ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 13 Ιούλη 2004
Σελ. /28
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΜΕΤΡΟ - ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ «ΕΛΕΥΘ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»
Εισιτήριο με... κρατικό «καπέλο»

Στο προκλητικό ποσό των 8 ευρώ ορίστηκε η τιμή του εισιτηρίου μετάβασης, με το μετρό, στο διεθνές αεροδρόμιο. Με προβλήματα - που οφείλονται όχι μόνο στο «μπλακ άουτ» της ΔΕΗ - έγιναν χτες τα εγκαίνια της νέας γραμμής από τον υπουργό Μεταφορών

Μετ΄ εμποδίων έγιναν χτες τα εγκαίνια του προαστιακού σιδηροδρόμου από τον υπουργό Μεταφορών Μιχ. Λιάπη

Eurokinissi

Μετ΄ εμποδίων έγιναν χτες τα εγκαίνια του προαστιακού σιδηροδρόμου από τον υπουργό Μεταφορών Μιχ. Λιάπη
Ούτε δοκιμή της... προκοπής, δεν μπόρεσε να κάνει ο υπουργός Μεταφορών, Μιχ. Λιάπης, για να εγκαινιάσει τη νέα γραμμή του μετρό από το αεροδρόμιο μέχρι το Σύνταγμα, αφού το «μπλακ άουτ» της ΔΕΗ, κυριολεκτικά, επισκίασε τις προβλεπόμενες τυμπανοκρουσίες. Η διαδρομή από το Μοναστηράκι ή το Σύνταγμα προς το αεροδρόμιο θα διαρκεί 37 λεπτά και θα εκτελείται από επτά συρμούς, που θα πραγματοποιούν δύο δρομολόγια την ώρα. Η νέα γραμμή του τραμ θα ξεκινήσει την εμπορική της λειτουργία την ερχόμενη Δευτέρα 19 Ιούλη ενώ τα δρομολόγια θα αρχίσουν στις 26 Ιούλη... «Την επόμενη Δευτέρα θα είναι όλα έτοιμα για να μπει σε εμπορική χρήση», όπως δήλωσε ο υπουργός. Μέχρι το τέλος Ιούλη, τόνισε ο Μιχ. Λιάπης, «όλα τα συστήματα - και το μετρό και το τραμ και ο προαστιακός και ο ανανεωμένος στόλος των αστικών συγκοινωνιών - θα είναι σε ένα πλήρες, συγχρονισμένο δίκτυο, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους ταξιδιώτες για τους Ολυμπιακούς Αγώνες αλλά, κυρίως, τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου».

Μπορεί τα 37 λεπτά του χρόνου μετάβασης στο αεροδρόμιο να ακούγονται ευχάριστα. Ομως, δεν ισχύει το ίδιο και για την τιμή του εισιτηρίου, που ορίστηκε στα 8 (οκτώ!) ευρώ, ποσό το οποίο θα πρέπει να πληρώνουν όσοι θέλουν να χρησιμοποιήσουν τη νέα αυτή γραμμή μετάβασης με το μετρό στο αεροδρόμιο «Ελευθ. Βενιζέλος». Και να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο πως για μια υπερδιπλάσια απόσταση, όπως για παράδειγμα από το Σταθμό Λαρίσης μέχρι το Λουτράκι ή τη Χαλκίδα με το τρένο του ΟΣΕ, το εισιτήριο δεν ξεπερνά (το ακριβότερο) τα 4,5 ευρώ! Σίγουρα, η τιμή του εισιτηρίου στη νέα γραμμή αποτελεί - αν μη τι άλλο - κακό παράδειγμα και παραμένει ερωτηματικό αν θα προκαλέσει και αυξητικές πιέσεις στα υπόλοιπα εισιτήρια των μέσων σταθερής τροχιάς.

Κατά τα άλλα, με αφορμή τα εγκαίνια της νέας γραμμής σύνδεσης του μετρό με το αεροδρόμιο, δεν έλειψαν και μερικά τραγελαφικά περιστατικά. Ο υπουργός εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία έλεγε πως τα μεταφορικά μέσα σταθερής τροχιάς «είναι έτοιμα τις επόμενες ημέρες να δοθούν στη διάθεση του κοινού και να λειτουργήσουν συντονισμένα για την καλύτερη, πιο άνετη και πιο γρήγορη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού». Βέβαια, η... «συντονισμένη» διακοπή ρεύματος, μάλλον ανέδειξε τις κυβερνητικές ανεπάρκειες, παρά το αντίθετο.

Ο Μιχ. Λιάπης, συναντήθηκε χτες με τον πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή, στον οποίο και πρότεινε να ενισχυθεί ο σταθμός της ΔΕΗ που δίνει ρεύμα στο μετρό, τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τα τρόλεϊ, ώστε να αποφευχθούν τέτοια φαινόμενα κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων. Ας σημειωθεί, ότι η εν λόγω πρόταση του υπουργού Μεταφορών για ενίσχυση του σταθμού τροφοδοσίας με ηλεκτρικό ρεύμα των συγκεκριμένων μέσων μαζικής μεταφοράς, διατυπώθηκε αφού είχε προηγηθεί η διακοπή κυκλοφορίας του μετρό εξαιτίας του «μπλακ άουτ» της ΔΕΗ. Σήμερα, ο Μιχ. Λιάπης, θα έχει σύσκεψη στο υπουργείο του με αρμοδίους παράγοντες, με στόχο να δοθεί λύση στο θέμα αυτό.

ΕΝΩΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Μεθοδεύεται το ξεπούλημά της

Ερώτηση κατέθεσε το ΚΚΕ στη Βουλή

Τα σοβαρά προβλήματα των εργαζομένων στην Ενωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Θεσσαλονίκης είναι το θέμα της Ερώτησης που κατέθεσαν προς τους υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης και Απασχόλησης, οι βουλευτές του ΚΚΕ Αγγ. Τζέκης και Γ. Χουρμουζιάδης.

Στο κείμενο της Ερώτησης των βουλευτών του ΚΚΕ τονίζεται:

«Συνεχίζουν να είναι απλήρωτοι οι εργαζόμενοι στην Ενωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Θεσσαλονίκης (ΕΑΣΘ) η "Ομοσπονδία" για οκτώ (8) μήνες, ενώ η ΑΤΕ και η Διοίκηση παρακρατούν παράνομα το ποσό των 400.000 ευρώ από την εκποίηση των περιουσιακών στοιχείων της Ενωσης.

Επίσης, καθυστερεί η προχρηματοδότηση και η χρηματοδότηση για τη δραστηριότητα τομάτας, με αβέβαιο το μέλλον των μικρομεσαίων παραγωγών, αλλά και των εργαζομένων, επειδή η δραστηριότητα αυτή είναι σημαντική για τη λειτουργία της Ενωσης.

Είναι γνωστό ότι η "Ομοσπονδία", όπως και άλλες Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών, είναι κάτω από την επίβλεψη της Αγροτικής Τράπεζας Ελλάδας (ΑΤΕ) και μέσω προγραμμάτων εξυγίανσης (ρύθμιση χρεών) που προωθούσε η εκάστοτε κυβέρνηση (ΝΔ - ΠΑΣΟΚ) οδηγήθηκε, με τη συνευθύνη των Διοικητικών Συμβουλίων της, στη συρρίκνωση, την απαξίωση και ουσιαστικά σήμερα είναι ένα βήμα πριν τη διάλυση ή το ξεπούλημά της.

Αποδέκτες των συνεπειών αυτής της πολιτικής είναι τόσο οι αγρότες της περιοχής, που γίνονται έρμαια στα χέρια των εμποροβιομηχάνων, όσο και οι εργαζόμενοι της Ενωσης, που παραμένουν απλήρωτοι, τα δικαιώματά τους περιορίζονται και κυρίως οδηγούνται στην ανεργία (από 750 εναπέμειναν 65 εργαζόμενοι)».

Οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τους αρμόδιους υπουργούς, ποια μέτρα πρόκειται να πάρει η κυβέρνηση, ώστε:

  • Να καταβληθούν άμεσα τα δεδουλευμένα στους εργαζόμενους, που παράνομα παρακρατεί η ΑΤΕ, η οποία στην ουσία διοικεί την Ενωση;
  • Να δοθεί έγκαιρα η χρηματοδότηση για την προετοιμασία της εισκόμισης και επεξεργασίας της τομάτας;
  • Να προχωρήσει στην ουσιαστική εξυγίανση, στήριξη και ανάπτυξη της ΕΑΣΘ η "Ομοσπονδία", χωρίς τους δυσβάσταχτους όρους που επέβαλαν μέχρι σήμερα (τοκογλυφικά επιτόκια - εκποίηση περιουσίας - απολύσεις) οι εκάστοτε κυβερνήσεις μέσω της ΑΤΕ;
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Προβληματικό το πρόγραμμα αντιχαλαζικής προστασίας

Πάλιωσε το ραντάρ, το αεροπλάνο δεν πετά ενώ το χαλάζι πέφτει!

Μεγάλες ζημιές από το χαλάζι προκλήθηκαν και φέτος τους μήνες Μάη και Ιούνη σε καλλιέργειες στη Βόρεια Ελλάδα, κυρίως στην Κεντρική Μακεδονία. Καταστράφηκαν χιλιάδες στρέμματα με ροδάκινα, κεράσια, καπνά, σιτηρά, αχλάδια, μήλα, οπωροκηπευτικά, τεύτλα κλπ. Για άλλη μια φορά και για μεγάλο χρονικό διάστημα δε λειτούργησε το σύστημα αντιχαλαζικής προστασίας που εφαρμόζει ο Οργανισμός Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων(ΕΛΓΑ). Κι αυτό λόγω βλάβης του μετεωρολογικού ραντάρ που βρίσκεται στο αεροδρόμιο «Μακεδονία». Το ραντάρ είναι απαραίτητο για την καθοδήγηση των αεροσκαφών στις περιοχές εμφάνισης των χαλαζοφόρων καταιγίδων, με τρόπο που να πληρούνται οι απαιτούμενοι κανόνες ασφάλειας των πτήσεων.

Το Πρόγραμμα Μετεωρολογικών Εφαρμογών του ΕΛΓΑ στα 21 χρόνια που υλοποιείται, λειτούργησε για 17 περιόδους, από την 1η Απρίλη έως τις 30 Σεπτέμβρη. Τα τελευταία χρόνια όμως το πρόγραμμα εφαρμόζεται για λίγες μόνο μέρες εξαιτίας των συχνών βλαβών του απαρχαιωμένου πλέον ραντάρ. Η αντικατάστασή του προϋποθέτει χρηματοδότηση από το υπουργείο Γεωργίας, ύψους 3 εκατ. ευρώ. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στις 13 του περασμένου μήνα οι ζημιές στην παραγωγή από το χαλάζι που έπεσε υπολογίστηκαν στα 5 εκατ. ευρώ.

Το πρόγραμμα προστασίας των καλλιεργειών από το χαλάζι με εναέρια μέσα άρχισε την 1η Απρίλη αυτού του χρόνου. Στα μέσα Απρίλη παρουσιάστηκε σοβαρή βλάβη και το ραντάρ χρειάστηκε να μεταφερθεί από τη Θεσσαλονίκη στην Αθήνα για την επισκευή του. Η βλάβη αποκαταστάθηκε στα τέλη Μάη και στις 3 Ιούνη ξαναχάλασε για να επαναλειτουργήσει μερικές μέρες αργότερα. Στο διάστημα της μη λειτουργίας του συστήματος προκλήθηκαν σε πολλές περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας σημαντικές ζημιές από χαλαζόπτωση.

Σημειώνεται ότι η επιχειρησιακή ετοιμότητα για προστασία των καλλιεργειών από το χαλάζι υλοποιείται με βάση σύμβαση παροχής υπηρεσιών από ανάδοχο εταιρία, ενώ η τεχνική υποστήριξη του ραντάρ ανήκει στην Πολεμική Αεροπορία.

Ο πρόεδρος του ΕΛΓΑ δήλωσε στα τέλη Μάη ότι θα διεξαχθεί έρευνα για τους λόγους που δεν προβλέφτηκε στην ισχύουσα σύμβαση η λειτουργία εφεδρικού ραντάρ. Πάντως, πολλοί παραγωγοί και συνεταιριστές στους Νομούς Πέλλας και Ημαθίας που έχουν πληγεί φέτος περισσότερο από το χαλάζι, πιστεύουν ότι η μη υλοποίηση του συστήματος αντιχαλαζικής προστασίας, οφείλεται, πέραν της γνωστής γραφειοκρατικής δυσκαμψίας και στην έλλειψη πολιτικής βούλησης των κυβερνήσεων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ