Με πλαίσιο αιτημάτων και συνθήματα που διεκδικούσαν Παιδεία αντίστοιχη των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ πραγματοποίησαν προσυγκέντρωση στην Ομόνοια. Από εκεί απηύθυναν κάλεσμα σε αγώνα ενάντια στην Παιδεία του κέρδους, ενάντια στο σχολείο της αγοράς και στην προωθούμενη αξιολόγηση που οδηγεί στη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και στην ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, κατήγγειλαν την πολιτική της λιτότητας και των ελαστικών εργασιακών σχέσεων και πρόβαλαν το δρόμο της αντεπίθεσης μέσα από ένα μέτωπο όλων των εργαζομένων. Στη συνέχεια με πορεία κατευθύνθηκαν στα Προπύλαια, όπου ξεκίνησε το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο. Στο βήμα της συγκέντρωσης οι εκπρόσωποι των φορέων που συμμετείχαν στη χτεσινή κινητοποίηση, κατήγγειλαν την κυβερνητική πολιτική ζητώντας δημόσια εκπαίδευση, αύξηση των δαπανών, ουσιαστική βελτίωση των αμοιβών των εκπαιδευτικών, κατοχύρωση της παιδαγωγικής ελευθερίας και κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας.
Αντιπροσωπεία των φορέων που συμμετείχαν στο συλλαλητήριο συναντήθηκαν με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας και για μια ακόμα φορά εισέπραξαν την απάντηση ότι για τα μισθολογικά αιτήματα ο κύκλος του διαλόγου έχει κλείσει. Σε ό,τι αφορά το εκρηκτικό πρόβλημα των κενών στα σχολεία, για μια ακόμα φορά, σύμφωνα με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, φάνηκε η προσπάθεια του υπουργείου να καλύψει τα κενά με ανακατανομή του προσωπικού που υπάρχει σήμερα, σε βάρος των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, αντί να ικανοποιήσει το αίτημα για μαζικούς διορισμούς.
Σήμερα, αναμένεται να συνέλθει εκ νέου το ΔΣ της ΟΛΜΕ προκειμένου να συζητήσει πρόταση προς τις γενικές συνελεύσεις των τοπικών ΕΛΜΕ για συνέχιση των κινητοποιήσεων ενώ την ίδια στιγμή συνεχίζονται και οι γενικές συνελεύσεις των συλλόγων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας που συζητούν πρόταση για απεργία το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Οκτώβρη.
Μαχητική ήταν η συγκέντρωση που πραγματοποίησαν χτες το πρωί οι απεργοί εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης στο άγαλμα του Βενιζέλου και πορεία στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Σε υψηλά ποσοστά κυμάνθηκε και η συμμετοχή τους στην απεργία, σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα. Συγκεκριμένα το ποσοστό συμμετοχής στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης ήταν 65%, στην ύπαιθρο Θεσσαλονίκης 92%, στην Αλεξανδρούπολη 84%, στην Κομοτηνή 60%, στην Ξάνθη 86%, στην Καβάλα 80%, στη Δράμα 60%, στη Χαλκιδική 85% και αντίστοιχα στις άλλες πόλεις. Μεγάλη ήταν η συμμετοχή των εκπαιδευτικών της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευσης, χτες στην απεργία με συγκεντρώσεις που πραγματοποιήθηκαν σε Χανιά και Ηράκλειο. Στα Χανιά στην πλατεία της Δημοτικής Αγοράς και στο Ηράκλειο στο Εργατικό Κέντρο.
Η κατάληψη είχε συμβολικό χαρακτήρα και αποτέλεσε μια στάση αλληλεγγύης, αφού χτες, την ίδια ώρα η κυβέρνηση έσερνε στα δικαστήρια της Αθήνας, 7 συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ, οι οποίοι πριν δύο χρόνια είχαν αναρτήσει πανό για την υπεράσπιση της Δημόσιας Κοινωνικής Ασφάλισης στο υπουργείο Εργασίας.
Ομως, την ίδια στιγμή που έπεφτε το πανό του ΠΑΜΕ, οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ έστελναν μήνυμα στις συνδικαλιστικές ηγεσίες ΟΛΜΕ - ΔΟΕ, αλλά και στις τοπικές ΕΛΜΕ - Συλλόγους που προτίμησαν να «"εκδράμουν αγωνιστικώς εις τας Αθήνας" παρά να οργανώσουν την πάλη των εκπαιδευτικών στο χώρο τους». Παράλληλα, έκαναν σαφές ότι «δε θα ανεχτούμε άλλο τη διαλυτική κατάσταση που υπάρχει στα σχολεία» και διεκδίκησαν μόρφωση για όλους, μόνιμους μαζικούς διορισμούς, λέγοντας «όχι στον εργασιακό μεσαίωνα των σκλάβων αναπληρωτών και δούλων ωρομισθίων».
Αργότερα, αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ συναντήθηκε με τον διευθυντή της Περιφέρειας, όπου του κατέθεσαν τα αιτήματά τους και γνωστοποίησαν ότι από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, λείπουν 950 καθηγητές και 780 δάσκαλοι, το ωρολόγιο πρόγραμμα είναι ανύπαρκτο, χιλιάδες διδακτικές ώρες χάνονται, μαθήματα και τμήματα «κόβονται». Ωστόσο, ο περιφερειακός διευθυντής δήλωσε αναρμόδιος.
Να σημειωθεί ότι οι εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ, με ανακοίνωσή τους, χαιρετίζουν τους χιλιάδες απεργούς συναδέλφους τους και επισημαίνουν ότι «το κύριο είναι να συνεχίσουμε, ξεπερνώντας τα στενά πλαίσια ενός κλαδικού αγώνα, συντονίζοντας τη δράση μας και με τους άλλους εργαζόμενους». Παράλληλα, καλούν να διευρυνθεί το διεκδικητικό πλαίσιο των εκπαιδευτικών πέραν των οικονομικών, με αιτήματα που αφορούν το δημόσιο, δωρεάν σχολείο και το δικαίωμα στη μόρφωση, εστιάζοντας την προσοχή στα εργασιακά θέματα.