ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 12 Φλεβάρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΕΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ - ΧΑΡΑΤΣΙΑ
Διόδια «φωτιά» σε Αττική Οδό, Ρίο - Αντίρριο

Μετά τις εκλογές, η διέλευση από την Αττική Οδό θα κοστίζει αρχικά 2,5 και μετά το καλοκαίρι 3 ευρώ. Στο Ρίο - Αντίρριο, τα διόδια θα κυμαίνονται μεταξύ 10 - 15 ευρώ!

Eurokinissi

«Χαράτσι» 3 ευρώ (1.000 δρχ.) ανά διαδρομή, θα πληρώνουν οι κάτοικοι της πρωτεύουσας μετά το Σεπτέμβρη στην Αττική Οδό, από 2 ευρώ που πληρώνουν σήμερα! Αυτό ξεκαθάρισαν χτες οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας των μεγαλοεργολάβων, που είναι υπεύθυνοι για τη λειτουργία της λεωφόρου, επισημαίνοντας ότι το ύψος αυτό των διοδίων προβλέπει η σύμβαση που υπέγραψαν με την κυβέρνηση. Οπως μάλιστα επισήμαναν, με βάση τη σύμβαση, μπορούν να αναπροσαρμόζουν την τιμή των διοδίων κάθε χρόνο με βάση την αύξηση του πληθωρισμού, κοινοποιώντας απλά την πρόθεσή τους αυτή στην κυβέρνηση λίγο διάστημα πριν από την επιβολή τους.

Οι ίδιοι, πάντως, δεν απέκλεισαν μία ενδιάμεση αύξηση (2,40 - 2,50 ευρώ) λίγο μετά τις εκλογές, που θα συνδυαστεί με την παράδοση του δυτικού κλάδου μήκους 2,5 χιλιομέτρων ανάμεσα στους κόμβους Αγίας Παρασκευής και Δουκίσσης Πλακεντίας, που τώρα λειτουργεί προσωρινά μόνο με τον ανατολικό κλάδο.

Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι η εκτέλεση των «μεγάλων έργων» με τη λεγόμενη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης και τις «συμβάσεις παραχώρησης» έχει ως αποτέλεσμα να πληρώνει ο ελληνικός λαός διπλά τα έργα: Μία φορά για την κατασκευή (το κόστος του έργου υπερτριπλασιάστηκε) και μία για την εκμετάλλευση, δηλαδή με τα πανάκριβα διόδια, ακόμη και μέσα στα όρια της πρωτεύουσας. Και, βέβαια, τον τρόπο αυτό εκτέλεσης των έργων τον ξεκίνησε η ΝΔ - δικές της, άλλωστε, είναι οι διακηρύξεις των διαγωνισμών που σεβάστηκε μέχρι κεραίας και το ΠΑΣΟΚ, τόσο για την Αττική Οδό, όσο και για το αεροδρόμιο Σπάτων ή το Ρίο - Αντίρριο - και φυσικά τον ίδιο αυτόν τρόπο «ορκίζεται» ότι θα συνεχίσει...

Διόδια «φωτιά» και στο Ρίο - Αντίρριο

Στο Ρίο - Αντίρριο, μάλιστα, τα διόδια από το Νοέμβρη, που θα ολοκληρωθεί η ζεύξη, θα κυμαίνονται γύρω στα 10 με 15 ευρώ, ενώ επιπλέον δίνεται το ελεύθερο στην κοινοπραξία να το αυξάνει ανεξέλεγκτα, κάθε φορά που θα υπάρχει αυξημένη κίνηση (Σαββατοκύριακα, μέρες εορτών, θερινών διακοπών κλπ.)!

Eurokinissi

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσαν χτες οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας της Αττικής Οδού, από το Δεκέμβρη 2003 που παραδόθηκαν συνολικά 61,5 χιλιόμετρα της λεωφόρου, η ημερήσια κυκλοφορία κυμάνθηκε μεταξύ 180.000 και 195.000 οχημάτων. Με τον τρόπο αυτό, επαληθεύτηκαν οι κυκλοφοριακές μελέτες, οι οποίες προέβλεπαν κυκλοφορία 183.000 οχημάτων τη μέρα. Η κοινοπραξία στο σημείο αυτό δε δίστασε να ...παραπονεθεί, σημειώνοντας ότι «παρά την επαλήθευση των κυκλοφοριακών προβλέψεων τα πραγματοποιούμενα έσοδα είναι λιγότερα, λόγω εφαρμογής του μεταβατικού διοδίου, χαμηλότερου από το συμβατικά προβλεπόμενο»...

Σύμφωνα με άλλα στοιχεία:

  • Η χρήση του ηλεκτρονικού τρόπου πληρωμής των διοδίων (e-pass) αυξήθηκε σημαντικά το 2003 και τις εργάσιμες μέρες αντιπροσωπεύει το 30% των διελεύσεων.
  • Πάνω από το 50% της κυκλοφορίας εισέρχεται στην Αττική Οδό από 5 κύριους σταθμούς διοδίων (από τους 32 που συνολικά υπάρχουν), δηλαδή από τους δύο της Μεταμόρφωσης, του Κορωπίου, της Κατεχάκη και Ρουπακίου Ελευσίνας.
  • Κατά τα δύο τρίτα, οι επεμβάσεις βοήθειας πάνω στο δρόμο αφορούν περιστατικά βλάβης οχημάτων, ενώ τα περιστατικά ατυχημάτων αφορούν μόνο το 4,8% των επεμβάσεων.

Ν. Π.

Ανθυγιεινές πολιτικές

Η υγεία των κατοίκων των Δήμων Σταυρούπολης, Ευόσμου, Αμπελοκήπων, Ελευθερίου- Κορδελιού, που ζουν δίπλα στις καμινάδες των βιομηχανιών, είναι επιβαρυμένη. Οι καρκίνοι, οι κάθε είδους νεοπλασίες, τα αναπνευστικά προβλήματα, το άσθμα, οι αλλεργίες παρατηρούνται - όχι τυχαία - αυξημένα στην περιοχή. Στις περιπτώσεις αυτές, όπως η προχτεσινή πυρκαγιά στο εγκαταλειμμένο εργοστάσιο της ΔΙΑΝΑ, οι επιπτώσεις στην υγεία των κατοίκων δεν εκδηλώνονται άμεσα, γι' αυτό και είναι οι πιο επικίνδυνες. Σήμερα και μετά τη βόμβα που λέγεται ΔΙΑΝΑ, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ (υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης) και η ΝΔ (Νομαρχία Θεσσαλονίκης) ρίχνουν τις ευθύνες ο ένας στον άλλον. Ασελγούν για πολλοστή φορά σε βάρος των εργατικών, λαϊκών οικογενειών της υποβαθμισμένης Δυτικής Θεσσαλονίκης στις οποίες στερούν το ίδιο το δικαίωμα στη ζωή, στην ασφαλή και ανθρώπινη ζωή. Και οι δύο, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, δεν απαντούν σ' αυτές τις οικογένειες:

1. Γιατί επί τόσα χρόνια δε διασφάλισαν, μέσα από ένα σωστό χωροταξικό σχεδιασμό, την εγκατάσταση των βιομηχανικών μονάδων ώστε να μη βρίσκονται κυριολεκτικά δίπλα στις αυλές των σπιτιών των κατοίκων;

2. Γιατί επί τόσα χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ δεν επέβαλαν τον έλεγχο και τον καθαρισμό με τεχνολογικό εξοπλισμό όλων των ειδών των αποβλήτων των βιομηχανιών, ώστε να μη ρυπαίνουν το περιβάλλον, ούτε να ενοχλούν τους κατοίκους;

3. Γιατί επί τόσα χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ δεν έχουν λύσει το πρόβλημα της «ταφής» των στερεών αποβλήτων των χημικών βιομηχανιών και ιδιαίτερα της Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων, που έχουν μαζευτεί βουνά ολόκληρα πίσω από τις εγκαταστάσεις της;

4. Γιατί ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, ο ένας ως κυβέρνηση και ο άλλος ως αντιπολίτευση, εξακολουθούν να εγκληματούν σε βάρος της υγείας των κατοίκων, επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο την ίδια περιοχή με τη νέα εγκατάσταση της μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας;

5. Γιατί το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ (κυβέρνηση και νομάρχης) δε μετέφεραν ΟΛΑ τα φυτοφάρμακα από το εργοστάσιο σε ασφαλές μέρος αλλά τα άφησαν αφύλακτα μέχρι που εκδηλώθηκε η πυρκαγιά;

6. Γιατί ΠΑΣΟΚ και ΝΔ ως κυβερνήσεις δε χρηματοδότησαν ποτέ - γι' αυτό και δεν υπάρχει μέχρι σήμερα - καμιά μελέτη χωροθέτησης και επικινδυνότητας για την περιοχή, ώστε να γίνεται σήμερα ανεξέλεγκτη συσσώρευση χημικών προϊόντων και άλλων επικίνδυνων ουσιών;

Η απάντηση είναι μία: Γιατί και οι δύο είναι ταγμένοι να υπηρετούν τα ιερά και τα όσια του συστήματός τους, που είναι τα κέρδη της πλουτοκρατίας. Γιατί και οι δύο υπηρετούν ένα σύστημα, το καπιταλιστικό, που ακριβώς για την αύξηση των κερδών των καπιταλιστών απαιτεί την όλο και φθηνότερη εργατική δύναμη, την καταλήστευση όλων των κανονικών όρων ζωής και δουλιάς του εργάτη.

Οι κάτοικοι των υποβαθμισμένων δυτικών συνοικιών της Θεσσαλονίκης, οι εργαζόμενοι που βιώνουν την εγκατάλειψη και την υποβάθμιση της ζωής τους εδώ και πολλά χρόνια, θα πρέπει να απαιτήσουν από κυβέρνηση και Τοπική Αυτοδιοίκηση, νομαρχία και δήμους:

  • Να γίνει σε βάθος έλεγχος για το ζήτημα της ΔΙΑΝΑ
  • Να φύγουν από την περιοχή το εργοστάσιο και όλα τα φάρμακα
  • Να γίνουν άμεσα κάθε είδους μετρήσεις στην περιοχή και να απαιτήσουν να βγουν άμεσα τα πορίσματα.

Να συντονίσουν τη δράση τους με τους κομμουνιστές και τους συνεργαζόμενους μαζί τους λαϊκούς αγωνιστές και να απαιτήσουν τώρα μια άλλη πολιτική για το περιβάλλον. Να εξοπλίσουν την επιθυμία τους για μια ζωή αξιοπρεπή, αντάξια του ιδρώτα και της προσφοράς τους, για μια ζωή αντίστοιχη με τις ανάγκες τους, ψηφίζοντας στις 7 του Μάρτη το ΚΚΕ, για μια περιβαλλοντική πολιτική που θα υπηρετεί τον εργαζόμενο άνθρωπο και όχι τα συμφέροντα του κεφαλαίου.


Θεόδωρος ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ
Εργαζόμενος στη Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων Θεσσαλονίκης - Υποψήφιος βουλευτής του ΚΚΕ στην Α΄ Θεσσαλονίκης

Ο καιρός αγριεύει πάλι από σήμερα και η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ζητά από τις Περιφέρειες, τις Νομαρχίες και τους Δήμους όλης της χώρας να ληφθούν αυξημένα μέτρα ετοιμότητας. Τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα, που έχει προβλέψει η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία, είναι αισθητή πτώση της θερμοκρασίας, χιονοπτώσεις ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας, που κατά τόπους θα είναι έντονες και θυελλώδεις βόρειοι άνεμοι.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ