν εν πλω σαπάκια, όπως το «ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ» και άλλα, με μειωμένη σύνθεση! Επιπλέον χτες ο Γ. Αγούδημος, με επιστολή του προς το ΥΕΝ, ενημερώνει ότι δε θα κάτσει να περιμένει απόφαση του ΥΕΝ για τα δικά του πλοία και ότι «λυπούμαστε να σας πληροφορήσουμε ότι την Παρασκευή 11/7/2003 (δηλαδή σήμερα!) θα προβούμε σε μείωση των επιπλέον πληρωμάτων, που έχουν τα τέσσερα συγκεκριμένα πλοία μας»! Οπως ήταν αναμενόμενο, στη διευκόλυνση της επέλασης των εφοπλιστών, συμμετέχουν οι κυβερνητικοί και εφοπλιστικοί εγκάθετοι στη νόθα πλειοψηφία της διοίκησης ΠΝΟ και συγκεκριμένα οι συνδικαλιστές των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ και ΑΠ (ΣΥΝ), οι οποίοι από προχτές Τετάρτη έχουν ξεκινήσει τον «κοινωνικό διάλογο» της απάτης με τους εφοπλιστές και το ΥΕΝ για την τροποποίηση του ΠΔ 177/74 που καθορίζει τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων.

ΕΝΩΣΗ ΝΑΥΤΩΝ
Προπηλακισμοί από τον πρόεδρο

Με προπηλακισμούς σε βάρος αγωνιστών συνδικαλιστών, «κραυγές» και την παραχάραξη των θέσεων που εκφράζουν οι ταξικές ναυτεργατικές δυνάμεις, προσπαθεί ο πρόεδρος της Ενωσης Ναυτών Α. Νταλακογιώργος, γνωστός «εκσυγχρονιστής» και στέλεχος του ΣΥΝ, να αποκρύψει από τους ναύτες ότι αποτελεί γνήσιο εκπρόσωπο του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού.

Χτες στη διάρκεια της συνεδρίασης της διοίκησης της Ναυτεργατικής Ενωσης, ο Νταλακογιώργος και η ομάδα του έφτασαν στο σημείο να προπηλακίσουν τον συνδικαλιστή Δ. Πανάγο, εκλεγμένο με το ταξικό ψηφοδέλτιο του «Αγωνιστικού Συνδυασμού Ναυτών» την ώρα που πήρε το λόγο. Προσπάθησαν να τον «φιμώσουν», για μην ακούσουν όλοι οι σύμβουλοι ότι ο... πρόεδρος έχει συμφωνήσει πλήρως με τα αντιναυτεργατικά νομοσχέδια που προωθεί η κυβέρνηση μέσω του ΥΕΝ για το χτύπημα των εργασιακών δικαιωμάτων, ακόμα και του δικαιώματος στο μπάρκο.

Παρά το κλίμα που θέλησε να διαμορφώσει ο Νταλακογιώργος, αρκετοί σύμβουλοι, ακόμα και του δικού του συνδυασμού, προβληματίστηκαν, ενώ ο Δ. Πανάγος κατάφερε να μιλήσει και να ξεμπροστιάσει τον πρόεδρο, καταθέτοντας το διεκδικητικό πλαίσιο και το πρόγραμμα του ΑΣΝ, στο οποίο γίνεται λόγος για την οργάνωση αγωνιστικών και απεργιακών κινητοποιήσεων ενάντια στην αντιναυτεργατική πολιτική και το οποίο βέβαια απορρίφθηκε. Ο Δ. Πανάγος κάλεσε τους ναύτες να δυναμώσουν την πάλη τους και διαμήνυσε στον πρόεδρο ότι οι ναύτες, όπως και στο παρελθόν πέταξαν από το σωματείο τους εργοδοτικούς, τύπου Μπενετάτου, το ίδιο θα πράξουν και σήμερα αργά ή γρήγορα.

Εξόρμηση στο εργοστάσιο της «ΔΕΛΤΑ»

Με τις ανακοινώσεις του ΠΓ της ΚΕ του ΚΚΕ για το πρόβλημα της ανεργίας και των απολύσεων, καθώς και αυτή για τις αυξήσεις των τιμολογίων της ΔΕΗ, μέλη της Βιομηχανικής Αχτίδας της ΚΟΑ του ΚΚΕ και της ΚΝΕ βρέθηκαν προχτές το βράδυ έξω από το εργοστάσιο της «ΔΕΛΤΑ», στην Πέτρου Ράλλη. Βρέθηκαν εκεί την ώρα που σχόλαγε η μεσημεριανή βάρδια και «έπιανε» δουλιά η βραδινή, για να ενημερώσουν τους εργάτες για την ανεργία, τις απολύσεις που γίνονται το τελευταίο διάστημα, καθώς και τα κλεισίματα μεγάλων εργοστασίων.

«Ολοι οι εργαζόμενοι είμαστε υπό προθεσμία. Γι' αυτό βρεθήκαμε εδώ για να ενημερώσουμε τους εργαζόμενους και ιδιαίτερα σ' αυτό το χώρο που εργάζονται περίπου 1.000 άνθρωποι και δεν υπάρχει σωματείο εργαζομένων», μας είπε για το σκοπό της εξόρμησης ο Κώστας Λιαπάτης, μέλος του Γραφείου της Βιομηχανικής Αχτίδας.

«Σ' αυτό το χώρο επικρατεί γκετοποίηση. Εδώ οι εργαζόμενοι δεν μπορούν και δεν υπάρχει τρόπος να εκφραστούν, να μπουν σ' έναν προβληματισμό γι' αυτά που συμβαίνουν. Και δεν εκφράζονται γιατί υπάρχει έντονα ο φόβος της απόλυσης», συμπλήρωσε ο Θανάσης Φασούλας, μέλος του Γραφείου της Βιομηχανικής Αχτίδας.

ΠΑΝΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ
Παράσταση για τα φοιτητικά εισιτήρια

«Διεύρυνση της έκπτωσης στις μεταφορές για τους φοιτητές, φθηνή συγκοινωνία για το λαό και ενιαίο δημόσιο σύστημα μεταφορών», απαιτεί η Πανσπουδαστική Κίνηση Συνεργασίας και καλεί φοιτητές και σπουδαστές να αντιδράσουν στην απόφαση κυβέρνησης και εφοπλιστών να καταργήσουν τη φοιτητική έκπτωση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια κατά τους μήνες Ιούλη και Αύγουστο.

Η ΠΚΣ πραγματοποιεί τη Δευτέρα 14/7, στις 11 το πρωί, στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, παράσταση διαμαρτυρίας για τις μεγάλες αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και την κατάργηση της έκπτωσης. Η σχετική απόφαση των υπουργών Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΦΕΚ 438 Β`, 11/4/2003) καταργεί, μάλιστα, και τις φοιτητικές εκπτώσεις στα ταχύπλοα πλοία, ενώ περιορίζει την έκπτωση του 50% κατά τους υπόλοιπους μήνες μόνο στην οικονομική θέση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ