Πέμπτη 12 Φλεβάρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΝΕΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ - ΧΑΡΑΤΣΙΑ
Διόδια «φωτιά» σε Αττική Οδό, Ρίο - Αντίρριο

Μετά τις εκλογές, η διέλευση από την Αττική Οδό θα κοστίζει αρχικά 2,5 και μετά το καλοκαίρι 3 ευρώ. Στο Ρίο - Αντίρριο, τα διόδια θα κυμαίνονται μεταξύ 10 - 15 ευρώ!

Eurokinissi

«Χαράτσι» 3 ευρώ (1.000 δρχ.) ανά διαδρομή, θα πληρώνουν οι κάτοικοι της πρωτεύουσας μετά το Σεπτέμβρη στην Αττική Οδό, από 2 ευρώ που πληρώνουν σήμερα! Αυτό ξεκαθάρισαν χτες οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας των μεγαλοεργολάβων, που είναι υπεύθυνοι για τη λειτουργία της λεωφόρου, επισημαίνοντας ότι το ύψος αυτό των διοδίων προβλέπει η σύμβαση που υπέγραψαν με την κυβέρνηση. Οπως μάλιστα επισήμαναν, με βάση τη σύμβαση, μπορούν να αναπροσαρμόζουν την τιμή των διοδίων κάθε χρόνο με βάση την αύξηση του πληθωρισμού, κοινοποιώντας απλά την πρόθεσή τους αυτή στην κυβέρνηση λίγο διάστημα πριν από την επιβολή τους.

Οι ίδιοι, πάντως, δεν απέκλεισαν μία ενδιάμεση αύξηση (2,40 - 2,50 ευρώ) λίγο μετά τις εκλογές, που θα συνδυαστεί με την παράδοση του δυτικού κλάδου μήκους 2,5 χιλιομέτρων ανάμεσα στους κόμβους Αγίας Παρασκευής και Δουκίσσης Πλακεντίας, που τώρα λειτουργεί προσωρινά μόνο με τον ανατολικό κλάδο.

Το γεγονός αυτό αποδεικνύει ότι η εκτέλεση των «μεγάλων έργων» με τη λεγόμενη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης και τις «συμβάσεις παραχώρησης» έχει ως αποτέλεσμα να πληρώνει ο ελληνικός λαός διπλά τα έργα: Μία φορά για την κατασκευή (το κόστος του έργου υπερτριπλασιάστηκε) και μία για την εκμετάλλευση, δηλαδή με τα πανάκριβα διόδια, ακόμη και μέσα στα όρια της πρωτεύουσας. Και, βέβαια, τον τρόπο αυτό εκτέλεσης των έργων τον ξεκίνησε η ΝΔ - δικές της, άλλωστε, είναι οι διακηρύξεις των διαγωνισμών που σεβάστηκε μέχρι κεραίας και το ΠΑΣΟΚ, τόσο για την Αττική Οδό, όσο και για το αεροδρόμιο Σπάτων ή το Ρίο - Αντίρριο - και φυσικά τον ίδιο αυτόν τρόπο «ορκίζεται» ότι θα συνεχίσει...

Διόδια «φωτιά» και στο Ρίο - Αντίρριο

Στο Ρίο - Αντίρριο, μάλιστα, τα διόδια από το Νοέμβρη, που θα ολοκληρωθεί η ζεύξη, θα κυμαίνονται γύρω στα 10 με 15 ευρώ, ενώ επιπλέον δίνεται το ελεύθερο στην κοινοπραξία να το αυξάνει ανεξέλεγκτα, κάθε φορά που θα υπάρχει αυξημένη κίνηση (Σαββατοκύριακα, μέρες εορτών, θερινών διακοπών κλπ.)!


Eurokinissi

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσαν χτες οι εκπρόσωποι της κοινοπραξίας της Αττικής Οδού, από το Δεκέμβρη 2003 που παραδόθηκαν συνολικά 61,5 χιλιόμετρα της λεωφόρου, η ημερήσια κυκλοφορία κυμάνθηκε μεταξύ 180.000 και 195.000 οχημάτων. Με τον τρόπο αυτό, επαληθεύτηκαν οι κυκλοφοριακές μελέτες, οι οποίες προέβλεπαν κυκλοφορία 183.000 οχημάτων τη μέρα. Η κοινοπραξία στο σημείο αυτό δε δίστασε να ...παραπονεθεί, σημειώνοντας ότι «παρά την επαλήθευση των κυκλοφοριακών προβλέψεων τα πραγματοποιούμενα έσοδα είναι λιγότερα, λόγω εφαρμογής του μεταβατικού διοδίου, χαμηλότερου από το συμβατικά προβλεπόμενο»...

Σύμφωνα με άλλα στοιχεία:

  • Η χρήση του ηλεκτρονικού τρόπου πληρωμής των διοδίων (e-pass) αυξήθηκε σημαντικά το 2003 και τις εργάσιμες μέρες αντιπροσωπεύει το 30% των διελεύσεων.
  • Πάνω από το 50% της κυκλοφορίας εισέρχεται στην Αττική Οδό από 5 κύριους σταθμούς διοδίων (από τους 32 που συνολικά υπάρχουν), δηλαδή από τους δύο της Μεταμόρφωσης, του Κορωπίου, της Κατεχάκη και Ρουπακίου Ελευσίνας.
  • Κατά τα δύο τρίτα, οι επεμβάσεις βοήθειας πάνω στο δρόμο αφορούν περιστατικά βλάβης οχημάτων, ενώ τα περιστατικά ατυχημάτων αφορούν μόνο το 4,8% των επεμβάσεων.

Ν. Π.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ