Δρυός πεσούσης... ώσπου να πάρουν τα όνειρα εκδίκηση.
Πάρτε, για παράδειγμα, τα κονδύλια για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, ιδίως όσον αφορά κάτι επιμέρους διαγωνισμούς. Ξεκινούν με έναν συγκεκριμένο αριθμό χρημάτων και ...ως διά μαγείας στο έργο πάνε μόλις τα μισά. Εκπληκτικό κόλπο!
΄Η το άλλο, με το ωράριο των καταστημάτων και κατ' επέκταση των εμποροϋπαλλήλων. Ενώ ένας υπάλληλος προβλέπεται για παράδειγμα να δουλεύει 8 ώρες, με το μαγικό ραβδί της Γιάννας (και τις νομοθετικές ρυθμίσεις που συζητά με τον Ρέππα) το ωράριο μπορεί να γίνει ...12 ώρες.
Οσο για τις προμήθειες και τα κέρδη των πολυεθνικών που εμπλέκονται στη διοργάνωση, εκεί η «μαγεία» φθάνει στο απόγειό της. Γιατί πώς αλλιώς κάτι μπορεί να πολλαπλασιάζεται με τέτοιους ρυθμούς;
Βεβαίως, το μέγα κόλπο της υπόθεσης - κι εδώ οι «ταχυδακτυλουργοί» θα τα δώσουν όλα - είναι οι ημέρες που θα διεξάγονται οι Αγώνες. Είναι εύκολο, νομίζετε, να «εξαφανίσουν» 5 εκατομμύρια Αθηναίους; Γιατί αυτό ακριβώς θέλουν να κάνουν. Για λόγους ασφάλειας, φυσικά.
ΔΕ ΛΕΜΕ καλώς ο εντυπωσιασμός, αλλά και λίγη ...ουσία δε βλάπτει. Για το σεισμό της Λευκάδας μιλάμε και για την πλήρη απουσία οποιασδήποτε αναφοράς στο θέμα των υποδομών από την πλευρά της κυβέρνησης.
Ακούμε διάφορες υποσχέσεις περί δανείων και εκτάκτων επιδομάτων (αν και όλοι γνωρίζουμε τη διαφορά μεταξύ ...υπόσχεσης και εφαρμογής), όμως κουβέντα για τους δρόμους και το νοσοκομείο του νησιού.
Αραγε, μετά το σεισμό οι αρμόδιοι δε διαπίστωσαν ότι υπάρχουν πράγματα που πρέπει άμεσα να βελτιωθούν και να εκπονηθούν συγκεκριμένα προγράμματα γι' αυτό; Κι αν όχι, τι άλλο πρέπει να γίνει για να το ...διαπιστώσουν;
Χιλιάδες Παλαιστίνιοι κρατούμενοι παραμένουν εντός των ισραηλινών φυλακών, πολλοί από αυτούς χωρίς καν να τους έχει απαγγελθεί κάποια συγκεκριμένη κατηγορία. Μερικά εκατομμύρια Παλαιστίνιοι φυτοζωούν στις πόλεις - φυλακές τους τα τελευταία δυόμισι χρόνια, υπό τη σκιά των ισραηλινών μαχητικών και τεθωρακισμένων που σκίζουν τον ουρανό, ισοπεδώνουν τα σπίτια τους, καταστρέφουν τις καλλιέργειές τους, χαράσσουν τους δρόμους τους, ξηλώνουν τις υποδομές τους. Μέσα σε λίγους μόνο μήνες μετά την έναρξη της Ιντιφάντα, όπως έχει επανειλημμένως καταγγείλει ο ΟΗΕ, η επιβίωση της συντριπτικής πλειοψηφίας του παλαιστινιακού λαού άρχισε να εξαρτάται από τη διεθνή βοήθεια καθώς δεν υπήρχαν πλέον δουλιές, δεδομένης της απαγόρευσης κάθε μετακίνησης ανθρώπων και εμπορευμάτων.
Υπό αυτές τις συνθήκες, που φυσικά συνεχίζουν να επικρατούν μέχρι σήμερα, γίνεται προσπάθεια εφαρμογής του «οδικού χάρτη». Υπό αυτές τις συνθήκες, καλείται η παλαιστινιακή πλευρά να κάνει όλες τις αναγκαίες υποχωρήσεις προκειμένου να πειστεί η ισραηλινή ηγεσία ότι «θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να κάνει, επίσης, ορισμένα βήματα». Υπό αυτές τις συνθήκες, η ισραηλινή ηγεσία, για άλλη μια φορά, παίζει με τις διατυπώσεις, κάνει λογοπαίγνια, κρύβεται πίσω από τις έννοιες, αρνούμενη, ουσιαστικά, να προβεί σε οποιαδήποτε πραγματική υποχώρηση. Αλλωστε, ενδεικτική είναι και η εμπλοκή που προκάλεσε την προσωρινή αναβολή της ισραηλινής στρατιωτικής αποχώρησης από δύο πόλεις της Δ. Οχθης. Το Ισραήλ αρνούνταν να άρει τα οδοφράγματα πέριξ των πόλεων από όπου «θα αποχωρούσε». Για ποια αποχώρηση μιλάμε τότε και για ποιoν «οδικό χάρτη»; Ισως, ποτέ άλλοτε, οι λέξεις να μην είχαν τόσο κακοποιηθεί και χρησιμοποιηθεί ως εργαλεία μαζικής εθελοτυφλίας και προπαγάνδας...
Ισπανοί εργάτες στα διυλιστήρια της εταιρίας «Repsol-YPF» στο Πουερτολάνο, 150 χιλιόμετρα νότια της Μαδρίτης, ξεκίνησαν τη Δευτέρα απεργία σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το θάνατο 6 και το σοβαρό τραυματισμό 4 συναδέλφων τους από έκρηξη την προηγούμενη βδομάδα.
Οι περίπου 1.000 εργάτες που συμμετέχουν στην απεργία δουλεύουν για περίπου 60 μικρότερες εταιρίες οι οποίες έχουν συμβόλαια με τον ενεργειακό γίγαντα «Repsol». Οι εργάτες καταγγέλλουν ότι οι εργοδότες ποτέ δε δίνουν πολλή σημασία στην ασφάλειά τους και προσθέτουν ότι τα μέτρα ασφάλειας για τους εργάτες των μικρότερων εταιριών είναι πολύ χειρότερα από αυτά για τους εργαζόμενους της «Repsol».
Η εταιρία από τη μεριά της υποτίθεται ότι συμμετέχει στην έρευνα για τα αίτια της τραγωδίας αλλά δεν έκανε κανένα σχόλιο για την απεργία - θρήνο. Ενώ ο σύνδεσμος βιομηχάνων CEOE σε ανακοίνωσή του υπογράμμισε ότι η «Repsol» «εφαρμόζει πάντα τις απαιτούμενες προδιαγραφές»...