ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 23 Ιούλη 2003
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΑΓΙΟ «ΣΑΜΙΝΑ»
Φτύνουν στον τάφο 80 νεκρών!

Από το «μαχαίρι στο κόκαλο», που διακήρυσσε τότε η κυβέρνηση, το ΑΣΝΑ κατέληξε σε πλήρη απαλλαγή του εφοπλιστικού κεφαλαίου

Αδικαίωτοι οι συγγενείς για τους νεκρούς τους...
Αδικαίωτοι οι συγγενείς για τους νεκρούς τους...
Η σαφής κατεύθυνση της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ να κουκουλωθεί πάση θυσία το πολύνεκρο έγκλημα που συνετέλεσε η εφοπλιστική ασυδοσία, όταν έστειλε στον πάτο της θάλασσας της Πάρου το σαπιοκάραβο «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» μαζί με 80 ανθρώπινες ζωές, αποτυπώνεται ανάγλυφα στο κατάπτυστο πόρισμα που εξέδωσε στις 17 Ιούλη το Α' Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων (ΑΣΝΑ), στον τρόπο που αυτό «μαγειρεύτηκε», αλλά και στον τρόπο που τελικά βγήκε στο φως της δημοσιότητας.

Ετσι, μετά τις βαρύγδουπες κυβερνητικές δηλώσεις τις μέρες του ναυαγίου ότι «το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο», χτες έγινε γνωστό ότι οι πραγματικοί υπεύθυνοι του ναυαγίου, οι εφοπλιστές, θα παραμείνουν στο απυρόβλητο.

Το ΑΣΝΑ εξέδωσε το πόρισμά του μετά από καθυστέρηση 3 ετών, την περασμένη Πέμπτη, χωρίς να υπάρξει σχετική ανακοίνωση από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ούτε από κάποιον άλλο αρμόδιο. Διοχετεύτηκε σε ορισμένες εφημερίδες με τη μορφή «πληροφοριών»! Μέχρι και προχτές αργά το βράδυ, υψηλόβαθμα στελέχη του ΥΕΝ, προφανώς εκτελώντας συγκεκριμένες εντολές για την απόκρυψη του πορίσματος μέχρι και την τελευταία στιγμή, ώστε αυτό να περάσει «στα ψιλά», δήλωναν ότι δε γνώριζαν την ύπαρξη πορίσματος!

Το περιεχόμενο του πορίσματος ξεπερνάει τα όρια της κοινής λογικής. Οι εγκάθετοι των εφοπλιστών και της κυβέρνησης στο Ανώτατο Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων αποφάνθηκαν ότι αποκλειστικός υπεύθυνος για το τραγικό ναυάγιο, που τη νύχτα της 26ης Σεπτέμβρη 2000, γέμισε τη θάλασσα με πτώματα είναι το πλήρωμά του! Δηλαδή, με εξαίρεση την πρόεδρο του ΑΣΝΑ Εφέτη Αλίκη Αντωνακούδη, η οποία μειοψήφησε, οι υπόλοιποι της σύνθεσης του Συμβουλίου και συγκεκριμένα ο Παντελής Τσούκας ανθυποπλοίαρχος του Πολεμικού Ναυτικού, ο Ιωάννης Μαρκιανός δικηγόρος, ο Βασίλης Λουκούσας αντιπλοίαρχος του Λιμενικού Σώματος, ο εισηγητής Ναπολέων Θεοδωρόπουλος ναυπηγός - μηχανολόγος, αλλά και ο πρώην πρόεδρος της Ενωσης Πλοιάρχων (ΠΕΠΕΝ) Γιώργος Βελισσαράτος, ελαφρά τη καρδία, «βγάζουν λάδι» την πλοιοκτήτρια εταιρία HFD (θυγατρική των Μινωικών Γραμμών) και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, δηλαδή την κυβέρνηση!

Οι παραπάνω έσπευσαν να βγάλουν τους πραγματικούς υπεύθυνους «αθώες περιστερές», αλλά και από τη δύσκολη θέση που τους έφερε στις 24 Μάη 2003 ο αντιεισαγγελέας Εφετών Δημήτρης Πατατούκας με την πρόταση που κατέθεσε στο Συμβούλιο Εφετών Αιγαίου, με την οποία χρεώνει πλοιοκτήτρια εταιρία και επιθεωρητές του ΥΕΝ με κατηγορίες σε βαθμό κακουργήματος. Είναι προφανές ότι το ΑΣΝΑ, εκτός των άλλων, έρχεται να δώσει «γραμμή» στο Συμβούλιο Εφετών, του οποίου το βούλευμα αναμένεται να έχει εκδοθεί μέχρι τις αρχές Αυγούστου!

Πρόκειται για ένα κείμενο 83 σελίδων στο οποίο αναφέρεται ότι το «ναυτικό δυστύχημα» οφείλεται: Σε «βαριά αμέλεια» του υποπλοιάρχου Αναστάσιου Ψυχογιού, επειδή δε διακυβέρνησε το πλοίο σύμφωνα με τα όσα ορίζει η νομοθεσία και οι κανόνες της Ναυτικής Τέχνης και δεν έδειξε την υπευθυνότητα που απαιτείται από τους αξιωματικούς. Σε «αμέλεια του πλοιάρχου» Βασιλείου Γιαννακή, επειδή δεν έλαβε έγκαιρα τα απαραίτητα μέτρα και «παρέλειψε να εξασφαλίσει πριν από το δυστύχημα τη διεξαγωγή ουσιαστικών και εποικοδομητικών γυμνασίων από το πλήρωμα που θα το καθιστούσε ικανό και εν πάση περιπτώσει ικανότερο να ανταποκριθεί σε συνθήκες που επέβαλαν την εγκατάλειψη του πλοίου». Σε «αμέλεια» ύπαρχου Γεωργίου Τριανταφύλλου, επειδή δεν «επιθεώρησε τις στεγανές θύρες» κατά τον απόπλου και δεν επιθεώρησε τα σωστικά και σε «αμέλεια» του Α' μηχανικού Γεράσιμου Σκιαδαρέση, επειδή δεν προέβη «στην απομόνωση του διαμερίσματος του κύριου μηχανοστασίου ούτε και ειδοποίησε αμέσως τη γέφυρα διακυβερνήσεων ως όφειλε»!

Μεθόδευσαν αποκλεισμό
του εκπροσώπου της ΠΕΜΕΝ

Ομως το σκάνδαλο γίνεται δισθεώρητο αν στα παραπάνω προστεθεί ότι το ΑΣΝΑ εξέδωσε το πόρισμά του, αφού πρώτα οι εγκάθετοι των εφοπλιστών και της κυβέρνησης στις καρέκλες του, φρόντισαν να αποκλείσουν με αυθαίρετο και παράνομο τρόπο τον εκπρόσωπο της ΠΕΜΕΝ που συμμετέχει με βάση τη νομοθεσία! Συγκεκριμένα ο Παναγιώτης Τσουτσούλης β' γραμματέας της ΠΕΜΕΝ έμαθε για τη Συνεδρίαση της 17ης Ιούλη, μερικές ώρες πριν την έναρξή της και ενώ βρισκόταν εκτός Αθηνών, παρά το γεγονός ότι ο κανονισμός και η νομοθεσία προβλέπουν ότι η ενημέρωση των μελών του ΑΣΝΑ πρέπει να γίνει τουλάχιστον 2 μέρες πριν την προγραμματισμένη συνεδρίαση.

Σε αυτό να προστεθεί ότι, μέχρι και την 17η Ιούλη το ΑΣΝΑ, με ευθύνη των εγκάθετων, δεν είχε καταφέρει να συνεδριάσει. Κωλυσιεργούσαν - γεγονός που το έχει καταγγείλει η ΠΕΜΕΝ - με αλλεπάλληλες και αδικαιολόγητες αναβολές. Ομως, ο «πόλεμος» σε βάρος της ΠΕΜΕΝ έχει αρχίσει από προηγούμενη συνεδρίαση του Συμβουλίου, στις 8 Μάη, οπότε και ο τότε εκπρόσωπος της Ενωσης Ιωάννης Βαρτζάκης είχε καταθέσει υπόμνημα στο ΑΣΝΑ που περιείχε εμπεριστατωμένα και καλά επεξεργασμένα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι το ναυάγιο αποτελεί καθαρό έγκλημα και υποδεικνύουν τους ενόχους. Η συνεδρίαση αναβλήθηκε επιτόπου και για πολλοστή φορά, ενώ σε βάρος του Ι. Βαρτζάκη ασκήθηκαν ασφυκτικές πιέσεις, απειλές και εκβιασμοί, ώστε να αποσύρει το υπόμνημα. Η Ενωση Μηχανικών απέναντι σε αυτό αντέδρασε άμεσα με υπομνήματα προς τον εισαγγελέα και τον Αρειο Πάγο.

Υπόμνημα - «φωτιά» με στοιχεία που καίνε τους πραγματικούς υπεύθυνους

Κατατέθηκε από την ΠΕΜΕΝ στο ΑΣΝΑ, τα εγκάθετα μέλη του οποίου το πέταξαν στο καλάθι των αχρήστων

Ολοι τους, εφοπλιστές και κυβέρνηση, γνώριζαν ότι αυτό το σαπάκι ταξίδευε μόνο για να ναυαγήσει!
Ολοι τους, εφοπλιστές και κυβέρνηση, γνώριζαν ότι αυτό το σαπάκι ταξίδευε μόνο για να ναυαγήσει!
Αποκαλυπτικά στοιχεία που καίνε το φονικό μέτωπο κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και εφοπλιστών, απαντούν στο αισχρό πόρισμα του ΑΣΝΑ και υποδεικνύουν τους πραγματικούς ενόχους, που «έριξαν» το «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» πάνω στις βραχονησίδες Πόρτες της Πάρου, τη νύχτα της 26ης Σεπτέμβρη 2000, φέρνει στο φως της δημοσιότητας η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού μέσω του «Ρ». Τα στοιχεία αυτά περιέχονται στο υπόμνημα που έχει καταθέσει η Ενωση Μηχανικών τόσο στο ΑΣΝΑ από τις 8 Μάη, όσο και στη Δικαιοσύνη, όμως όπως φάνηκε και από το πόρισμα του Ανακριτικού Συμβουλίου, επιχειρήθηκε να αποκρυφτούν. Μάλιστα, τη βαρύτητα των στοιχείων αυτών αποδεικνύει και το γεγονός ότι ο εκπρόσωπος της ΠΕΜΕΝ, όταν κατέθεσε το υπόμνημα στο Ανακριτικό Συμβούλιο άρχισε να δέχεται σωρεία απειλών και εκβιασμών από κυβερνητικούς και εφοπλιστικούς εγκάθετους, ακόμα και από τον ίδιο τον πρόεδρο του Συμβουλίου!

Το υπόμνημα υπογράφουν ο πρώην α' γραμματέας της ΠΕΜΕΝ Χ. Χαλτσοτάκης, τακτικό μέλος του ΑΣΝΑ και ο Ι. Βαρτζάκης αναπληρωματικό. Στο κείμενο αυτό, που είναι αποτέλεσμα εξονυχιστικής έρευνας από την πλευρά της ΠΕΜΕΝ, αποκαλύπτεται, μεταξύ άλλων, ότι:

- Η HFD αγόρασε το πλοίο από τον Κ. Αγαπητό «με εξαρμοσμένο το δεξιό ελικοφόρο σύστημα, το οποίο - όπως αναφέρεται - είχε αφαιρεθεί από άγνωστο λόγο τον Οκτώβρη του 1999»! Αυτό προκύπτει σύμφωνα με το κείμενο της Ενωσης, από την κατάθεση του αρχιμηχανικού της εταιρίας κ. Κοκκίνη: «Η εξάρμοση - είχε πει - της προπέλας είχε γίνει επί Αγαπητού, εγώ το βρήκα ταπωμένο», ομολογία που επιχειρήθηκε να μπει στο συρτάρι και ουδέποτε λήφθηκε υπόψη στα μέχρι σήμερα πορίσματα...

- «Κατά τον δεξαμενισμό - όπως αναφέρεται - του πλοίου έγινε εξάρμοση και του αριστερού ελικοφόρου συστήματος για επισκευή. Παρά το γεγονός ότι οι επισκευές αυτού του είδους απαιτούν επιθεώρηση και πιστοποίηση από τον επιβλέπονται Νηογνώμονα και τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ), οι υπεύθυνοι της πλοιοκτήτριας εταιρίας δε δήλωσαν ούτε την εξάρμοση, ούτε την επισκευή και για το βασικό αυτό γεγονός καμία αναφορά δε γίνεται στην Εισήγηση του σχετικού πορίσματος για το ναυάγιο»! Το γεγονός αυτό αποκτά ιδιαίτερη σπουδαιότητα, κατά την ΠΕΜΕΝ, αν προστεθεί ότι οι δύτες πραγματογνώμονες βρήκαν ότι από τη δεξιά έλικα είχε αποκολληθεί ένα φτερό. Για τους λόγους της αποκόλλησης, συνεχίζεται, τον πιθανό χρόνο που έγινε και «την πιθανότητα σχέσης ανάμεσα στην αποκόλληση και την πρόσκρουση του πλοίου στις βραχονησίδες» «δεν ασχολήθηκε κανείς»!

- Από τα στοιχεία της δικογραφίας και άλλα έντυπα του πλοίου «προκύπτουν εργασίες εκτεταμένων επεμβάσεων στα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα του πλοίου που έγιναν από συνεργείο χωρίς όμως να υπάρχουν τα αντίστοιχα δελτία παράδοσής τους σε καλή κατάσταση και λειτουργία για το σύνολο του έργου». Γεγονός που αποδεικνύει την έλλειψη πλήρους ελέγχου των πάσης φύσεως εργασιών που έγιναν στο πλοίο και αφορούσαν την αξιοπλοΐα του.

Οσο για σωστικά μέσα που είναι πλέον κοινώς αποδεχτό ότι ήταν παντελώς ακατάλληλα, στο υπόμνημα ξεκαθαρίζεται ότι «σε καμία περίπτωση δεν ευθύνονται ο πλοίαρχος ή το πλήρωμα για τυχόν παραλείψεις» και αποδίδονται οι ευθύνες τόσο στην εταιρία που τα διατήρησε στο πλοίο, όσο και σε αυτούς, ΚΕΕΠ και Ελληνικό Νηογνώμονα, που υποτίθεται ότι τα έλεγχαν σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Για τις υδατοστεγείς πόρτες που τόση κουβέντα έχει γίνει αποκαλύπτεται: «Αίσθηση προκαλεί η κατάθεση του πλοιάρχου, η οποία εν μέρει επιβεβαιώνεται και από την κατάθεση του Δόκιμου πλοιάρχου Πατήλα, ότι αμέσως μετά την πρόσκρουση και αφού μπήκε ο πλοίαρχος στη γέφυρα κατευθύνθηκε στους πίνακες των καιροστεγών και υδατοστεγών θυρών και ενώ ο πίνακας των καιροστεγών θυρών είχε ένδειξη, ο πίνακας των υδατοστεγών θυρών δεν είχε ρεύμα. Να σημειωθεί ότι την ώρα εκείνη λειτουργούσαν ακόμα οι κύριες μηχανές του πλοίου. Επομένως, ο συγκεκριμένος πίνακας δεν πρέπει να τροφοδοτούνταν με ρεύμα ακόμα και όταν οι κύριες ηλεκτρογεννήτριες του πλοίου ήταν σε λειτουργία»!

Απελευθερώνουν την εφοπλιστική ασυδοσία

Ανακοίνωση των ΠΕΜΕΝ-«ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» με αφορμή το πόρισμα του ΑΣΝΑ

«Προσβολή στη μνήμη των 80 νεκρών στο ναυάγιο-έγκλημα του επιβατηγού-οχηματαγωγού "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ" και πρόκληση στις οικογένειες των θυμάτων, στους ναυτεργάτες και στον ελληνικό λαό» χαρακτηρίζουν η ΠΕΜΕΝ και ο «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», με κοινό δελτίο Τύπου, το πόρισμα που εξέδωσε το Ανακριτικό Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων (ΑΣΝΑ). Πόρισμα που, σύμφωνα με τα ναυτεργατικά σωματεία, εκτός των άλλων, δείχνει και την αισχρή δημαγωγία της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και προσωπικά του πρωθυπουργού, Κ. Σημίτη, όταν την επομένη του ναυαγίου «βροντοφώναζε» ότι «το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο» και ότι «οι ευθύνες θα αποδοθούν όσο ψηλά και αν βρίσκονται».

Τα δύο σωματεία αφού καταγγέλλουν το γεγονός ότι «μεθόδευσαν με παράνομο τρόπο τον αποκλεισμό του "ενοχλητικού" εκπροσώπου της ΠΕΜΕΝ», επισημαίνουν ότι οι εγκάθετοι της κυβέρνησης καταλογίζουν ευθύνες στο πλήρωμα «για θέματα όπως η απαράδεκτη κατάσταση των σωστικών μέσων του πλοίου και όχι στις αρμόδιες υπηρεσίες που τα ενέκριναν λίγες μέρες πριν. Για την επικίνδυνη κατάσταση του πλοίου και όχι στον "Ελληνικό Νηογνώμονα ΑΕ" και στον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων του ΥΕΝ, που είχαν την ευθύνη του ελέγχου». «Κλείνουν τα μάτια στις εγκληματικές ευθύνες της πλοιοκτήτριας εταιρίας HFD, των υπηρεσιών του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και της κυβέρνησης που επέτρεψαν να πραγματοποιεί δρομολόγια το σαπιοκάραβο "ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ", αλλά και τα δεκάδες σαπιοκάραβα που συνεχίζουν να πραγματοποιούν δρομολόγια θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή χιλιάδων επιβατών και των ναυτεργατών».

Τονίζουν ότι το πόρισμα του Συμβουλίου ήρθε να επιβεβαιώσει τις καταγγελίες των δύο σωματείων για τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης ώστε να απαλλάξει την πολιτική της και την πλοιοκτήτρια εταιρία που είναι πραγματικοί ένοχοι, και αναφέρουν: «Η κυβέρνηση φροντίζει όχι μόνο να μη φτάσει το "μαχαίρι στο κόκαλο", να μην καταλογιστούν ευθύνες εκεί που πραγματικά υπάρχουν, αλλά, με την πολιτική της και το νόμο που ψήφισε με τη στήριξη της ΝΔ και βοηθούμενη από τον ΣΥΝ, για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, εφαρμόζοντας τον διαλυτικό κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, να απελευθερώσει την εφοπλιστική ασυδοσία και τους τεράστιους κινδύνους που αυτή προκαλεί για την ανθρώπινη ζωή στη θάλασσα». Τα δύο σωματεία ξεκαθαρίζουν ότι η μόνη διέξοδος είναι η οργανωμένη-συντονισμένη πάλη για την ανατροπή αυτής της πολιτικής και των φορέων της, για τη δημιουργία Δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Τη Δευτέρα η εκδήλωση για την Σωτηρία

Μπροστά από την πύλη του κάτεργου της ΕΤΜΑ (Αγ. Αννης και Ιερά Οδός), εκεί που πριν από 23 χρόνια η εργοδοσία δολοφόνησε την Σωτηρία Βασιλακοπούλου, θα συναντηθούν τη Δευτέρα 28 του Ιούλη στις 7.30 το απόγευμα, για μια ακόμη φορά, εργαζόμενοι, φοιτητές και νεολαίοι.

«Τιμούμε την Σωτηρία Βασιλακοπούλου, συνεχίζουμε στα βήματά της», αναφέρουν στη σχετική κοινή ανακοίνωση-κάλεσμα, που υπογράφουν η Ομοσπονδία Κλωστοϋφαντουργίας-Ιματισμού-Δέρματος Ελλάδας, το κλαδικό Συνδικάτο της Αθήνας και ο Σύλλογος Φοιτητών Παντείου, οι οποίοι διοργανώνουν την εκδήλωση.

Γιατί όπως και πριν 23 χρόνια έτσι και σήμερα συνεχίζεται και μάλιστα ακόμα πιο οξυμένα η επίθεση της κυβέρνησης και του μεγάλου κεφαλαίου ενάντια στα δικαιώματα και στις κατακτήσεις των εργαζομένων και της νεολαίας. Από την άλλη, όμως, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση: 23 χρόνια στα βήματα της ταξικής ανειρήνευτης πάλης, ενάντια στις αντιλαϊκές αντεργατικές πολιτικές κεφαλαίου-ΕΕ-κυβέρνησης. Ενάντια στην επιθετικότητα των πολιτικών που επιδιώκουν την αφαίρεση κατακτήσεων στο Ασφαλιστικό, στις εργασιακές σχέσεις, στην Υγεία, στην Παιδεία, στα δημοκρατικά δικαιώματα. Ενάντια στα σχέδια του ιμπεριαλισμού και στους πολέμους.

Αυτή την υπόσχεση αγώνα θα δώσουν τη Δευτέρα στην εκδήλωση, τιμώντας τη μνήμη της Σωτηρίας Βασιλακοπούλου. Αυτόν τον αγώνα έδινε και η ίδια ως φοιτήτρια της Παντείου και μέλος της ΚΝΕ πριν 23 χρόνια, στις 28 του Ιούλη του 1980, έξω από την πύλη της ΕΤΜΑ, όταν τη δολοφόνησαν οι χαφιέδες της εργοδοσίας την ώρα που μοίραζε προκηρύξεις στους εργάτες.

«Μονόδρομος για μας η δημιουργία ενός λαϊκού μετώπου πάλης, που θα συντονίζει την πάλη, θα έρχεται σε ρήξη μέχρι να ανατρέψει αυτές τις πολιτικές. Γιατί η εργατική τάξη παλεύει για κοινωνία χωρίς φτώχεια, ανεργία, καταπίεση, πολέμους, ευρωστρατό, "τρομονόμους", που ο παραγόμενος πλούτος θα ανήκει σε μας που τον παράγουμε», τονίζει καταλήγοντας η ανακοίνωση-κάλεσμα.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΣΟ
Θα θυμόμαστε την πολύχρονη δράση του Debkumar Ganguli

Τα βαθιά συλλυπητήρια στην εργατική τάξη της Ινδίας και στην οικογένεια του Ινδού συνδικαλιστή αγωνιστή Debkumar Ganguli (αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας της ΠΣΟ) που πέθανε στις 19 Ιούλη σε νοσοκομείο της Καλκούτας, ύστερα από παρατεταμένη ασθένεια, εκφράζει με ανακοίνωσή το Ευρωπαϊκό Περιφερειακό Γραφείο της Παγκόσμιας Συνδικαλιστικής Ομοσπονδίας.

Ο Debkumar Ganguli, όπως σημειώνει το Γραφείο της ΠΣΟ, εργάτης στο λιμάνι της Καλκούτας, αφιέρωσε τη ζωή του στο συνδικαλιστικό κίνημα των λιμενεργατών και την περίοδο 1969 - 1984 ήταν ο επικεφαλής των Συνδικάτων των εργαζομένων στα λιμάνια και στην αλιεία της Ινδίας. Ηταν μέχρι το θάνατό του, επικεφαλής του Περιφερειακού Γραφείου της ΠΣΟ Ασίας - Ειρηνικού.

Η πολύχρονη δράση του, καταλήγει, η συνέπεια και η αγωνιστικότητά του, το ταξικό του κριτήριο και η αταλάντευτη στάση στην αναγκαιότητα να συνεχίζει και να δυναμώνει η ΠΣΟ την παρουσία και τη δράση της, τον ανέδειξαν σε μια ξεχωριστή φυσιογνωμία του παγκόσμιου συνδικαλιστικού κινήματος. Η απώλειά του είναι μεγάλη. Το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα της Ευρώπης θα θυμάται τη δράση του.

Συζήτηση για το εργατικό κίνημα

Η Τοπική Γραμματεία Εύβοιας του ΠΑΜΕ διοργανώνει την Παρασκευή 25 Ιούλη και ώρα 9 μ.μ., συγκέντρωση στην πλατεία Καθενών του Δήμου Διρφύων. Για τις εξελίξεις και την πάλη του εργατικού ταξικού συνδικαλιστικού κινήματος, θα μιλήσει ο Βαγγέλης Μαγκόπουλος, μέλος της Γραμματείας και της διοίκησης του Εργατικού Κέντρου Εύβοιας.

Πρόκληση το πόρισμα για το «Σαμίνα»

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ

Πρόκληση προς το λαό και ειδικά προς τις οικογένειες των 80 θυμάτων του «ΣΑΜΙΝΑ» αποτελεί το πόρισμα του Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων (ΑΣΝΑ).

Το ΚΚΕ καταγγέλλει τη μεθόδευση, γιατί με το πόρισμα απαλλάσσονται κάθε ευθύνης η πλοιοκτήτρια εταιρία, ο Ελληνικός Νηογνώμονας ΑΕ και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ενώ όλες οι ευθύνες για το έγκλημα καταλογίζονται σε 4 μέλη του πληρώματος του επιβατηγού «ΣΑΜΙΝΑ»!

Επιβεβαιώνεται και πάλι ότι ο λαός έχει απέναντι μια κυβέρνηση της πλουτοκρατίας. Η προεκλογική δημαγωγία της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ αποκαλύπτεται. Το ενδιαφέρον της εστιάζεται στα κέρδη του κεφαλαίου. Τα υπηρετεί διά πυρός και σιδήρου. Αυτό υπηρετεί και με την ψήφιση του νόμου 2932/01 για την απελευθέρωση των Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Απελευθέρωση που η κυβέρνηση ψήφισε, βοηθούμενη από τη ΝΔ και από τον ΣΥ, που συμφώνησαν με τον κανονισμό 3577/92 της ΕΕ.

Μετά από αυτό επιβεβαιώνεται η αναγκαιότητα της πρότασης του ΚΚΕ για δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.

Πρέπει ο λαός να τους πληρώσει με το ανάλογο νόμισμα, και με την ψήφο του. Τόσο την κυβέρνηση, όσο και κάθε κόμμα που παίρνει το μέρος των εφοπλιστών και όχι των θυμάτων. Η προστασία της ζωής των εργαζομένων συνδέεται με την πάλη κατά της αντιλαϊκής πολιτικής συνολικά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ