ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 21 Νοέμβρη 2003
Σελ. /40
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Κυβερνητική αδιαφορία για τη λειτουργία του

Συζητήθηκε Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Π. Κοσιώνη

Με πλήρη αδιαφορία για τους όρους και τις προϋποθέσεις λειτουργίας τους, η κυβέρνηση διασκορπά σε όλη τη χώρα πανεπιστημιακά τμήματα και μια χαρακτηριστική περίπτωση είναι το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.

Το νέο Πανεπιστήμιο λειτουργεί με ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς και σε ακατάλληλα κτίρια, όπως κατήγγειλε χτες στη Βουλή με Επίκαιρη Ερώτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Π. Κοσιώνης.

Στην απάντησή του ο υφυπουργός Παιδείας Γ. Θωμάς ισχυρίστηκε ότι κάθε αρχή είναι και δύσκολη και αυτό που έχει σημασία στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι ξεκίνησε η λειτουργία του Πανεπιστημίου. Παραδέχτηκε ότι στην παρούσα φάση λειτουργεί με ωρομίσθιους καθηγητές αλλά εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι σύντομα θα καλυφθούν οι θέσεις με τακτικούς εκπαιδευτικούς, αφού οι προκηρύξεις των θέσεων έχουν ήδη δημοσιευτεί στις εφημερίδες. Οσο δε, για τα κτίρια που είναι παλιά εξέφρασε την καινοφανή άποψη ότι «είναι μέσα στην κουλτούρα μας να μετατρέπουμε κτίρια παλιά, είτε είναι στρατιωτικής, είτε εκκλησιαστικής αρχιτεκτονικής, και να τα δίνουμε μια σύγχρονη χρήση».

Με την Ερώτηση θέλαμε συγκεκριμένες απαντήσεις σε συγκεκριμένα ερωτήματα, τόνισε ο Π. Κοσιώνης και ανέφερε ότι αυτά που είπε ο υφυπουργός θυμίζουν «αυτά που ακούγαμε στα μέσα της δεκαετίας του 1980: Κάθε κεφαλοχώρι και αγροτικό ιατρείο, κάθε κωμόπολη και Κέντρο Υγείας». Αυτό που έχει σημασία, είπε, είναι εάν μπορεί να λειτουργήσει ένα Πανεπιστήμιο με τον κατακερματισμό αρμοδιοτήτων γεωγραφικά διασκορπισμένων. Ο βουλευτής τόνισε ότι λείπει από το πανεπιστήμιο ο απαραίτητος τεχνολογικός εξοπλισμός και τα βιβλία, ενώ δεν υπάρχει πρόβλεψη για τη στέγαση των φοιτητών. Η διδασκαλία, είπε, γίνεται με ωρομίσθιους και παρατήρησε ότι δεν κάνει κριτική για την ίδρυση των πανεπιστημίων αλλά για τον κατακερματισμό αρμοδιοτήτων σε γεωγραφικά διαμερίσματα που δεν πρόκειται να αποδώσει.

ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Κατέβηκαν στο δρόμο του αγώνα

Συλλαλητήριο μετά μουσικής χτες στο υπουργείο Παιδείας

Ευρηματική όπως πάντα η νεολαία, ξέρει να διεκδικεί
Ευρηματική όπως πάντα η νεολαία, ξέρει να διεκδικεί
«Η μουσική βγαίνει στο δρόμο, για να μη βγει στο περιθώριο», «Ποια ζώα δεν εξημερώνει η μουσική». Εκατοντάδες γονείς και μαθητές των Μουσικών Σχολείων της χώρας που βρίσκονται σε αδιέξοδο, συγκεντρώθηκαν χτες το μεσημέρι, κρατώντας μουσικά όργανα και πλακάτ, έξω από το υπουργείο Παιδείας. Με χιούμορ και νότες διαμαρτυρήθηκαν για τα «φάλτσα» του υπουργείου Παιδείας και έκαναν σαφές ότι «δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω».

Το πρώτο διδακτικό τρίμηνο του σχολικού έτους εκπνέει ήδη και πολύ μεγάλος αριθμός καθηγητών γενικής και μουσικής παιδείας δεν έχει προσέλθει ακόμη στα σχολεία να αναλάβει τα μουσικά του καθήκοντα, κατήγγειλαν χτες γονείς και μαθητές από τα Μουσικά Σχολεία Αλίμου, Ιλίου, Παλλήνης, Πειραιά, Θεσσαλονίκης, Καλαμάτας, Πάτρας, Τρικάλων, Κρήτης και Μυτιλήνης.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι οι μαθητές να βρίσκονται σε αδιέξοδο, αφού η απώλεια μεγάλου αριθμού διδακτικών ωρών, έχει «συνέπεια τον εγκλωβισμό τους, αν όχι την καταδίκη τους, σε συνθήκες βαθιάς ανισότητας, υπό τις οποίες εν τούτοις καλούνται να προσέρχονται κατ' έτος στις πανελλαδικές εξετάσεις, γεγονός συνταγματικά, πολιτικά και ηθικά απαράδεκτο».

Ωστόσο, «η σειρά συνεχών εξαγγελιών για τη στήριξη και αναβάθμιση των μουσικών σπουδών στα πλαίσια της Δημόσιας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τη σχετική κατοχύρωσή τους παραμένει ακόμη στη σφαίρα ενός νεφελώδους σχεδιασμού χωρίς ουσιαστική υλοποίηση», καταγγέλλουν οι Σύλλογοι Γονέων με ψήφισμά τους. Και απαιτούν τον άμεσο διορισμό καθηγητών γενικών και μουσικών μαθημάτων, την πιστή και ελεγχόμενη εφαρμογή του εκάστοτε ισχύοντος αναλυτικού προγράμματος.

«Βγες έξω υπουργέ», «Δεν έχουμε άλλες ανοχές, θέλουμε καθηγητές» ήταν τα συνθήματα που φώναζαν οι μαθητές έξω από το υπουργείο. Ωστόσο, και η συνάντηση που είχαν εκπρόσωποι των μαθητών και των Συλλόγων Γονέων, με τον υφυπουργό Παιδείας Ν. Γκεσούλη ήταν άκαρπη. Ο υφυπουργός Παιδείας προσπάθησε να δικαιολογήσει την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στα μουσικά σχολεία και αρνήθηκε να προχωρήσει σε οποιαδήποτε δέσμευση απέναντι στα αιτήματά τους. Να σημειωθεί ότι στην προσπάθειά τους να συναντηθούν όλοι οι εκπρόσωποι των Συλλόγων Γονέων και μαθητές με το υπουργείο Παιδείας, η απάντηση που πήραν αρχικά ήταν αρνητική, με το πρόσχημα ότι «δε χωρούν όλοι στην αίθουσα».

Ο Μιλτιάδης Μπάρκας, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων του Μουσικού Σχολείου Ιλίου, με δήλωσή του στο «Ρ» επισήμανε: «Θα κάνουμε υπομονή άλλη μια εβδομάδα και θα καθορίσουμε την παραπέρα στάση μας. Ο αγώνας συνεχίζεται. Τις υποσχέσεις που πήραμε από τον υφυπουργό Παιδείας τις έχουμε ξαναπάρει. Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια υπομονής».

  • Μαχητική πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης πραγματοποίησαν οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Αγρινίου. Να σημειωθεί ότι οι μαθητές του συγκεκριμένου σχολείου έχουν προχωρήσει εδώ και τέσσερις μέρες σε κατάληψη του κτιρίου.
  • Τριάντα οκτώ (!) καθηγητές, οι 33 από τους οποίους μουσικοί, λείπουν από το Μουσικό Σχολείο Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με όσα καταγγέλλει ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων. Οι τραγικές ελλείψεις τρεις σχεδόν μήνες μετά την έναρξη των μαθημάτων έχουν οδηγήσει στον πλήρη εκφυλισμό του ωρολόγιου προγράμματος.
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Εντονα προβλήματα σχολικής στέγης

Σε κατάληψη του 54ου Δημοτικού Σχολείου στη Θεσσαλονίκη προχωράνε από το πρωί της Δευτέρας γονείς και μαθητές, διεκδικώντας να χτιστεί άμεσα νέο κτίριο, που θα στεγάσει τους 170 μαθητές. Το υπάρχον κτίριο είναι ετοιμόρροπο, με εγκάρσιες ρωγμές που μεγάλωσαν μετά τον τελευταίο σεισμό του Οκτώβρη και η παραμονή των μαθητών εγκυμονεί πλέον σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλειά τους.

Το 54ο Δημοτικό χτίστηκε το 1956 και από τότε, όπως καταγγέλλουν οι γονείς, καμιά εργασία συντήρησης δεν έχει γίνει. Ο σεισμός του 1978 αποτέλεσε το πρώτο πλήγμα και δημιούργησε ρωγμές στο κτίριο, χωρίς ωστόσο οι αρμόδιες υπηρεσίες να προβούν στην αναστύλωσή του. Παρά το γεγονός ότι 5 αλλεπάλληλες μελέτες των αρμόδιων υπηρεσιών καταλήγουν στην ανάγκη να χτιστεί άμεσα νέο κτίριο, αφού κάθε προσπάθεια συντήρησης του υπάρχοντος κρίνεται ασύμφορη οικονομικά, η Νομαρχία Θεσσαλονίκης αρνήθηκε για μια ακόμη χρονιά να εντάξει το 54ο Δημοτικό στο εξαετές πρόγραμμα σχολικής στέγης. Στις αντιδράσεις των γονέων, ο νομάρχης Θεσσαλονίκης απάντησε με τη συνήθη δικαιολογία της έλλειψης χρημάτων, ενώ λίγους μήνες πριν, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, είχε υποσχεθεί στους γονείς την άμεση επίλυσή του.

Το 54ο Δημοτικό αποτελεί μέρος του γενικότερου προβλήματος της σχολικής στέγης που αντιμετωπίζει το 3ο Διαμέρισμα, αλλά και ολόκληρος ο νομός Θεσσαλονίκης, αποτέλεσμα τόσο της υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης από την κυβέρνηση, αλλά και της απροθυμίας της Νομαρχίας να διεκδικήσει δυναμικά τους πόρους που δικαιούται.

Πολιτικό το πρόβλημα της σχολικής στέγης

Στο μεταξύ, στη χθεσινή συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου με θέμα τη σχολική στέγη, επαναλήφθηκε ο γνωστός δικομματικός καυγάς για τον καταλογισμό των ευθυνών, χωρίς κανείς από τους εκπροσώπους των παρατάξεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ να μπει στην ουσία της πολιτικής που γεννά το πρόβλημα. Στις τοποθετήσεις τους, οι εκπρόσωποι της ΝΑΣΥ επανέλαβαν ότι η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης είναι πολιτική επιλογή των κομμάτων του δικομματισμού και καυτηριάζοντας τους λεονταρισμούς του νομάρχη απέναντι στην κεντρική εξουσία, τόνισαν την ανάγκη να δημιουργηθεί ένα πλατύ μέτωπο εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων και εργαζομένων που θα διεκδικήσει δυναμικά την άμεση επίλυση του προβλήματος της σχολικής στέγης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ