ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 14 Φλεβάρη 2004
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Εκτός λειτουργίας τα χρυσοπληρωμένα έργα

Το υπερσύγχρονο, υποτίθεται, αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» δε διαθέτει επαρκές σύστημα καθαρισμού της πίστας απογειώσεων-προσγειώσεων, με αποτέλεσμα να παραμείνει κλειστό από χτες το πρωί

Eurokinissi

Το υπερσύγχρονο, υποτίθεται, αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» δε διαθέτει επαρκές σύστημα καθαρισμού της πίστας απογειώσεων-προσγειώσεων, με αποτέλεσμα να παραμείνει κλειστό από χτες το πρωί
Το πιο εντυπωσιακό ίσως γεγονός της χτεσινής χιονοθύελλας είναι αυτό της γενικής παραλυσίας δύο χρυσοπληρωμένων «μεγάλων έργων» της πρωτεύουσας, δηλαδή, της Αττικής Οδού και του Αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» των Σπάτων.

Η Αττική Οδός φανέρωσε τις αδυναμίες της καταρρίπτοντας το μύθο ότι πρόκειται για έργο που λειτουργεί τέλεια επειδή την εκμετάλλευσή του έχουν αναλάβει οι ιδιώτες, εκτός της κατασκευής, έναντι βέβαια αδράς κερδοφορίας. Μύθο που καλλιεργούν τόσο η κυβέρνηση όσο και η ΝΔ προχωρώντας στην κατασκευή των έργων με το σύστημα των συμβάσεων παραχώρησης.

Οι υπεύθυνοι λοιπόν της Αττικής Οδού, παρά τα τσουχτερά διόδια των δύο ευρώ που εισπράττουν - και τα οποία μετά τις εκλογές θα γίνουν 2,5 ευρώ και από το Σεπτέμβρη θα εκτιναχτούν στα 3 ευρώ - αποδείχτηκαν παντελώς ανίκανοι να τη διατηρήσουν ανοιχτή στην κυκλοφορία. Με αποτέλεσμα, φυσικά, μεγάλα τμήματά της να παραμένουν κλειστά, όπως αυτά από την Ελευσίνα έως τη Μεταμόρφωση, καθώς και της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού, και να έχουν εγκλωβιστεί εκατοντάδες πολίτες για πάνω από 24 ώρες.

«Εγκλωβισμένο» εξαιτίας του κλακάζ της Αττικής Οδού έμεινε βέβαια και το αεροδρόμιο Σπάτων, το οποίο παρέμεινε κλειστό από τις 6 χτες το πρωί εξαιτίας και των δικών του αδυναμιών. Ετσι, παρά τις διαβεβαιώσεις και της κυβέρνησης και της «Χόχτιφ» αποδείχτηκε ότι το νέο - και υπερσύγχρονο, υποτίθεται - αεροδρόμιο δε διαθέτει επαρκές σύστημα καθαρισμού της πίστας απογειώσεων- προσγειώσεων, με αποτέλεσμα να καθίσταται άχρηστο σε περίπτωση παγωνιάς.

Eurokinissi

Και να αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται για δύο πανάκριβα έργα που ξεπέρασαν και τα δύο μαζί τα 2 τρισ. δραχμές, τα οποία ο λαός πλήρωσε για την κατασκευή τους, ενώ τώρα καλείται να πληρώνει πανάκριβα διόδια και τέλη για τη λειτουργία τους, προς όφελος βέβαια των μεγαλοκατασκευαστών.

Εκτός λειτουργίας τέθηκαν ουσιαστικά οι συγκοινωνίες στην Αττική. Ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος «κόπηκε στα δύο», εκτελώντας δρομολόγια μέχρι τη Νέα Ιωνία, ενώ τρόλεϊ και αστικά λεωφορεία εκτελούσαν ελάχιστα δρομολόγια, κυρίως στα νότια προάστια της Αθήνας και στο κέντρο. Τα δρομολόγια του ΟΣΕ διακόπηκαν για ώρες στη γραμμή Αθήνας-Χαλκίδας, όπου η κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών αποκαταστάθηκε μετά τις 2 μ.μ. χτες. Στο υπόλοιπο δίκτυο οι αμαξοστοιχίες του ΟΣΕ κυκλοφόρησαν κανονικά, αλλά με μικρές ταχύτητες, γεγονός που είχε ως επακόλουθο να παρατηρούνται καθυστερήσεις στις αναχωρήσεις και στις αφίξεις των τρένων.

Από τον ΟΑΣΑ ανακοινώθηκε ότι χτες τέθηκε σε κυκλοφορία περίπου το ένα τρίτο του στόλου των τρόλεϊ, εκτελώντας δρομολόγια από Ζάππειο για Πατήσια, Πλ. Αττικής, Τζιτζιφιές και το παλιό τέρμα στο Περιστέρι. Ορισμένα δρομολόγια, επίσης, εκτελέστηκαν και από Ομόνοια προς Νίκαια, καθώς και δρομολόγια στις οδούς Πανεπιστημίου, Πατησίων, Αλεξάνδρας και Βασ. Σοφίας.

Τα αστικά λεωφορεία κυκλοφόρησαν μόνο στα νότια προάστια, στην παραλιακή, στη Λεωφ. Βουλιαγμένης, στην Αλίμου, στη Λεωφ. Συγγρού, καθώς και στις περιοχές: Ζωγράφου, Καισαριανής, Πειραιά, Αιγάλεω, Νίκαιας, Κηφισιάς και Ν. Λιοσίων. Αρχικά κυκλοφόρησαν μόνον 50 λεωφορεία της ΕΘΕΛ και τις μεσημεριανές ώρες ο αριθμός αυξήθηκε σε 400, από τα 2.000 που εκτελούν καθημερινά δρομολόγια στο Λεκανοπέδιο Αττικής.

Για σήμερα, τα συνεργεία και οι ελεγκτές του δικτύου των αστικών συγκοινωνιών έχουν προγραμματίσει από νωρίς το πρωί ελέγχους στους δρόμους, προκειμένου να διαπιστώνουν την καταλληλότητα του οδοστρώματος και στη συνέχεια να εισηγούνται τη δρομολόγηση των οχημάτων.

Το Ρίο-Αντίρριο παρέμεινε ανοιχτό σε αντίθεση με όλα τα υπόλοιπα πορθμεία που ήταν κλειστά. Τα δρομολόγια προς Αργοσαρωνικό εκτελούνται μόνο με πλοία κλειστού τύπου.

Από την Πυροσβεστική ανακοινώθηκε πως τέθηκαν σε λειτουργία, σύμφωνα με τον ειδικό σχεδιασμό του, επτά Σταθμοί Βάσης στα εξής σημεία: Αρτεμίσιο, Αγιοι Θεόδωροι, Υλίκη, Αγιος Παντελεήμονας, Τέμπη, Βελεστίνο και Μαλακάσα. Στους δρόμους για να προσφέρουν βοήθεια βρίσκονται 100 οχήματα, ικανά να κινηθούν και σε τέτοιες συνθήκες με 300 άνδρες του Σώματος.

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης η Αχαΐα

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης τέθηκε η Αχαΐα καθώς πολλά χωριά στον ορεινό όγκο του νομού έμειναν αποκλεισμένα από το χιόνι. Δεκάδες ορεινά χωριά σε ολόκληρη την Πελοπόννησο έμειναν επίσης αποκλεισμένα, με την κρατική μηχανή να χαρακτηρίζεται από αδράνεια και αναποτελεσματικότητα, καθώς τα πολλά προβλήματα που δημιουργήθηκαν και έμειναν άλυτα ήταν δυσανάλογα με το χιόνι που έπεσε. Οι επαρχιακοί δρόμοι στο σύνολό τους ήταν κλειστοί ενώ οι βασικές οδικές αρτηρίες έμειναν ανοιχτές, εκτός από την εθνική οδό Κόρινθο - Τρίπολη που για κάποιες ώρες τα μεσάνυχτα έμεινε κλειστή. Η κίνηση καθ' όλη τη διάρκεια της μέρας γινόταν με δυσκολία, καθώς πολλά σημεία του δρόμου ήταν παγωμένα και υπήρχαν και χιόνια, με αποτέλεσμα η χρήση των αντιολισθητικών αλυσίδων να είναι απαραίτητη. Επίσης, πολλές καλλιέργειες (εσπεριδοειδή, πατάτες, κηπευτικά κ.ά.) έπαθαν σοβαρές ζημιές από το χιόνι, αλλά και από τον παγετό που ακολούθησε.

Ομως, χτες υπήρξε ένας - και ο μόνος - τομέας του κρατικού μηχανισμού που λειτούργησε «άψογα». Ηταν οι δυνάμεις καταστολής που από νωρίς το πρωί είχαν ζώσει το Αίγιο και είχαν μπλοκάρει όλες τις εισόδους της πόλης για το φόβο των... αγροτών που είχαν εξαγγείλει νέο αγωνιστικό συλλαλητήριο για χτες - αναβλήθηκε καθώς τα περισσότερα χωριά της περιοχής έμειναν αποκλεισμένα από το χιόνι - μετά το συνεχιζόμενο εμπαιγμό της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά την καταβολή της επιδότησης του ελαιολάδου στο σύνολο της παραγωγής. Και όλα αυτά, τη στιγμή που ο νέος εθνικός δρόμος Αθηνών - Πάτρας ήταν σχεδόν απροσπέλαστος και τα εκχιονιστικά απόντα, ενώ λίγα χιλιόμετρα προς τον ορεινό όγκο του νομού, δεκάδες χωριά παρέμεναν αποκλεισμένα.

Στη Θεσσαλία

Προβλήματα από την κακοκαιρία, μικρότερης έκτασης απ' αυτά στην υπόλοιπη χώρα, δημιουργήθηκαν και στους τέσσερις νομούς της Θεσσαλίας, κυρίως στις ορεινές περιοχές, όπου και έμειναν κλειστά τα σχολεία. Τα μεγαλύτερα προβλήματα προκλήθηκαν, λόγω χιονοθύελλας, το βράδυ της Πέμπτης στην Εθνική Οδό Αθηνών Θεσσαλονίκης, από το 320χλμ. έως το 356 χλμ. καθώς και στο δίκτυο ηλεκτροδότησης του νομού Μαγνησίας, όπου υπήρξαν διακοπές ρεύματος, είτε στιγμιαίας είτε μεγαλύτερης διάρκειας.

Εξαιτίας της χιονόπτωσης των τελευταίων ημερών και των χαμηλών θερμοκρασιών με αλυσίδες διεξάγεται η κυκλοφορία στις Εθνικές Οδούς Λάρισας - Κοζάνης, Ελασσόνας - Κατερίνης και Ελασσόνας - Γρεβενών, καθώς και σε όλο το ορεινό επαρχιακό δίκτυο. Αξίζει να σημειωθεί ότι χτες στη Θεσσαλία επικρατούσε ηλιοφάνεια και θερμοκρασίες υπό του μηδενός, πολλοί, όμως, εξέφραζαν φόβους ότι τις βραδινές ώρες θα υπήρχαν σοβαρά προβλήματα στη διεξαγωγή της κυκλοφορίας από τον παγετό.

Επίσης, λόγω των ισχυρών ανέμων δεμένα είναι τα πλοία στα λιμάνια του Βόλου.

Β. Ελλάδα: Πολικές θερμοκρασίες

Πολικές θερμοκρασίες επικράτησαν χθες όλη τη μέρα στη Βόρεια Ελλάδα, όπου στα ορεινά της Δυτικής Μακεδονίας το θερμόμετρο έδειχνε το πρωί -14 βαθμούς Κελσίου. Αλυσίδες χρειάζονταν στο ορεινό επαρχιακό δίκτυο Καστοριάς, στο νομό Φλώρινας στο δρόμο Βίγλα - Βίτσι και στο νομό Ημαθίας στην Καστανιά και προς τα χιονοδρομικά κέντρα Σέλι και Τρία Πέντε Πηγάδια. Επίσης, απαραίτητες ήταν οι αντιολισθητικές αλυσίδες στη Βόρεια και Κεντρική Χαλκιδική.

Λόγω των θυελλωδών βοριάδων που επικρατούσαν και χτες συνέχισε το απαγορευτικό από Καβάλα για Θάσο και από Αλεξανδρούπολη προς Σαμοθράκη.

ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ - ΚΑΥΣΙΜΑ
Πολλά τα προβλήματα

Σημαντικά προβλήματα στην ηλεκτροδότηση πολλών περιοχών της χώρας προκάλεσε η κακοκαιρία. Σε ορισμένες περιπτώσεις, η διάρκεια των διακοπών ρεύματος ξεπέρασε και τις 24ώρες, και οι εκτιμήσεις για την αποκατάσταση των βλαβών ήταν εξαιρετικά αβέβαιες.

Στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής τα περισσότερα προβλήματα παρατηρήθηκαν εξαιτίας πτώσης δέντρων και στύλων της ΔΕΗ, στα Ανατολικά του nομού και κυρίως σε Ραφήνα, Αγία Μαρίνα, Κάτω Σούλι, Μάτι, Κάλαμο, Αγίους Αποστόλους. Σύμφωνα με τη ΔΕΗ, η αποκατάσταση των βλαβών, ήταν εξαιρετικά δύσκολη, τόσο εξαιτίας των σφοδρών ανέμων, το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα ήταν οι κλειστοί από το χιόνι δρόμοι και τα παρατημένα αυτοκίνητα.

Στην υπόλοιπη Ελλάδα, τα σοβαρότερα προβλήματα σημειώθηκαν στα νησιά του Αιγαίου και συγκεκριμένα, στην Ανδρο και την Τήνο, την Λέσβο, την Ικαρία και τους Φούρνους, αλλά και στην Εύβοια. Το πρόβλημα σε Ανδρο και την Τήνο προέκυψε από βλάβη στο υποβρύχιο καλώδιο που συνδέει τα νησιά με την Εύβοια.

Παρά όμως τα εκτεταμένα προβλήματα, αρμόδιοι παράγοντες της ΔΕΗ επισήμαναν ότι οι διακοπές ήταν λιγότερες από αυτές που ανέμεναν (!) υπό τέτοιες καιρικές συνθήκες, και το απέδιδαν στην καλή... τύχη! Σημείωναν μάλιστα πως από τους 12.000 υποσταθμούς, προβλήματα παρατηρήθηκαν σε περίπου 200, αριθμός που χαρακτηρίζεται ως σχετικά εύκολα αντιμετωπίσιμος. Για την αποκατάσταση των βλαβών, βρέθηκαν επί ποδός όλα τα συνεργεία τεχνικών της ΔΕΗ

Και στα καύσιμα

Προβλήματα όμως παρατηρήθηκαν και στην προμήθεια υγρών καυσίμων, κυρίως σε πετρέλαιο θέρμανσης. Στην Αττική, αν και τα περισσότερα πρατήρια λειτουργούσαν, πολλές είναι οι περιπτώσεις πολυκατοικιών που έμειναν από πετρέλαιο, αφού δεν μπορούσαν να μετακινηθούν τα βυτιοφόρα. Στην περίπτωση των βυτιοφόρων υγρών καυσίμων, οι αντιολισθητικές αλυσίδες απαγορεύονται, υπό το φόβο πρόκλησης σπινθήρα και ανάφλεξης. Ακόμη μεγαλύτερα ήταν τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην επαρχία, αλλά και τα νησιά αφού ο απόπλους είχε απαγορευτεί.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ