ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 30 Αυγούστου 2003
Σελ. /32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ
Εκτινάχτηκε το έλλειμμα στα 7,2 δισ. ευρώ

Τα στοιχεία εκτέλεσης στο εφτάμηνο

Στα 7,25 δισ. ευρώ εκτινάχτηκε το έλλειμμα του Κρατικού Προϋπολογισμού του 2003 το επτάμηνο Γενάρης - Ιούλης. Την αντίστοιχη περίοδο του 2002, το αντίστοιχο έλλειμμα ήταν 3,95 δισ. ευρώ, γεγονός που σήμαινε ότι το τρέχον επτάμηνο σημειώθηκε αύξηση του ελλείμματος κατά 83,4%. Και ενώ ο κίνδυνος «εκτροχιασμού» του κρατικού προϋπολογισμού, είναι εμφανής, το υπουργείο Οικονομικών έχει ξεκινήσει ένα άγριο φορολογικό πογκρόμ σε βάρος των μικρών κυρίως επιχειρήσεων, με στόχο την άντληση πάση θυσία εσόδων. Παράλληλα, με τη φορολογική τρομοκρατία, ενεργοποιεί και τις «παλιές συνταγές» της ρύθμισης χρεών, στη λογική δώστε και σώστε. Ρυθμίσεις πρόκειται να γίνουν τόσο για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές, όσο και στη φορολογία κεφαλαίου (μεταβιβάσεις ακινήτων, καθώς και κληρονομιές, γονικές παροχές, δωρεές) για εκκρεμείς υποθέσεις της τελευταίας δεκαετίας.

Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών:

  • Τα Εσοδα του Τακτικού Προϋπολογισμού το επτάμηνο ανήλθαν στα 23,2 δισ, ευρώ και είναι αυξημένα κατά 5% ως προς τα αντίστοιχα έσοδα του 2002.
  • Οι δαπάνες του τακτικού Προϋπολογισμού ανήλθαν στα 25,2 δισ. ευρώ και εμφανίζουν αύξηση 12,5% ως προς τα αντίστοιχα επίπεδα του 2002. Η αύξηση αυτή των δαπανών, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών αναφέρεται σε «επιβαρύνσεις» του σκέλους των δαπανών που οφείλονται στην καταβολή του οικογενειακού επιδόματος και στους δύο συζύγους, σε μισθολογικές προαγωγές στα Σώματα Ασφαλείας και στις Ενοπλες Δυνάμεις, σε προσλήψεις εκπαιδευτικών, νοσηλευτών και προσωπικού στα Σώματα Ασφαλείας κλπ. Στην προσπάθεια συγκράτησης των δαπανών, την πληρώνουν οι ΟΤΑ μην αποδίδοντάς τους τα θεσμοθετημένα έσοδα. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, το επτάμηνο οι αποδιδόμενοι προς τρίτους πόροι (ΟΤΑ) ανήλθαν στα 1,8 δισ. ευρώ, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2002 είχαν αποδοθεί 1,87 δισ. ευρώ.
  • Σημαντική αύξηση 10,8% εμφανίζουν οι πληρωμές τόκων, οι οποίες από 6,55 δισ. ευρώ το επτάμηνο του 2002, ανήλθαν φέτος στα 7,26 δισ. ευρώ. Η δε πληρωμή χρεολυσίων την ίδια περίοδο ανήλθε στα 15,8 δισ. ευρώ! 23 δισ. ευρώ πληρώθηκαν μόνο για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους και έπεται συνέχεια...
  • Δραματική είναι η υστέρηση εσόδων στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, καθώς, παρά τους κυβερνητικούς ισχυρισμούς για ομαλοποίηση της κατάστασης, οι σκόπελοι της γραφειοκρατίας των Βρυξελλών δεν έχουν ακόμα ξεπεραστεί. Συνολικά, το επτάμηνο εισπράχτηκαν 753 εκατ. ευρώ, από τα οποία μάλιστα τα 597 εκατ. ευρώ αφορούν στη χρήση του 2002. Ούτε λίγο ούτε πολύ για το 2003 έχουν εισπραχτεί 156 εκατ. ευρώ! Αντίθετα, οι δαπάνες, λόγω της εκτέλεσης των ολυμπιακών έργων και των έργων του Κοινοτικού Πλαισίου, έχουν απογειωθεί στα 3,9 δισ. ευρώ, και προέρχονται από δανεισμό που έχει συνάψει το ελληνικό δημόσιο με τράπεζες.
«ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ»
Ηρθε η ώρα της «χαριστικής βολής»
  • Κατατέθηκε η τροπολογία, που θα διευκολύνει τους ενδιαφερόμενους μνηστήρες να πάρουν κοψοχρονιά την εταιρία
  • Συνθήκες σύγχρονου σκλαβοπάζαρου, οραματίζεται η κυβέρνηση για τη «Νέα Ολυμπιακή»

Τη «χαριστική βολή» στην «Ολυμπιακή Αεροπορία» (ΟΑ) και τους εργαζόμενους σ' αυτήν, δίνει τώρα η κυβέρνηση με την κατάθεση της τροπολογίας για τη διάλυση του ομίλου εταιριών της ΟΑ και τη σύσταση της «Νέας Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΝΟΑ), που δημοσιοποιήθηκε χτες. Με την κατάθεση της τροπολογίας στη Βουλή, η κυβέρνηση βάζει και επίσημα τη «σφραγίδα» της σε ένα ακόμα πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό σκάνδαλο. Προηγουμένως είχε φροντίσει μεθοδικά και για χρόνια να απαξιώσει, με την πολιτική της, την εταιρία, ακριβώς για να εμφανίσει τώρα το ξεπούλημα του Ομίλου σε ιδιώτες, σαν «ώριμο φρούτο».

Η ΝΟΑ που ...οραματίζεται η κυβέρνηση, θα είναι μια μικρή ιδιωτική περιφερειακή αεροπορική εταιρία, αμιγώς αεροπορικού έργου, η οποία θα απασχολεί μόλις 1.850 εργαζόμενους - «σύγχρονους σκλάβους», καθώς ανατρέπεται πλήρως το υφιστάμενο εργασιακό, οικονομικό, ασφαλιστικό, συνταξιοδοτικό καθεστώς. Αρκετές κατηγορίες εργαζομένων, βάσει της τροπολογίας, θα απολυθούν μέσα στο 2003, ενώ όσοι, τελικά απορροφηθούν στη ΝΟΑ, θα κληθούν να εργαστούν με νέους κανονισμούς εργασίας, προσαρμοσμένους στους «όρους της αγοράς».

Σίγουρη δουλιά

Οι συναρμόδιοι υπουργοί Οικονομίας και Οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκης και Μεταφορών - Επικοινωνιών Χρ. Βερελής, παρουσίασαν επίσημα χτες το κυβερνητικό σχέδιο για τη ΝΟΑ, διευκρινίζοντας ότι η νέα εταιρία, που θα φέρει τον τίτλο «Olympic Airlines», θα διατηρήσει το παγκόσμια αναγνωρισμένο διακριτικό σήμα της ΟΑ (τους πέντε κύκλους) και θα είναι ο επίσημος αερομεταφορέας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Αυτό σημαίνει ότι οι ιδιώτες θα καρπωθούν μάνι - μάνι περί τα 100 εκατ. ευρώ, που εκτιμάται ότι θα είναι τα επιπλέον έσοδα της εταιρίας από τις αεροπορικές μετακινήσεις των Ολυμπιακών Αγώνων! Μ' άλλα λόγια, αν κάποιος ιδιώτης καταβάλλει περί τα 70 εκατ. ευρώ για την εξαγορά του 51% της ΝΟΑ, σε λιγότερο από ένα χρόνο, θα έχει βάλει στην τσέπη 100 εκατ. ευρώ!

Η ΝΟΑ, που θα προκύψει από τη συγχώνευση της ΟΑ, των «Μακεδονικών Αερογραμμών» και της «Ολυμπιακής Αεροπλοΐας», θα είναι απολύτως «καθαρή» οικονομικά, θα «προικιστεί» με περίπου 140 εκατ. ευρώ, από τα υπάρχοντα περιουσιακά στοιχεία του Ομίλου και θα εκχωρηθεί σε ιδιώτες, σε ποσοστό, τουλάχιστον 51%, χωρίς να αποκλείεται και το ξεπούλημα του συνόλου της εταιρίας. Η σημερινή ΟΑ θα διατηρήσει όλα τα οικονομικά βάρη και θα επιβαρυνθεί με τις πρόσθετες δαπάνες συνταξιοδότησης σημαντικού αριθμού εργαζομένων από τον κλάδο των ιπταμένων. Σύμφωνα με το κυβερνητικό σχέδιο, το σημερινό παθητικό του Ομίλου, υπολογίζεται να ελαχιστοποιηθεί σταδιακά σε 4 - 5 χρόνια, με έσοδα που θα προκύψουν από το ξεπούλημα της ίδιας της ΟΑ, αλλά και άλλων κερδοφόρων δραστηριοτήτων του Ομίλου (επίγεια εξυπηρέτηση αεροσκαφών, τεχνική υποστήριξη, εμπορευματικές μεταφορές, «Γαλιλαίος Ελλάς» κλπ.). Οι δύο υπουργοί ανέφεραν ότι το σωρευμένο έλλειμμα της εταιρίας ανέρχεται σε 147 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται οι δανειακές υποχρεώσεις.

Τόσο ο Ν. Χριστοδουλάκης όσο και ο Χρ. Βερελής, με συχνές κινδυνολογικές αναφορές ότι «η εταιρία θα κλείσει, αν δεν εφαρμοστεί άμεσα το κυβερνητικό σχέδιο», επιχείρησαν να εμφανίσουν ως μονόδρομο το ξεπούλημα της ΟΑ. Ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών ισχυρίστηκε ότι «η ΝΟΑ είναι η μοναδική, αξιόπιστη και εφικτή λύση, ώστε να συνεχίσουμε να έχουμε έναν ισχυρό, εθνικό αερομεταφορέα, με κρίσιμο στρατηγικό, περιφερειακό ρόλο». Για να υπερθεματίσει ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών: «Με τη λύση που δίνει η κυβέρνηση, εξασφαλίζουμε τη βιωσιμότητα της "Ολυμπιακής" και τις θέσεις των εργαζομένων». Οσον αφορά, βέβαια, τις εργασιακές σχέσεις όσων τελικά απορροφηθούν στην ΟΑ, οι υπουργικές δηλώσεις δεν αφήνουν την παραμικρή αισιοδοξία. Αντίθετα, παραπέμπουν σε εργασιακό μεσαίωνα. Ιδού τι είπαν οι υπουργοί:

  • Χρ. Βερελής: «Η τροπολογία προβλέπει νέο κανονισμό εργασίας και νέο μισθολόγιο για τους 1.800 ανθρώπους που θα απασχολεί η ΝΟΑ. Λάβετε υπόψη σας ότι το κόστος του ιπτάμενου προσωπικού στη "Νέα Ολυμπιακή", θα είναι μειωμένο κατά περίπου 45%... Εξασφαλίζεται η λειτουργία της νέας εταιρίας, σύμφωνα με τους διεθνείς επιχειρηματικούς όρους και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για μεγαλύτερη παραγωγικότητα και ανταγωνιστική κερδοφόρα πορεία. Πρέπει να υπάρξουν νέες εργασιακές σχέσεις, νέοι κανονισμοί, διότι αν δεν υπάρξουν αυτά, δεν πρόκειται κανείς να ενδιαφερθεί να μπει μέτοχος σε μια αεροπορική εταιρία, όταν οι ισχύουσες συνθήκες στην αγορά είναι διαφορετικές και κυμαίνονται σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα». Μάλιστα, μια από τις κύριες... κακοδαιμονίες για τα χρόνια προβλήματα της ΟΑ, κατά τον Χρ. Βερελή, είναι η «χαμηλή παραγωγικότητα και ο μεγάλος αριθμός ΣΣΕ».
  • Ν. Χριστοδουλάκης: Διαμορφώσαμε ένα «πολύ ξεκάθαρο, διαφανές, αλλά και πολύ πιο κοντά στα δεδομένα της αγοράς εργασιακό και μισθολογικό καθεστώς». Ηταν ένα από τα επιχειρήματα του υπουργού, για να εξηγήσει την αισιοδοξία του ότι αυτή τη φορά το εγχείρημα ιδιωτικοποίησης έχει αυξημένες πιθανότητες να πετύχει.

Υπενθυμίζεται ότι την τελευταία 10ετία οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, εφάρμοσαν δύο «προγράμματα εξυγίανσης» της ΟΑ. Το πρώτο το 1994 και το δεύτερο το 1999. Από τα προγράμματα αυτά, τηρήθηκε με ευλάβεια η οικονομική αφαίμαξη και η κατάργηση δικαιωμάτων των εργαζομένων, χωρίς η κυβέρνηση να υλοποιήσει καμία από τις δεσμεύσεις της (αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, καταβολή οφειλών προς την εταιρία κλπ.). Το 1999 διορίζει Εγγλέζους «μάνατζερ» στην ΟΑ, με την προοπτική δήθεν να εξαγοράσει μέρος της εταιρίας η «Μπρίτις Εργουεϊς». Οι Εγγλέζοι «βούλιαξαν» ακόμα περισσότερο την ΟΑ και απομακρύνθηκαν κακήν - κακώς, εισπράττοντας φυσικά τις προβλεπόμενες παχυλές αποζημιώσεις, ενώ οι αρμόδιοι της «Μπρίτις» δήλωσαν ότι δεν ενδιαφέρονται για την εξαγορά της ΟΑ. Το 2001, η κυβέρνηση είναι έτοιμη να ξεπουλήσει την ΟΑ στη μικρή ιδιωτική αεροπορική εταιρία «ΑΧΟΝ» του Θ. Λιακουνάκου, η οποία λίγες μέρες μετά κήρυξε πτώχευση και έτσι ματαιώθηκε η συμφωνία. Ενα χρόνο αργότερα, το 2002, η κυβέρνηση είναι πάλι έτοιμη για το ξεπούλημα της ΟΑ στους ομίλους «Γκόλντεν Αβιέισον» του Στ. Ρέστη και «Ετζίαν Ερλάινς» του Θ. Βασιλάκη. Τελικά, πάλι την τελευταία στιγμή, ο διαγωνισμός κηρύχτηκε άγονος.

Σημειώνεται, επίσης, ότι η κυβέρνηση έχει ξεπουλήσει στον όμιλο «Εβερεστ», την «Ολύμπικ Κέτερινγκ», κερδοφόρα θυγατρική του ομίλου, ενώ είναι στις τελικές διαπραγματεύσεις και για το ξεπούλημα και της κερδοφόρας θυγατρικής «Γαλιλαίος», με αντικείμενο την ηλεκτρονική κράτηση θέσεων.

Το νομοσχέδιο θα συζητηθεί την ερχόμενη βδομάδα και, όπως είπαν οι υπουργοί, δύο μήνες μετά την ψήφιση της τροπολογίας, θα λειτουργεί η ΝΟΑ. Η μετάβαση από την ΟΑ στη ΝΟΑ θα γίνει χωρίς διακοπή, εκτός αν κριθεί επιχειρησιακά αναγκαία η διακοπή για ένα - δύο 24ωρα.

ΕΝΩΣΗ ΝΕΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ
Συνέδριο... χορηγών

Περισσότερο με συναπάντημα και ανταλλαγή απόψεων εκπροσώπων εταιριών μοιάζει το συνέδριο που συνδιοργανώνουν φέτος η Ενωση Νέων Αγροτών, με τα υπουργεία Γεωργίας και Μακεδονίας - Θράκης στο Νέο Σκοπό Σερρών και οι εργασίες του οποίου ξεκίνησαν χτες και θα ολοκληρωθούν αύριο Κυριακή.

Ενας υφυπουργός και δυο γενικοί γραμματείς του υπουργείου Γεωργίας είναι οι πρώτες «φίρμες» του συνεδρίου. Αλλά στην εποχή του εκσυγχρονισμένου εκσυγχρονισμού, η «καινοτομία» βρίσκεται στο ότι κατά τη διάρκεια των τριημέρων εργασιών οι περισσότεροι από τους μισούς ομιλητές είναι εκπρόσωποι βιομηχανιών, παραρτημάτων πολυεθνικών και άλλων εταιριών, που δραστηριοποιούνται στον τομέα της γεωργίας και είναι και χορηγοί των εργασιών του συνεδρίου. Και όλοι αυτοί είναι εμφανές πως θα μιλήσουν για τα... συμφέροντα των νέων αγροτών. Βέβαια, ο υφυπουργός Γεωργίας Βαγ. Αργύρης ανακοίνωσε χτες πως βρέθηκε ως κύριος ομιλητής στο 10ο Συνέδριο Νέων Αγροτών με θέμα «Η ελληνική γεωργία σήμερα». Χτες πρώτη μέρα δε φάνηκε να σφύζει η αίθουσα από την παρουσία νέων αγροτών...

  • Χτες ανακοινώθηκε από το υπουργείο Γεωργίας πως στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κοινωνία της Πληροφορίας» θα δοθούν 11.000 ηλεκτρονικοί υπολογιστές σε αγρότες και αλιείς. Πώς, με ποια κριτήρια και σε ποιους δεν έγινε γνωστό στην ανακοίνωση. Αυτό που φαίνεται πρωτίστως να ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι πως θα πέσει και κάμποσο «ηλεκτρονικό» προεκλογικό παραμύθιασμα, μέρες που 'ναι. Πάντως, όπως έγινε γνωστό, η «Κοινωνία της Πληροφορίας» καλύπτει - επιδοτεί το 80% των εξόδων αγοράς υπολογιστών, με βάση τους δικούς της τιμοκαταλόγους...
ΟΡΕΣΤΗΣ ΚΟΛΟΖΩΦ
Το ξεπούλημα ήταν προδιαγεγραμμένο

Περιοδεία στον Πύργο Ελέγχου, στο αεροδρόμιο των Σπάτων

Ο Ορ. Κολοζώφ μιλώντας με τους εργαζόμενους στο αεροδρόμιο
Ο Ορ. Κολοζώφ μιλώντας με τους εργαζόμενους στο αεροδρόμιο
Κοντά στους εργαζόμενους του Πύργου Ελέγχου στο αεροδρόμιο των Σπάτων και στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ενόψει της ιδιωτικοποίησης της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» βρέθηκε χτες το πρωί, ο Ορέστης Κολοζώφ, μέλος του ΠΓ της ΚΕ του Κόμματος, στο πλαίσιο των εξορμήσεων του Κόμματος με θέμα: «Η πάλη ενάντια στα αντιλαϊκά μέτρα και τις ιδιωτικοποιήσεις και η πολιτική πρόταση διεξόδου του ΚΚΕ».

Την ώρα που τα κυβερνητικά στελέχη δημοσιοποιούσαν την τροπολογία «χαριστική βολή» στην ΟΑ, οι εργαζόμενοι εξέφρασαν στον Ορ. Κολοζώφ, την ανησυχία τους για το μέλλον τους με την προωθούμενη ιδιωτικοποίηση της «Ολυμπιακής Αεροπορίας», επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι ζουν με τον φόβο της απόλυσης τα τελευταία χρόνια. Το στέλεχος του ΚΚΕ με τη σειρά του τούς υπενθύμισε πως το ΚΚΕ είχε επισημάνει αυτόν τον κίνδυνο εδώ και αρκετά χρόνια καθώς η πορεία της «Ολυμπιακής» «ήταν προδιαγεγραμμένη από τη στιγμή που έχει γίνει η επιλογή για τη χώρα μας να προχωρήσει σε ιδιωτικοποιήσεις του δημόσιου τομέα. Είχε προδιαγραφεί με τη συμφωνία του Μάαστριχτ». Σημείωσε δε, ότι με την πάλη τους οι εργαζόμενοι μπορούν να αναδείξουν τους πολιτικούς στόχους που οι ίδιοι προσδοκούν και που δεν είναι αυτοί που επιδιώκουν τα δύο μεγάλα κόμματα.

Παράλληλα τόνισε πως το πρόβλημα έχει ξεφύγει από τα συνδικαλιστικά πλαίσια: «Εδώ έχουμε μία πολιτική επιλογή από επάνω η οποία λέει: η "Ολυμπιακή Αεροπορία" πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί και μέσα σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να λειτουργήσει στο μέλλον». Παράλληλα, ανέφερε πως δεν είναι μόνο ζήτημα της Ολυμπιακής «αλλά ολόκληρου του παραγωγικού δημόσιου τομέα ο οποίος ουσιαστικά εκποιείται και βγαίνει προς πώληση στους ιδιώτες» με ένα θεσμικό πλαίσιο τέτοιο ώστε «όταν θα παραλάβουν, θα αγοράσουν την εταιρία, να πουν ότι από εδώ και πέρα ισχύει όχι αυτό που ξέρατε αλλά αυτό που έχει θεσμοθετηθεί. Δηλαδή εποχιακοί, ωρομίσθιοι, περικοπές και άλλα. Και τα δύο μεγάλα κόμματα, που ανταγωνίζονται το ποιος θα έχει την κυβερνητική εξουσία δε διαφωνούνε σε αυτές τις επιλογές αλλά στο ποιος θα είναι στη διαχείριση».

Κλείνοντας, ο Ορ. Κολοζώφ, ξεκαθάρισε πως «αν δε σπάσουν οι εργαζόμενοι τους συναισθηματικούς δεσμούς με τα δύο μεγάλα κόμματα και δεν τους γυρίσουν την πλάτη, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα». Παράλληλα, τους κάλεσε σε συσπείρωση μέσα από ευρύτερα σχήματα και πολιτικές κινήσεις που δημιουργούνται. Από την άλλη, σε πολιτικό επίπεδο, «η ενίσχυση του ΚΚΕ θα βοηθήσει στη δημιουργία και ανάδειξη της εναλλακτικής λύσης που φυσικά θα είναι σε αντίθετη κατεύθυνση με αυτή που σήμερα ασκείται είτε από το ΠΑΣΟΚ είτε από τη Νέα Δημοκρατία».

ΔΙΔΑΚΤΡΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ενα βήμα πιο κοντά στην «απελευθέρωση»

Ενα βήμα πίσω από τις αρχικές εξαγγελίες του Ιούνη για το ποσοστό των αυξήσεων των διδάκτρων στα ιδιωτικά σχολεία έκανε χτες η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης μπροστά στις αξιώσεις των σχολαρχών, ανοίγοντας το δρόμο για την επαναφορά της «απελευθέρωσης». Οπως ανακοινώθηκε μετά τη συνάντηση του υφυπουργού Ανάπτυξης Κ. Κουλούρη με τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, οι δύο μεριές «συμφώνησαν» το ανώτατο ποσοστό των αυξήσεων στα δίδακτρα της χρονιάς 2003-2004 να οριστεί στο 3,8%. Το ποσοστό αυτό αφορά τα υποχρεωτικά μαθήματα του ωρολόγιου προγράμματος που θέτει το υπουργείο Παιδείας, καθώς και τα μεταφορικά των μαθητών, ενώ ελεύθερα θα διαμορφώσουν οι σχολάρχες τις αυξήσεις στα προαιρετικά μαθήματα που περιλαμβάνει στις παροχές του το κάθε σχολείο.

Ουσιαστικά, το υπουργείο Ανάπτυξης υποχώρησε από τις εξαγγελίες που είχαν γίνει στις αρχές του καλοκαιριού, σύμφωνα με τις οποίες το πλαφόν για τη φετινή σχολική χρονιά θα ήταν 4% στα υποχρεωτικά και 1% στα προαιρετικά μαθήματα. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι, όπως αναφέρουν πηγές του υπουργείου, η νέα ρύθμιση βρήκε σύμφωνους τους σχολάρχες. Ετσι, θεωρείται βέβαιο, με βάση και την προηγούμενη εμπειρία από ανάλογες ρυθμίσεις, ότι μπορεί το ποσοστό αύξησης στα υποχρεωτικά μαθήματα να περιορίστηκε κατά ένα αμελητέο ποσοστό σε σύγκριση με το αρχικό 4%, όμως τις μεγάλες αυξήσεις θα τις εισπράξουν οι ιδιοκτήτες των σχολείων «από το παράθυρο» με τα προαιρετικά μαθήματα.

Στο μεταξύ, το υπουργείο ακόμα... διασταυρώνει τα στοιχεία όσον αφορά στα πρόστιμα, που σύμφωνα με τη νομοθεσία εκκρεμούν να επιβληθούν στα σχολεία που αγνόησαν την περσινή τροπολογία για αυξήσεις ύψους μέχρι 3,5%.

ΚΚΕ
Μόνο αρνητικές οι συνέπειες

Με ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ, υπογραμμίζει:

«Η ιδιωτικοποίηση της "Ολυμπιακής Αεροπορίας" μόνο αρνητικές συνέπειες θα έχει για το λαό και τους εργαζόμενους στον αερομεταφορέα, ενώ θα έχει μόνο κέρδη για την πλουτοκρατία. Η μείωση των θέσεων εργασίας, το καθεστώς κάτεργου που θα δημιουργηθεί, η αύξηση των τιμών των εισιτηρίων και η επιδείνωση των υπηρεσιών θα είναι τα αποτελέσματα.

Το ΚΚΕ καταγγέλλει εκ νέου την ιδιωτικοποίηση. Καλεί τους εργαζόμενους να αγωνιστούν και να επιβάλλουν τη μόνη συμφέρουσα γι' αυτούς λύση: Το σύνολο των αερομεταφορών να ενταχθεί σε έναν ενιαίο δημόσιο φορέα, που θα είναι ενταγμένος στην υπηρέτηση του λαού και όχι στα συμφέροντα της πλουτοκρατίας του ιμπεριαλισμού.

Αυτή την προοπτική μπορεί να δώσει το λαϊκό μέτωπο, που θα εμπνεύσει μεγάλους λαϊκούς αγώνες για τα δικαιώματα και θα δημιουργήσει προϋποθέσεις ριζικής ανατροπής του συσχετισμού δυνάμεων».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ