ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Αυγούστου 2003
Σελ. /24
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Συνεχίζουν τα παζάρια με τους Γερμανούς

Οι εκλεκτοί της κυβέρνησης αξιοποιούν την πολιτική ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας και κλιμακώνουν τους εκβιασμούς τους

Σε ανοιχτό παζάρι με τους Γερμανούς ιδιοκτήτες των ναυπηγείων Σκαραμαγκά προχωρά τώρα η κυβέρνηση, αφού οι εκλεκτοί της, στους οποίους παρέδωσε πριν από δύο χρόνια το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας, κλιμακώνουν τους εκβιασμούς τους γύρω από την παράδοση των βαγονιών του ΟΣΕ.

Οι εκπρόσωποι της HDW-F, επιχειρώντας να μην πληρώσουν τις ποινικές ρήτρες που οφείλουν και ενδεχόμενα να εξασφαλίσουν πανωπροίκια, λειτουργούν σαν «κράτος εν κράτει». Αξιοποιούν πλήρως την πολιτική ξεπουλήματος της κυβέρνησης Σημίτη που τους εκχώρησε, έναντι 2 δισεκατομμυρίων δραχμών, τα ναυπηγεία μαζί με εξασφαλισμένες παραγγελίες 1,5 τρισεκατομμυρίου (!!!) και επικαλούμενοι διάφορα προβλήματα αρνούνται να εκτελέσουν κανονικά τις παραγγελίες βαγονιών του ΟΣΕ.

Το θέμα των βαγονιών του ΟΣΕ απασχόλησε χτεσινή υπουργική σύσκεψη υπό τον υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκη. Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Ανάπτυξης Α.Τσοχατζόπουλος (εποπτεύων των ναυπηγείων) ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών ο Χρ. Βερελής (εποπτεύων του ΟΣΕ), και ο πρόεδρος του ΟΣΕ. Οπως είπε αμέσως μετά ο υπουργός Ανάπτυξης, η ομήγυρη ενημερώθηκε για «την εξέλιξη που είχαν οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των κοινοπρακτουσών εταιριών με σκοπό να παραδώσουν τους απαραίτητους συρμούς και βαγόνια στον ΟΣΕ». Οπως διευκρινίστηκε «κοινοπρακτούσες εταιρίες» είναι οι εταιρίες που από κοινού με τα ναυπηγεία έχουν υπογράψει τις παραγγελίες του ΟΣΕ.

Από τα λεγόμενα του υπουργού Ανάπτυξης δεν έγινε κατορθωτό να φωτιστεί πλήρως η εικόνα που υπάρχει, αφού, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το μόνο για το οποίο δεν ενδιαφέρεται ο Α.Τσοχατζόπουλος είναι να ενημερώσει δημόσια για τα παζάρια που γίνονται με την HDW-F. Πάντως, υποστήριξε ότι «φαίνεται πως στα περισσότερα εκκρεμή, ανοιχτά θέματα, σχετικά με τις υπογραφείσες συμβάσεις, έχει εξευρεθεί συμβιβαστική λύση», για να συμπληρώσει ότι «υπάρχουν όμως και δύο, τρία θέματα ακόμη, τα οποία θα αποτελέσουν αντικείμενο συζητήσεων τις επόμενες δυο - τρεις μέρες, ώστε να μπορέσουν και αυτά να βρουν την τελική τους ρύθμιση και να ξεκαθαριστεί πλήρως και ο χρόνος παράδοσης, αλλά και ο αριθμός των συγκεκριμένων βαγονιών, οχημάτων, συρμών ηλεκτρικών ή μη, που πρέπει να παραδοθούν, βάσει των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί». Κατά τ' άλλα, αρνήθηκε να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις για το περιεχόμενο των συμβιβαστικών λύσεων, για την τήρηση ή την παράταση των χρονοδιαγραμμάτων κλπ. Εντύπωση, πάντως, προκάλεσε το γεγονός ότι ο Α.Τσοχατζόπουλος υιοθετεί, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, τις αξιώσεις της HDW-F που μεθοδεύει να παραδώσει βαγόνια από υπεργολαβίες που θα δώσει σε άλλες, τρίτες, εταιρίες, αφού ούτε λίγο ούτε πολύ ανέφερε ότι «οι εταιρίες έχουν τη δυνατότητα αυτό το υλικό, στο βαθμό που έχουν οποιοδήποτε πρόβλημα καθυστέρησης, να είναι υπο-υλικό, το οποίο έχουν παράξει και έχει γίνει για άλλη εργολαβία και βρίσκεται σε άλλη δραστηριότητα, ώστε να το διαθέσουν στην προκειμένη περίπτωση για ένα χρονικό διάστημα»...

Το θέμα των παραδόσεων των βαγονιών έχει αποτελέσει αντικείμενο τριβής ανάμεσα στον ΟΣΕ και τις εταιρίες που έχουν αναλάβει την κατασκευή τους, μεταξύ των οποίων και η HDW-F τουλάχιστον από τον περασμένο χρόνο. Οπως προκύπτει από ανακοίνωση της διοίκησης της Πανελλήνιας Ενωσης Σιδηροδρομικών, από τον προηγούμενο Δεκέμβρη υπογράφηκαν τρεις τουλάχιστον «συμπληρωματικές συμβάσεις», όπου προσδιορίζονταν, υποτίθεται με ακρίβεια, ότι η HDW-F έχει συμφωνήσει «την πληρωμή των βεβαιωμένων ποινικών ρητρών, την παροχή υποκατάστατου ισοδύναμου τροχαίου υλικού και τη διατήρηση του αρχικού συμβατικού τιμήματος χωρίς αναπροσαρμογή». Φαίνεται πως τώρα, για λόγους που εξυπηρετούν τα συμφέροντα της γερμανικής πολυεθνικής, οι εκπρόσωποι της HDW-F, ενδεχόμενα και άλλες εταιρίες που μετέχουν στις κοινοπραξίες, όχι μόνο δεν παραδίνουν έγκαιρα τις παραγγελίες, αλλά αρνούνται να πληρώσουν τις σχετικές ποινικές ρήτρες.


ΚΚΕ
«Παιχνίδια» στην πλάτη των εργαζομένων

Ανακοίνωση της ΚΟΒ Ναυπηγείων Σκαραμαγκά του Κόμματος

Παρέμβαση στα ύποπτα παιχνίδια κυβέρνησης - «HDW-F» έκανε με χτεσινή της ανακοίνωση η ΚΟΒ Ναυπηγείων Σκαραμαγκά του ΚΚΕ, καταγράφοντας τη θέση των κομμουνιστών όχι μόνο για το θέμα με τα βαγόνια του ΟΣΕ που προέκυψε τις τελευταίες μέρες, αλλά γενικότερα για την παραπέρα πορεία του Ναυπηγείου και τη δουλιά των εργαζομένων σ' αυτό. Στην ανακοίνωση σημειώνεται:

«Τα "παιχνίδια" σε βάρος των εργαζομένων και του Ναυπηγείου συνεχίζονται. Ενάμιση χρόνο μετά την παράδοση του Ναυπηγείου στη HDW-F, τους "σωτήρες" του ναυπηγείου, τον "κολοσσό" της Ναυπηγικής Βιομηχανίας, όπως την παρουσίαζαν οι πράσινοι - γαλάζιοι εραστές της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, προέκυψε, λένε, πρόβλημα με χρέη στο βιομηχανικό κομμάτι του Ναυπηγείου που παράγει τρένα!

Οι καθυστερήσεις στην παράδοση των τρένων από το Ναυπηγείο και οι προβλεπόμενες ρήτρες ήταν γνωστές και συζητήθηκαν στη διαπραγμάτευση για την παράδοση του Ναυπηγείου στη γερμανική πολυεθνική.

Τι σχεδιάζουν τώρα κυβέρνηση - ΟΣΕ - «HDW»;

Μήπως να ικανοποιήσουν τους Γερμανούς που από την αρχή δε θέλανε τα τρένα σαν δραστηριότητα του Ναυπηγείου; 'Η μήπως διεκδικούν πανωπροίκι;

Στο συγκεκριμένο τμήμα, όπως εξάλλου σε όλο το Ναυπηγείο, οι εργαζόμενοι εργάζονται σε μεσαιωνικές και άθλιες συνθήκες εργασίας, με εξευτελιστικά μεροκάματα, με αφόρητη εντατικοποίηση, με ισοπεδωμένες εργασιακές σχέσεις, η μεγάλη πλειοψηφία τους είναι έκτακτοι - ενοικιαζόμενοι.

Σε αυτές τις συνθήκες υλοποίησαν μεγάλα προγράμματα - παραγγελίες μέχρι σήμερα. Η καθυστέρηση στις προγραμματικές συμφωνίες που αφορούν τον ΟΣΕ είναι αντανάκλαση της χρεοκοπημένης πολιτικής της κυβέρνησης και έχει εξ ολοκλήρου την ευθύνη.

Από το 1985 που ο Νιάρχος εγκατέλειψε το Ναυπηγείο και τους 5.500 εργαζόμενους, ένα διαρκές έγκλημα συνεχίζεται σε βάρος των εργαζομένων και του ελληνικού λαού που κάθε φορά πληρώνει τα σπασμένα αυτής της πολιτικής. Η συμφωνία εξαγοράς και το πέρασμα στην κρατική ΕΤΒΑ από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν είδε ποτέ το φως της δημοσιότητας! Ο ελληνικός λαός πλήρωσε τότε 130 εκατομμύρια δολάρια στον Νιάρχο!

Μέχρι το 1995 έγιναν απανωτές προσπάθειες να ιδιωτικοποιηθούν από το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ. Δεν καρποφόρησαν, το πλιάτσικο όμως γινόταν και τα χρέη έφτασαν κοντά στα 100 δισ. δραχμές που πάλι ο ελληνικός λαός τα πλήρωσε.

Ακολούθησε η απάτη του "49/51" από το ΠΑΣΟΚ με το γνωστό θνησιγενές σχήμα, έβαλαν τους εργάτες να πληρώνουν, τους έκαναν "μετόχους", τους εξαπάτησαν, για να έχουν μεροκάματα, να μη διεκδικούν, χειροκροτούμενοι από ΝΔ, ΣΥΝ και μόνιμους διεκπεραιωτές της πολιτικής τους την πλειοψηφία του σωματείου, της Τρίαινας (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ).

Ετσι φτάσαμε στην παράδοση του Ναυπηγείου στους Γερμανούς με 1,5 τρισ. δραχμές προίκα κρατικών παραγγελιών, εξασφαλισμένη δουλιά για 20 χρόνια όπως οι ίδιοι καυχιόταν!! Με μόνο 1.400 εργαζόμενους. Ακόμα και οι αποζημιώσεις των εργαζομένων, αν απολύονταν από τους Γερμανούς, εξασφαλίστηκαν σε ειδικό λογαριασμό από την κυβέρνηση μην τυχόν επιβαρυνθούν οι ιδιώτες!! Οι οποίοι απόκτησαν το μεγαλύτερο Ναυπηγείο με το εξευτελιστικό ποσό των 2 δισ. δρχ. περίπου.

Το ΚΚΕ και οι δυνάμεις του στο χώρο αντιπάλεψαν αυτές τις πολιτικές, αποκάλυψαν αυτά τα σχέδια σε κάθε τους φάση. Μέσα από την "Εργοστασιακή Επιτροπή", την ταξική αγωνιστική παράταξη, έδωσαν μάχη όταν οι άλλες πολιτικές δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του ΣΥΝ μαζί με τους υποταχτικούς τους στην "Τρίαινα" στήριζαν και ίδρωναν για να περάσουν αυτές οι επιλογές, αυτή η πολιτική.

Η πολιτική του κεφαλαίου και της ΕΕ που με συνέπεια υλοποιεί η κυβέρνηση για τη Ναυπηγική Βιομηχανία είναι ξεκάθαρη: συρρίκνωση - ιδιωτικοποίηση - ξεκλήρισμα, αφαίρεση δικαιωμάτων για τους εργαζόμενους, μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης.

Αυτά υλοποιούν αυτές οι δυνάμεις, αυτά στηρίζουν η ΠΑΣΚΕ και η ΔΑΚΕ στο χώρο του Ναυπηγείου και τα αποτελέσματα τα ζούμε όλοι μας.

Η συνέχιση αυτών των πολιτικών θα οδηγήσουν τους εργαζόμενους σε μεγαλύτερη χειροτέρευση της θέσης τους.

Η εναλλακτική λύση βρίσκεται στην πρόταση του ΚΚΕ για την οικοδόμηση του Αντιιμπεριαλιστικού Αντιμονοπωλιακού Δημοκρατικού Μετώπου πάλης των κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων που θα έχει στόχο να ματαιώνει τα αντιλαϊκά σχέδια. Να αποσπά επιμέρους νίκες και κυρίως να φτάνει στο ποθητό αποτέλεσμα, να ανατρέψει τη σημερινή κατάσταση που θα γίνετε όλο και πιο χειρότερη και καταπιεστική.

Να δημιουργήσουμε όλοι μαζί τις κοινωνικές και πολιτικές προϋποθέσεις νίκης στο επίπεδο εξουσίας. Αυτοί που ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχει άλλη λύση, ότι δεν υπάρχει άλλος δρόμος, ένα στόχο έχουν: να χρησιμοποιήσουν την ανοχή και το φόβο των λαών για να ενισχύσουν και να διαιωνίσουν την πολιτική που γεννά από τη μια μεριά τον πλούτο και από την άλλη τη φτώχεια.

Η θέση του ΚΚΕ για τη Ναυπηγική Βιομηχανία, για το Δημόσιο Ενιαίο Φορέα μέσα στα πλαίσια μιας φιλολαϊκής φιλεργατικής πολιτικής για να αποτελέσει το Ναυπηγείο λαϊκή περιουσία, είναι σήμερα αναγκαία και επιβεβλημένη για το συμφέρον των εργαζομένων.

Γι' αυτό τώρα χρειάζεται να εγκαταλείψουν οι εργαζόμενοι τα κόμματα της πλουτοκρατίας ΠΑΣΟΚ, ΝΔ που υλοποιούν αυτές τις πολιτικές. Η υπεράσπιση των συμφερόντων τους περνάει μέσα από την ενίσχυση του ΚΚΕ.

Ο δρόμος είναι μακρύς και δύσκολος. Με μέτωπο λαϊκό, με ισχυρό ΚΚΕ ανοίγουμε δρόμο στο αύριο».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ