ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 27 Αυγούστου 2004
Σελ. /32
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ ΔΑΝΕ
Ο αγώνας έφερε αποτέλεσμα

Πληρώθηκαν χτες τρία μηνιάτικα. Θρασύτατη απόπειρα του υπουργού Ναυτιλίας να καπηλευτεί τον αγώνα τους

Από τη χτεσινή πληρωμή των ναυτεργατών της ΔΑΝΕ, ύστερα από πολύμηνο αγώνα
Από τη χτεσινή πληρωμή των ναυτεργατών της ΔΑΝΕ, ύστερα από πολύμηνο αγώνα
Τα χαμόγελα της αισιοδοξίας, επέστρεψαν χτες στα πρόσωπα των ναυτεργατών των πλοίων «ΔΙΑΓΟΡΑΣ», «ΡΟΔΟΣ» και «ΠΑΤΜΟΣ». Χτες εισέπραξαν τις αποδοχές τριών μηνών, βλέποντας ότι άρχισε να πιάνει τόπο ο σκληρός αγώνας που ξεκίνησαν από τα μέσα του περασμένου Ιούνη, με συμπαραστάτες τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, για το αυτονόητο, να πληρωθούν το αίμα που «έφτυσαν», για να έχουν «εν κινήσει» τα τρία πλοία της ΔΑΝΕ, δηλαδή του Ι. Βαρδινογιάννη μεγαλομετόχου της εταιρίας και «κολλητού» της κυβέρνησης της ΝΔ. Από την πλευρά του, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης, χωρίς ίχνος τσίπας και ξεπερνώντας κάθε όριο, δε δίστασε να προκαλέσει κατάμουτρα τους ναυτεργάτες, να καπηλευτεί τον αγώνα τους και να παρουσιάσει ως δικό του ...«κατόρθωμα» την καταβολή των δεδουλευμένων τους!

Από τις 10.30 το πρωί, οι ναυτεργάτες άρχισαν να προσέρχονται στα γραφεία της ΠΝΟ, προκειμένου να παραλάβουν από τους υπαλλήλους της Εστίας Ναυτικών, τις επιταγές που ανέγραφαν το χρηματικό ποσό των αποδοχών τριών μηνών. Υπενθυμίζεται ότι τα χρήματα δανείστηκαν στην Εστία από το ΝΑΤ. Λίγο πριν τις 11 «κατέφθασε» εκεί και ο Μ. Κεφαλογιάννης, για να φορτίσει το κλίμα από οργή και αγανάκτηση. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που τον «στόλισαν» κανονικά, ενώ άλλοι στέκονταν μπροστά του, λέγοντας: «Αν δεν ήταν αυτοί - δείχνοντας τους συνδικαλιστές των ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ - δε θα παίρναμε ούτε αυτά».

Σε δελτίο Τύπου που εξέδωσαν οι ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ καταγγέλλουν τον Μ.Κεφαλογιάννη, χαρακτηρίζοντας την ενέργειά του ως θρασύτατη πρόκληση, καθώς προσπάθησε να εκμεταλλευτεί «την αγωνία και το δράμα που ζουν μήνες τώρα οι ναυτεργάτες» της ΔΑΝΕ, «για τα οποία είναι υπεύθυνος αυτός και η αντιναυτεργατική πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ». «Τόλμησε», όπως επισημαίνεται, «να κάνει μνημόσυνο με ξένα κόλλυβα! Να παραστήσει τον ευεργέτη όταν είναι αυτός και η κυβέρνησή του που όλο αυτό το διάστημα είχε ταχθεί απροκάλυπτα στο πλευρό των εφοπλιστών και των "ιθυνόντων" της ΔΑΝΕ, καλύπτοντας πλήρως τις παρανομίες τους, την καταπάτηση της νομοθεσίας και την κατάφωρη παραβίαση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας».

Τα σωματεία κάνουν σαφές ότι ο αγώνας θα συνεχιστεί για την καταβολή όλων όσα οφείλει η ΔΑΝΕ στους ναυτεργάτες και το ΝΑΤ. Τονίζουν τις ευθύνες των ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που εφάρμοσαν τον αντιλαϊκό κανονισμό 3577, διαμορφώνοντας το ακτοπλοϊκό θεσμικό πλαίσιο στα μέτρα των εφοπλιστών και καλούν τους ναυτεργάτες να συντονίσουν την πάλη τους, ενάντια σε αυτή την πολιτική, για τις ριζικές αλλαγές που απαιτούνται για την οργάνωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Ερμαια των συμφερόντων των εφοπλιστών

Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ

Τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την ομαλή λειτουργία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στα Δωδεκάνησα, ρωτάνε μεταξύ άλλων τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας οι βουλευτές του ΚΚΕ Σταύρος Σκοπελίτης, Ελπίδα Παντελάκη και Γιάννης Πατσιλινάκος σε Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή.

Ειδικότερα, στο κείμενο της Ερώτησης οι βουλευτές αναφέρουν, ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες στα Δωδεκάνησα είναι απαραίτητες για τη μετακίνηση ανθρώπων και προϊόντων με άμεση επίδραση στην οικονομική και κοινωνική ζωή των κατοίκων των νησιών. Τα τελευταία χρόνια όμως, τονίζουν, έχουν υποβαθμιστεί παραπέρα με τις υπέρογκες αυξήσεις της τιμής των εισιτηρίων των ναύλων για τη μεταφορά προϊόντων, τις οποίες καρπώθηκαν οι εφοπλιστές αυξάνοντας τα κέρδη τους χωρίς να καλυτερεύσουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες με άμεσες συνέπειες στο ήδη επιβαρυμένο λαϊκό εισόδημα των κατοίκων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, σημειώνουν οι βουλευτές, αποτελεί η ναυτιλιακή εταιρία ΔΑΝΕ. Η εταιρία, αφού αξιοποίησε τα χρήματα των μικρομετόχων, τα οποία μέσα από το χρηματιστήριο κατέληξαν τελικά στα θησαυροφυλάκια των εφοπλιστών, σήμερα, έχει τεράστια οικονομικά προβλήματα και χρέη. Αποτέλεσμα να έχουν υποθηκευτεί και κατασχεθεί σημαντικά περιουσιακά στοιχεία δισεκατομμυρίων, χωρίς να είναι γνωστό το ακριβές ποσό. Το πλοίο «ΔΙΑΓΟΡΑΣ» φέρει μεγάλο αριθμό κατασχέσεων ενώ για τον ίδιο λόγο βαρύνονται με τεράστια ποσά και τα πλοία «ΠΑΤΜΟΣ» και «ΡΟΔΟΣ».

Συνέπεια όλων αυτών είναι, επισημαίνουν οι βουλευτές, η εταιρία να έχει αναστείλει την εκτέλεση των δρομολογίων των πλοίων της. Οι ναυτεργάτες δεν έχουν πληρωθεί από το Φεβρουάριο του 2004, την άδεια του 2003 και υπάρχει παράλληλη διακοπή της τροφοδοσίας τους. Τεράστια είναι και τα χρήματα που οφείλει στο ΝΑΤ. Ετσι τα Δωδεκάνησα έχουν γίνει έρμαια των αλληλοσυγκρουόμενων συμφερόντων των εφοπλιστών με αποτέλεσμα πολύ κακές συγκοινωνίες σε βάρος των εργαζομένων και κατοίκων των νησιών.

Τέλος, σημειώνουν ότι πέρασε και ο Αύγουστος χωρίς να έχει λυθεί το πρόβλημα της σύνδεσης των νησιών με τον Πειραιά, γεγονός που συνεπάγεται μεγάλες δυσκολίες στη μετακίνηση των κατοίκων και των τουριστών αλλά και τη μεταφορά προϊόντων προς τα νησιά.

Οι βουλευτές ρωτούν ακόμα τον υπουργό: Τι ενέργειες σκοπεύει να κάνει προκειμένου να πληρωθούν οι εργαζόμενοι από την εφοπλιστική εταιρία καθώς και για τις υποχρεώσεις της προς τρίτους (ΝΑΤ, Λιμενικό Ταμείο Δωδεκανήσου κ.ά.) και τι μέτρα θα πάρει ώστε να εξασφαλιστούν οι απαιτήσεις του δημοσίου προς την εταιρία και η ικανοποίηση των συμβατικών υποχρεώσεων της εταιρίας προς το δημόσιο;

Καλπάζει η ανεργία φουντώνουν τα κέρδη

Το μαζικό πέταγμα των ναυτεργατών στη στεριά δεν μπορούν να κρύψουν ούτε τα αναξιόπιστα και «μαγειρεμένα» στοιχεία του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ). Τον Ιούλη, δηλαδή στην καρδιά της θερινής περιόδου που τα πλοία κάθε κατηγορίας και ολόκληρος ο ακτοπλοϊκός στόλος είναι εν πλω, το ΓΕΝΕ κατέγραψε 1.584 άνεργους ναυτεργάτες, όταν τον αντίστοιχο περσινό μήνα είχαν καταγραφτεί 1.320! Από τα νούμερα αυτά προκύπτει ότι η αύξηση είναι ακριβώς 20%. Επίσης τον Ιούνη του 2004 οι εγγεγραμμένοι άνεργοι ήταν 1.779, ενώ τον Ιούνη του 2003 ήταν 1.283. Πρόκειται για αύξηση κατά 38,5%!

Τα ποσοστά αυτά είναι «επίτευγμα» της αντιναυτεργατικής πολιτικής του ΠΑΣΟΚ την οποία συνεχίζει ακάθεκτη και η ΝΔ. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό ότι στις μαύρες λίστες της ανεργίας εντάχθηκαν από χτες και οι περισσότεροι από τους 400 ναυτεργάτες των πλοίων «ΔΙΑΓΟΡΑΣ», «ΡΟΔΟΣ» και «ΠΑΤΜΟΣ» της ΔΑΝΕ, οι οποίοι μαζί με τα δεδουλευμένα τριών μηνών που τους καταβλήθηκαν από το ΝΑΤ, μέσω της Εστίας Ναυτικών, «εισέπραξαν» και τη σφραγίδα της απόλυσης στα φυλλάδιά τους.

Στον αντίποδα αυτής της εικόνας, βρίσκονται τα υπερκέρδη που εξακολουθούν να συσσωρεύουν οι εφοπλιστές, χάρη στα σκανδαλώδη υπερπρονόμια που τους προσφέρει απλόχερα και η κυβέρνηση της ΝΔ, με τελευταίο τις αυξήσεις στα ήδη πανάκριβα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Χτες η εταιρία «Μινωικές Γραμμές» ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα του 6μηνου του 2004 καταγράφοντας αύξηση στα καθαρά κέρδη προ φόρων και αποσβέσεων κατά 48,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας, τα καθαρά της κέρδη στο εξάμηνο αυτό ανήλθαν σε 19,4 εκατομμύρια ευρώ από 13,1 εκατομμύρια ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2003.

Παράνομες οι απεργίες στην ΑΓΕΤ!

Παράνομες και καταχρηστικές έβγαλε ακόμα μια φορά δικαστήριο απεργιακές κινητοποιήσεις εργαζομένων παίρνοντας το μέρος της εργοδοσίας. Αυτή τη φορά πρόκειται για το Μονομελές Πρωτοδικείο Χαλκίδας που συνεκδίκασε τρεις προσφυγές της διοίκησης της «ΑΓΕΤ Ηρακλής» κατά του σωματείου εργαζομένων και έκρινε τις απεργίες του στις 1, 9 και 15 Ιούλη παράνομες και καταχρηστικές. Οι εργαζόμενοι παρά την απόφαση αυτή είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις διεκδικώντας την υπογραφή ικανοποιητικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ