ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 25 Νοέμβρη 2003
Σελ. /40
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«Αποφασίζομεν και διατάσσομεν»

Διά νόμου η κυβέρνηση επιχειρεί να χωροθετήσει το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης «θεσμοποιώντας» πλήθος παρανομιών

Η δημιουργία τετελεσμένων, μέσω της καταστροφής αρχαιοτήτων, συνεχίζεται
Η δημιουργία τετελεσμένων, μέσω της καταστροφής αρχαιοτήτων, συνεχίζεται
Με την άκρως ...«εκσυγχρονιστική» τακτική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» προσπαθεί η κυβέρνηση να επιβάλει πια - αφού βλέπει ότι δεν μπορεί να πείσει κανέναν - τη χωροθέτηση και κατασκευή του Νέου Μουσείου Ακρόπολης (ΝΜΑ) στον αρχαιολογικό χώρο του Μακρυγιάννη.

Ετσι, μέσα στο νέο, έκτο κατά σειρά(!), νομοσχέδιο-«σκούπα» για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού βρήκε την ευκαιρία να «περάσει» μια σειρά από άρθρα που «ρυθμίζουν» θέματα της αρμοδιότητάς της. Ξεχωριστό άρθρο, το 9, είναι «αφιερωμένο» εξ ολοκλήρου στο ΝΜΑ. Να σημειωθεί ότι το ν/σ κατατέθηκε την ίδια μέρα (Παρασκευή) που η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε παράνομη και αντισυνταγματική την απόφαση του υπουργού Πολιτισμού με την οποία εγκρίθηκε η προμελέτη για την κατασκευή του ΝΜΑ στου Μακρυγιάννη. Θυμίζουμε, ότι σ' αυτή την προμελέτη στηρίχτηκε η έγκριση της άδειας εκσκαφών και αντιστηρίξεων του Μουσείου. Αναμένεται επίσης στις 5 του Δεκέμβρη η συζήτηση στην Ολομέλεια του ΣτΕ της προσφυγής για την ακύρωση της κύριας μελέτης για την ανέγερση του Μουσείου, ενώ εκκρεμεί και η έκδοση απόφασης επί της αίτησης αναστολής.

Πώς απαντά η κυβέρνηση σε όλα αυτά, αλλά και στην τεκμηριωμένη αντίδραση επιστημονικών φορέων και ειδικών σε Ελλάδα και εξωτερικό επί του θέματος; Στην εισηγητική έκθεση του ν/σ διαβάζουμε, ότι με την παράγραφο 4 «προσδιορίζονται οι μελέτες ανέγερσης του ΝΜΑ με βάση τις οποίες χορηγείται άδεια ανέγερσης αυτού...». Στην ίδια την παράγραφο 4 υπάρχει η φράση: «Η παρούσα ρύθμιση επέχει θέση οικοδομικής άδειας»! Με λίγα λόγια, το ΥΠΠΟ θέλει να παρασύρει τη Βουλή όχι μόνο στη θεσμοθέτηση μιας παρανομίας (όπως προκύπτει από το ΣτΕ) αλλά και στο να υποκαταστήσει θεσμοθετημένες κρατικές υπηρεσίες, μετατρέποντάς τη σε ...«εκδοτήριο αδειών»! Να θυμίσουμε, ότι σε απάντηση του υπουργού Πολιτισμού σε Ερώτηση του ΚΚΕ για το θέμα σημειώνεται ότι «δεν υπάρχει γνωμοδότηση του ΚΑΣ (σ.σ. Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) για τη Χωροθέτηση του Νέου Μουσείου Ακρόπολης μετά το 1999», οπότε βρέθηκαν τα αρχαία, «ούτε αντίστοιχα γνωμοδότηση της Διεύθυνσης Βυζαντινών Αρχαιοτήτων».

Τέλος, η εμμονή της κυβέρνησης να χρησιμοποιεί ως κύριο προπαγανδιστικό όπλο για την επιλογή της τα Γλυπτά του Παρθενώνα, όπως κάνει και με τη συγκεκριμένη εισηγητική έκθεση, θα πρέπει να επαναλάβουμε ότι υπονομεύει το κατά τα άλλα δίκαιο αυτό αίτημα, αφού ο τρόπος, ο τύπος και η ουσία της ανέγερσης του ΝΜΑ, με την καταστροφή του αρχαιολογικού χώρου του Μακρυγιάννη, θα χρησιμοποιηθούν από τους Αγγλους εναντίον μας.

Πανδαισία μουσικού θεάτρου

Ως «ένα πανόραμα τεχνών και πολιτισμών, με τη συνύπαρξη της μουσικής με την κίνηση, την παντομίμα, τα εικαστικά και την τεχνολογία» αυτοπαρουσιάζεται - δικαίως - το 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικού Θεάτρου Βόλου, που θα διεξαχθεί από 20/12/2003-5/1/2004, όπως πάντα από το Κέντρο Μουσικού Θεάτρου του Δήμου Βόλου, που διανύει φέτος τον ένατο χρόνο λειτουργίας του.

Το πρόγραμμα έχει ως εξής: 20,21/12: η Κριστίνα Χόγιος θα μεταφέρει το πάθος και τη δεξιοτεχνία της στο ισπανικό φλαμένκο με την παράστασή της «Στην ώρα και στο ρυθμό». 23,25/12: ο πλέον γνωστός μίμος της εποχής μας, ο Γάλλος Μαρσέλ Μαρσό, όχι μόνο θα γοητεύσει για μια ακόμη φορά το κοινό, αλλά ο Δήμος Βόλου θα διοργανώσει ειδική τελετή διάκρισης για να τον τιμήσει. 26,27/12: Ορίλια Τιερί και Ζαΐμ Μαρτίνες, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της Βικτόριας Τιερί Τσάπλιν, κόρης του Τσάρλι Τσάπλιν, σε μια παράσταση με τίτλο «Το ορατόριο της Ορίλια». 29,30/12: οι Fiat Lux από τη Γαλλία σε μια ιστορία που αποδίδουν με παντομίμα. 3,4,5/1: ο Ενιο Μαρκέτο και οι εκατό «μεταμορφώσεις» του.

Παράλληλα προγραμματίζονται εκπαιδευτικές εκδηλώσεις και σεμινάρια από τους παραπάνω καλλιτέχνες, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει μια ακραιφνώς βολιώτικη παραγωγή αφιερωμένη στους Μπιτλς, με χρήση πολυμέσων, θεάτρου και μουσικής από μαθητές και φοιτητές της πόλης. Η παράσταση θα δοθεί στις 17 και 18/12 και πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ποπ, ροκ και λαϊκά

Νίκος Ζιώγαλας
Νίκος Ζιώγαλας
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη και μέχρι τις 16/12, στο μουσικό «Συρμό», ο παλιός γνώριμος Νίκος Ζιώγαλας συναντά τον Γιώργο Αλουπογιάννη και τον Δημήτρη Κοργιαλά. Η αντροπαρέα ετοίμασε ένα πρόγραμμα με ποπ, ροκ και παραδοσιακά ακούσματα με πιο σύγχρονες ενορχηστρώσεις, με ξένα τραγούδια, αλλά κυρίως με τραγούδια του Νίκου Ζιώγαλα από τις συνεργασίες του με τους Νίκο Πορτοκάλογλου και Μανώλη Φάμελο, και από το τελευταίο του cd «Εϊ, τι κάνεις εκεί» - με επιρροές από παραδοσιακά ακούσματα. Ο Γιώργος Αλουπογιάννης φέρνει, επίσης, στη σκηνή και τραγούδια από την τελευταία του δουλιά «Μια φάση περνάω κι εγώ μην το κάνουμε θέμα» και ο Δημήτρης Κοργιαλάς από τον δίσκο του «Ασ' τα δύσκολα σε μένα».

Τις Τετάρτες, μέχρι τις 17/12, το πρόγραμμα του «Συρμού» εστιάζει στη μοναδική γοητεία των τραγουδιών του Βασίλη Τσιτσάνη, τα οποία υπηρετεί ερμηνευτικά η Αφεντούλα Ραζέλη, με τίτλο «Νύχτες μαγικές κι ονειρεμένες». Η τραγουδίστρια, μετά τον πρώτο της δίσκο, «Στη φωτιά να ρίχνεις μέλι», ετοιμάζει το δεύτερο προσωπικό της δίσκο.

Απολογισμός 2002 - 2003 Εθνικού θεάτρου

«Παρά το γεγονός ότι ο προϋπολογισμός μας δεν καλύφθηκε απόλυτα από το υπουργείο Πολιτισμού, δεν κάναμε ούτε και θα κάνουμε στο μέλλον εκπτώσεις σε ό,τι αφορά τα καλλιτεχνικά αποτελέσματα που ζητάμε». Αυτό είπε, μεταξύ άλλων, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Νίκος Κούρκουλος, ανακοινώνοντας χτες τον απολογισμό της θεατρικής περιόδου 2002 - 2003, καθώς και τα σχέδια του Εθνικού Θεάτρου για την περίοδο 2003 - 2004.

Η πρόεδρος του ΔΣ του Εθνικού Ελένη Γλύκατζη - Αρβελέρ επισήμανε ότι «το Εθνικό Θέατρο εκτός από συγκινήσεις δημιουργεί και αναμνήσεις κι ότι είναι ο πλέον δημιουργικός πολιτιστικός Οργανισμός του τόπου». Στα ζητήματα που αφορούν τόσο το ρεπερτόριο και εν γένει το καλλιτεχνικό έργο, όσο και τα λειτουργικά και οικονομικά θέματα του Οργανισμού, αναφέρθηκε ο κος Νίκος Κούρκουλος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν προκύπτει ότι το Εθνικό Θέατρο είχε έσοδα 3.166.528 Ευρώ. Συνολικά, δόθηκαν 810 παραστάσεις κατά τη διάρκεια της περσινής χειμερινής περιόδου, 54 τη θερινή περίοδο και 25 παραστάσεις στο εξωτερικό.

Σε ό,τι αφορά στην ανακαίνιση του ιστορικού κτιρίου Τσίλερ, η οποία δρομολογήθηκε, αλλά καθυστερεί η μελέτη, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία. «Βάζοντας ένα χρονοδιάγραμμα -είπε ο Νίκος Κούρκουλος- θα μπορούσαμε να πούμε ότι οι εργασίες στο πολύπαθο κτίριο της Αγίου Κωνσταντίνου θα ξεκινήσει την Ανοιξη του 2004». Για τις ανάγκες αυτές, οι διοικητικές υπηρεσίες μεταφέρθηκαν σε παρακείμενο μισθωμένο κτίριο, ενώ οι υπηρεσίες του ενδυματολογικού τομέα μόλις μετακινήθηκαν σε νέο μισθωμένο οίκημα επί της οδού Μενάνδρου. Επίσης, η βιβλιοθήκη, η οποία στεγάζεται πλέον στο ΡΕΞ, με την ευκαιρία της λειτουργίας της σε λειτουργικό χώρο, οργάνωσε το υλικό και κατέγραψε, με ηλεκτρονικό τρόπο τα σημαντικά αρχεία της.

Μεσογειακή προσέγγιση στη Jazz

Jazz Med ή η μεσογειακή προσέγγιση στη Jazz. Τέσσερις νέοι καλλιτέχνες, ο Λευτέρης Ανδριώτης (λύρα), ο Αντώνης Πρίφτης (κιθάρα), ο Μιχάλης Μπακάλης (κρουστά) και ο Γιώργος Ταμιωλάκης (τσέλο) ψάχνουν τη μουσική τους έκφραση και ιχνηλατούν τους δρόμους της αναζήτησής τους στο «Παράφωνο» (Ασκληπιού 130), αύριο Τετάρτη, 26 του Νοέμβρη στις 10.30 το βράδυ. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει από συνθέσεις του Sting μέχρι flamenco.

Κλειστό θα είναι μέχρι την ερχόμενη άνοιξη το Μουσείο Αρχαίας Αγοράς στη Στοά Αττάλου, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, «λόγω εργασιών που εκτελούνται στο πλαίσιο της εγκεκριμένης μελέτης "Ανακαίνισης - Αναβάθμισης" του Μουσείου». Προστίθεται ότι «για τον ακριβή χρόνο επαναλειτουργίας του μουσείου θα εκδοθεί νεότερη ανακοίνωση».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ