ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 23 Σεπτέμβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Γκαράζ κάτω από παιδικούς σταθμούς...

Την κατασκευή χώρων στάθμευσης κάτω από παιδικούς σταθμούς, μεθοδεύει η διοίκηση του Δήμου Αθηναίων

Χώρο στάθμευσης κάτω από παιδικούς σταθμούς που πρόκειται να οικοδομηθούν, μεθοδεύει η διοίκηση του Δήμου Αθηναίων. Κι όλα αυτά, ενώ, σήμερα το μεσημέρι, η δήμαρχος Αθηναίων, Ντ. Μπακογιάννη, εγκαινιάζει τέσσερις νέους παιδικούς σταθμούς... Στην ουσία, όμως, πρόκειται για κτίρια που ανακαινίστηκαν και θα μεταστεγάσουν ήδη υπάρχοντες σταθμούς, χωρίς παραπέρα επέκταση του δικτύου.

Παράλληλα, σύμφωνα με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου (ΔΣ) των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών (ΔΠΣ) επιδιώκεται η σύμπτυξη τριών παιδικών σταθμών σε δύο, αν και είναι επείγουσα ανάγκη η κατασκευή τουλάχιστον δέκα νέων σταθμών, γεγονός που έχει τονίσει η «Συμπαράταξη για την Αθήνα». Καλά, λοιπόν, τα εγκαίνια και οι κορδέλες, όμως η ουσία της κοινωνικής πολιτικής στο δήμο παραμένει ζητούμενο...

Συγκεκριμένα, στο τελευταίο ΔΣ των ΔΠΣ του δήμου συζητήθηκε η αξιοποίηση του οικοπέδου στον Προμπονά (Λ. Ιωνίας και Επινίκου), που αρχικά είχε απαλλοτριωθεί, αποκλειστικά για την κατασκευή νέων παιδικών σταθμών. Σύμφωνα με το εισηγητικό έγγραφο (αρ. πρωτ. 6110, 31 Αυγούστου 2004), η διοίκηση του ΔΣ - παρά τις αντιδράσεις της «Συμπαράταξης» - αποφάσισε να κατασκευάσει στο χώρο, εκτός από το διώροφο κτίριο που θα στεγάσει δύο παιδικούς σταθμούς (συνολικού εμβαδού 500 τ.μ.), επιπλέον ένα τετραώροφο κτίριο γραφείων (συνολικού εμβαδού 2.800 τ.μ.) όπου θα στεγαστεί η διοίκηση των σταθμών. Παράλληλα, στο υπόγειο θα κατασκευαστούν τα μαγειρεία των σταθμών και ένα μέρος του θα χρησιμοποιηθεί ως αποθηκευτικός χώρος και χώρος λεβητοστασίου και μηχανοστασίου (συνολικό εμβαδόν 836 τ.μ). Το συνολικό κόστος του έργου είναι - σύμφωνα με τη μελέτη - 5,5 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με άλλο έγγραφο των ΔΠΣ Δήμου Αθηναίων (Αρ. Πρωτ. 4968, 26 Ιούλη 2004), αναφέρεται: «Το κτίριο του εν λόγω Παιδικού Σταθμού θα είναι διώροφο με έκταση 250 τετραγωνικών μέτρων στον πρώτο όροφο με κεραμοσκεπή στέγη, διαμόρφωση προαύλιου χώρου, περίπου 250 τ.μ. και υπόγειο γκαράζ 500 τ.μ.», το οποίο «θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του Παιδικού Σταθμού».

Οπως δήλωσε στο «Ρ», η Αλέκα Μπενάτου, μέλος του ΔΣ στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς και εκπρόσωπος της «Συμπαράταξης για την Αθήνα», «στο τελευταίο ΔΣ αναφέρθηκε πως το σχέδιο για το γκαράζ παραμένει στις προτεραιότητες της διοίκησης, προσδιορίζοντάς το στις 50 θέσεις». Ετσι, αν και δεν αναφέρθηκε στο εισηγητικό έγγραφο της 31ης Αυγούστου, η δημιουργία του υπόγειου γκαράζ παραμένει στα πλάνα της διοίκησης.

Προωθεί τροπολογία για κάλυψη παρανομίας

Σημειώνεται ότι ο ίδιος ο δήμος έχει εισηγηθεί στο ΥΠΕΧΩΔΕ την κατάθεση τροπολογίας, ώστε - όπως αναφέρεται στην εισήγηση στο ΔΣ των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών - «να δίνεται η δυνατότητα ανέγερσης και χώρων διοικητικών υπηρεσιών στο εν λόγω οικόπεδο, προκειμένου να αντιμετωπιστεί μελλοντική προσφυγή κατοίκων της περιοχής στο Συμβούλιο της Επικρατείας, για την ακύρωση της άδειας οικοδομής».

Πληρώνουν οι δημότες

Στην απόφασή του, το ΔΣ αποφάσισε να στεγάσει στα δύο νέα κτίρια, τρεις ήδη υπάρχοντες παιδικούς σταθμούς: Τους 28ο, 50ό και 51ο. Και όλα αυτά τη στιγμή που «σήμερα, η Αθήνα, χρειάζεται άμεσα την κατασκευή δέκα νέων παιδικών σταθμών», όπως επισήμανε η Αλ. Μπενάτου και όχι τη σύμπτυξη τριών παλιών σταθμών, σε δύο νέους.

Οι δύο από τρεις σημερινούς παιδικούς σταθμούς, που πρόκειται να στεγαστούν στο νέο κτίριο, είναι σταθμοί του πρώην ΙΒΣΑ. Οι σταθμοί αυτοί μεταφέρθηκαν από την πολιτεία στην Αυτοδιοίκηση, χωρίς τους αντίστοιχους πόρους. Σήμερα - και επειδή τα παλιά κτίρια είναι ακατάλληλα - θα μεταφερθούν στους σταθμούς που πρόκειται να κατασκευάσει ο δήμος. Ετσι, η διοίκηση του δήμου, αντί να διεκδικήσει τα χρήματα για την κατασκευή του σταθμού από την Πολιτεία, μετακυλίει το κόστος στους δημότες. Να τονίσουμε πως το διώροφο κτίριο όπου θα στεγαστούν οι παιδικοί σταθμοί στοιχίζει 600.000 ευρώ (204,5 εκατ. δραχμές).

Προληπτικός έλεγχος στις Νομαρχίες

Τη δέσμευση του υπουργού Εσωτερικών Π. Παυλόπουλου, ότι από τις αρχές του 2005 θα ξεκινήσει ο προληπτικός έλεγχος των δαπανών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (ΝΑ) από το Ελεγκτικό Συνέδριο, απέσπασε η Ενωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδας (ΕΝΑΕ) στο πλαίσιο της επεξεργασίας από τη Διαρκή Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης της Βουλής του νομοσχεδίου για την «οργάνωση και λειτουργία των ΟΤΑ πρώτου και δεύτερου βαθμού». Στην πράξη αυτό σημαίνει τον περιορισμό της όποιας αυτονομίας στις πολιτικές επιλογές του θεσμού, αφού ο προληπτικός έλεγχος έχει σαν αντικείμενό του και τον τρόπο διάθεσης των χρημάτων που διαχειρίζονται οι Νομαρχίες.

Κάτι τέτοιο βέβαια δεν προκαλεί εντύπωση, αφού η προσκείμενη σε ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΝ, ηγεσία της ΕΝΑΕ καμία διάθεση σύγκρουσης με την αντιλαϊκή πολιτική - όπως αυτή εκφραζόταν από την προηγούμενη και συνεχίζεται από την τωρινή κυβέρνηση - δεν έχει εκδηλώσει, αντίθετα το πάγιο αίτημά της ήταν να διαχειρίζεται μεγαλύτερο κομμάτι αυτής της πολιτικής. Τα οικονομικά αιτήματα που κατέθεσε χτες στον υπουργό η ΕΝΑΕ, δοθείσης της ευκαιρίας, αυτό τον σκοπό εξυπηρετούν. Ανάμεσα σε άλλα, η ΕΝΑΕ επανέλαβε τη βούλησή της να μπορούν οι Νομαρχίες να επιβάλλουν και να διαχειρίζονται ίδιους πόρους, δηλαδή να χαρατσώνουν το δημότη. Λογική που υπερασπίζεται και η Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας, ως «λύση» στην οικονομική καχεξία των δήμων. Τα οικονομικά ζητήματα της ΝΑ θα αντιμετωπιστούν, σύμφωνα με την ΕΝΑΕ, με σχετικό νομοσχέδιο που υποσχέθηκε ο Π. Παυλόπουλος ότι θα κατατεθεί μέσα στον Οκτώβρη.

ΕΛΕΓΚΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Στη δημοσιότητα η έκθεση για το 2003

Προσανατολισμένο στην Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι κατ' ουσία το ελεγκτικό έργο του Σώματος Επιθεωρητών-Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ), αν κρίνει κανείς από τα στοιχεία που παρατίθενται στην ετήσια έκθεσή του για το 2003 που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Το αποτέλεσμα αυτού του προσανατολισμού είναι να δημιουργείται η πλαστή εικόνα ότι οι ΟΤΑ Α΄ και Β΄ Βαθμού είναι η κύρια πηγή του κακού όσον αφορά στην κακοδιοίκηση, στην κατάχρηση εξουσίας, στην αυθαιρεσία και στις κάθε είδους παρανομίες, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και στην Αυτοδιοίκηση δεν υπάρχουν εκτεταμένα φαινόμενα κακοδιαχείρισης. Ετσι, η κεντρική διοίκηση βγαίνει ουσιαστικά «λάδι», αν και είναι γνωστό ότι στο πλαίσιο της δικής της λειτουργίας γίνεται το μεγάλο αλισβερίσι με τα ισχυρά οικονομικά συμφέροντα που λυμαίνονται τον τόπο, από την κεντρική διοίκηση διατίθεται η μερίδα του λέοντος των κρατικών και άλλων κονδυλίων προς το μεγάλο κεφάλαιο και μέσω αυτής της διοίκησης προωθείται η διασπάθιση του δημόσιου χρήματος.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την έκθεση, το 2003 το ΣΕΕΔΔ διενήργησε 56 επιθεωρήσεις, εκ των οποίων οι 15 έγιναν στην κεντρική και περιφερειακή διοίκηση, 41 στους ΟΤΑ Α΄ και Β΄ Βαθμού (21 σε νομαρχίες και 20 σε δήμους και κοινότητες). Δηλαδή, στους ΟΤΑ έγινε το 72% του συνόλου των επιθεωρήσεων και το υπόλοιπο 28% στην κεντρική και περιφερειακή διοίκηση. Κατά τ' άλλα, σύμφωνα με την έκθεση, από τους ελέγχους που έκανε το ΣΕΕΔΔ για το 2003, έστειλε 11 υποθέσεις στη Δικαιοσύνη όπου και διατάχθηκε προανάκριση. Επίσης, διατάχθηκαν 11 ΕΔΕ και έγιναν 3 έλεγχοι «πόθεν έσχες» δημόσιων υπαλλήλων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ