Παρασκευή 11 Ιούλη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ
Επίθεση σε ναυτεργάτες και νησιώτες

Αντιμέτωποι με μια άνευ προηγουμένου επίθεση του εφοπλιστικού κεφαλαίου βρίσκονται οι ναυτεργάτες της ακτοπλοΐας, τα νησιωτικά νοικοκυριά, συνολικά το επιβατικό κοινό. Τα μονοπωλιακά μεγαθήρια «Επιχειρήσεις Αττικής», «Μινωικές Γραμμές» και «ΑΝΕΚ», που λυμαίνονται τις ακτοπλοϊκές γραμμές, αποθρασυμένα πλήρως από την εφοπλιστόδουλη αντεργατική πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, την καθαρά φιλοεφοπλιστική στάση της ΝΔ και τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως αυτές κωδικοποιούνται στον εκτρωματικό κανονισμό 3577/92 για την άρση του καμποτάζ, αξιώνουν την πλήρη «ελευθεριότητα» στις θαλάσσιες συγκοινωνίες! Κοινώς, να καθορίζουν αυτοί τα δρομολόγια των πλοίων τους, τι είδους πλοία θα έχουν εν πλω, ποια θα είναι η τιμή του εισιτηρίου και πόσοι ναυτεργάτες θα είναι ναυτολογημένοι. Η ικανοποίηση αυτής της αξίωσης, εκτός των άλλων, σε συνδυασμό με την εικόνα που παρουσιάζει ο ακτοπλοϊκός στόλος, ο οποίος στην πλειοψηφία του αποτελείται από πλοία παλιά και υποσυντήρητα τύπου «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ», στρώνει το δρόμο και για νέες ναυτικές τραγωδίες!

Οι απαιτήσεις των εφοπλιστών διατυπώθηκαν χτες ορθά κοφτά από το προεδρείο της Ενωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, που έγινε στο επιβατηγό πλοίο «ΚΝΩΣΟΣ ΠΑΛΛΑΣ». Ο πρόεδρος της εφοπλιστικής Ενωσης κ. Σαρρής δήλωσε ξεκάθαρα: «Οι ακτοπλοϊκές εταιρίες αξιώνουν να εκμεταλλεύονται ελεύθερες το μέσο τους», «να αφεθούμε με τελείως οικονομοτεχνικά κριτήρια να ασκήσουμε τις επιχειρήσεις μας υπό το καθεστώς της ελεύθερης οικονομίας, που έχει πλήρη ισχύ στη χώρα μας». Και για να μη μείνει καμία αυταπάτη, ο πρόεδρος δήλωσε ευθαρσώς ότι στις διεκδικήσεις των εφοπλιστών είναι οι «ουσιαστικές» αυξήσεις στα ναύλα, κατάργηση ακόμα και των υποτυπωδών εκπτώσεων στην τιμή των εισιτηρίων και, όπως συμπλήρωσε ο Γ. Αγούδημος, μέλος της διοίκησης της ΕΕΑ, «η μείωση της οργανικής σύνθεσης των ακτοπλοϊκών πλοίων σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα». Εννοώντας, φυσικά, οργανικές συνθέσεις (καθορισμός πληρώματος) τύπου Ολλανδίας, όπου η μόνη θέση που είναι υποχρεωτική είναι του ...καπετάνιου!

Οσο για τη στάση της κυβέρνησης, αυτή έχει φανεί προ πολλού. Την ίδια στιγμή που διατυπώνονταν αυτές οι αξιώσεις με απόφαση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας βρίσκονταν εν πλω σαπάκια, όπως το «ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ» και άλλα, με μειωμένη σύνθεση! Επιπλέον χτες ο Γ. Αγούδημος, με επιστολή του προς το ΥΕΝ, ενημερώνει ότι δε θα κάτσει να περιμένει απόφαση του ΥΕΝ για τα δικά του πλοία και ότι «λυπούμαστε να σας πληροφορήσουμε ότι την Παρασκευή 11/7/2003 (δηλαδή σήμερα!) θα προβούμε σε μείωση των επιπλέον πληρωμάτων, που έχουν τα τέσσερα συγκεκριμένα πλοία μας»! Οπως ήταν αναμενόμενο, στη διευκόλυνση της επέλασης των εφοπλιστών, συμμετέχουν οι κυβερνητικοί και εφοπλιστικοί εγκάθετοι στη νόθα πλειοψηφία της διοίκησης ΠΝΟ και συγκεκριμένα οι συνδικαλιστές των παρατάξεων ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ και ΑΠ (ΣΥΝ), οι οποίοι από προχτές Τετάρτη έχουν ξεκινήσει τον «κοινωνικό διάλογο» της απάτης με τους εφοπλιστές και το ΥΕΝ για την τροποποίηση του ΠΔ 177/74 που καθορίζει τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ