ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 2 Οχτώβρη 2004
Σελ. /40
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Διόδια μέσα στην Αθήνα προωθεί η κυβέρνηση

Στην επιβολή διοδίων στο κέντρο της Αθήνας, σε συνδυασμό με πρόσθετα περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία των ΙΧ, φαίνεται τελικά ότι προσανατολίζεται και επίσημα η κυβέρνηση, με πρόσχημα την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού-συγκοινωνιακού προβλήματος της πρωτεύουσας!

Το μέτρο της επιβολής διοδίων προς τα κορεσμένα κέντρα, όπου και αν εφαρμόζεται, εκτός των άλλων, αποτελεί μία από τις χειρότερες εκδοχές κοινωνικού ρατσισμού. Ειδικότερα, με το μέτρο αυτό οι υψηλής εισοδηματικής τάξης εποχούμενοι θα έχουν τη δυνατότητα με μερικά ευρώ τη μέρα να απολαμβάνουν ανετότερες συνθήκες κυκλοφορίας, ενώ οι μικροεπαγγελματίες και οι εργαζόμενοι, κάτω από τις υπάρχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες και την κατάσταση των μέσων μαζικής μεταφοράς, θα αγωνιούν να βρουν μια θέση σε κάποιο λεωφορείο.

Από την άλλη πλευρά, η κυβέρνηση, αντί να πάρει μέτρα ώστε να γίνουν ελκυστικότερα τα μέσα μαζικής μεταφοράς στο Λεκανοπέδιο, «μαγειρεύει» αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών με την καθιέρωση νέας τιμολογιακής πολιτικής σε όλα τα μέσα, ενώ στα σκαριά βρίσκεται και η επιβολή κομίστρου στη διαδημοτική συγκοινωνία, που σήμερα παρέχεται δωρεάν.

Τα παραπάνω, που επιβεβαιώνουν το ρεπορτάζ του «Ρ» της 23ης του Σεπτέμβρη 2004, προκύπτουν από τη χτεσινή συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών-Επικοινωνιών και του ΟΑΣΑ με εκπροσώπους του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και της Μοτοσικλετιστικής Ομοσπονδίας Ελλάδας.

Ολα αυτά τα μέτρα, καθώς και άλλα σενάρια διάφορων φορέων, εξετάζονται από στελέχη των συναρμόδιων υπουργείων Μεταφορών- Επικοινωνιών, ΠΕΧΩΔΕ και Δημόσιας Τάξης. Ταυτόχρονα, και με πρόσχημα πάλι την ...αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών, το υπουργείο Μεταφορών προωθεί και την πλήρη εκχώρηση του τηλεφωνικού κέντρου «185» του ΟΑΣΑ σε ιδιώτες. Ηδη η λειτουργία της συγκεκριμένης υπηρεσίας έχει ανατεθεί - πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων - στην εταιρία «Κάπα Research». Πρόσφατα ανανεώθηκε για τρεις μήνες η σύμβαση.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Μεταφορών-Επικοινωνιών μετά τη συνάντηση, αναφέρεται χαρακτηριστικά, μεταξύ των άλλων, πως «ανταλλάχτηκαν και εκφράστηκαν απόψεις» για: Τη σύσταση ενιαίου φορέα αστικών συγκοινωνιών. Την υιοθέτηση ενιαίας τιμολογιακής πολιτικής. Τον ανασχεδιασμό των λεωφορειακών γραμμών. Τη δυνατότητα επιβολής διοδίων «σε αρμονία με την τιμολογιακή πολιτική των ΜΜΜ, ταξί και χώρων στάθμευσης». Την εξέταση κατάργησης του «δακτυλίου» και θέσπισης λωρίδων μόνο για ταξί με επιβάτες και ΙΧ με αυξημένο αριθμό επιβατών, πέραν των λεωφορειολωρίδων. Τη λειτουργία δημοτικής και διαδημοτικής συγκοινωνίας.

Οι μεγαλοεργολάβοι ζητούν και τα ... ρέστα!

Αφού ...«φάγανε, φάγανε, φάγανε» - κατά την παλιά, αξέχαστη ελληνική κινηματογραφική κωμωδία - τους πακτωλούς από τα Ολυμπιακά έργα και τα κοινοτικά πακέτα, τώρα οι μεγαλοεργολάβοι απειλούν με πογκρόμ απολύσεων, ζητώντας ακόμη περισσότερα υπερκέρδη!

Πιο συγκεκριμένα, μια μόλις μέρα μετά τις ανακοινώσεις του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά για ένα νέο «μεγάλο φαγοπότι» με την προκήρυξη έργων συνολικού ύψους 2,6 εκατ. ευρώ στο επόμενο εξάμηνο, ο ΣΤΕΑΤ (ο σύνδεσμος των 44 μεγαλύτερων τεχνικών εταιριών της χώρας), με επιστολές που απέστειλε σε τρεις υπουργούς (Απασχόλησης, Πολιτισμού και Οικονομίας), υποστηρίζει ότι υπάρχουν «δραματικές καθυστερήσεις» στην πληρωμή εκτελεσμένων έργων για την Ολυμπιάδα, απειλώντας με «ένταση των απολύσεων, που θα προσλάβει πραγματικά δραματικές διαστάσεις».

Οι μεγαλοεργολάβοι, όμως, προκλητικότατα δεν αρκούνται μόνο σ' αυτό. Ειδικότερα και με πρόσχημα μια δήθεν ύφεση στην κατασκευαστική αγορά, ζητούν από τον υπουργό Οικονομίας, όχι μόνο να μη μειώσει κατά 16,1% το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, όπως αναφέρεται στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού για το 2005, αλλά να σπεύσει να τους ενισχύσει και με πρόσθετα μέτρα, όπως: Τη γρήγορη προώθηση νομοσχεδίου για τη λεγόμενη «αυτοχρηματοδότηση», με το οποίο, ως γνωστόν, επεκτείνει τη μέθοδο των «συμβάσεων παραχώρησης» και στα μικρότερα έργα, προκειμένου να τα χρυσοπληρώνει ο ελληνικός λαός και για την κατασκευή και για τη χρήση. Την ενίσχυση της ιδιωτικής κατασκευαστικής δραστηριότητας. Την ενίσχυση των ίδιων των τεχνικών εταιριών με νέα φορολογικά κίνητρα, αλλά και κίνητρα για να μπορούν να αναλαμβάνουν έργα στο ...εξωτερικό!

ΠΛΗΜΜΥΡΟΠΑΘΕΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Απαιτούν αποζημιώσεις και έργα

Αποφασισμένοι να διεκδικήσουν αγωνιστικά την αποζημίωση όλων όσων επλήγησαν από τις πρόσφατες πλημμύρες στη Θεσσαλονίκη, αλλά και την άμεση υλοποίηση έργων αντιπλημμυρικής προστασίας για την πόλη, δηλώνουν οι καταστηματάρχες της περιοχής Αγίου Φανουρίου της Κάτω Τούμπας, που βρίσκεται μεταξύ των οδών Μ. Μπότσαρη, Καππαδοκίας, Σινώπης, Μ. Χουρμούζη και Ανατολικής Θράκης. Μάλιστα, συγκρότησαν Επιτροπή Αγώνα και καλούν όλους τους κατοίκους της περιοχής να συσπειρωθούν, ώστε μαζικά, συντονισμένα και αποφασιστικά να παλέψουν κόντρα στην εγκληματική πολιτική κυβέρνησης και δήμου.

Με κείμενο που κυκλοφόρησαν, εκφράζουν την αγανάκτησή τους προς το Δήμο Θεσσαλονίκης, την ΕΥΑΘ και το ΥΠΕΧΩΔΕ, για τις καταστροφές και την ταλαιπωρία που υπέστησαν από τις πλημμύρες της 17ης Σεπτέμβρη.

Οπως αναφέρουν, η περιοχή τους μέσα στον τελευταίο χρόνο πλημμύρισε δύο φορές, με αποτέλεσμα να γεμίσουν λύματα και λασπόνερα τα υπόγειά τους. «Μετά τις καταστροφές που πάθαμε, δε βλέπουμε κανέναν να αναλαμβάνει την ευθύνη και ούτε κανείς ήρθε να ενδιαφερθεί. Τα τελευταία χρόνια δεν είδαμε καμία υπηρεσία να κάνει εργασίες συντήρησης και καθαρισμού των φρεατίων. Είδαμε όμως τα τέλη προς το δήμο και την ΕΥΑΘ να αυξάνονται αλματωδώς», σημειώνουν. Και δηλώνουν πως είναι αποφασισμένοι να αγωνιστούν για την υλοποίηση έργων αντιπλημμυρικής προστασίας της πόλης, καθώς και άλλων έργων υποδομής που έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη (αντισεισμική προστασία κλπ.). Αμεσα, ζητούν να αποζημιωθούν όλοι οι πληγέντες από τις πρόσφατες πλημμύρες, καθώς επίσης απαιτούν από τους υπεύθυνους να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να προχωρήσουν άμεσα σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες για τον καθαρισμό των φρεατίων.

Σαν τα τσουβάλια...

Πενήντα επτά μετανάστες, ανάμεσά τους και ένα 9χρονο αγοράκι από το Ιράκ, εντοπίστηκαν στοιβαγμένοι σε φορτηγό αυτοκίνητο στη Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με την Αστυνομία, οι λαθρομετανάστες (28 Ιρακινοί, 27 Παλαιστίνιοι και 2 Ιρανοί) πέρασαν στην Ελλάδα από την Τουρκία, μέσω του ποταμού Εβρου με τη βοήθεια δουλεμπόρων και αφού προηγούμενα πλήρωσαν ο καθένας 2.200 δολάρια. Στη συνέχεια, τους παρέλαβε ο άνδρας - τα στοιχεία του παραμένουν άγνωστα - που επρόκειτο να τους μεταφέρει με το φορτηγό το οποίο κινούνταν με πλαστές πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας. Στη διαδρομή, το φορτηγό, παρουσίασε βλάβη στη Συμμαχική Οδό, στη Σταυρούπολη Θεσσαλονίκης, και ο οδηγός το εγκατέλειψε.

ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
Συγκέντρωση για τον υποσταθμό ΔΕΗ

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας διοργανώνει σήμερα Σάββατο, στις 11 π.μ. έξω από τον υποσταθμό της ΔΕΗ, στην οδό Ποταμού, στον Κορυδαλλό η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα, αντιδρώντας στη δημιουργία του υποσταθμού. Με σχετική ανακοίνωσή της καταγγέλλει τον δήμαρχο Κορυδαλλού, την κυβέρνηση και τα συναρμόδια υπουργεία και υπηρεσίες για την αδιαφορία που επέδειξαν στις γνωματεύσεις της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας για την επικινδυνότητα τέτοιων εγκαταστάσεων δίπλα σε κατοικημένες περιοχές και την προσπάθειά τους, με αυταρχικό τρόπο, να επιβάλουν την εγκατάσταση του έργου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ