Εξαρση του φαινομένου των διαφημιστικών παραβάσεων και παραβιάσεων, στην προβολή διαφημίσεων παιδικών παιχνιδιών από την τηλεόραση παρατηρείται τις μέρες των γιορτών, τόσο τα Χριστούγεννα, όσο και το Πάσχα. Μάλιστα, όπως έδειξε και σχετική έρευνα της Ενωσης Καταναλωτών «Ποιότητα Ζωής», η συντριπτική πλειοψηφία των διαφημίσεων παιδικού παιχνιδιού προβάλλονται κατά παράβαση του νόμου 2251/94 για την προστασία του καταναλωτή.
«Παρά τη σαφή διάταξη του Νόμου 2251/94 για την προστασία του καταναλωτή, που απαγορεύει την προβολή από την τηλεόραση διαφημίσεων παιδικών παιχνιδιών από τις 7 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ, σε όλο το διάστημα των γιορτών, γίνονται συστηματικά παραβιάσεις», επισήμανε στο «Ρ» ο γενικός γραμματέας της ΕΚΠΟΙΖΩ Ηλίας Κοκουγιάννης. Χαρακτηριστικά της κατάστασης είναι τα αποτελέσματα έρευνας της ΕΚΠΟΙΖΩ, που αφορά την προβολή διαφημίσεων παιδικών παιχνιδιών το Δεκέμβρη του 1998 και το πρώτο τετράμηνο του 1999. Το Δεκέμβρη του 1998, το 58,5% του συνόλου των διαφημίσεων προβαλλόταν παράνομα. Αντίστοιχα, το ποσοστό των παραβιάσεων έφτασε το 88,2% το Γενάρη του 1999, το ποσοστό ρεκόρ 95,3% το Φλεβάρη του 1999 και το 79,6% το Μάρτιο και τις αρχές Απρίλη του 1999. Μάλιστα, οι διαφημιστικές δαπάνες του Δεκέμβρη του 1998 έφτασαν το 1 δισεκατομμύριο δραχμές περίπου και αφορούσαν επί το πλείστον εισαγόμενα παιχνίδια, που διακινούνται από πολυεθνικές.
«Είναι απαράδεκτο το φαινόμενο της καταστρατήγησης της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή και ιδιαίτερα των παιδιών, που είναι οι πιο ευπαθείς δέκτες διαφημιστικών και μάλιστα τηλεοπτικών μηνυμάτων», επισήμανε ο Η. Κοκουγιάννης. Οπως υπογράμμισε, οι παραβιάσεις και φέτος, ειδικά την περίοδο των γιορτών, είναι πολλές. Ηδη, έχει κατατεθεί προσφυγή στη Δικαιοσύνη κατά πέντε μεγάλων τηλεοπτικών καναλιών και των εταιριών που διαφημίζουν παιχνίδια στις απαγορευμένες ώρες κατά παράβαση του νόμου. Βεβαίως, η συνήθης έκβαση τέτοιων προσφυγών είναι η επιβολή χρηματικού προστίμου, το οποίο δεν ξεπερνάει τα υπερκέρδη, τόσο των καναλιών, όσο και των εταιριών από τις «παράνομες» διαφημίσεις, με αποτέλεσμα να συνεχίζονται οι παραβιάσεις. «Για το σταμάτημα του απαράδεκτου αυτού φαινομένου, απαιτείται η παρέμβαση της πολιτείας και του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, που πρέπει να λάβουν συγκεκριμένα, υλοποιήσιμα και αποτελεσματικά μέτρα», τόνισε ο Η. Κοκουγιάννης.
«Τολμήσαμε και, τελικά, νικήσαμε», ανέκραξε πανευτυχής, για την επιτυχία του «μιλένιουμ», η υπουργός «μας» του Πολιτισμού, κυρία Ελισάβετ Παπαζώη.
Ο Παρθενώνας, και όλη η γύρω περιοχή της Ακρόπολης, με τους πέντε και πλέον χιλιάδες προβολείς, με τα εκατομμύρια λαμπιόνια και τα βεγγαλικά, έγινε, παγκοσμίως, το κέντρο αυτής της ανεπανάληπτης εκδήλωσης, που η επιτυχία της ξεπέρασε, λέει, κάθε προσδοκία των οργανωτών της (!!..).
Κατ' αρχήν, απορεί και αναρωτιέται κανείς, σε τι συνίσταται αυτή η... τόλμη, και ποια είναι η νίκη που κατήγαγε η «εκσυγχρονιστική», μας κυβέρνηση, με τα λαμπιόνια και τις τρακατρούκες. Εμείς, ο «απλός λαός», υπέστημεν απλώς όλον αυτό το ορυμαγδό των κρότων και των καπνών του πανηγυριώτικου ξεφαντώματος, χωρίς, τελικά, να καταλάβουμε αν εκστρατεύαμε, ως άλλοι Δον Κιχώτες, κατά κακών ανεμόμυλων, ή, απλώς, «ρίχναμε στο γάμο του Καραγκιόζη».
Μήπως, άραγε, σε παγκόσμια κλίμακα, το ειδεχθές και απάνθρωπο Συνδικάτο του Εγκλήματος, (με την ευκαιρία της γέννησης του θείου βρέφους), γιορτάζει και αυτό και πανηγυρίζει, για την εξόντωση εκατομμυρίων βρεφών σε όλο τον πλανήτη, με το δολοφονικό «εμπάργκο» και τα «έξυπνα« όπλα του; ΄Η, μήπως, οι απανταχού της Γης φονιάδες των λαών χαίρονται που ανατράπηκε, επιτέλους, το σοσιαλιστικό καθεστώς στη Σοβιετική Ενωση, και απαλλάχτηκαν από την εφιάλτη που τους έκοβε τον ύπνο;