Σάββατο 2 Οχτώβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Διόδια μέσα στην Αθήνα προωθεί η κυβέρνηση

Στην επιβολή διοδίων στο κέντρο της Αθήνας, σε συνδυασμό με πρόσθετα περιοριστικά μέτρα στην κυκλοφορία των ΙΧ, φαίνεται τελικά ότι προσανατολίζεται και επίσημα η κυβέρνηση, με πρόσχημα την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού-συγκοινωνιακού προβλήματος της πρωτεύουσας!

Το μέτρο της επιβολής διοδίων προς τα κορεσμένα κέντρα, όπου και αν εφαρμόζεται, εκτός των άλλων, αποτελεί μία από τις χειρότερες εκδοχές κοινωνικού ρατσισμού. Ειδικότερα, με το μέτρο αυτό οι υψηλής εισοδηματικής τάξης εποχούμενοι θα έχουν τη δυνατότητα με μερικά ευρώ τη μέρα να απολαμβάνουν ανετότερες συνθήκες κυκλοφορίας, ενώ οι μικροεπαγγελματίες και οι εργαζόμενοι, κάτω από τις υπάρχουσες κυκλοφοριακές συνθήκες και την κατάσταση των μέσων μαζικής μεταφοράς, θα αγωνιούν να βρουν μια θέση σε κάποιο λεωφορείο.

Από την άλλη πλευρά, η κυβέρνηση, αντί να πάρει μέτρα ώστε να γίνουν ελκυστικότερα τα μέσα μαζικής μεταφοράς στο Λεκανοπέδιο, «μαγειρεύει» αυξήσεις στα εισιτήρια των αστικών συγκοινωνιών με την καθιέρωση νέας τιμολογιακής πολιτικής σε όλα τα μέσα, ενώ στα σκαριά βρίσκεται και η επιβολή κομίστρου στη διαδημοτική συγκοινωνία, που σήμερα παρέχεται δωρεάν.

Τα παραπάνω, που επιβεβαιώνουν το ρεπορτάζ του «Ρ» της 23ης του Σεπτέμβρη 2004, προκύπτουν από τη χτεσινή συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών-Επικοινωνιών και του ΟΑΣΑ με εκπροσώπους του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και της Μοτοσικλετιστικής Ομοσπονδίας Ελλάδας.

Ολα αυτά τα μέτρα, καθώς και άλλα σενάρια διάφορων φορέων, εξετάζονται από στελέχη των συναρμόδιων υπουργείων Μεταφορών- Επικοινωνιών, ΠΕΧΩΔΕ και Δημόσιας Τάξης. Ταυτόχρονα, και με πρόσχημα πάλι την ...αναδιοργάνωση των αστικών συγκοινωνιών, το υπουργείο Μεταφορών προωθεί και την πλήρη εκχώρηση του τηλεφωνικού κέντρου «185» του ΟΑΣΑ σε ιδιώτες. Ηδη η λειτουργία της συγκεκριμένης υπηρεσίας έχει ανατεθεί - πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων - στην εταιρία «Κάπα Research». Πρόσφατα ανανεώθηκε για τρεις μήνες η σύμβαση.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Μεταφορών-Επικοινωνιών μετά τη συνάντηση, αναφέρεται χαρακτηριστικά, μεταξύ των άλλων, πως «ανταλλάχτηκαν και εκφράστηκαν απόψεις» για: Τη σύσταση ενιαίου φορέα αστικών συγκοινωνιών. Την υιοθέτηση ενιαίας τιμολογιακής πολιτικής. Τον ανασχεδιασμό των λεωφορειακών γραμμών. Τη δυνατότητα επιβολής διοδίων «σε αρμονία με την τιμολογιακή πολιτική των ΜΜΜ, ταξί και χώρων στάθμευσης». Την εξέταση κατάργησης του «δακτυλίου» και θέσπισης λωρίδων μόνο για ταξί με επιβάτες και ΙΧ με αυξημένο αριθμό επιβατών, πέραν των λεωφορειολωρίδων. Τη λειτουργία δημοτικής και διαδημοτικής συγκοινωνίας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ