Στους «Βατράχους» βλέπουμε την αναπαράσταση της ζωής στον Αδη, που μοιάζει πιο φωτεινός και αστείος από την πραγματική ζωή και προσφέρει δυνατότητες για μία ξέφρενη θεατρική γιορτή. Ο Διόνυσος και ο δούλος του Ξανθίας κατεβαίνουν στον Αδη για να φέρουν πίσω τον Ευριπίδη ή τον Αισχύλο, αφού δεν υπάρχουν πια άξιοι ποιητές στο Αθηναϊκό Θέατρο και γιατί ένας ποιητής μόνο, ίσως, μπορεί να προσφέρει σωτηρία στην Αθήνα που βρίσκεται στο χείλος της καταστροφής.
«Πολύ θα ήθελα να φέρω πίσω στο σήμερα τον Ρίτσο ή τον Ελύτη. Και στις μέρες μας υπάρχει η ανάγκη της ποίησης», είπε σε συνέντευξη Τύπου ο σκηνοθέτης Σωτήρης Χατζάκης. «Πρόκειται για πολύ δύσκολο έργο. Υπάρχει η συμμετρική αντιστοιχία με τη σύγχρονη Ελλάδα - και στις δύο εποχές έχουμε δύο δημοκρατίες υψηλού κινδύνου». Στην παράσταση αποφεύγεται η αθυροστομία, το σεξιστικό στοιχείο, τα σύμβολα και οι αντιστοιχίες με πρόσωπα της επικαιρότητας.
Η αρχαιολογική αποστολή του ΥΠΠΟ στην Κύπρο ολοκλήρωσε την έρευνά της στον αρχαιολογικό χώρο του Αγίου Γεωργίου Πέγειας στην Πάφο. Η ομάδα ερεύνησε το δρόμο μπροστά από τα προκτίσματα (σκευοφυλάκιο, εργαστήριο παραγωγής λαδιού, ξενώνας με αυλή και στάβλο, καθώς και δεξαμενή νερού) μιας τρίκλιτης Βασιλικής, τύπου Γ, η οποία χτίστηκε στα ιουστινιάνεια χρόνια, στο ανατολικό άκρο ενός οικισμού στο ακρωτήριο Δρέπανον. Ο οικισμός ήταν «σταθμός» των πλοίων που μετέφεραν σιτηρά από την Αλεξάνδρεια στην Κωνσταντινούπολη.
Η Βασιλική ήταν το πρώτο κτίριο που έβλεπε όποιος ερχόταν από την Πάφο, πεζός ή με υποζύγια που μετέφεραν ελιές για την παραγωγή λαδιού. Αρχικά ο δρόμος είχε 2,20μ. πλάτος, αλλά μετά από σεισμό περιορίστηκε στα 1,80μ., προκειμένου να χτιστεί ισχυρό τοίχωμα αντιστήριξης των προκτισμάτων (τα προκτίσματα δεν έχουν ακόμη ανασκαφεί). Και πριν το σεισμό ο δρόμος μίκρυνε, λόγω δυο λιθόκτιστων «λεκανών», που κατασκευάστηκαν για τη συγκέντρωση των λυμάτων και την παροχέτευσή τους μέσα από κτιστό αγωγό σε βόθρο έξω από το ελαιοτριβείο.
Οπως ανακοίνωσε το ΥΠΠΟ, η έρευνα αυτή έγινε με αφορμή τις εργασίες συντήρησης του παλιού ναού του Αγίου Γεωργίου από το Τμήμα Αρχαιοτήτων Κύπρου. Ο ναός είναι μονόχωρος, κεραμοσκεπής και ήταν ο «πυρήνας» του προσκυνήματος. Το ανατολικό τμήμα του χρονολογείται στα μεσαιωνικά χρόνια, ενώ το δυτικό στα χρόνια της Τουρκοκρατίας (1570-1878). Νότια του ναού, σε απόσταση 6μ. αποκαλύφθηκε τμήμα μεγάλου δωματίου. Είναι άγνωστο ακόμη αν αυτό το δωμάτιο σχετιζόταν με το υπάρχον ναΐδριο, ή με αρχαιότερο ναό.
Η ελληνική αποστολή, εκτός της έρευνας στο δρόμο, κατέγραψε και αξιολόγησε τα μαρμάρινα αρχιτεκτονικά μέλη (βάσεις και τμήματα κορμού κιόνων και κιονόκρανα). Τα αρχιτεκτονικά μέλη προέρχονται από τα λατομεία μαρμάρου της Προκονήσου, στη Θάλασσα του Μαρμαρά. Η ελληνική αποστολή, μεταξύ άλλων εργασιών, συντήρησε και περιέφραξε όλους του αρχαίους τοίχους που αποκάλυψε.
Συγκεκριμένα στις 18/7 παρουσιάζεται ένας αντιπροσωπευτικός εκφραστής της τζαζ, ο Brad Mehldau. Μαζί του οι: Larry Grenadier (μπάσο) και Jorge Rossy (ντραμς). Στις 19/7 φιλοξενείται ο Chico Freeman με τους «Guataca». Εξι εξαίρετοι μουσικοί που αντιπροσωπεύουν ένα ευρύτατο φάσμα μουσικών προσανατολισμών από όλο τον κόσμο, πλαισιώνουν τον Chico Freeman, του οποίου η πολυδαίδαλη και γοητευτική περιπλάνηση στην παγκόσμια μουσική τού χάρισε τον τίτλο του... «Μίδα»! Το τριήμερο κλείνει στις 20/7 με τον πιανίστα - συνθέτη Βασίλη Τσαμπρόπουλο. Κεντρικό άξονα του ρεπερτορίου του αποτελούν έργα των: Μπετόβεν, Μότσαρτ, Σοπέν και Μπαχ και συνθέσεις της ρωσικής σχολής. Οι εκδηλώσεις του Ιουλίου θα κλείσουν (26/7) με την Κλ. Ντελμέρ, η οποία ταξιδεύει σε έργα των Χατζιδάκι, Σουγιούλ, Ματρεντέους, Γιαννίδη και της σύγχρονης μεσογειακής μουσικής.
Τον Αύγουστο θα φιλοξενηθούν συναυλίες των Λίλας Ντάουνς (2/8), Δήμητρας Γαλάνη (9/8), Γιάννη Κότσιρα (16/8). Ακολουθούν των: Μάλαμα Χατζή, Ζόραν Στέπικ, Ρωξάνης Κωνσταντινίδου (22/8), Ιωάννη Καραγιάννη (23/8). Θεοχάρη Φεσληκίδη (30/8), Ινκα Συμονίδου (5/9) και το «Ντούο Κάπρικορν» με τους Αμ. Κουντούρη, Α. Κάλκο (6/9). Τον Αύγουστο θα πραγματοποιηθούν εικαστικές εκθέσεις των: Γιώργου Βορρέ (1-10/8), Οπυς Ζούνη (15-24/8), Γιάννη Καψιδάκη (29/8 -14/9).
Πέντε κινηματογραφικές συμπαραγωγές μεταξύ χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης είναι τα πρώτα αποτελέσματα της συνεργασίας 11 χωρών στο πλαίσιο του δικτύου SEE CINEMA NETWORK. Πέντε κινηματογραφικά σχέδια συμπαραγωγής μεταξύ χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης ενισχύθηκαν με το ποσό των 15.000 ευρώ το καθένα για την ολοκλήρωση της προετοιμασίας τους. Οι πέντε ταινίες είναι οι εξής: «Going home» του Κωνσταντίνου Γιάνναρη (συμπαραγωγή Ελλάδας - Τουρκίας). «Α charleston for vendetta» του Ούρος Στογιάνοβιτς (συμπαραγωγή Σερβία-Μαυροβούνιο, Βουλγαρία, Σλοβενία, Γαλλία). «Beba» του Λούκας Νόλα (συνεργασία Κύπρος, ΠΓΔΜ). «L' amour et d' autres maladies» του Τουμπόρ Γκλουργκλού (συμπαραγωγή Ρουμανίας - Βουλγαρίας) και «Monkeys in winter» της Μιλένα Αντόνοβα (συνεργασία Βουλγαρίας, Τουρκίας, Γερμανίας).
Η επόμενη επιλογή ταινιών προς ενίσχυση θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της 8ης τακτικής γενικής συνέλευσης του SEE CINEMA NETWORK στη Θεσσαλονίκη, το Δεκέμβρη του 2003.
Εγκαινιάζεται στις 26/7 στο Δημοτικό Θέατρο Αργοστολίου «Ο Κέφαλος» έκθεση ζωγραφικής του Παναγή Γαβριελάτου. Τη βραδιά των εγκαινίων η ιστορικός τέχνης Δώρα Μαρκάτου θα αναφερθεί στη δημιουργία του ζωγράφου. Στις 3 Αυγούστου στο σπίτι του ζωγράφου στο Ρίφι Ληξουρίου θα εγκαινιαστεί ατομική έκθεση έργων του, η οποία θα διαρκέσει έως τις 31 Αυγούστου.
Στον εκθεσιακό χώρο του πολιτιστικού συλλόγου «Αναγέννηση» στην Ακράτα, εγκαινιάζεται στις 26 Ιουλίου έκθεση φωτογραφίας των: Ειρήνης Παπαγιαννοπούλου, Χρήστου Μπελτέ, Κωνσταντίνου Χατζηνικολάου και Βασίλη Νούλα.
Καλές ταινίες και αφιερώματα σε μεγάλους σκηνοθέτες θα φιλοξενήσουν το καλοκαίρι οι δύο θερινοί κινηματογράφοι του Δήμου Αθηναίων, «Στέλλα» και «Ορφέας». Λ.χ. την ερχόμενη βδομάδα στη «Στέλλα» θα προβληθούν τέσσερις σπουδαίες γιαπωνέζικες ταινίες. Τον Ιούλιο, μεταξύ άλλων θα προβληθούν ταινίες του Γκοντάρ, του Μπονουέλ, του Τριφό, του Φελίνι, τρία αριστουργήματα του Ντράγερ («Ο λόγος», «Γερτρούδη» και «Μέρες οργής») κ.ά.