ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 16 Γενάρη 2004
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΚΕ ΓΙΑ «ΤΑΣΜΑΝ ΣΠΙΡΙΤ»
Να τερματιστεί η ομηρία των Ελλήνων ναυτεργατών

Συνάντηση της Αλ. Παπαρήγα με τους συγγενείς των κρατουμένων στο Πακιστάν. Παρέμβαση και στο Ευρωκοινοβούλιο

Το «Τάσμαν Σπίριτ» προσαραγμένο έξω από το Καράτσι

Associated Press

Το «Τάσμαν Σπίριτ» προσαραγμένο έξω από το Καράτσι
Με την επιτροπή των συγγενών των ναυτεργατών του πλοίου TASMAN SPIRIT και του ναυπηγού Ν. Παππά, που κρατούνται όμηροι στο Καράτσι του Πακιστάν μετά την προσάραξη του πλοίου στο εν λόγω λιμάνι, συναντήθηκε χτες η ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Αλέκα Παπαρήγα.

Σε ανακοίνωσή του το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ τονίζει πως το Κόμμα καυτηριάζει την κυβερνητική αδράνεια, που έχει ως αποτέλεσμα την παράνομη εξάμηνη κράτηση των ναυτεργατών και του ναυπηγού Ν. Παππά. Καταγγέλλει την πλοιοκτήτρια εταιρία «POLEMBROS» του εφοπλιστή Πολέμη και την ασφαλιστική εταιρία «American Club», που ευθύνονται για την ταλαιπωρία των ναυτεργατών και δεν καταβάλλουν την απαιτούμενη αποζημίωση.

To ΚΚΕ αντιτίθεται αποφασιστικά στην προσπάθεια ποινικοποίησης των ναυτεργατών, που σε περίπτωση προσάραξης, μόλυνσης του θαλάσσιου περιβάλλοντος χρησιμοποιούνται ως εξιλαστήρια θύματα. Απαιτεί τον άμεσο επαναπατρισμό των ναυτεργατών μελών του πληρώματος και του ναυπηγού Ν. Παππά. Στην κατεύθυνση αυτή θα συνεχίσει τις ενέργειες και θα ασκήσει τη μεγαλύτερη δυνατή πίεση προς την κυβέρνηση και την πλοιοκτήτρια εταιρία για να σταματήσει η δίωξη από τις αρχές του Πακιστάν, να καταβληθούν οι αποζημιώσεις για τον άμεσο επαναπατρισμό.

Στο Ευρωκοινοβούλιο

Παρέμβαση και στο Ευρωκοινοβούλιο έκανε το ΚΚΕ ζητώντας να αναγκαστούν το P&I CLUB και οι πλοιοκτήτριες εταιρίες των πλοίων «PRESTIGE» και «TASMAN SPIRIT» να πληρώσουν τις χρηματικές ποινές για τα ναυάγια των δυο πλοίων, ώστε να αφεθούν ελεύθερα τα πληρώματά τους που κρατούνται ως εξιλαστήρια θύματα - όμηροι στην Ισπανία και στο Πακιστάν. Την παρέμβαση έκανε ο Στρατής Κόρακας, κατά τη διάρκεια παρέμβασής του στη συζήτηση του Ευρωκοινοβουλίου για την ασφάλεια στη θάλασσα.

Οπως χαρακτηριστικά είπε ο Στρ. Κόρακας, «η συζητούμενη πρόταση κανονισμού για μετανηολόγηση φορτηγών και επιβατηγών πλοίων εντάσσεται στη γενικότερη αντεργατική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Με πρόσχημα την ενίσχυση της "ανταγωνιστικότητας", στοχεύει στην αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου, με συρρίκνωση των μισθών και των κοινωνικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών και με τις σκανδαλώδεις φοροαπαλλαγές των ναυτιλιακών εταιριών των κρατών-μελών της ΕΕ».

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ υποστήριξε: «Η σύσταση της αιτιολογικής έκθεσης του σχετικού κανονισμού προς τα "κράτη-μέλη, να εξετάσουν εκ νέου τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού νηολογίου πλοίων", αποτελεί στρατηγικής σημασίας επιλογή του κεφαλαίου για την αύξηση της κερδοφορίας του. Η πρόταση αυτή είχε υποβληθεί από την Επιτροπή ήδη από το 1989. Η υλοποίησή της, εκτός από νέα κέρδη για τους εφοπλιστές, συνεπάγεται υποβάθμιση των κανόνων ασφάλειας στις θαλάσσιες μεταφορές και νέους κινδύνους για την ανθρώπινη ζωή και το περιβάλλον. Δημιουργούνται συνθήκες νέων ναυτιλιακών εγκλημάτων όπως του "ERIKA", του "PRESTIGE" και με ανυπολόγιστες, οδυνηρές επιπτώσεις για τους εργαζόμενους, τους λαούς και το περιβάλλον».

Τόνισε επίσης: «Η πρόταση για την ενίσχυση του ποινικού πλαισίου καταστολής της ρύπανσης από πλοία δεν πρόκειται να μειώσει τα ναυτικά εγκλήματα αφού τα πάντα θα υπόκεινται στη διασφάλιση και αύξηση των κερδών των πλοιοκτητών, του μεγάλου κεφαλαίου που ελέγχει τις πηγές ενέργειας και τα μέσα μεταφοράς και παραγωγής».

Ο Στρ. Κόρακας κατέληξε λέγοντας: «Το ΚΚΕ απορρίπτει συνολικά τις προτάσεις των τριών κανονισμών καθώς και τις συζητούμενες σχετικές εκθέσεις. Συμβάλλει στην ενίσχυση των αγώνων των ναυτεργατών και γενικότερα των εργαζομένων για ριζικές αλλαγές στο συνδικαλιστικό και πολιτικό επίπεδο με στόχο την ανατροπή της αντεργατικής πολιτικής και των φορέων της. Παλεύουμε για να ανοίξει ο δρόμος για μια άλλη πολιτική, που θα ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες της εργατικής οικογένειας, των λαών, του περιβάλλοντος και όχι την αισχροκέρδεια του μεγάλου κεφαλαίου».

Το ιστορικό

Το δεξαμενόπλοιο «TASMAN SPIRIT» με σημαία Μάλτας, της εταιρίας «Polempros» του εφοπλιστή Πολέμη, στις 27 του περασμένου Ιούλη, φορτωμένο με αργό πετρέλαιο, κατά την είσοδό του στο λιμάνι Καράτσι του Πακιστάν προσάραξε στο δίαυλο με αποτέλεσμα να προκληθεί τεράστια οικολογική ρύπανση καθώς διέρρευσαν περίπου 44 χιλιάδες τόνοι αργού πετρελαίου από τους συνολικά 67.000 τόνους με τους οποίους ήταν φορτωμένο το πλοίο.

Οι 4 Ελληνες και 18 αλλοδαποί του πληρώματος εγκατέλειψαν το πλοίο, καθώς υπήρχε φόβος έκρηξης. Ομως, από τη μέρα εκείνη μέχρι και σήμερα κρατούνται από τις πακιστανικές αρχές ως όμηροι σε ξενοδοχείο στο Καράτσι. Μάλιστα, κρατήθηκε και ο Ελληνας επικεφαλής του σωστικού συνεργείου που στάλθηκε για να συμμετάσχει στην αντιμετώπιση της ρύπανσης!

Οι πακιστανικές αρχές για να απελευθερώσουν τους ναυτεργάτες διεκδικούν ως αποζημίωση για την οικολογική καταστροφή που προκάλεσε το πλοίο το αστρονομικό ποσό των 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο βέβαια αρνείται να καταβάλει τόσο η πλοιοκτήτρια εταιρία, όσο και η ασφαλιστική εταιρία «America Club» όπου είναι ασφαλισμένο το πλοίο. Οι Ελληνες ναυτεργάτες που κρατούνται στο Πακιστάν είναι οι Δ. Καρυστινός, πλοίαρχος, Γ. Μεϊμέτης, υποπλοίαρχος, Δ. Βαλσάμος, α΄ μηχανικός και Γ. Κουτσός, γ΄ μηχανικός. Ο επικεφαλής του συνεργείου είναι ο Ν. Παππάς.

Η κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι 5 Ελληνες ναυτεργάτες είναι δραματική, γεγονός που αποδεικνύεται από τον αυτοτραυματισμό του γ΄ μηχανικού Γιώργου Κουτσού στις 5 του Γενάρη.

Από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης υποτίθεται ότι γίνονται προσπάθειες για την απελευθέρωση και τον επαναπατρισμό των 5 ναυτεργατών, το θέμα έχει φτάσει στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) και στη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO). Εχει ενεργοποιηθεί και η (ITF) όμως οι ...προσπάθειες δε φτάνουν στην καρδιά του προβλήματος, που είναι να σταματήσουν επιτέλους οι ναυτεργάτες να αποτελούν κάθε φορά τα εξιλαστήρια θύματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πακιστανικές αρχές είχαν δεσμεύσει άλλα 4 πλοία του Πολέμη, όμως η ασφαλιστική εταιρία φρόντισε και τα αποδέσμευσε... Οι Ελληνες ναυτεργάτες, τα ταξικά ναυτεργατικά συνδικάτα με επιστολές και έγγραφα έχουν απαιτήσει με σαφήνεια, από την κυβέρνηση, αλλά και σε διεθνές επίπεδο, την προστασία των πληρωμάτων και οι ευθύνες να αποδίδονται εκεί που πρέπει, δηλαδή στις πλοιοκτήτριες εταιρίες. Δεν μπορεί κάθε φορά τη νύφη να την πληρώνει ο ναυτεργάτης, όπως γίνεται και με τον πλοίαρχο του δεξαμενόπλοιου «ΠΡΕΣΤΙΖ», κ. Μάγκουρα, ο οποίος εδώ και πάνω από 16 μήνες βρίσκεται όμηρος στην Ισπανία, λόγω της θαλάσσιας ρύπανσης που προκλήθηκε από το εν λόγω πλοίο.

ΑΕΡΟΣΥΝΟΔΟΙ «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ»
Αταλάντευτα στον αγώνα

Οι απεργοί ιπτάμενοι συνοδοί - φροντιστές της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» δεν υποστέλλουν τη σημαία του αγώνα, που ξεκίνησαν εδώ και 48 μέρες, αρνούμενοι να εργαστούν σε συνθήκες «ιπτάμενου Νταχάου», στη νέα εταιρία «Ολυμπιακές Αερογραμμές».

Οι απεργοί αεροσυνοδοί συγκεντρώθηκαν χτες το μεσημέρι στα Προπύλαια και στη συνέχεια πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας στα γραφεία του ΠΑΣΟΚ στην οδό Χαρ. Τρικούπη. Εκπρόσωποι του προεδρείου της Ενωσης Ιπταμένων Συνοδών - Φροντιστών (ΕΙΣΦ) συναντήθηκαν για λίγα λεπτά με τον γραμματέα Συνδικαλιστικού του ΠΑΣΟΚ Γ. Κουτσούκο.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε μετά τη συνάντηση ο πρόεδρος της ΕΙΣΦ Ταξιάρχης Χρήστου, ο Γ. Κουτσούκος είπε ότι το κόμμα έχει εξαντλήσει την παρεμβατική του ικανότητα και τους προέτρεψε να επιστρέψουν στην εργασία τους!

Σημειώνεται ότι ο νόμος, που ψήφισε πρόσφατα η κυβερνητική πλειοψηφία για τη λειτουργία των υπό ιδιωτικοποίηση «Ολυμπιακών Αερογραμμών», προβλέπει την πλήρη ανατροπή εργασιακών, οικονομικών, ασφαλιστικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων των αεροσυνοδών, με παράλληλη αύξηση των ωραρίων απασχόλησης και δραστική μείωση των μηνιαίων αποδοχών (από 350 μέχρι και 600 ευρώ).

ΚΑΒΑΛΑ
Πικετοφορία από το ΠΑΜΕ σήμερα

Συγκέντρωση - πικετοφορία ενάντια στην αντεργατική πολιτική της φτώχειας, της ακρίβειας και της ανεργίας, οργανώνει σήμερα Παρασκευή στις 6.30 το απόγευμα στην κεντρική πλατεία της Καβάλας η τοπική Γραμματεία του ΠΑΜΕ. Καλεί τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν μαζικά και να διεκδικήσουν ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις, πλήρη και σταθερή εργασία για όλους, ουσιαστική προστασία των ανέργων, αποκλειστικά δημόσιο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, κατάργηση των ταξικών φραγμών στη μόρφωση, διεύρυνση των δημοκρατικών δικαιωμάτων και των λαϊκών ελευθεριών.

Με ανακοίνωσή του το ΠΑΜΕ καταγγέλλει την αντιλαϊκή πολιτική ΠΑΣΟΚ και ΝΔ καθώς και τη συμβιβασμένη πλειοψηφία της ΓΣΕΕ που υπηρετώντας σταθερά το δικομματισμό ετοιμάζεται να «διεκδικήσει» από την κυβέρνηση και τους εργοδότες ψίχουλα για τους εργαζόμενους. Το ΠΑΜΕ καλεί τους εργαζόμενους σε αντίσταση και αντεπίθεση για την ανατροπή της πολιτικής που τους κλέβει τη ζωή και καταδίκη των πολιτικών υποστηρικτών της.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ