ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 7 Οχτώβρη 2003
Σελ. /40
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Με υψηλά ποσοστά συμμετοχής η χτεσινή απεργία

Από τη χτεσινή πορεία των εκπαιδευτικών στην Αθήνα. Διακριτή ήταν η παρουσία των δυνάμεων του ΠΑΜΕ
Από τη χτεσινή πορεία των εκπαιδευτικών στην Αθήνα. Διακριτή ήταν η παρουσία των δυνάμεων του ΠΑΜΕ
Στους δρόμους της Αθήνας και άλλων πόλεων βγήκαν χτες απεργοί εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αντιδρώντας στην αντιεκπαιδευτική - αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης. Σε ποσοστά που έφταναν το 70%, σύμφωνα με εκτιμήσεις των δύο ομοσπονδιών, κινήθηκε η χτεσινή 24ωρη απεργία των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η πρώτη μέρα της 48ωρης απεργίας των καθηγητών η οποία συνεχίζεται σήμερα. Στην Αθήνα έγινε συλλαλητήριο στα Προπύλαια και πορεία που κατέληξε στο Σύνταγμα.

Με πλαίσιο αιτημάτων και συνθήματα που διεκδικούσαν Παιδεία αντίστοιχη των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ πραγματοποίησαν προσυγκέντρωση στην Ομόνοια. Από εκεί απηύθυναν κάλεσμα σε αγώνα ενάντια στην Παιδεία του κέρδους, ενάντια στο σχολείο της αγοράς και στην προωθούμενη αξιολόγηση που οδηγεί στη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και στην ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, κατήγγειλαν την πολιτική της λιτότητας και των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και πρόβαλαν το δρόμο της αντεπίθεσης μέσα από ένα μέτωπο όλων των εργαζομένων. Στη συνέχεια με πορεία κατευθύνθηκαν στα Προπύλαια, όπου ξεκίνησε το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο. Στο βήμα της συγκέντρωσης οι εκπρόσωποι των φορέων που συμμετείχαν στη χτεσινή κινητοποίηση, κατήγγειλαν την κυβερνητική πολιτική ζητώντας δημόσια εκπαίδευση, αύξηση των δαπανών, ουσιαστική βελτίωση των αμοιβών των εκπαιδευτικών, κατοχύρωση της παιδαγωγικής ελευθερίας και κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας.

Αντιπροσωπεία των φορέων που συμμετείχαν στο συλλαλητήριο συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και για μια ακόμα φορά εισέπραξαν την απάντηση ότι για τα μισθολογικά αιτήματα ο κύκλος του διαλόγου έχει κλείσει. Σε ό,τι αφορά το εκρηκτικό πρόβλημα των κενών στα σχολεία, για μια ακόμα φορά, σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, φάνηκε η προσπάθεια του υπουργείου να καλύψει τα κενά με ανακατανομή του προσωπικού που υπάρχει σήμερα, σε βάρος των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, αντί να ικανοποιήσει το αίτημα για μαζικούς διορισμούς.

Σήμερα, αναμένεται να συνέλθει εκ νέου το ΔΣ της ΟΛΜΕ προκειμένου να συζητήσει πρόταση προς τις γενικές συνελεύσεις των τοπικών ΕΛΜΕ για συνέχιση των κινητοποιήσεων ενώ την ίδια στιγμή συνεχίζονται και οι γενικές συνελεύσεις των συλλόγων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας που συζητούν πρόταση για απεργία το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτώβρη.

Στη Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις

Μαχητική ήταν η συγκέντρωση που πραγματοποίησαν χτες το πρωί οι απεργοί εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης στο άγαλμα του Βενιζέλου και πορεία στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Σε υψηλά ποσοστά κυμάνθηκε και η συμμετοχή τους στην απεργία, σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Συγκεκριμένα το ποσοστό συμμετοχής στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης ήταν 65%, στην ύπαιθρο Θεσσαλονίκης 92%, στην Αλεξανδρούπολη 84%, στην Κομοτηνή 60%, στην Ξάνθη 86%, στην Καβάλα 80%, στη Δράμα 60%, στη Χαλκιδική 85% και αντίστοιχα στις άλλες πόλεις. Μεγάλη ήταν η συμμετοχή των εκπαιδευτικών της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης, χτες στην απεργία με συγκεντρώσεις που πραγματοποιήθηκαν σε Χανιά και Ηράκλειο. Στα Χανιά στην πλατεία της Δημοτικής Αγοράς και στο Ηράκλειο στο Εργατικό Κέντρο.

  • Στο μεταξύ συνεχίζεται η αποχή των πανεπιστημιακών από το διδακτικό τους έργο και οι περισσότεροι σύλλογοί τους πρόκειται να συνεδριάσουν στο τέλος αυτής της βδομάδας. Η ΠΟΣΔΕΠ, διοργανώνει αύριο, εκδήλωση με θέμα: «Υπερασπιζόμαστε το Δημόσιο Πανεπιστήμιο». Αξίζει να σημειώσουμε βέβαια ότι για την υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου μιλούν οι πάντες, ακόμα και οι διακηρύξεις των Ευρωπαίων υπουργών Παιδείας στην Πράγα και το Βερολίνο, που παράλληλα προωθούν την ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση των λειτουργιών του πανεπιστημίου. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 12 το μεσημέρι, στο Αμφιθέατρο Δρακόπουλου του κεντρικού κτιρίου του Πανεπιστημίου Αθηνών (Προπύλαια).
ΠΑΤΡΑ
Κατέλαβαν τα γραφεία της Περιφέρειας

Από τη χτεσινή κινητοποίηση στην Πάτρα
Από τη χτεσινή κινητοποίηση στην Πάτρα
«Η τρομοκρατία δε θα περάσει, οι διώξεις δε μας φοβίζουν». Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο όταν δεκάδες δάσκαλοι, καθηγητές, φοιτητές, μαθητές και άλλοι φορείς, προχώρησαν χτες το πρωί - πρώτη μέρα της απεργιακής κινητοποίησης των εκπαιδευτικών - σε κατάληψη του κτιρίου της Περιφέρειας Δυτικής Πελοποννήσου, ανταποκρινόμενοι στο κάλεσμα του ΠΑΜΕ.

Η κατάληψη είχε συμβολικό χαρακτήρα και αποτέλεσε μια στάση αλληλεγγύης, αφού χτες, την ίδια ώρα η κυβέρνηση έσερνε στα δικαστήρια της Αθήνας, 7 συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ, οι οποίοι πριν δύο χρόνια είχαν αναρτήσει πανό για την υπεράσπιση της Δημόσιας Κοινωνικής Ασφάλισης στο υπουργείο Εργασίας.

Ομως, την ίδια στιγμή που έπεφτε το πανό του ΠΑΜΕ, οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ έστελναν μήνυμα στις συνδικαλιστικές ηγεσίες ΟΛΜΕ - ΔΟΕ, αλλά και στις τοπικές ΕΛΜΕ - Συλλόγους που προτίμησαν να «"εκδράμουν αγωνιστικώς εις τας Αθήνας" παρά να οργανώσουν την πάλη των εκπαιδευτικών στο χώρο τους». Παράλληλα, έκαναν σαφές ότι «δε θα ανεχτούμε άλλο τη διαλυτική κατάσταση που υπάρχει στα σχολεία» και διεκδίκησαν μόρφωση για όλους, μόνιμους μαζικούς διορισμούς, λέγοντας «όχι στον εργασιακό μεσαίωνα των σκλάβων αναπληρωτών και δούλων ωρομισθίων».

Αργότερα, αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ συναντήθηκε με τον διευθυντή της Περιφέρειας, όπου του κατέθεσαν τα αιτήματά τους και γνωστοποίησαν ότι από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, λείπουν 950 καθηγητές και 780 δάσκαλοι, το ωρολόγιο πρόγραμμα είναι ανύπαρκτο, χιλιάδες διδακτικές ώρες χάνονται, μαθήματα και τμήματα «κόβονται». Ωστόσο, ο περιφερειακός διευθυντής δήλωσε αναρμόδιος.

Να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ, με ανακοίνωσή τους, χαιρετίζουν τους χιλιάδες απεργούς συναδέλφους τους και επισημαίνουν ότι «το κύριο είναι να συνεχίσουμε, ξεπερνώντας τα στενά πλαίσια ενός κλαδικού αγώνα, συντονίζοντας τη δράση μας και με τους άλλους εργαζόμενους». Παράλληλα, καλούν να διευρυνθεί το διεκδικητικό πλαίσιο των εκπαιδευτικών πέραν των οικονομικών, με αιτήματα που αφορούν το δημόσιο, δωρεάν σχολείο και το δικαίωμα στη μόρφωση, εστιάζοντας την προσοχή στα εργασιακά θέματα.

Οραμα Χριστοδουλάκη

Πεδίον δόξης λαμπρό... για την εφαρμογή των αντεργατικών επιλογών, σύνδεση μισθού και αξιολόγησης μέσα στα σχολεία, βλέπει ο υπουργός Οικονομικών Ν. Χριστοδουλάκης, όπως προκύπτει από την αποκαλυπτική για τις προθέσεις της κυβέρνησης συνέντευξή του στην «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία». Ανάμεσα σε άλλα, κάνει λόγο για «ισοπεδωτική αντίληψη αμοιβών στις ίδιες κατηγορίες εργαζομένων ανεξάρτητα από την απόδοσή τους» και εκφράζει την επιθυμία να πει στους εκπαιδευτικούς ότι «κάποιοι δικαιούνται πολύ υψηλότερες αμοιβές ανάλογα με την επίδοσή τους με ένα σύστημα αξιολόγησης».

«

Αυτό που λείπει στο δημόσιο τομέα είναι ένα σύστημα αμοιβών αντικειμενικό το οποίο θα αξιολογεί και θα διακρίνει», σημειώνει φέρνοντας ως παράδειγμα την περίπτωση των εκπαιδευτικών και μιλώντας με νόημα για πιλοτικές εφαρμογές οι οποίες μπορούν να εφαρμοστούν μετά τις εκλογές: «Μπορούμε να χαρτογραφήσουμε ένα σύστημα ζήτησης κάθε σχολείου, ανάλογα με την ποιότητά του. Υπάρχουν πολλά δημόσια σχολεία τα οποία είναι όχι εφάμιλλα, αλλά πολύ καλύτερα των καλών ιδιωτικών. Το ξέρει αυτό η κοινωνία, το μαθαίνει από τους μαθητές που βγάζει, από το όνομα το οποίο αποκτά. Αυτό, για παράδειγμα, είναι ένα κριτήριο που θα μπορούσε να μας οδηγήσει σε μια καλύτερη αμοιβή των εκπαιδευτικών που δούλεψαν για να χτίσουν τη φήμη αυτή», τονίζει ο Ν. Χριστοδουλάκης.

Η κυβέρνηση έχει ήδη ανοίξει το δρόμο για τα παραπάνω, με την προώθηση της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολείων. «Πατά» για μια ακόμα φορά στην αγανάκτηση για την κατάσταση του σχολείου που η ίδια έφτιαξε κατ' επιταγήν των αναγκών της αγοράς και εμφανίζει ως δίκαιο τον εξαναγκασμό των δημοσίων υπαλλήλων μέσα από την «αξιολόγηση» να είναι εκτελεστές της κυβερνητικής πολιτικής, να αποδέχονται άκριτα και να στηρίζουν τις αλλαγές που, προς όφελος του κεφαλαίου, προωθούνται στο δημόσιο τομέα. Και ταυτόχρονα ανοίγει ακόμα έναν επικίνδυνο δρόμο, αυτόν της ταξικής κατηγοριοποίησης των σχολείων, του ακόμα μεγαλύτερου ανοίγματος της ψαλίδας σε βάρος των παιδιών της εργατικής τάξης.

Ακολουθώντας τη γνωστή τακτική της αποσπασματικής δημοσιοποίησης αντιλαϊκών επιλογών που έρχονται, προκειμένου να «μετρήσει» αντιδράσεις, ο υπουργός Οικονομικών επιβεβαιώνει την ταξικότητα και τον αυταρχισμό που χαρακτηρίζει την πολιτική και στην Παιδεία. Και θέτει ακόμα πιο επιτακτικά το καθήκον σε όσους δε θέλουν να δουν κατηγοριοποιημένα σχολεία και εκπαιδευτικούς να αγωνιστούν για την ανατροπή αυτής της πολιτικής.


Μ.Κ



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ